Brynäs IF

446092 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08

« · 987942 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
rackham: Och ett ES lag behöver Gävle och alla supportrar runt om i landet, så det kanske är dax för föreningen att sluta knulla sina supportrar och sponsorer år efter år, eller vad säger du?
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja, mat behöver de flesta...

Men allt hänger inte på köp, köp, köp... som jag tror att jag klargjort några inlägg ner...
Kommentera

HF: Köp, köp, köp? Brynäs som ett mångmiljonföretag har inga stålar men du räknar med att gemeneman ska ha råd med både det ena och det andra?
Kommentera

Ove Myling:

"Vad tycker du att jag ska göra då, som redan har säsongsbiljett? Jag har ju redan i förväg betalat in pengar så den här skadeskjutna skutan kan hålla sig över vattennivån (läs kvalseriestrecket)"

Ja, vad vill du skall hända så att du får valuta för pengarna?
Vad skall du göra för att nå dit?

Börja där...

Jag garanterar dig att du inte är ensam att stå inför de frågorna...
Kommentera

70 Rodrigues: Även jag var riktigt negativ inför säsongen då dom värvade Korkonen.. Farsan var mer uppåt men har nu fått äta upp det!
Kommentera

Ove Myling: Köp en extra korv, köp en extra öl, köp en extra smil, köp julklappar från shoppen redan nu. Möjligheterna är nästan oändliga. Ta med familj, släkt, vänner, grannar kollegor eller till och med motståndarsupportrar (Det finns det ju andra som gör=)).

STÅ UPP FÖR BRYNÄS IF!
Kommentera

Huss: Reservationslös kärlek ger åtminstone inte jag till något/någon som vill ha betalt för det.

Visst jag kommer alltid att hålla på Brynäs, men så länge jag betalar för att se på dom vill jag oxå ha valuta för pengarna. Eftersom jag är en av flera tusen som driver runt den här föreningen anser jag mig också ha rätten att ställa lite krav. Utan supportrar och sponsorer skulle inte elitföreningen Brynäs IF finnas.
Kommentera

HF: "Jo, liknelser haltar allt som oftast vid nogrannare skärskådning. Säg såhär: Det finns akuta problem, försöka lösa dem eller gnälla?"

Vad tycker du att jag ska göra då, som redan har säsongsbiljett? Jag har ju redan i förväg betalat in pengar så den här skadeskjutna skutan kan hålla sig över vattennivån (läs kvalseriestrecket)
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag kan förstå den känslan, delvis på grund av det du kommunicerar till mig, delvis på grund av min egen känsla.

Om vi som medlemmar upplever att vi kör i diket varje år när det gäller föreningens utveckling (ja, eller upplevd brist på...) får vi väl hitta på nåt annat sätt att skapa utveckling.

Medlemmarna sitter på MAKT och ANSVAR.

Jag tror att det grundläggande problemet för medlemmarna är att man:

1. Inte vet hur det demokratiska arbetet fungerar i en förening. Medlemmarna väljer en styrelse som sätter organisationen i arbete. Valberedningen är medlemmarnas verktyg för att få bästa möjliga underlag till det lagbygge en styrelse också är. Årsmötet är medlemmarnas tillfälle för avstämning av det gångna verksamhetsåret och möjligheten at rikta in på kommande verksamhetsår enligt de förväningar medlemmarna har. Men enbart deltagadne i ett årsmöte räcker inte för att uppnå detta, de här sakerna bereds långt före årsmötet. Just nu pågår tex budgetarbetet inför kommande säsong. Hur många medlemmar engagerar sig i den processen? Hur gör man det? Kan man det? Hur många engagerar sig i formeringen av den kommande styrelsen? Kan man det? Skall man det?

2. Inte är van att jobba med demokrati-frågor på det praktiska planet.
Återigen... kan man det, skall man det, hur gör man det, vill man det?

3. Inte inser att möjligheten att påverka (MAKT och ANSVAR) är upp till var och en att bruka efter bästa förmåga och vilja.

4. Saknar kanaler för att använda sin MAKT och nyttja sitt ANSVAR.
Hur många är tex i kontakt med valberedningen under ett verksamhetsår? Inte många kan jag säga...

Som Churchill en gång sa:

UNITED we stand, divided we fall!

Nyckel till medlemsframgång är att KANALISERA de viljor, kompetens och idéer som finns för att använda i syfte att utveckla föreningen!

Vad tror du tex jag skulle göra om jag hade majoritet i företaget Brynäs?
Titta på och vara nöjd med utvecklingen? I helvete! Några skulle få ta mer plats för att de gör bra saker och några skulle få se sig om efter nya jobb eftersom de inte vill leverera de saker jag efterfrågar!

Svårigheten ligger i att medlemmarna är omedveten om att den egna skitna lilla rösten TILLSAMMANS med andra är MAKT och ANSVAR!

UNITED we stand, divided we fall!

STÅ UPP FÖR BRYNÄS IF!
Kommentera

Ove Myling: "Brynäs ligger förnärvarande näst sist, då kan ju inte det viktigaste vara att ha en bra defensiv, det måste ju vara att vinna matcherna!"

Man tar sig för pannan.

Dålig defensiv + bra offensiv = har inte funkat så bra.
Bra defensiv + dålig offensiv = kan funka om man sätter sina chanser.
Bra defensiv + fortsatt bra offensiv = det ultimata.

Slutsats: vi måste stärka defensiven i nuläget för att offensiven ska han nån verkan, sas.

Och ja: det viktigaste är att vinna matcherna, men det är inget argument som förklarar HUR det ska gå till.
Kommentera

mattiaskarlgren: Spelar ingen roll vad dom ställer på isen, så länge vi har två slipsar som målvakter så kommer det att sprida sig oro i laget, en oro som verkligen inte behövs späs på i det här läget. Att Sundlöv ens kom på tanken att värva Korhonen inför den här säsongen är ett mysterium. Jag var kritisk redan när hans namn kom på tal och man har ju verkligen fått vatten på sin kvarn. Och Sperrle ska vi inte ens tala om.
Kommentera

rackham: Hela ditt inlägg är jävligt bra och det skulle vara klockrent om det fungerade i verkligheten, tyvärr så gör det inte det, iaf inte när det gäller Brynäs IF. Så fort det blir obekvämt så sopas det under mattan eller så skyller man på kreti o pleti. Jag och många med mig har mailat och prata med folk åtskilliga ggr genom åren, men inte ett jota har hänt, knappt så man har fått svar via mail.

Brynäs IF fungerar som gamla Sovjeunion, även vissa fans har samma inställning.

"Håll käften och stötta i alla lägen, för annars så är du en förrädare"

Vi vet ju alla hur det slutade!!
Kommentera

70 Rodrigues: Satt och funderade lite över hur laget kommer att se ut imorgon.. Och du som en ung klok man håller garanterat med mig när jag tror att OÖ är alldeles för stolt efter de senaste två matcherna (1-7, 0-2) att han inte kommer att ändra nånting i kedjorna. Möjligtvis att Angell spelar från start. Vad tror du?
Kommentera

70 Rodrigues:

Nä, just därför behöver medlemmarna ta sitt ansvar och påverka utvecklingen.

- Ett sätt är att fylla arenan till bredden de kvarvarande matcherna!

- Ett annat sätt är att uttrycka sina åsikter till föreningen och dess olika företrädare, valberedningen m.m. för att få till den förändring man vill ha.

- När en majoritet är samlad kring en åsikt, ett förslag eller ett beslut blir det kraft bakom det hela. Enskilda tyckanden i olika forum (fikarum, korridorssnack, snack på stan, på HS) ger i det perspektivet möjligen personlig tillfredsställesle men inte så mycket mer.
Att stödja föreningen är att jobba med utvecklingen av densamma.
Att majoriteten inte tycker som en själv ibland ingår också att hantera. Gillar man inte de majoritetsbeslut som tas frå man fundera över det.

- Att komma med konstruktiva idéer fungerar alltid, men inte om man anser att ens egna förslag alltid är bäst. Eller att föreningen är till för en själv.

- Meningen med föreningen är en sak. Den aktuella verksamheten (bra eller dålig) är en annan...
Det är en ansvar att vara medlem.
Jag ser fram emot att alla medlemmar tar det ansvaret!
Där ingår dina frågor om vilka som inte levererat och dess eventuella konsekvenser!

Om 5000 medlemmar kontaktar styrelsen med ett budskap om att något skall förändras är det bara att lyssna om man vill få fortsatt förtroende.

MEDLEMMAR, TA ANSVAR FÖR BRYNÄS IF!
Kommentera

HF: Både du och jag vet att dom ansvariga tillhör "klubben för inbördes beundran" och dom lyckas alltid på något sätt att komma undan, hur kommer det sig. Är det medlemmarna som är för flata kanske, måste ju nästan bero på det. Det har snackats vitt och brett om hur Brynäs ska göra för att leda svensk hockeys utveckling, lik förbannat så skjuter dom sig i foten nästan varje säsong. Är övertygad om att inte en jävel inom organisationen kommer att ta på sig något ansvar.
Kommentera

HF:

Hear, hear!

Ultras verkar också tro att BRYNÄS IF är till för dem... och de lär de bli besvikna även i fortsättningen...
Kommentera

HF: Glömde =)

STÅ UPP FÖR BRYNÄS IF!
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med om Sundlöv, men det är inte relevant i just detta nu och situationen tror jag inte hade varit särskilt annorlunda heller.
Kommentera

70 Rodrigues: Nix, skämtar inte alls utan är gravallvarlig. Ja, så länge kärleken till FÖRENINGEN/KLUBBMÄRKET finns så ställer åtminstonde jag upp, i mitt fall är i alla fall kärleken evig och därför svaret att ALLTID ställa upp. MEN samtidigt så gäller det att ställa KRAV, de ansvariga ska självklart bort och det krävs arbete för att få till detta. Som rackham skrev, "Medlemmarna är föreningen".

STÅ UPP FÖR BRYNÄS IF!
Kommentera

HF: "Visst skall ansvariga ställas till ansvar, men skulle en publik stening eller liknande av tex Sundlöv hjälpa situationen nämnvärt?"

Han skulle ha tagit sitt ansvar och avgått samtidigt som Boork.

Så du tycker alltså att Supportrar + sponsorer ALLTID ska ställa upp och hjälpa till ekonomiskt trots idiotiska beslut?? Hoppas verkligen att du skämtar?
Kommentera

Ove Myling:
Ömsesidig/villkorad kärlek kan du ge till din flickvän, sambo, fru, vän etc.
Reservationslös kärlek ger man till sitt barn och sin hockeyförening.
Gentemot de första kan man gå skiljda vägar, kan du det gentemot de andra?
Kommentera

Horace76c: Gnäll eller i alla fall kritik skall definitivt förekomma, särskilt efter en så fiaskosäsong som denna. Håller fullständigt med dig om hur det ser ut inom föreningen. Jag tackar dig innerligt för att du gör ditt bästa!

STÅ UPP FÖR BRYNÄS IF!
Kommentera

70 Rodrigues: Samtliga gånger det behövs om det kan hjälpa FÖRENINGEN att tex undvika allsvenskt spel.

Visst skall ansvariga ställas till ansvar, men skulle en publik stening eller liknande av tex Sundlöv hjälpa situationen nämnvärt?

STÅ UPP FÖR BRYNÄS FÖR HELVETE!
Kommentera

HF:
Talar för mig själv... kommer fortsätta att gnälla (för jag Tycker faktkiskt det är för mycket som är fördjävligt med föreningen tyvärr), men kommer även göra mitt bästa för att försöka "lösa" problemen.
Kommentera

HF: Hur många ggr tycker du att det är rimligt att det är supportrar + sponsorer som ska rädda Brynäs från ekonomisk katastrof. När ska dom själva lära sig av sina misstag och själva ta ett ansvar över sina idiotiska beslut?
Kommentera

Horace76c: Jo, liknelser haltar allt som oftast vid nogrannare skärskådning. Säg såhär: Det finns akuta problem, försöka lösa dem eller gnälla?

Kommentera

HF:
Skulle en elektriker göra så många installationsfel (sopm brynäs gjort) skulle jag låta skiten brinna ner och ta ut ett nytt hus på försäkringen... och sen få elektrikern sparkad..
men...förstår vart du siktar:)
Kommentera

rackham: Är det någonsin någon i Brynäs organisation som tagit på sig ansvar när något har fallerat fullständigt? Mig veterligen så har det bara skyllts på både det ena och det andra.
Kommentera

rackham: Hade du bott på loftgången sa du? Snart dyker Flygis upp ska du se =)
Kommentera

rackham:

"matchtröjantröjan" skall såklart vara "matchtröjan", det räcker så...
Kommentera

Ove Myling: Wow! säsongsbiljett i tio år, det gör dig väldigt unik.

Den intressanta åsikten, "Jag ger massor och får inget tillbaka" verkar finnas lite överallt. Du kan väl komma med, "De har satt sig i denna situation själva och får skylla sig själva" så är det komplett. Frågan är bara hur det hjälper föreningen som du påstår dig älska och uppenbarligen lagt ner pengar på? I nuläget är det bara att stödja ekonomisk i den mån man har förmåga till. Senare kan de som har ansvaret i detta ställas till svars.

Låt oss säga att ditt hus fattar eld på grund av att en elektriker gjort ett installationsfel. Sätter du dig och klagar på elektrikerns inkompetens eller försöker du att till varje pris släcka elden?

Vårat (Brynäs) hus är snart övertänt, vad gör du?

Kommentera

Ove Myling:

Med all respekt för din satsning av tid, pengar och engagemang känner jag att du förväxlar föreningen Brynäs IF med de som för tillfället ikläder sig matchtröjantröjan, kanslifunktionen eller ledarskapet.
De är utbytbara och det kommer ett gäng säkerligen också att bli när de har fixat den ES-status de är ANSVARIGA för att fixa.

Brynäs IF som förening fyller 100 år 2012.
Det innebär helt andra saker.

Desto viktigare att medlemmarna inte bara tycker utan agerar också.

Man får den organisation, ledning och lag man förtjänar.

Medlemmarna ÄR föreningen och jag är säker på att BRYNÄSARE vill mer än det vi ser ett antal människor prestera nu...

Men en sak i taget.

Nu gäller det att fylla kassan så mycket som möjligt när vi har chansen (tre matcher kvar hemma i serien, till att börja med)) för att ge föreningen handlingsutrymme inför 08/09 och framtiden.

ANSVARET kommer senare (läs efter verksamhetsårets slut)...

STÅ UPP FÖR BRYNÄS IF!
Kommentera

Huss: "Ove Myling: Det är ingen som ber dig stå upp för Brynäs. Det står dig helt fritt att sätta på dig Leksandströjan."

Jag har haft säsongsbiljett på sittplats i tio år. Jag är en av dom som bidrar med mest pengar till föreningen härinne. Jag är en av dom som alltså är beredd att betala pengar iförväg, utan att egentligen tjäna in en enda match, oavsett hur säsongen kommer att bli.

DVS, jag är ett av de fans som Brynäs inte klarar sig utan, inte nån som kommer en match i månaden när det behagar.

JAg ska stå upp för Brynäs, när de förtjänar det. Som det är nu får de mer än vad de förtjänar av mig!
Kommentera

Huss:
Lysande inlägg
Kommentera

klart man står upp för sitt lag! Åker till LA på lördag! Till chefens stora förtrert har jag en BIFtröjja under kostymen :-)

Mitt lag är det bästa - även i motgång!!!
Kommentera

Ove Myling: Det är ingen som ber dig stå upp för Brynäs. Det står dig helt fritt att sätta på dig Leksandströjan.
Kommentera

munkas: Ja, man måste ju stå upp för brynäs. de ger ju oss så otroligt mycket tillbaka!
Kommentera

Jag ser fram emot inläggen på torsdagkväll, som rättfärdigar ytterligare ett nederlag...
Undra vad som kan tänkas lyftas fram i den matchen?
Jag tror benhårt på: Vi sköt ju i alla fall över 10 skott, vi gjorde en bra tredjeperiod eller domarn tog en tveksam tvåa på sjödda för holding så Modo kunde öka på till 7-0.
Listan kan göras lång men resultatet i matchen kan bara sluta på ett sätt.

Sen tyckte jag mig kunna läsa vissa förhoppningar om en triumf mot Frölunda på lördag...? För att citera Kallio:
- Mot Brynäs går allting in.

På ena sidan har vi ett lag bestående av tatuerade indianer med blodiga maschetes och i den andra ett gäng kallaboysare med knallpulverpistol och en ålderman som spenderar mer tid i utvisningsbåset än på isen...., hmmm tufft val...

Å andra sidan är det ju inte bortamatcherna vi ska vinna. Inte heller hemmamatcherna mot lagen på den övre halvan. Mot Luleå hamnade vi ju i underläge så den matchen kan inte heller räknas...Ähh va fan, jag tycker vi ska nöja oss med att få sitta inomhus i en nybyggd ishall och käka korv.
Det är väl inte så pjåkigt...
Nästa säsong tycker jag vi sänker kraven ytterligare. Om Sjödda ska fortsätta ett år till blir vi nog tvungna till det...
Kommentera

70 Rodrigues: Jo precis, han har liksom ingen egen vilja. Problemet när man håller med om allt som klubben gör är rätt så blir det ju ofta helt fel för stackarn.

Först är Boorken bra, men när han får sparken är det rätt. Sen är DJ en elitseriemässig-back, men när han sen lämnar för att han inte platsar då är det ok.

Ska bli intressant å se vad karln skriver efter säsongen om både Doffen och Sundlöf får kicken, jag menar dom gör ju ett jättejobb...för att inte tala om Sjödin och Dackell
Kommentera

Ove Myling: Hade Brynäs sagt att dom skulle spela med en slips i målet så hade Huge tyckt att det var den enda rätta vägen att gå. Han sli-ckar röv något så överjävligt!!
Kommentera

Huge: "Nä, jag tycker att vi haft en helt Ok offensiv, men den har tyvärr gått ut över defensiven. Vilket har resulterat i det läge vi nu befinner oss i."

Fast samtidigt säger du ju att "en bra defensiv är grunden för en bra offensiv" Enligt det resonemanget, som du håller som självklart, måste ju Brynäs ha en dålig offensiv. Hur ska du ha det?

"Sakfrågan gäller dock hur vi i nuläget bör agera för att stoppa blödningen sas.
DU förordar en tokoffensiv, vilket skulle försämra defensiven ytterligare"

Jag har aldrig sagt att vi ska ha en "tokoffensiv", det har du fabricerat ihop själv.

"Tränare, spelare, sportchef förordar back to basics.

Undrar vem som besitter mest kompetens att avgöra den saken?"

Ja, den frågan är väl mycket tveksam, eftersom nuvarande ledning har fört Brynäs till botten av elitserien. Är dessa personers åsikter värt något...jag tycker inte det.

Brynäs ligger förnärvarande näst sist, då kan ju inte det viktigaste vara att ha en bra defensiv, det måste ju vara att vinna matcherna!
Kommentera

Burberry: Spelarna har nog visat hjärta, men hur är det med många supportrar?
Maken till gnällande får man leta efter.
Inte mkt till hjärta där inte....
Kommentera

Vilken jävla idrottshjälte kankaanperä är! äntligen efter 20 senaste omgångarna är det någon som visar lite hjärta.
Kommentera

Bissett19: Ja, och när dom inte får hjälp av Fransson så kliver Vinnerborg in i handlingen.
Han tar en tvåa på Pihl för crosschecking när lulingen istället ska ut för diving.
Maken till döende svan får man leta efter när Pihl råkar nudda lulingen i ryggen med klubban.
PP och 3-3.
Kommentera

65selander:

Fransson kastade in "myran" från Sandström.
Kommentera

Jaha där slog Sandström en liten nubb till i kistan 4-3 (ot)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bissett: Sperrle junior släppte in 3:e raka nu 3-))
Kommentera

70 Rodrigues:

Lule-LHC 2-3.......
Kommentera

Bissett19: Du är inte uppdaterad.
2-3 i Luleå nu...
Kommentera

70 Rodrigues:

bye bye luleå...!