Brynäs IF

727982 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 12/11-13

« · 1603422 · » Till forumet

Brynäs IF-Linköpings HC 12/11-13

Ny fight imorgon, vad tror ni?

Tips: 2-4

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 12/11-13
70 Rodrigues: LHC tömte sig rejält i (!) fuskland senast vilket bara gynnar oss:-) Nä det känns som en vändning ska komma trots allt.. 3-2 efter straffar/förlängning

Målskyttar: Jacobsson 3 ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Pessimist....

Tips: 3-4
Kommentera

Huss: Hörru du du Lill-Huge ;-)
Kommentera

Huss:Pessimist 4-1
Kommentera

"Det jag inte tycker om är alla utvisningar vi drar på oss, vissa utav dem är väldigt onödiga och det är något vi ska rätta till."

O hur var det mot Lhc borta...?
Kan man inte istället sätta det före seriestart...-I det här gänget tar vi inga skitutvisningar som sätter laget i skiten...?
Kommentera

70 Rodrigues: pessimist! 5-3.
Kommentera

vi ska vara glada om vi gör mål. 1-5, ytterliggare nyckelspelare skadad. Börsen faller och bostadsbubblan spricker.  Prestberg sitter på läktaren Bredvid sundlöv.
Kommentera

brynäs08: äh, Prestberg är slut - här har vi en 46-åring som kan göra comeback... ;)
Kommentera

DavyDjoos: Va inte Davydov första utlänningen i Brynäs eller första ryssen eller hur det nu var?
Kommentera

DavyDjoos: det där gallret du (-:
Kommentera

bifhjärta: nej nej, nu har du fel... Davydov spelade med Boldin och Denisov, de var ryssligt bra denna ryssfemma (kedja, men kallades så i media).

Du menar nog denne herre ett tiotal år tidigare?
Kommentera

Carl Lejonkräk: gallret var en grej, men spelstilen... Som att då han åker mot mål med en back som ska stoppa honom, han släpper ena handen från klubban, kollar på backen, höjer knytnäven i ett måttat slag, backen viker undan av rädsla och Davydov greppar klubban igen, återtar fokus på puck och sätter pucken i mål (vill minnas att det blev mål, oklar minnesbild där)... Men en klar favorit (vilket nicket avslöjar)...
Kommentera

DavyDjoos: jag vill minnas att han fiskade på röda en hel del. Rysskedjan är en av mina absoluta favoriter genom åren, de slog smurfarna om du frågar mig.
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Rysskedjan är en av mina absoluta favoriter genom åren, de slog smurfarna om du frågar mig."

-Tror du har en romantiserad bild här. De var sevärda helt klart. Dåliga defensivt men fint klappklapp spel då de i flygande anfall sågade sig genom motståndarförsvar. Dock spelade de ihop i början av säsongen. Davydov sattes såsmåningom med Huss och Kyrö, där han spelade säsongen ut. Ryssfemman, som du hyllar, levde alltså knappt en halv säsong.
Kommentera

bradberry: Japp jag romantiserar, de var kul som sjutton att se men läckte ju bakåt å det grövsta vilket gjorde att det inte höll i längden. Davydovs fiskande på blå är klassiskt.  Klapp-klappet saknar motsvarighet i Brynäs i alla fall under den tid jag följt laget.

Kommentera

DavyDjoos: så va det ja:) Davydkin.. tack för det!
Kommentera

bradberry:

Blev det inte Huss o Kyrö för Davydov när de övriga lämnade?

Vill minnas/tro att rysskedjan var intakt i stort sett hela sässen, liksom Louvi/Kivelä/Kyrö.

Davydov är legendarisk i vissa avseenden

Var på plats när han tjatade till sig assist fr Börje Johansson i en träningsturnering (!) i Mörrum, till slut fick han ett 3:e assist av Börje o de bägge skrattade högt...

Kommentera

Garanterat årets sämsta publiksiffra ikväll om inte den sämsta sedan Läkerol byggdes. 80 biljetter sålda på hela kortsidan och på övre etage är det över 50 % ledigt. Dessutom har ståplats sett tom ut de sista.

Ser att Warg lockar publik...

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäslegenden: Grovjobbare, juniorer och uselt hemmafacit verkar inte locka särskilt mycket publik. Föga förvånande
Kommentera

munkas:

mmm...arrogant sportchef, shl-fix-stjärna som ersätts av huvud-axlar-knä o tå-skadad

Jag o Jajjen går säkert hur än laget ser ut...men för att inte komma tillb t Gavlerinkens 4.500-snitt krävs nog lite mer...

4.500, nu 5.500, förr ca 6.500...hur mkt bättre är produkten...?

Kommentera

tjugo8: Ja, jag ska också upp och kolla, martyr som man är..
Kommentera

tjugo8: Produkterns kvalitét varierar, med Brynäs vet man aldrig vad man får. Tillgängligheten på produkten är ofantligt mycket större nu än för typ tio år sedan och där finns nog en del i tappet i arenan. Sedan görs ju ständigt regeländringar som gör hockeyn sämre vilket jag aldrig fattat syftet med.
Kommentera

tjugo8: Ja, det krävs framförallt att vi vrider tiden tillbaka, men det är som bekant omöjligt.
På Gavlerinkens tid spelade man högst 1 match i veckan och hade inte nån konkurrens av CMore eller nätsändningar.
Behövs ingen Einstein för att räkna ut var det mesta av publiktappet ligger...
Kommentera

Huge: Sen hade vi ju ett uppsving i samband med när den nya arenan byggdes och då gällde nyhetens behag. Många som inte brukade gå på matcherna gick säkert nån gång för att upptäcka arenan. Ett snitt på 5-6000 känns rimligt för Brynäs med storleken på staden i åtanke. Gnagets problem ä'r resor värre för det bor ju typ en mille i den där staden.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Visst - det bor drygt en miljon där men de har dessutom fler lag än bara gnaget.
Kommentera

munkas: hockey-S&M!? ;)
Kommentera

Skitstöveln: Endast ett stockholmslag i SHL min vän.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Finns ändå fler lag som tar publik? Oavsett serie dom spelar i
Kommentera

Brynäslegenden:

Till på köpet ha SMHI utfärdat en klass 2 varning, för gävleborgskusten.
Så det finns nog stor risk att det blir sämsta publiksiffran någonsin
i Läkerol Arena (för en match i elitserien/SHL).

Har det varit under 4000 någon gång i Läkerol Arena?
Att det blir så i kväll är ingen högoddsare.

Det blir nog knappt några åskådare norrifrån, med tanke på vädret.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Spelar väl ingen roll om det är lag i SHL eller inte. Det är tydligt att Djurgården lockar betydligt mer publik än vad gnaget gör - även då de spelar i Allsvenskan.
Kommentera

Enaranger: 3978 st har jag för mig är sämsta publiksiffran i Läkerolen - kan dock ha fel! Detta var mot Södertälje för ca 2-3 år sedan.
Kommentera

Brynäs Facebook sida har nu skrivit flera inlägg där de uppmanar folket att komma ikväll. Luktar desperat.
Kommentera

Skitstöveln: jo men Aik har större problem än Brynäs i alla fall....just saying
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det kan jag hålla med om - vet dock ej vad AIK har budgeterat för.
Kommentera

Tror publiken är less på Sundlöv och hans mediokravärvningar som är ett återkommande signum. Att man dessutom har en dålig attityd i media tror jag inte bättrar på tillströmmningen till arenan. Att gå på hockey ska vara en fest och det är så långt i från dagens BIF som man kan komma.
Kommentera

David Bergman och Pehr Classon är kvällens lallare. Laguppställningen var utlovad till kl 17 på hemsidan, men icke :-(
Kommentera

70 Rodrigues:

Harju; make it or break it!

Bernhard Starkbaum
(Johan Holmqvist)

Kedjeformationer
Andreas Thuresson – Greg Scott – Johan Harju
Jesper Ollas - Jonas Nordquist - Bill Sweatt
Daniel Brodin – Sebastian Enterfeldt – Jonathan Granström
Alexander Larsson - Fredrik Warg - Alexander Lindgren 

Backpar
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Lukas Kilström - Robin Jacobsson
Jörgen Sundqvist – Djoos
Dennis Persson -Daniel Ljunggren

Kommentera

70 Rodrigues: Bergman och Claesson? När ska förbundet börja skicka riktiga domare till matcherna. Möjligen har vi fördel av att ha Claesson ikväll, han är ju notorisk hemmadomare. Å andra sidan är han kompensationsutvisningarnas konung. Bergman har jag ingen uppfattning om, men jag utgår från att han är värdelös, så slipper jag bli besviken.

Kommentera

tjugo8:
Brodin - Enter - Granis
SHLs största brunkarline=)
Kommentera

bifhjärta: vad är brunkarline?
Kommentera

HAAARJU GÖR MÅL DÄR!!!

knappt 4000 i löfbergs ikv..inte bara vi som har problem. .
Kommentera

Sunken visar klass direkt..
Kommentera

Carl Lejonkräk: en line full av brunkare:-)
Kommentera

LHC visar fina filmar kunskaper.
Ska vi tro på 0-1 nu då...
Kommentera

Lindström: TJ tryckte ju på vikten av inte ta onödiga utvisningar.
Kommentera

Zappaholic: Thure får ju cirka 7 crosscheck i ryggen sekunderna innan. Härligt öga av Claesson !
Kommentera

Varför spelar Djoos boxplay?
Kommentera

Peja: Varför spelar han från start över huvud taget ?
Kommentera

Jaaaaa

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1603422 · »