Brynäs IF

724903 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC

« · 246297 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Grattis! Nu ses vi snart...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Huge: Just hemkommen från Gävle. Inte var det något skönspel direkt. BIF körde hårt i början på första perioden, men tappade sen farten helt. LHC tog över i första strax innan man kvitterade.

I andra och tredje var det mest ställningskrig. Segt och dåligt med initiativ. Av gamlalingarna märktes inte mycket. Fast Larsson slet som sagt en hel del. Det såg mest ut som damhockey - ingen närkontakt eller tacklingar.

Domarn, ja inte var han bra inte...
Skönt att vi fick med oss 2 pinnar!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
westerlind: Verkar ha varit en härlig ångestkvalseriematch som utspelade sig ikväll. Grattis till den fina starten och lycka till i fortsättningen. Du vet att det bara är att slå en pling om ångesten blir för stark - ja har botmedel ja om det behövs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jaha....Det var inte mer än att ni klarade denna match. Ska ni bli kvar i ES (Vilket jag tror innerst inne) så lär det till ett gäng med högre snäpp bättre spel än det som verkar ha presterats i premiärmatchen.....
Jag vill ju kunna se Södertälje spöa Brynäs även nästa säsong......=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
En fråga jag var och såg matchen hörde ryktas då och nu efteråt att det var Leksingar där...jag såg 2 som såg rätt vilsna ut där..fanns det fler än 2 ???

LHC sjöng ni har sämre klack än Leksand....Leksand har väll typ en av sveriges bästa och vi BIF en bland de sämre så det var väll inge nytt...LHC kan ju långtifrån själva mäta sig med Leksands klack...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Just hemkommen från Gävle får jag be att gratulera till två poäng. Matchen kunde i princip ha slutat hur som helst, även om jag tycker LHC var närmast en trepoängare. Sandberg är tyvärr ingen höjdare på straffar längre...

Nog fanns det leksingar på plats, såg ett flertal, och nog hejade de på Brynäs alltid... "sämre klack än Leksand" var nog delvis för deras skull också, de som satt nära oss(bortaklacken) jublade glatt.

Jag tror nog vi har en god chans att klara det här... både LHC och Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Tva pinnar mot Linkoping i oppningsmatchen maste vi vara nojda med. Sjalvklart ar det hur mycket nerver som helst med i en sadan match. Hoppas de kan spela ut mer i nasta. Hoppas ocksa att juniorerna far mer fortroende da.

Annars var det gott att se ganget tillbaka pa GB:en, med Clarence, Bright, Sylf och de andra risarna i god form. Speluppehallet har uppenbarligen gjort er gott. Manga parlor i gar kvall men jag tror min personliga favorit var nar RavenLord, som intressant nog hade sett matchen, skriver att Brynas krigade som faan men att det var mycket nerver ocksa och Clarence darefter torrt konstaterar att Brynas i nulaget har spelat sig ur elitserien. Man far som lasare ett starkt intryck av att ni nanstans innerst inne vill att Brynas forlorar sa att ni kan slappa loss all era frustrationer eller vad det ar. Ar det konstigt att det bara kommer 4000 till sasongens viktigaste match? Ar det konstigt att Gavle kommun och Gavleborna tycks strunta i hur det gar for Brynas? Ar det konstigt att sponsorerna, som investerar pengar i Brynas for sin marknadsforings skull, tanker en gang till om det ar en sarskilt god id'e? Hur kan ni excellera i negativ energi pa GB:en och sedan vara forvanade over att sponsorer, marknadsforare, Gavle kommun och Gavleborna skiter i Brynas?! Var ar stoltheten over Brynas IF, "my team, right or wrong"? Var ar stodet?

Det ar manga som trottnat pa debattlaget har. claesw ar en klok kille som brukade skriva mycket oftare. Maestro micke gav upp helt och hallet--en stor, stor forlust for den har GB:en. Heder at Huge och AnnaPanna for att ni forsoker halla nagon balans. Snart ar ni annu ensammare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
AnnaPanna: brynäs ägs av Janne LArsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Man blir ju lite less på dessa negativa människor!!!
Det är bara en match spelad i KS och redan har vissa kastat yxan i sjön. SKÄRP ER!!!
Vi bärgade 2 pinnar igår, och det är väl ändå OK.
Visserligen såg det väl inte så mucket bättre ut igår än i ES, men vi tog två viktiga poäng. Och jag hoppas och tror att det stärker grabbarna:

Sen är det ju beklämmande att det kommer så lite publik. Rent ut sagt dåligt...
Frågan är ju hur många som var från Gävle kontra oss ditresta fans?

Imorgon tror jag på seger i för våra grabbar mot AIK!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
boldten: När man läser olika GB som tillhör Brynäs och dess supportrar, så dyker det med jämna mellanrum upp fans från andra klubbar som önskar oss och laget lycka till. Dom vill ha oss kvar i ES. Även folk man pratar med här i skåne nämner oss före Rögle.
Dom enda som är negativa är Gävleborna och Brynäsare?!?!? Beror det på hur dåligt skött klubben är eller är det någon inboende mentalitet i Gävle??
Hur roligt är detta för spelarna i laget?

Tittar man på resultaten från i går så kommer det nog att bli som så många här redan har nämnt. Lagen är så pass jämna att dom kommer ta poäng från varandra, dock inte från Brynäs..=)

Vi syns och hörs! på ståplats på söndag!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Hong Kong: Ja man kan ju undra om de som stöder Brynäs endast kommer utifrån och inte från Gävle. Känner en del folk i Gävle, av dessa är det inte många som håller på Brynäs. Trots att några av dem faktiskt spelat i Brynäs upp tom junioråldern.

Dessa personer har då ingen negativ metalitet, i och försig skulle jag inte omgås med dem då....

Funderar starkt på att åka upp på söndag. Få se om jag törs ställa mig i klacken. Känner ju inte direkt någon där...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Hong Kong: En vacker dag maste Du beratta for mig varifran Du fick den dar signaturen, HK.

Jag har gjort samma iakttagelse som Du, och skrev en langre, sur drapa om det imorse. For ett tag sen hade vi en diskussion har om varfor tidigare Brynas-spelare inte kom tillbaka till Brynas efter proffslivet utomlands. Har ar kanske en del av forklaringen; man ar trott pa knarret och att aldrig fa hora att man gor nagot bra. Galvle-publiken ar kand for att vara krasen; tyken ar kanske ett battre ord.

Gavle kommun och Gavleborna borde gora tankeexperimentet att tanka bort brynas fran stan, och se vad som blev over. Inte mycket. Och varfor ska man satsa pa en ny stora arena pa Alderholmen om Gavlerinken bara ar drygt halvfull vid en sa viktig match som den igar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Nyss hemkommen från Gävle och självklart nöjd med 2 poäng, dom 1:a 10 min så spelar nog Brynäs den bästa hockey dom gjort under hela säsongen men som vanligt så var avsluten riktigt dåliga, efter 1-1 kvitteringen så rasade allt som ett korthus(som så många ggr förut). Brynäs måste hitta ett grundspel för annars kan det gå riktigt illa, visst krigade dom men jag vet inte om det räcker i längden.Att det bara kom 4066 till Gavlerinken är riktigt pinsamt.Godkänt får Ram trots tavlan på kvitteringen, Miettinen, Anger, Larsson o Nylander. Björn Danielsson vägde alldeles för lätt mot LHC:s jätteförsvar, vill hellre se Danielsson d.y ta den platsen imorgon och att Rönnqvist tar P3:s plats. Sen måste dom börja skjuta mer, fattar inte att pucken jämt ska träs in i mål och vid PP så måste det in folk framför mål, Brynäs gjorde Sandberg bra, han såg varenda skott som kom. I morgon så kräver jag 3 poäng mot AIK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Tja!
Tack Gunnar,Micke,Janne Larsson & resten av laget!!!
Två poäng var nödvändigt, men spelet MÅSTE bli mycket bättre!

BARA FYRA TUSEN PÅ MATCHEN, SKÄMTIGT!!!
Gävlebor STÄLLA UPP FÖR Brynäs!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
70 Rodrigues: Som jag skrev igår, hade vi fått 2-0 tror jag att det hade släppt och målen börjat trilla in. Nu fick dom 1-1 och det blev nerver direkt samt ställningskrig i fortsättningen. LHC har ett bra försvar och när deras tunga backar lyckas få fast våra forwards i hörnorna så blir det tungjobbat.
Nu tycker jag att det bara är att mala på med samma manskap.
De allsvenska lagen har inte till närmelsevis lika bra försvar som LHC och Danielsson d.ä samt övriga speedkulor kommer nog att få mer utrymme i dessa matcher.
Även P3 kommer att komma mer till sin rätt som powerforward mot lite lättare försvar.
Varför ändra på ett vinnande lag?
Vi syns i morgon på Kvarnen. Jobbar till 1800.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Efter gårdagens publiksiffra måste man ju dra slutsatsen att det finns ett otroligt stort utbud av aktiviterer i Gävle en onsdagskväll i mars.

Men jag tycker man istället skall säga "skämmes...." till befolkningen i Gävle, förutom de som masat sig till Gavlerinken.

Nu gäller det att vinna 6 av de 9 matcher som återstår för att ta en av de 2 första platserna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jompe: Hmmm vad va så lustigt med det jag skrev ??? att de kämpade??
Jag bor i Gävle går och ser alla matcher men jag är ju inte Gävlebo från början utan från Sandviken 2 mil från Gävle....Nog snackas det hockey här allt men många har den inställningen att de spelar så jäkla dåligt så jag orkar ej gå och se eländet..Mycket bortskämt folk här som det bara passar att gå när det bjuds på klapp-klapp och segrar i mängder.

Ser att det tyvärr börjar bli så bland oss SAIK:supporters nu när de vi tagit SM-GULD flera ggr de senaste åren att publiken minskat i många matcher och först i semifinal börjar komma...så framgång skapar kräsen publik i längden så kanske förtjänar Gävleborna att BIF åker ur och är borta några år för att komma upp med ny syn på hockeyn och lägga 70-talet bakom sig ;)..men åker man ner så lär man ej ta sig upp med den orginisation och stöd de har.

Stog i klacken igår men lämnade den efter halva matchen för att slippa den otrevliga muppen som vräkte ur sig massa skit från det lilla bordet att man vela gå och slita ner han och fråga om han tror att folk vill hänga med och klappa när en idiot som han står och skriker sån skit...jag gick och satt mig och klappade mer därifrån då jag slapp höra en idiot uppmana mig på ett sånt idiotiskt sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jompe: Det jag försökte ironisera över var att Brynäs efter omgång 1 av kvalet inte ligger bland de två första lag som till slut får elitseriebiljett för 03-04.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jamir Ram leder målvaktsligan efter 1:a omgången, han har en räddningsprocent på otroliga 96%!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Han heter ju faktiskt Jamie o inte Jamir!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
70 Rodrigues: Från allvar till kuriosa: Kan en BIF-expert som du svara på om Brynäs nån period genom historien sen den moderna, plastiska hockeyhjälmen kom spelat i någon annan färg än vitt, gult, rött eller svart??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
70 Rodrigues: Jo jag håller med dig att Pekkala inte levt upp till förväntningarna när det gäller en proffs spelare! Helt klart! Men det senare matcherna jag sett så har hans spel blivit bättre! Absolut inte världsklass men hyffsad back i det läge vi är i nu!
Sen har jag varit den som spytt galla över honom under sässongen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Clarence: Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med det, det enda jag vet att dom spelade i grått när dom gick över från Bandy till hockey i slutet av 30-talet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
70 Rodrigues: Grått vore kanske rätt skrud den här säsongen??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Efter dom första 10 minuterna av matchen klev jag på expresståget till Elitserien. Jag klev av en bit in i andra. Första gången jag sett ett lag spela hockey stillastående (Brynäs, alltså). Elitserielagens fördel av högre tempo kan vi nog avskriva. Idéfattigt, stereotypt och i stort sett som hela grundserien. Vi skapar alldeles för lite målchanser. Bästa målchansen för Brynäs hade en lhcspelare som satte pucken klockrent i stolproten bakom Sandberg. Brynäs bjöd i vanlig ordning på en handfull målchanser efter markeringsmissar. Lhc måste haft Bengan Johansson som gästtränare under uppehållet. Så fort dom tappat pucken i anfallszon backade alla hem till egen blå och ställde upp sej. Sen greppade dom tag i alla brynäsare som försökte gå igenom muren. Handbollshockey? Nåja, det gjorde dom bra i alla fall och var värda minst en poäng. Dom avväpnade Brynäs anfall skrämmande enkelt. Molin snabb på rören som vanligt, men var har han lagt sin magiska klubba. Larsson arbetade stenhårt hela matchen. Två härliga straffmål. Kösa... var där.

Förhoppningsvis mötte vi det bästa laget igår och kör över aik imorron. Blir det lika jämnt imorron blir det här ett h-vete.

Såg att dom har fixat namn på Nylanders tröja. Det är väl därför man inte har haft tid att hitta en sportchef. Mycket jobb med dom där små bokstäverna.

4.066 åskådare på en match i den viktigaste serie som Brynäs IF har spelat i. Morsning! Hälften var brynäsare från södra Sverige. Dom gävlebor jag snackade med klagade på att biljettpriserna var för höga. Var det nån som undrade varför Brynäs har taskig ekonomi? Men jag hörde på lokalradion där uppe att det var skoterrally på Jernvallen samtidigt som hockeyn. Det var nog där alla gävlebor var. Och det kanske är där gävleföretagen satsar sina sponsorspengar. VAKNA, GÄVLE! KVALSERIEN HAR BÖRJAT!

På söndag blir det 45 nya mil för att se MITT hockeylag. Då ska jag fylla bilen med hundar och ungar så vi blir minst fem på läktaren i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Domedagsprofeterna:

Jamen herreje, Brynäs har haft ett uppehåll, liksom Linköping. Att då vänta sig karnevalshockey är inget jag gjort - jag är glad att vi fick 2 poäng mot LHC, trots darrigt spel. Vi är lite smått ringrostiga, men efter krossningen av AIK så kommer spelet att börja lyfta.

Dessutom, Brynäs är inget toppgäng, det vet väl ändå alla vid det här laget? Om Brynäs hade varit det hockeylag vi brukar vara, så hade vi naturligtvis kämpat om SM-guldet just nu - det finns troligen en anledning till att våra hjältar krigar i kvalserien.
En fråga till domedagsprofeterna: Berätta vilken match som inte kommer vara en måste-match?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
westerlind:Alla vet inte om det, o rostiga har dom varit hela säsongen så det är inget nytt!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
westerlind: Inget toppgäng? I kvalserien? Nu tycker jag du är väl pessimistisk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lilljanne: Vadå, jag har ju rätt. Trea? det är ju för f-n skandal.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
westerlind: Förjävligt helt enkelt.......:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
westerlind: Ettan, tvåan och trean är väl ändå toppen på serien. Vilka krav somliga har. Det är sånt som kan knäcka grabbarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
LHC lanserar under kvalserien ett sportspel. Registrera dig för ett eller flera lag, köp och sälj spelare och, förhoppningsvis, se ditt lag få en massa poäng och vinn ett pris.

Spelet börjar i och med omgång 4, den 27 mars 2003 och pågår kvalet ut.

Gå till LHC:s hemsida www.linkopinghc.com och anmäl dig nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lilljanne: 3500 st var på jernvallen och såg skotertävlingen men de va nog messt S-vikare och bönder där..Gävleborna satt nog hemma och pillade sig i naveln...och för mig får gärna gävleföretagen pumpa in pengar i SAIK nu ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
RavenLord: Är det sant? 3500 på skoterrally och 4000 ser Brynäs i kvalserien. Krisen är betydligt djupare än nån kunnat ana!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
westerlind: Det är bra Olle, på dysterkvistarna bara.
Känns skönt med lite avlastning..... :-)

I ett slutspel går du in med positiva tankar och har inget att förlora. Förutsättningarna är väl som bekant lite annorlunda i ett kvalspel. Spelkvaliteten blir nog också därefter, speciellt i en nervös premiärmatch.
Skärpning, alla pessimister!!

För övrigt är det ju snudd på skandal att det inte är fullsatt i detta viktiga läge. Inte ens en 100%-ig höjning av biljettpriset borde avskräcka, om man är en riktig supporter.
Skärpning, alla Gävlebor!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lilljanne: Japp bara att se här www.saik.com/
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Tänk att det alltid finns förklaringar till Brynäs usla spel kvalseriepremiär or not!!! Det kan inte va så att Brynäs är där dom är för att dom inte är bättre???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Bortförklaringar ska det naturligtvis vara!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
70 Rodrigues: Jo tänk för att just detta kan vara den enkla förklaringen. Nerver hit och nerver dit... Spelkvalitén sjunker i en premiär... Sicket snack! Brynäs har inget eget spel, så är det bara. Det enda de kan klara kvalet på är genom att kriga, kriga och kriga och att möjligen motståndarna visar sig vara ännu sämre än Brynäs just nu är. Men det vete 17...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Vill bara säga att jag är otroligt glad över att vi fick med oss 2 poäng i går. Vill också ge lite beröm till Henrik Petré, Niklas Anger och Janne Larsson. Petré tyckte jag spelade bra igår, samma sak med Anger och Jannes straffar *WOW*.
Kom igen nu Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Huge: Gävlepubliken kommer nog när det blir medgång igen, typ år 2013 ;-) På söndag ska jag se hockey och då lär det väl vara fler bajenfans än Brynäsfans där antar jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Igor: Vad grundar du det på ? Är det Bajens fina publiksiffra på 2400 i premiären? Alla gnäller på publiksiffran men det var trots allt den bästa i 1a omgången så det så. Jag tror på närmare 6000 på söndag och en kraftig dominans av BIFare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Många som klagar på att det bara var 4000 på matchen i onsdags... men vart var ni själva?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
RavenLord: Poangen med det jag skrev var inte att Din kommentar om att det kapmade var lustig utan att en annan GB-skribent som bevisligen inte sett matchen fallde en allmant nedgorande kommentar direkt efter Ditt inlagg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Men herregud.......Jag trodde att Brynäs var bättre än så här efter uppehållet och träningsmatcherna. Illa. Jag var på träningsmatchen mellan BIF-SSK eftersom jag håller på SSK. Nu var SSK sämre än sämst och hade 0% motivation. Brynäs vinner med 3-0. Jaja tänkte jag...Men fan när BIF spelar 1-1 i full tid hemma mot LHC så kan man ju undra var det bär hän?
Jag vill fortsätta se SSK i Gavlerinken nästa säong och då ska inte BIF spela så här......
Bort med Larsson, Molin och Sjödin. Dom är ju för fan lastgamla !!!!!
Ta med ett gäng juniorer som är sugen på att spela och som dessutom har farten !!!!!

Jag ger mej på att de flesta av er skrattade gott när mitt SSK fick stryk av LIF om sista slutspelsplatsen, men fan.......Vi kan vara lugna......Inte ni !!

Som Skutskärsbo känner jag att ett decimerat Skutskärs SK skulle kunna ge er en match. Ta er i kragen och sätt igång och spela innan ni hittar er själv i allsvenskan......!!!

Ps. Detta är inte nån kritik mot BIF Supportrar. Bara mot laget i stort ! Ds.......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
nanne: Är det utsläppen från fabriken som fått dig att hålla på SSK ellr finns det nån annan anledning?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Det var riktigt skönt att dom vann mot Linköping, den poängen kan va avgörande sen fram igenom. Sen får vi ju tilläga att det var ju två elitserielag som möttes BIF-LHC... Det ska bli kul och se idag och på söndag vad det är för skillnad på Elitserien och Alssvenskan då vi tar oss an AIK och Hammarby!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jompe: Okej nu hajar jag :) det var så du menade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Da vet det dags for rond tva i "Colgate eller Triumfglass", eller vad det nu var Tor Kallade KS. Det blir stamning pa Hovet ikvall. Jag vill se mer av P3 framfor mal. Tonys analys att vi gjorde Sampan bra tror lag det ligger mycket i; vi ar kass pa att skymma motstandarens malis. Sen vill jag se fler snabba spelvandingar och tvazonspass mot Anger i forsta hand. Mindre pucktransport, mindre sarg-ut. Jag vill se mer fysiskt backspel, inte minst av Rehnberg som har kilona pa ratt stalle. Mest av allt vill jag se riktigt bra tempo; det har borde vara en match laget kan spela ut i.

Vi vinner med 2-3 efter tre perioder. Anger hanger tva pa de forna lagkompisarna pa rent javelskap.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
nanne: Som SSK:are måste du ju vara jättenöjd med er säsong.
Missat slutspel med den satsningen. Skämmes.....

Varför behåller ni Popovic och Peter Larsson? Dom är ju lastgamla..

Som f.d Bomhusbo känner jag att ett decimerat IK Huge nog skulle kunna ge SSK en fight, åtminstone med "Melker" i laget.
Trots många års inandning av "Karskärslukten" har jag inte konverterat till någon falsk lära. (apropå Lunkans inlägg)

Ps . Detta är inte någon kritik mot SSK som lag. Bara mot en förvirrad supporter som har noll koll... Ds
Kommentera

« · 246297 · »