Brynäs IF

723737 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 29/10

« · 605006 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
5 - 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!! ;) hehe vi vann samtliga perioder med 1 mål :D

OVE MOLIN !!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
5-2, äntligen Ove, HÄRLIGT!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
perfekt att Molin nätar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: "Gjuten" seger, länge leve betonghockeyn :-)))))))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Spiken i kistan!!!! en skön seger
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Tänk att Brynäs äntligen får ha lite flyt o vinna en match när motståndarna dominerar fullständigt!!! Nu ligger vi 5:a :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Ove hängde en kasse, härligt! Om än i tom kasse...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Äntligen en seger och en skön 3:a ! :) 5 - 2 dessutom! :D Kul att Ove fick näta oxå!! Tack BIF !
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
rafalski: Hoppas att du skämtar :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Sorry 6:a, Timrå har bättre målskillnad(föga förvånande)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Självklart, men idag var det viktigaste att vi vann. Gamlingarna gick in och tog sitt ansvar, 5 mål utan anfallsspel måste väl ändå vara godkänt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Timrå ligger väl fortfarande femma, även om kvällens match inte är med i beräkningen. Räkna igen får du se själv. Förlorar Timrå med som mest ett mål är man ändå före Brynäs ;-)

Detta är väl å andra sidan en rätt världslig sak i oktober månad...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
rafalski: Jättehärligt med vinst, ingen regel utan undantag när det gäller betonghockeyn.Kommer aldrig att tycka om defensiv tråkhockey!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Tack ! Även om vi inte bjuder på någon publikfriande hockey direkt..så kan man stå ut med det en dag som denna. Törs man be om en ny 3 poängare mot FBK ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Där ser ni, ni är ju på gång. Ni kunde lika gärna tagit en 3:a i Scandinavium också! Nu tar ni kaffebönorna från Karlstad också!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Roligt att läsa tråden och hur snacket gått före och under matchen.
Otroligt vad negativa många är och ger upp före matchen spelats och vid 0-1 ger upp helt.
Man klagar på spelare och inställning men har själv ingen ryggrad alls eftersom man tar ut förlusten direkt.
Men pojklaget vann trots att de är så odugliga som vissa tycker men ändå tror man att de ska klara av att spela med Full fart framåt och vinna hur fan det nu gårihop
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
RavenLord: Ja lite mer toga i fansen nu!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Sylf och Rodrigues: Underbart, det hade ni aldrig trott. B-jskorven flyter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Bonuz: Inte troligt de finns jämt nå att klaga över bland många här
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
RavenLord: Så du har börjat käka uppåttjack, snacka om kappvändning, men jag är inte förvånad, det är ju signifikativt för Gävlebor!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
westerlind: Mutade domaren, eller?
Grattis iallafall!
LHC...ner, ner ner!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
90Steen_: Äntligen en seger, väldigt sköna 3 poäng vi fick med oss idag
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
79 Andersson: Bara att gratulera...inledningen av säsongen kanske trots allt inte var en illusion. Ni ÄR kanske bättre än tidigare år i år...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
3 poäng satt jävligt fint, så vad ser ni helst för resultat i matchen: Djurgården - Timrå ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Nä här knapras ingenting men tycker det gnälls nå oerhört och det enbart för att man vill gnälla och inte ens försöka se nå bra laget och klubben gör.
Sedan finns de ju dom som är åt andra hållet och inte kan se nå negativt och tycker jämt att allt är bra och de är ju lika illa med.
Gävlebo ja tyvärr men inte född och uppväxt som tur är i den här skitstaden :)
Och vad mena du med kappvändning ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Burberry:
Ja, en härlig seger. Som spelarna själv säger kändes det redan mot Frölunda som att Brynäs var på gång och inte var långt från seger. Ska vi hårt prövade brynäsare våga hoppas att vi ser ljuset i tunneln?

Angående DIF-Timrå så hoppades jag att bägge lagen skulle förlora - det hade varit bäst för Brynäs. Men men, hur ofta blir det som man vill?

Apropå ljuset i tunneln, så var jag med om en otäck upplevelse igår: Jag åkte till Globen för att se just matchen DIF-Timrå, men mest för att surra lite med de nedresta stollarna från Timrå. Självklart ställde jag mig i TIK-klacken men diskret klädd med uppfälld krage längst ner till vänster - intill Skarin, Ernie, Knylan, Jimmy m fl. Jag står och kollar på matchen och så stänker Timrå in 0-2. Vilt jubel. Jag står och halvdrömmer och märker inte de lyckliga medelpadingarna rullat ut en gigantisk overhead-flagga över hela ståplats. När den slutligen rullas ihop igen fastnar flaggan och snurrar in sig kring mig - för ett kort ögonblick förlorar jag kontakten med omvärlden och är helt omsluten av en gigantisk Timråflagga som jag skräckslagen försöker trassla mig ur.

Jag darrar än, en av de mest traumatiska upplevelserna i mitt liv...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
westerlind: Jag förstår ditt trauma. Du får duscha å tvätta dig med causticsoda och rotborste.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Skön seger igår. Dom kämpade på bra och hade bra utdelning på chanserna, sen så storspelade ju Korhonen också så nu blev han väll glad han också. Han tyckte ju att han spelat bra men att vi ändå inte vunnit, nu vann dom och det mycket tack vara Korhonen. Nu tar vi FBK på tisdag eller och sen ska vi spöa dalalagen också. Längtar som fan tills på lördag nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
brynasaren: Ja ska vi vara med i snacket om slutspel så måste vi börja vinna bortamatcherna och att vinna borta mot Mora och Leksand är ett utmärkt tillfälle.

På tal om matchen igår. Var det fler än jag som noterade att de bytt spelsystem på hemmaplan? Det var inte många gånger man såg brynäsbackarna ta burskydd igår. Nej ideligen snabba spelvändningar, dessvärre så renderade dessa ofta i att de dumpade ner pucken i brist på annat. Men det tillförde dessbättre till att Linköping aldrig fick en lugn stund till att byta, formera sig och invänta Brynäsanfall.

Kanske är det ett embryo till ett mer vägvinnande spel från Brynäs? Vi får se i de kommande matcherna om det är en permanent förändring eller en tillfällighet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Ja, Boorken har väl lagt märke till att det ändå inte blir bra uppspel även fast dom tar burskydd. Lika bra att strunta i det då, förutom när spelare ska byta såklart.
Håller med om att det verkade vara många chanspuckar igår, men samtidigt tycker jag det är svårt att säga hur mycket det hade med taktiken att göra. Linköping forecheckade riktigt bra med sina tunga forwards och hade ju ganska ofta så långa anfall att det inte fanns annat att göra än att koncentera sig på att få iväg pucken ur egen zon för Brynäsarna.
Ibland blir det icings, vilket inte är så uselt som man kan tro eftersom det finns flera bra tekare i Brynäs. Men framförallt kan det som sagt bli fina spelvändningar med många 2mot1 / 3mot2.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Skönt att ni tvåla dit LHC igår. Underbart Brynäs. Keep up the good work
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: "Varför dessa otroligt dåliga matchöppningar, dåligttempo och hönsgård i egen zon, visst står det 1-1 men det är ju långtifrån hur matchbilden ser ut.Har precis fått matchrapport direkt från Gavlerinken"

Vad är det du nu brukar framhålla i varannat inlägg?
Är det inte något om att man inte bör inte uttala sig när man inte har sett matchen?
Gäller tydligen inte alla.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Huge: Direktrapport från en gammal Brynässpelare kontra text tv är en jävla stor skillnad!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Efter en helg i skogen är man åter hemma! Kul att ett pojklag med hönsgårdsförsvar som grupperar sig i knät på målvakten kan slå LHC med målsprutan Jonas Soling i spetsen!

Sen undrar jag hur många matcher man måste se per säsong för att undvika epitet som; "naiv", "okunnig", verklighetsflyende" och "hockeyorakel"?

15-20 matcher / säsong räcker tydligen inte.....

Men vad vet en text-TV kommentator från banjodeltat?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
JanT: Precis, vad vet en text-TV kommentator från banjodeltat??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Ducka inte för frågan nu! Hur många matcher?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: "Precis, vad vet en text-TV kommentator från banjodeltat??"

Förmodligen lika mkt som en "gammal Brynässpelare"....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
JanT: Enligt tidigare inlägg från dig så blir det ju inte så många matcher pga att du bor så långt ifrån Gävle, så jag förstår inte hur du plötsligt ser 15-20 matcher, så hur ligger det till egentligen ser du 5 eller 15-20 matcher per säsong??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Spelar det egentligen ngn roll hur många matcher man ser eller har sett?
Jag menar, man kan ju alltid ringa nå´n "gammal Brynässpelare" på läktar´n.
Eller hänvisa till text tv. Om ngn nu gör det.
Ser ingen större skillnad.
Mer än att det uppenbarligen är Ok i det första fallet, men inte i det andra.
Förklara det, den som kan....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: 3-4 live. Resten via Canal+.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Huge: Du som anser dig själv alltid ha den rätta åsikten och kunna allt borde väl kunna förklara det??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
JanT: Det känns lite som att denna sida mer och mer börjar bli 70 R och G Lasses egen lilla domän, dom vet bäst!!!, ser mest matcher osv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
kacken: Har aldrig sagt att jag vet bäst eller ser mest matcher, men om du tycker det så tackar jag allra ödmjukast :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
kacken: Om jag vet mest ställer jag mig väldigt tvivelaktig till men jag har oftast relevans i mina inlägg, de är inte grundade på saker jag "hör".

Har du problem med det så är du välkommen att bevisa mig fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Intressant att vi som faktiskt ser flest matcher har en något mer reserverad syn på "fantastiska" tigrarna.
De som ser 3-4 matcher live verkar ha en dröm om hur brynäs spelar , som inte är förankrad i verkligheten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Ove Myling: Ja superlativen tar aldrig slut efter vinst tyvärr så gäller det även bortförklaringarna efter förlust. Men i mina ögon så tycker jag att Brynäs har gjort bra ifrån sig i grunden. Men varför ska man vara nöjd?

De uteblivna skotten är ett stort orosmoment, Brynäs skjuter på tok för lite. Lägen finns men inte självförtroendet eller vad det nu är som gör att skotten uteblir. Ett superexempel är gårdagens match när vi har folk på mål, Casse får pucken på blå och istället för att skjuta så väljer han ett mycket mer tillkrånglat alternativ. När det är skottläge så agerar alla på plan utefter detta, gör sig klara för returer etc.

Sen kommer inte skottet...dribbel,..vingel...kontring.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
JanT: Börjar likna ett riktigt påhopp och sådant är ju inte tillåtet här på HS. Förövrigt så ser jag alla hemmamatcher live. Jag tycker att Brynäs inte är så j-a bra och det speglar väl tabellen. Eller du kanske har "hört" att brynäs ligger i toppen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Ett ypperligt bevis på att skott lönar sig, var Sjöddas skott som "råkade" gå in i går.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Hong Kong: Samt D Johanssons skott som Miettinen snyggt styrde in!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Hong Kong: Och höstlövet som renderade i 3-2 reduceringen...
Kommentera

« · 605006 · »