Brynäs IF

728228 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Rögle BK den 23/2-13

« · 1563449 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Rögle BK den 23/2-13

Zappaholic: Håller med. Det dåliga klimatet här skrämmer förmodligen många "nya" att sluta illa kvickt. Tänk om många nya skulle fortsätta att skriva här så skulle frågeställningrana och debatterna kanske få många andra infallvnklar.

Är det så att "de gamla och garvade" inte vill ha in några nya och därför skrämmer bort dem?

Man kan jämföra med vissa golfklubbar på 80- och 90-talen där gamla medlemmar gärna skällde ut nybörjarna på banan för att få passera och därmed spela snabbare. De trodde at de "ägde" banan.

Kommentera

Huge:"Genom att på ett sakligt sätt tala om för vederbörande att det inte är Ok.
Att man i den processen själv tappar tålamodet ibland kanske är förståeligt, som jag redan påpekat."

Så ditt inlägg som jag citerade i mitt långa inlägg ser du som sakligt? Där du använder i princip hela din repertoar av tillmälen? Är det din tolkning av att vara saklig?

Knappast en pedagogik man lär sig på lärarhögskolan.

Kommentera

Treklövern1912:"Man kan jämföra med vissa Golfklubbar på 80- och 90-talen där gamla medlemmar gärna skällde ut nybörjarna på banan för att få passera och därmed spela snabbare. De trodde at de "ägde" banan."

Ja Huge är ju både gammal och golfare så det kanske ligger nåt i det du skriver ;-)

Kommentera

Slajsarn:Nej jag förstår inte det heller. Det är förmodligen enbart på "buss"högskolan man lär sig sånt.
Kommentera

Slajsarn: " Synd att skitkastande omogna gnällkärringar ska få förpesta och dominera en sajt som i grunden har ett bra upplägg. Som du säger: problemet är att detta avskräde pga omognad saknar all form av självkritik och självinsikt, och hur löser man som vuxen en sån sak?"

Förmodar att det är ovanstående du hänvisar till.
Hur betecknar man isf på ett sakligt sätt personer som kallar folk för fitta, mongo, äckel, cancersvulst osv?
Jag tror att de flesta normala personer är överens om att personer som konsekvent eller ofta använder ovanstående tillmälen i sin argumentation, ska betecknas som just omogna gnällkärringar som förpestar tillvaron för vanligt folk.

Och det tror jag inte att man vare sig behöver ha gått på nån lärarhögskola eller ha 20.0 i slutbetyg, för att fatta.

Redigerad kommentar

Kommentera

och där är vi igång igen! Denna gången för att tjafsa om hur vi ska sluta tjafsa!

Vad hände med den fina söndagen och grilla korv?

Vad sägs om att acceptera varandras olikheter, tycke och smak? Därav inte sagt att sluta diskutera, bara hålla en trevlig ton. Man måste inte alltid ha sista ordet. Du kan inte alltid vända på någons åsikter i ett foruminlägg hur dum du än tycker vederbörande verkar. 

Kommentera

brynäs08: Håller med. Trevlig ton vore ju fint för omväxlings skull.
Kommentera

Huge:Jag kan bara konstatera att det inte är rätt sätt att bemöta dem genom att kalla dem för en massa tillmälen och ge tillbaka.

Det är där en moderator kommer in. Någon som raderar såna inlägg och vid behov stänger av dem under en tid.

Det är inte heller rätt taktik att som du komma in och efterlysa dem efter en vinst och börja häckla dem. Nu är det av naturliga skäl väldigt länge sen du gjorde det. Men när du gör sånt så sänks nivån i gästboken direkt. Det är precis lika kontraproduktivt för den här gästboken som de inlägg du pekar på.

Men man måste börja hos sig själv och filtrera bort såna inlägg. Precis som jag filtrerar bort inlägg med förslag på värvningar, laguppställningar och liknande. Ironiskt nog så gör du det du med när det är just såna inlägg som borde hamna under epitetet  "Läktarcoacher".

Kommentera

Slajsarn: Jag anser att de som gör upprepade  grova övertramp har på forumet borde stängas av för evigt. Vad är vitsen med en avstängnin på typ någon dag eller några timmar? Det finns ju en kille här som gör grova övertramp var dag och som inte bara varit avstängd i Brynäs forum utan även andra lags. Spärra IP-adressen för drägget i alla fall ett år så kanske det blir bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk:För sånt krävs högre befogenhet än moderator/Ledare.
Kommentera

Slajsarn: Så länge inte alla stryker Brynäs medhårs i precis allt dom företar sig så kommer det alltid att vara tjafs i den här gb:n.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Grova övertramp? Vem här gör grova övertramp?
Kommentera

Gurra88: Ja vem kan det vara?
Kommentera

"Så länge inte alla stryker Brynäs medhårs i precis allt dom företar sig så kommer det alltid att vara tjafs i den här gb:n."

Ja, härinne stryker verkligen ALLA Brynäs medhårs i precis allt dom gör, hörrudu.
Finns ingen ände på alla positiva och stöttande omdömen från dig, sylf, lindström, gurra, Slajsarn m.fl....
Kommentera

Carl Lejonkräk: vad är det för grova övertramp du pratar om? Vore intressant att höra
Kommentera

Gurra88: Lika svårt att bli av med en skribent här som en underpresterande brynässpelare (-;
Kommentera

Huge: Förlåt du store hockeyorakel. Jag menar givetvis att så länge inte alla stryker Brynäs medhårs i precis allt dom företar sig och tycker som du, så kommer det alltid att vara tjafs härinne.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: snacka inte om grova övertramp när
du inte kan nämna något
Kommentera

Gurra88: Vi pratar generellt om hur vi ska få stämningen bättre här i gästboken och jag har inte för avsikt att hänga ut någon. Konstigt att du verkar ta åt dig när grova övertramp nämns....

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Möjligt är det så. Och så länge folk kallar brynässpelare och förening för fittor och äckel kommer det också vara tjafs.
Kommentera

Carl Lejonkräk: så vem är killen du syftar på då som blivit avstängd i andra böcker?
Skaffa lite mer kött på benen innan du ger dig in i en diskussion
Kommentera

Gurra88:Fitta och äckel är övertramp enligt mig. Du tycker inte det? 
Kommentera

Gurra88: ja vem kan det vara?
Kommentera

Zappaholic:Rätt o riktigt. Som sagt, vi är alla olika o tur är väl det. Hur skulle det se ut om det endast var den ena falangen som satt här i gb:n o lallade :-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: du vet ju tydligen inte själv
Kommentera

Inget att undra på att Aaltonen kunde runda Gundersson så lätt i förlängningen då Gundersson hade nästa 34 minuters speltid i benen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: mm men nu syftade han på nån som hade blivit avstängd i andra böcker pga av grova övertramp. Jag undrar fortfarande vem och av vilka grova anledningar.
Kommentera

Gurra88: Han avser nog dig tror jag. Blev inte du avstängd från Modos forum? Kanske det han syftade på.
Kommentera

Zappaholic: Bra där Einstein. Jag är medveten om det. Undrar fortfarande vilka grova övertramp han syftar på
Kommentera

Gurra88: Du var tvungen att komma med något halvspydigt. Jag ställde bara en fråga om du blev avstängd från Modos forum. Jag visste inte om det stämde eller inte utan hade för mig att jag läst det här tidigare...
Kommentera

Zappaholic: Jag blev avstängd för att jag är helt säker att Forsberg gjort bort sig i Skellefteå.. Med andra ord en personlig avstänging från Modomoderatorer eftersom man inte kammar dem medhårs. Undrar fortfarande vilka grova övertramp han syftar på.. Ska bli väldigt intressant

Kommentera

Gurra88: Jag har inte skrivit att din avstängning i modoboken föregicks av grova övertramp.

Jag har skrivit att det finns en skribent som gör grova övertramp var och varannan dag. Sen att du direkt går in och tar åt dig här är ju ganska festligt. Jag vill inte hänga ut någon så jag skriver inte vem skribenten är och ger inte heller exempel på de grova övertramp jag pratade om. Mitt syfte med inlägget var att ställa frågan om inte någon som upprepade gånger gör grova övertramp helt enkelt kan stängas av för en lång, lång tid.

Kommentera

Det är ju förjävligt att behöva hålla på Frölunda fiskrens en match, usch fyfan vad jag känner mig slampig och billig idag!

Kommentera

foppa78: Blir nästan ännu värre nästa vecka, när man tvingas att hålla på Växjö :-(
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Det finns ju en kille här som gör grova övertramp var dag och som inte bara varit avstängd i Brynäs forum utan även andra lags. Spärra IP-adressen för drägget i alla fall ett år så kanske det blir bättre."

Vem är den där killen som gör grova övertramp varje dag?? Fortfarande lika nyfiken

Kommentera

Gurra88: Jag vet varför du blev avstängd och det har inte något med att du inte stryker modoiter medhårs att göra även fast du vill tro det!

Har du frågor ang. din/dina avstängningar ber jag dig kontakta ansvariga moderatorer.

Ha en bra dag!
Kommentera

Tittar man på spelschemat som återstår har vi HV borta, där har vi inget att hämta. Sen har vi Modo hemma, ett lag som inte kan avancera uppåt och således inte så mycket att spela för. Sen är det AIK. Kommentarer överflödiga. Vi avslutar mot LHC hemma. Har vi tur har de heller inget att spela för där.

AIK har följande spelschema, idag mot FHC som kan säkra en slutspelsplats vid vinst. Därefter ett Växjö som kommer sälja sig ruskigt dyrt. Efter det möter de oss, och i sista matchen Timrå. Har vi flyt har Timrå ALLT att spela för i den matchen, nämligen att komma ikapp och förbi växjö. Mycket spekulation...

Tar sig AIK förbi, är jag den förste att gratulera, då är de värda platsen i slutspelet.

Kommentera

Berka: Killen som inte kan låta bli att läsa mina inlägg..

Jag har varit i kontakt med dem, men ingen vågar svara.. De stör sig på mig, helt personlig avstänging helt enkelt. Jag anser att Forsberg klantade till det ordentligt, vilket man inte får tycka.

Varför måste jag klia er Modoiter på ryggen? Det gör ni ju så jävla bra själva!

Kommentera

Gurra88: okay tråkigt att du inte fick något svar, men det hade inte med din åsikt att göra så mycket kan jag säga utan att få problem.
Svar: Nä du behöver inte klia oss på ryggen, tror ingen skulle uppskatta de varken här eller hos oss.

Mvh.
Kommentera

Berka: Haha.. så berätta gärna varför. Du som vet menar jag
Kommentera

foppa78:"Det är ju förjävligt att behöva hålla på Frölunda fiskrens en match, usch fyfan vad jag känner mig slampig och billig idag!"

För att slippa detta så har jag ett tips, istället för att hålla på Frölunda håller du istället på att AIK ska förlora :-)

Kommentera

Carl Lejonkräk:Ja, det är som att pr.....a sig. (ÄH, det var inte snyggt men låt gå denna gång.)
Kommentera

Zappaholic: ja luftslott lakers är fan värre:-(
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Det finns ju en kille här som gör grova övertramp var dag och som inte bara varit avstängd i Brynäs forum utan även andra lags. Spärra IP-adressen för drägget i alla fall ett år så kanske det blir bättre."

Vem är den där killen som gör grova övertramp varje dag?? Fortfarande lika nyfiken

Kommentera

Gurra88: Ja vem kan det vara?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag frågar ju dig. Vet du inte själv?
Kommentera

Gurra88: oväsentligt vem det är, vi får bara hoppas att han känner sig utpekad och skärper till sig ;-)

Därmed är det sista sagt från mig om detta.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hur ska någon känna sig utpekad när du inte kan säga ett namn och vad de grova övertrampen består av?

Fortfarande väldigt nyfiken på vilka grova övertramp som begåtts? Borde vara väldigt intressant för samtliga här inne att höra.

Så varsågod! Berätta

Kommentera

70 Rodrigues:

Nån som vet var bortastå är i Lindab?

Kommentera

tjugo8: Tror att bortastå är sektion K eller L!
Kommentera

« · 1563449 · »