mattiaskarlgren: " Nyström gör som vanligt att vända kappan efter vinden. Efter Modo-förlusten dömde han ut Brynäs fullständigt.. Säger det mesta om den mannen"
Håller inte riktigt med dig här.
Tycker att arnio redan svarat mkt bra på ditt påstående.
Nyström kommenterade väl egentligen två olika saker, där det ena inte behöver utesluta det andra.
En dålig insats av spelarna mot Modo utesluter ju inte att tränaren kan ha gjort vad han kunnat i den matchen.
Och det utesluter definitivt inte att han samtidigt är så pass skicklig att han inte drabbas av panik inför nästa match utan istället visar vilken bra tränare han är.
Jag kan dock hålla med om att Nyström är en kappvändare i så måtto att han först påstår att det måste vara nåt fel i Brynäs (efter Modomatchen) men sen är knäpptyst när vi kör över Skellefteå i nästa match.
Verkar som att han inte har en aning om att en dålig insats nödvändigtvis inte behöver bero på att "nåt är fel" i ett lag.
GävleLasse: " Så stisse ger en enkel bild men Nyström är klockren?
Var så vänlig att ge en förklaring på vad som gör Nyströms bild så mycket bättre."
Stisse gör det enkelt för sig när han talar om att Brynäs inte skulle ha utvecklats ifall vi skulle råka missa slutspel.
Man kan ju utvecklas som lag trots missat slutspel, speciellt med tanke på att det är så oerhört jämnt i serien där alla kan slå alla.
Och det dessutom gäller att pricka formen i ett ev slutspel.
Marginalerna är mao mkt små, både i seriespelet och även i ett slutspel om du väl tagit dig dit.
Alla som jobbar kring ett ES-lag, oavsett vilket, VET att det är små marginaler mellan att uppfylla sina förväntingar och att inte uppfylla desamma.
Och här menar jag att det här gäller speciellt för ett lag som Brynäs inför den här säsongen: många nya relativt oerfarna juniorer som kan bli antingen fågel eller fisk samt intentioner att spelar mer offensivt.
Ngt som också kan bli både fågel eller fisk.
Mao: förväntningarna och förhoppningar ska man absolut ha inför en säsong men det behöver i vårt fall inte betyda stagnation i utvecklingen bara för att vi nu ev skulle missa slutspel, mot bakgrund av ovanstående förutsättningar.
Det här det här jag menar är nåt som Stisse bortsett ifrån när han gör sin i mitt tycke förenklade analys av läget.
Nyström försöke ju bara analysera CZ som tränare, som jag uppfattat saken.
Och där håller jag med honom.
Den här gången.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Huss: "och återigen bevisar Lauritzen vilket anfallsvapen han är."
Skona stackars Lindström nu, för fan.
Har han inte lidit tillräckligt ikväll?
Du strör ju bara salt i hans sår....
Enaranger: "Jag kan nu meddela att den i början på säsongen så utskällde Lauritzen nu ligger i topp på den interna poängligan. Han är även tillsammans med Ekholm den med bäst +/- i Brynäs, på +9. Så något rätt lär han göra i alla fall. Det måste ju även de största kritikerna hålla med om."
Först vinner vi matchen.
Sen kommer du och förstör kvällen ytterligare för stackars Lindström....
Lindström: "Kul å få se Larsson stänka in en oxå!!!"
Inte lika kul att Gretzky toppar alla våra interna ligor , förstår jag....