Huss: Exakt så blir det ju tyvärr så hög tid att Brynäs börjar röra på sig i båten få in ett nytt tränarteam helst idag eftersom vi har ett minibreak nu (IGEN) !!! Detta skulle såklart gjorts för länge sedan och man kan ju undra varför inget har hänt???
Jävla skitsäsong!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Huge: Mmm, på samma sätt som Kvalserien brukar vara "a walk in the park" för Elitserielagen?
Hur skulle Brynäs årgång 14/15 reagera om Västerås tar ledningen i den första matchen i ett kvalspel? Jag vet vad jag tror.
Huge: Tänk om vi skulle bli nerskickade till Allsvenskan av Vita Hästen, ingen orimlig
tanke.
Jajjen: Kan hålla med dig om att Niinimäki verkar ha varit en felvärvning. Han visar upp bra egenskaper emellanåt men siffrorna ljuger inte.
Wallace och Slovak är jag positiv till dock.
Jajjen: Ja,herregud.. en av våra spetsvärvningar var en ungersk påg som mäktade med 1 mål på 52 matcher. Lik förbannat tog vi oss till slutspel. Såhär i backspegeln vart det nästan lite bragdartat av Czarnecki.
Huge: Säsongen efter guldet ställde vi dessutom ett lag på isen som inte ens på papper var en realistisk kandidat att gå för guld. Det känns ändå på nåt sätt som att vi bromsade när vi borde gasat.
Men men,det är historia nu. Nu handlar det om överlevnad innan BZ förhoppningsvis kan bygga något stabilt och hållbart.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jajjen: Kan bara hålla med. Jag satt häromkvällen och funderade på Czarnecki-eran. Vi hade inte nåt vidare slagkraftigt lag de säsongerna,men fan vad vi spikade defensiven.