reven: Det känns som att vi pratar om olika saker, alternativt missuppfattar du med flit. Jag tycker givetvis att det är bra att det satsas på familjer, men är verkligen knattehockey och fiskdamm höjden av underhållning för dem? Har vi nått det ultimata underhållningsvärdet där?
Herregud, visst kostar alla satsningar självklart resurser - men jag tror man kan fördela smartare. De senaste åren har jag fått känslan av att man i desperation gått efter någon slags checklista och bockat av efter hand satsningarna blir klara (t ex ice projections och "upplevelseansvarig"-tjänsten). Man gör många saker halvdant istället för att göra några få saker bra.
Jajjen:
Så du tror att människor (Gävlebor) snabbt vänder blad o glömmer tidigare säsonger...åskådare som besökt 10, 20, kanske 50 hemmamatcher o under 12/13 & 13/14 sett Brynäs bara ha Rögle, Aik, Örebro, Timrå bakom sig i andel 3 poängare på hemmaplan...
Efter lite segrar hemma i år så ska allt vara glömt...
Tror du är helt fel ute...folk blir LESS...
Redigerad kommentar
Jag har sett ett gäng matcher, från Florida till New york, och kan säga att kring arrangemanget lockar lika mycket folk som själva matchen.
Att SHL/Cmore äger tv sändningen här hemma gör att klubbarna inte gör tillräckligt för att locka med just sitt arrangemang.
Folk lockar folk så enkelt är det.