Brynäs IF

723357 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08

« · 992563 · » Till forumet


Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
så här ska laget se ut:

Markström (Korhonen)

1:a femman:

Widing - Hauthonen - Dackell
Nolander - Kankaanperä

2:a femman:
Brendl - Hansen - Hermansson
Hietanen - Sundqvist

3:e femman:¨
Angell - Sundström - Sandin
Sjödin - Andersén

4:e femman:
Danielsson - Molin - Alcén

Extraback: Carlsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
21olsson: Dumt att splittra succéduon Brendl-Dackell tycker jag. Man såg att dom trivdes ihop, en Dackell i form och med spelglädje kan vara skillnaden på ES eller AS nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gusten: Håller med. Däremot så måste man försöka ge Widing en bättre omgivning för att få igång honom igen. Kanske en Powerlina med Widing Sundström och Angell kan vara intressant.

Just nu väntar man mest på nyheten om att Lind skall vara tillbaka, men det är väl att önska för mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
GävleLasse: Absolut, håller med där. Sundström har varit riktigt bra de senaste två matcherna, tycker iaf jag. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
GävleLasse: Brendl-Lind-Dackell? Mums...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
21olsson:
Inför imorrn.
Markan i kassen.Osså lite stats mellan BIF o SAIK.

 Brynäs IF

VS

Skellefteå AIK

Hemmatröja
Bortatröja
Hemmatröja
Bortatröja
  
Snitt per match
2.82Mål2.46
3.24Insläppta mål2.66
26.02Skott30.16
29.94Skott emot27.26
21.20Utv.min18.62
Säsongen totalt
50Matcher50
15Vunna16
8Oavgjorda14
27Förlorade20
4OT-vinster2
2OT-förluster5
57Poäng64
141Mål123
162Insläppta mål133
1301Skott1508
1497Skott emot1363
1060Utv.min931
50.96%Tekningar48.09%
Interna poängligor, topp 10
Pavel Brendl52 (28+24)
Mikael Lind37 (16+21)
Daniel Widing31 (20+11)
Mathias Månsson26 (8+18)
Juuso Hietanen25 (6+19)
Andreas Dackell22 (6+16)
Janne Hauhtonen19 (7+12)
Nicholas Angell18 (5+13)
Mads Hansen17 (5+12)
Björn Danielsson16 (3+13)
 
Anders Söderberg40 (19+21)
Lee Goren35 (15+20)
Mikael Renberg29 (11+18)
Kent Mcdonell29 (15+14)
Fredrik Öberg25 (7+18)
Erik Forssell20 (6+14)
Kimmo Koskenkorva19 (10+9)
Fredrik Krekula16 (4+12)
Jimmie Ericsson14 (3+11)
Jyri Marttinen14 (6+8)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Mitt tip inför imorgon : BIF - SAIK 4-2 ! Jag är självklart på plats ! som vanligt nu för tiden ! :D;)


Olsson : hurru Jag måste ta ett snack med dig om BTG . Och om detta fall OM vi kommer till ks ! du kan gärna komma in på MSN snart tack !!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
6000 biljetter sålda till i morrn!:) än så länge:) börjar Gävle publiken hitta hem till Läkerol nu?:) dom kanske har suttit och väntat i Ejendals??:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Är helt övertygad om att ni vinner skit lätt ikväll.....har lagt et lakan på en dubbel med er och HV ikväll till 3.87 gånger fläsket.

SAIK får åt nerverna som vanligt när det börjar gälla nånting med nervraket Renberg i spetsen.


Tror banne mig att ni kniper 8e och sista slutspels platsen det vände i Tisdags för er ...Sanna min ord ljuset i tunneln är inget tåg ....bara Leksand som har tåg i sina tunnlar (c ;
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Inte mycket som talar för vinst ikväll eller för att Brynäs slipper kval. Spelkvalitet sedan seriestart, formkurva den sista månaden, tabelläge, skadeläge, hemmaspelet osv. ger en ganska bra prognos av hur det här slutar. När t.o.m. dom som vet bäst, dvs. motståndarna, gör bedömningen att Brynäs är sämst då är det svårt att hitta trovärdiga halmstrån.

Ser man nyktert på Brynäs säsongen 07/08 så är laget inte elitseriemässigt. Med några få undantag har spelet varit uselt hela vägen sen september. Också i matcher man till slut lyckats vinna. Jag minns ingen match där Brynäs varit det spelförande och klart bättre laget (jag såg aldrig dom 3 storvinsterna mot LHC, SSK och DIF). Och allt toppat med ett fritt fall den senaste månaden. Jag har aldrig sett en brynäsårgång spela så illa, så länge. Otroligt många misstag, ofta viljelöst, uppgivet och desperat.

Att laget, efter 5 månaders spel, med samma spelarmaterial (minus Lind och Månsson) plötsligt skulle börja spela tillräckligt bra för att vinna mer än man förlorar känns fullständigt osannolikt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: Bättre koll på Renberg idag. Nu blir det seger!!
Drar iväg med ett tips på 4-1. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Tyngre med 1-2 nu. Fan
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Vart är försvarsspelet någonstans, hur är det möjligt att släppa igenom Öberg på det sättet, och nu rasar vi ihop som ett korthus. Så jävla pinsamt så det finns inte!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Fy satan vad dåliga dem är i egna zonen. Detta ser väldigt "dassigt" ut..Snart är matchen OVER
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Det är nog bara Brendl+Widing som skulle platsa i ett annat elitserie lag i kvällens Brynäs
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Tycker winnerborg dömt med äran hittills
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Bedrövligt spel av Brynäs, liten uppryckning på slutet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Hietanen e inte stark i egen zon, han har dock sluppit bli slaktad som många av våra andra backar pga sin poängproduktion.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Blir Brynäs bättre än fyra i Kvalserien är det en bragd. Nu handlar det bara om att stålsätta sej och härda ut mars-maj. Sen tror jag den värsta smärtan är över. Till sensommaren kommer man vara på igen och gräla om laget räcker till för att vinna serien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Men vad gör Sjödin och Widing på det 2:a målet, det är så dåligt så det finns inte ord till skiten. Sen undrar jag om Brynäs totalt har glömt bort mittzonen, 3 Brynäsare går bort sig i nästan varenda SAIKuppspel. KS, here we come och det blir ingen lätt resa, som vissa här i GB:n tror.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
VBgr: Herman har varit klart bäste Brynäsare i första perioden! Brendl också bra. Stort minus till Sjödin och Björne, eller är dom med?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: "Till sensommaren kommer man vara på igen och gräla om laget räcker till för att vinna serien". Förmodar att du med "serien" då menar allsvenskan??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
mattiaskarlgren: Kanske det, men Herman platsar inte i något annat lag i serien. Det var min poäng
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Kämpa Brynäs! Kom igen nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Ja, nu har dom slutat hjälpa Markström. Nu skiter dom i honom precis som dom gjort med dom tidigare 2.

AS Nästa!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues:Usch ja, "korthuset" som heter Brynäs har rasat ihop på ett liknande sätt ett otal ggr den här säsongen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Och fbk hjälper mora, fan
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
KLARAR knappt av att titta.......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Tur man kan lita på FBK.....not. 0-2 till Mora.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Och FBK gör vad dom kan för att behålla Mora..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf:
Det tror jag inte. I så fall hade vi tagit poäng av dem nån gång tidigare i Elitserien. (ja, jag vet att det HAR hänt).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Absolut inget framåt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Det är frapperande att se hur laget kliver ner i knät på Markström istället för att stå upp redan i mittzon som SAIK under hela matchen har ägt fullständigt, så många junismaisstag så det finns inte, vi har bara ALLT att vinna, går inte att vika ner sig nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
wap.hockeysnack.com
Får vi bara låna pucken så kan vi vända det här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
rafalski: Vilken färg är det på dina piller den här kvällen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
va dom suger,,,,,,tar tebax det där om winnerborg
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
rafalski: Instämmer helt! Varför ge upp med halva matchen kvar? Står ju bara 1-2 på tv:n här iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Macahan: Det kallas IRONI!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Yes skott på mål, från halva plan, det närmar sig
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Jasså, det var det du skulle lyfta fram? Men då är jag med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Dom släpper fram SAIKspelare i slottet i parti o minut, hur är det mäjligt??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: mäjligt du menar möjligt som Svan sa
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Förstår ni vilket skitlag vi håller på, säsongen 08/09 spelar vi i AS och det kommer att ta många, många år innan vi är tillbaka. Försvarspelet existerar inte, när vi får målchanser så förvaltas dom som juniorer. Markström kan inte rädda oss flera ggr, det borde ha stått 6-1.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Är du ironisk heller går du bara händelserna i förväg?
Visst, det ser långt ifrån bra ut, bedrövligt rättare sagt. Men än är det inte slut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Vi är utspelade, av SAIK, på vår fucking hemmaplan. Herregud. Det BLIR verkligen AS!!
Fy fan vilket pisslag!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Totalt utspelade hemma mot saik. Skitlaget har inget framåt eller bakåt. AS blir nog bra för pisslaget
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
rafalski: Ja, den viktigaste matchen i år och dom uppträder som ett gäng pussys. Beklämmande!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
byter kanal, orkar inte höra snacket i pausen..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Fy fan va dem viker ner sig, hur kan man agera såhär viljelöst och inte ens åka skridskor när vi har en seger i ryggen ? Dom försöker fan inte ens, och om detta är Brynäs när dem försöker..ja då kan vi hoppa över KS och direkplacera oss i allsvenskan. Fy fan va jag känner mig sviken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Macahan: Nä du gosse, är inte ironisk. Ser du matchen överhuvudtaget, om du gör det, finns det något i Brynäs spel som säger att dom ska vända det här. Dom vill ju inte ens samma sak, det är max 2 man i varje formation som visar någon som helst vilja till att utträtta något och då vinner man inga matcher. Fast dom har ju fått många brudar när diom varit ute och festat i parti o minut, måste kännas skönt i det här läget.
Kommentera

« · 992563 · »