Brynäs IF

724882 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK

« · 305715 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Det är Anger som är mullvaden...
Jag tycker att han ska bänkas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
HF: Den här matchen hade kunnat sluta hur som helst, men att kalla Timrå för ett grishockeygäng...njae, det kan jag inte hålla med om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Huge: Finns det nåt annat lag som konsekvent matchar tre femmor? Kunde vara en förklaring till tunga ben.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Ja, jag hörde honom säga det. Det tror jag iofs inte beror på att man skulle vara dåligt tränade. Snarare att det sätter sig lite i huvet när man inte får spelet att stämma mer än i varannan match, stort sett. Jag tror att det räcker om t.ex Soling fick göra några baljor, då kommer han att lyfta hela femman. Nu var ju också Lind borta idag (jag vet, det är ingen ursäkt för förlusten), men han betyder trots allt en hel del för laget. Tycker också att Malmström ser bättre och bättre ut.
Naturligtvis beror ju tröttheten också på att man spelar i stort sett varannan dag. det går inte att hålla 100% i alla matcher med det schemat. Detta är dock inte huvudorsaken till tröttheten, iaf inte än så länge....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
På ettan stod Krykov helt oattackerad vid blå och sköt för styrning. På tvåan var Carlsson helt omarkerad när han gjorde målet. Det såg man mycket av förra säsongen.
Hade Brynäs ingen målchans? Ingen visades på sporten i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Lilljanne: Inte i närheten av förra året. Även om det hittills har varit väldigt ojämnt så finns det ändå betydligt mer kapacitet i laget än vad vi sett hittills.
Ifjol hade vi förlorat en sån här match med betydligt större siffror. 0-3 idag speglar inte alls matchbilden. Det var betydligt jämnare än vad siffrorna visar. 0-1 på en styrning där Mathiasson i riktigt visste vad han gjorde, 0-2 slår Björcken in då han försöker slå undan klubban för Carlsson, bara det att han samtidigt tar med sig pucken i mål.
0-3 i öppen kasse.
Det verkade på mig som att GP och laget i första hand ville spela organiserat igen i försvaret och att man samtidigt blir lite stressade när man får lägen framåt. Jag är inte ett dugg orolig ännu i alla fall.
Soling kommer så sakteliga och som Janne L sade under pausen idag: Han kommer att bli en stor tillgång vad det lider. 1 års bortavaro kan man inte bara sudda ut, det tar tid att komma in i rätta gängorna igen.
Samtidigt vet vi ju att serien är mkt jämnare iår än förut. Det kommer att svänga för alla lag, det fick ju inte minst Leksand erfara idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Japp, sen var det parodi när han visade ut Sjödin för Elbowing i slutet, eller missade hagos nermejning av Karhu. Nog för att Brynäs inte var på top men det vore ju kul om de fick en ärlig chans mot ett "grishockey"-spelande lag.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Huge: GP sa också att det är tunga ben på många av spelarna och att det inte var så bra...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Huge: Du menar alltså att det ser ut som förra året?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Efter att ha bevittnat matchen via PPV, kan man konstatera att det i stort sett kunde slutat hur som helst. Timrå hade bestämt sig för att täppa till i mittzon i första hand, vilket man lyckades med mkt bra.
Det står och väger fram till deras 1-0, ledningen i den här typen av matcher är oftast mer viktig än i "normalfall". Trots att våra killar inte kommer upp i normal nivå, tycker jag ändå att man jobbar och sliter och försöker hela tiden. Lite tur samt en bra Kapanen gör att dom kan vinna till slut. Positivt är att Anger ser bättre ut, var mkt nära idag att näta ett par gånger. Molin tillbaka men vilan har nog gjort honom lite ringrostig samtidigt som han såg mkt spelsugen ut.
Det är som GP säger: Bara att köra på, finns inga genvägar.
Jag brukar normalt inte klaga på domarna, men tycker att Lahti inte riktigt höll måttet idag. Tänker speciellt på våra 2 utvisningar i mitten på sista. Bedrövligt att ta för såna skitsaker när han släppt mkt värre saker tidigare.
Kort sagt: en match där Timrå hade lite mer flyt, en bra keeper samt lite rappare skridkoåkning än oss.
Det räckte idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
HF: Håller med dig, han missade ett gäng grejer idag som skulle varit till Brynäs fördel!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
irre: Det är ju det som oroar oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Bright: Ja det är bara att ta nya tag. med tre poängs processen kan serien ändras på ett nafs..de har ju ändoch bara gått 9 omgångar av 50..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Lilljanne: Japp, men jag misstänker att det kommer ett inlägg snart som försvarar detta och kvällens skitinsats :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Brynäs hade alltså bättre målskillnad efter 9 omgångar förra året! -10! Voi voi, hur ska detta sluta?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Ford Prefect: Luleå och Leksand är bättre än Brynäs. Hur smärtsamt det än är att erkänna detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Lilljanne: Japp! Vi har -11 i målskillnad och det är sämst i hela serien så här långt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Förutom Brynäs ser den väl ut som experttipsen före serien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Tabellen ser ut som följer:

1.Färjestads BK 23
2.HV 71 21
3.Frölunda Indians 16
4.Timrå IK 14
5.Luleå HF 14
6.Djurgårdens IF 13
7.MoDo Hockey 12
8.BRYNÄS IF 12
---------------------
9.Linköpings HC 11
10.Leksands IF 9
---------------------
11.Södertälje SK 9
12.MIF Redhawks 9
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Får man påminna om att jag faktiskt tippade 3-0? Till det andra laget iofs...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Lilljanne: Tyvärr verkar det så :( Fattar inte att folk är så lata så de inte kan registrera sig på lite siter för att dra in pengar till Brynäs, det enda det kostar är ju lite tid. Jag försöker göra reklam emn når inte fram riktigt.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Bright: Återigen: Ser Leksand ut att ta sig ur träsket den närmaste tiden? Och Luleå har fortfarande ett och annat att bevisa också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Lilljanne: SSK. Redhawks och Brynäs är bergis 10:a, 11:a och 12:a efter 50 omgångar. Det blir ett triangeldrama i tabellbotten mellan dessa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Stackars, stackars Leksanf. En poäng bara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
HF: 153,30! Är det bara jag som klickar runt på allt varje dag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Ford Prefect: Ja, allting är ju relativt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Lilljanne: Tycker lahti ska söka jobb på RFSL, han verkar ju gilla män som kramar andra män.

Vilket djävla pucko han är!

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Lilljanne: Ja för Leksand ser stabila ut va? :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Det är väl så här, att torskar vi på tors(k)dag finns två livlinor kvar: ssk och mif. Dom ser härligt ostabila ut! Vi tre utgör nog seriens fgkdspo.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Gunnar Persson är nog en trevlig och bra person, men han är definitivt inte rätt man att göra Brynäs till ett vinnarlag igen. Det har det här året han varit huvudansvarig klart visat. Fast vem skulle kunna göra nåt stort av det här spelarmaterialet? Ingen stortränare vill väl heller ta hand om en klubb med dessa ständiga affärer och solkat rykte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Lilljanne: De gjorde en Brynäs helt enkelt. Inte så konstigt med alla gamla brynäsare de har i laget. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Malmström utsedd till Brynäs bästa spelare!! Övriga spelare som får godkänt är Korhonen och Miettinen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Nu lider vi allihop med Leksand. Tappa 0-4 med 5 minuter kvar, sista med en sek kvar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: *S* Ja verkligen. Hur ska det inte se ut i februari då? Man bävar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Ford Prefect: GP är orolig för tunga ben i laget just nu, lysande planering!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Arthur Dent: Det står: "Andas in. Andas ut. Upprepa." :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Vi är inte under strecket än. Och då har det ändå gått 9 omgångar. Vem hade trott det innan seriestart? Men jag har en bestämd känsla av att vi kommer ha minusmålskillnad när serien slutar. Och snart kommer Lind!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Jag säger bara "KAPIS" räddning,16.24..............
Klart match avgörande.....
GO TIK....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
0-3 Slut! skott 19-20 Publik 3538
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
0-3 och ytterligare en pinsam insats av Brynäs, man skäms över deras spel. Skitdåligt att inte göra mål på hemmais.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
rafalski: Nu har dom plockat ut Korhonen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Blir man nollad på hemmais är det förståligt att publiken är tyst. Dom är så jävla ineffektiva.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Kapanen gör en fantomräddning när Malmström ska lägga in den!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Skylla på att Lind inte är med är ju bara patetiskt, det visar ju bara hur jävla tunn truppen är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
rafalski: Är du verkligen förvånad? När dom andra lagen lagen har fått upp ångan så hänger inte Brynäs med, tyvärr! Brynäs kommer som jag sagt tidigare få slåss för sin existens.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Lagmoralen är lika med 0 i Brynäs. Efter snart 3 års pina, vore det inte bäst om Brynäs befriades från elitserien? Eller tvärtom? Det här är inge kul längre...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Perfekt, ännu en utvisning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Den har jag stört mig på GP förut när man sett Brynäs, som opartisk också! Har lite samma stil som Sandlin eller LarsTommy. Undrar vad det egentligen står på den dära lappen??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Han har nog ganska klart för sej vilka begränsade möjligheter han har att coacha: "få se nu, om jag bänkar Soling och Anger, sätter in N. Danielsson och Rönnquist och toppar upp med Mattias Karlsson, då j-vlar."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Lilljanne: Förstår vad du menar, det enda han har åstadkommit är att bli utv 4 min. nu har Brynäs tagit time out, typ 5 min försent!!!
Kommentera

« · 305715 · »