Brynäs IF

727009 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK

« · 627815 Till forumet

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
JanT: Ja visst var det ett fall framåt. Men tendensen att Boork fegar ihop totalt och skall backa hem med en period kvar är tjänstefel. På hemmaplan skall vi spela smart anfallsspel. Inte backa hem och ge dem hela mittzonen. Detta var precis som hände uppe i Luleå så Boork borde ha anat att detta skulle ske ikväll med.
Kommentera

GävleLasse: Om du kan vara objektiv....hur var domaren?
Kommentera

prosten: Jag tycker att domaren var lite svajig, okonsekvent. Dessbättre var han ju lite hemmabetonad så det drabbade ju inte Brynäs vidare mycket men överlag så var han petig ibland och släppte på tok för mycket ibland.

Men jag har sett många domarinsatser som har varit sämre i år.

Och nog borde det varit straff i situationen när Dackell fick eld i arslet å kom på att man faktiskt KAN åka skridskor...Solklar straff tycker jag.
Kommentera

GävleLasse: Ja, det var en solklar straff.
Hade varit bättre än 2 minuter, som det blev, även om vi nu fick spela 5 mot 3 i drygt 1 och en halv minut.
Även om vi bränt straffen så hade vi ju ändå fått fortsätta i 5 mot 4.
Sen tycker jag inte man ska klandra Boork alltför mkt vad beträffar taktiken i sista. Lätt hänt att man blir lite avvaktande i dessa lägen med tanke på självförtroendet och även matchens betydelse.
Tycker vi blev lite för passiva i 1-3-1-spelet och förstagubben kom lite för långt bak i banan, sas.
Kommentera

Huge: Andra gången på 3 matcher...Oacceptabelt.

Boorkens feghet har i sämsta fall kostat oss 4 pinnar. Är det NÅGON som skall skicka signaler och försöka ge killarna självförtroende så är det Boork.

Det misslyckades han med och får ta på sig en stor del...
Kommentera

Huge: "Ja, det var en solklar straff.
Hade varit bättre än 2 minuter, som det blev, även om vi nu fick spela 5 mot 3 i drygt 1 och en halv minut."

Det resonemanget lär väl bero en del på hur ert för kvällen väldigt uddlösa powerplay slutat just där, eller hur? Hade ni bara gjort mål, då hade väl det varit bättre, eller har jag fel?
Kommentera

Dream Team: Ja powerplayet var uddlöst, eller så var ert boxplay bra...
Kommentera

GävleLasse: Det var nog ni som var dåliga, det kändes så. Ni kom ju knappt till skott ens. Boork sa väl att det där rätta trycket helt uteblev? Det kändes som en god analys av hur det faktiskt såg ut.
Kommentera

Fattar inte hur ni kan tycka att domaren var okonsekvent. Han tog på ALLA interfarances och holdings, precis som dom säger att zebrorna ska göra!
Dessutom såg han "rätt", typ som när Aarnio gav en TIKare en rak höger efter avblåsning. Klart som fan att bara Aarnio ska åka ut.
Kommentera

Dream Team: Ja det är nog en ganska korrekt bedömning. Men jag tyckte att vi skapade en hel del i första perioden när vi hade PP... Men när målen uteblev så blev det överkonstruktivt... Så typiskt Brynäs...
Kommentera

GävleLasse: Jo, men med lite tur kunde det ju ha blivit pp-mål i första. Det var rätt många grötiga situationer framför Asplund och det var ju rena tillfälligheter att ingen var på puckjäveln och stötte in den egentligen.
Kommentera

Peja: Det var ett par utvisningar som var lite tveksamma,som den på Månsson när han fällde Manderville,sen fick väl vi nån billig utvisning,annars tycker jag han var konsekvent o tog på spelförstörande moment som hakningar o fashållningar.....

Det höll Timråspelarna med om i intervjuerna i pausperioderna.......
Kommentera

Peja: Ja om man jämför med 0-1 så är det ju så jävla typiskt när vi startar en match på ett positivt sätt...
Kommentera

GävleLasse: Håller med om att det är så himla typiskt. Precis som hemma mot Luleå när kvitteringen var nära och Fabricius skjuter på Lavins och in i mål...

Jag såg inte Månssons "sak" på Manderville. Han fick jävligt ont i benet, men Månsson åkte ju ut för hög klubba, vilket känns skumt. Ryssen såg inte heller, så det var nog inget, eftersom han verkade se allt :)
Men Manderville verkade få jävligt ont och spelade en minut senare. What a fucking diver!
Kommentera

Pucken har varit framme med sina stora öron i Gavlerinkens korridorer,hämtat från Puckens Blogg:

"Det är oro i Brynäsleden.
I går kväll efter matchen mot Timrå surrades det friskt om ett möte som ska hållas under onsdagen. kallade till mötet lär vara sportchefen, klubbdirektören, Leif Boork och kapten Tommy Sjödin.
Vad som avhandlas på mötet gick sent i går kväll inte att få fram. Men det snackas om att det finns grupper - med bl.a. sponsorer som har en del att säga till om och spelare - som jobbar hårt för att Micke Wahlberg ska med in i laget igen.
Kan Boork köras över?
Nej, det låter inte som troligt. En enig styrelse har stått bakom Boork och att i det här läget köra över sin tränare är osannolikt.
Nej, det går inte.
Men stämmer uppgifterna så sitter inte Boork så säkert som man trodde".

Kommentera

Peja: Jag uppfattade inte situationen när det hände men att man får ont direkt efter smällen för att sedan kunna spela vidare tillhör inte ovanlighetena.. Att kalla Manderville för "Diver" tycker jag är totalt överdrivet och orättvist..

Men kanske han fick ett bamseplåster och lov om en extra kula på glassen efter matchen... ;)
Kommentera

GävleLasse: Klok kommentar. Manderville är inte i Gävle för provfilmning! Många andra, ja, men inte han!
Kommentera

GävleLasse: Först trodde jag att det var en bentackling men på reprisen såg det ut som höft/arsel, absolut ingen hög klubba....ingen utvisning tycker jag.
Kommentera

Det känns som att vi hade vinnut igår om vi hade haft lika bra powerplay igår som i början av säsongen. Nu gör vi nästan aldrig mål i powerplay. Tidigare kunde vi vinna matcher på det, och det kändes som att det vart mål direkt då vi fick ett powerplay. Men så e de inte nu..
Kommentera

Dream Team: "Huge: "Ja, det var en solklar straff.
Hade varit bättre än 2 minuter, som det blev, även om vi nu fick spela 5 mot 3 i drygt 1 och en halv minut."

Det resonemanget lär väl bero en del på hur ert för kvällen väldigt uddlösa powerplay slutat just där, eller hur? Hade ni bara gjort mål, då hade väl det varit bättre, eller har jag fel?"

Vet inte om du missuppfattade mig.
Jag hade hellre sett en straff än två minuter.
Trots att vi genom tvåan hade fått spela 5 mot 3 i en halv minut.
Vis av skadan (ni gjorde ju ert andra mål då vi spelade 5 mot 3), och ett i övrigt knackig PP från vår sida, gör att jag hade föredragit en straff.
Och vid en ev missad straff så hade vi ju isf ändå fått fortsätta i 5 mot 4.
En liten "gardering" mao, sas....
Kommentera

« · 627815