1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

« · 1487440 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
mattias - 74: så du menar att det ska vara tripping? Eller vilker regel hänvisar du till?
Kommentera

arnio:

vad jag vet så får man utvisning för tripping också när klubben hamnar ex mellan benen. Du ansvarar ju för din egen klubba. Om en klubba kommer in genom gallret och upp i ögonen så skall det väl vara utvsning, en klubba har väl ingenting i ansiktet och göra oavsett om det är meningen eller inte.

Kommentera

mattias - 74:

"Du får ju utvisning för hög klubba annars när klubban är i ansiktet, varför skulle inte det gälla i det här fallet med Wännström och Nihlstorp? Verkar ju konstigt. Man ansvarar ju för sin klubba oavsett om du åker för en tripping eller high stick."

Pratar du om dvärghockey? Man ansvarar för allt vad klubban ställer till med ovanför axelhöjd.

Kommentera

Horace76c:

Tycker du att NHL-domarna är dåligt pålästa eller tycker du att Ovies spearing är en stötrörelse?

Kommentera

bisterfinnen:
Ja spearing känns mindre fel att ta i så fall, men i min värld är spearing en stötande rörelse och inte en slående (slashande) rörelse som Wännström får till.
Nä det enda jag avlägset skulle kunna acceptera att domarna tog för var i så fall vårdslöst spel....(som fan läser bibeln...)
Kommentera

bisterfinnen:

Typ som Ovie, fast mot masken och troligen inte med avsikt eller ens medvetet.

Kommentera

mattias - 74: Hög klubba kan utdömas om man viftar med klubban över normal axelhöjd. Eftersom bägge spelarna "kröp" på isen i detta fall är ej denna regel tillämplig. Det kan ej heller bli slashing eftersom det kräver ett medvetet slag med klubban.

Hade bägge spelarna stått upp hade det varit utvisning för hög klubba.

Kommentera

Svanru: "Nja att ha en vinstprocent i finalerna långt under 50 % under ES historien är i minna ögon ett tecken på att misslyckanden är fler än lyckanden."

Det är ju det här jag menar med er självgodhet eller snarare hybris/brist på ödmjukhet.
Du utgår ifrån att ni normalt sett är så oerhört dominerande och överlägsna i ES att ni självfallet borde vinna exakt varje säsong och anser följaktligen att allt annat är ett misslyckande.
Sen undrar ni varför alla tycker att ni är självgoda eller snarare har hybris/brist på ödmjukhet?

Har ingenting med nåt Jantelagsdravel hos övriga lag att göra.
Det är sättet ni hanterar era framgångar på som retar upp folk, skulle jag tro.
Att ni sen är ett bra lag och säkert förtjänat era framgångar är en annan femma.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74:
Har inte regelverket framför mig men du menar att man skulle kunna ta en "hög klubba" när klubban är 3dm över isen???  Låter i mina ögon som det inte finns en chans i världen att läsa det till en hög klubba..nåt annat kanske .... men inte hög klubba..(men har som sagt inte regelverket framför mig)
Kommentera

Horace76c:

Du får ju utvisning för hög klubba annars när klubban är i ansiktet, varför skulle inte det gälla i det här fallet med Wännström och Nihlstorp? Verkar ju konstigt. Man ansvarar ju för sin klubba oavsett om du åker för en tripping eller high stick.

Kommentera

atilla:
Om man tolkar regelverket som fan läser bibeln så går det nog att ta en utvisning där, men för vad vet jag faktiskt inte.
Ja, vårdslöst spel då kanske...
Kommentera

Peja: Brynäs vinner också mycket på att vara hungrigare också, "Motivation slår pengar" tror jag att ett av snillena här uttyckte det.killarna brinner verkligen för framgång.

Sen verkar Brynäs ha bättre ork också och det kan ju bero på att killarnas hunger för hockey gör att de är bättre tränade.

Kommentera

Svanru: Det är bara spekulationer... och i slutspel har ju alla lagen skador. Det gäller att ha en bred trupp. Färjestad borde ha en bredare trupp i och med att de har mycket högre spelarbudget än Brynäs. Kanske ingen slump att er målvaktstränare verkar vara helt ur balans. Det var väl han som handplockade och därefter har tränat "PW" som inte verkar hålla måttet när det gäller som mest. Målvaktstränaren har därför en stor del i detta "misslyckande".

Redigerad kommentar

Kommentera

Svanru: Vill fortfarande veta vart någonstans i regelboken det står att det ska vara utvisning på wännström. För tar man och läser så är det självklart att det inte ska vara någon. Fast ni kanske har en egen regelbok?
Kommentera

Svanru: Men hade Honken stått hade vi varit i samma läge som nu iallafall.
Kommentera

Peja: Hade Torpet spelat hade det förmodligen blivit sju matcher men slutresultatet hade inte ändrats
Kommentera

Svanru: Det ironiska med att vissa FBK-fans skyller den förmodade förlusten på Nihlstorps skada är ju att Brynäs inte heller har spelat med sin förstakeeper i matchserien. Man måste ha två bra målvakter, vilket vi Brynäsfans fick erfara mer än några andra fans när HV knep sitt första SM-guld pga Brynäs råkassa andrakeeper Lasse Karlsson.
Kommentera

En sak jag tänkt på är vad mäktigt det vore om hela arenan sjöng med i "Brynäs Hej" vid entren.

Vore mäktigt som sagt!

Kommentera

Svanru: Fast nu satt ju till och med kommentatorerna på canal plus och läste rakt ifrån regelboken, där dom kom fram att det absolut inte skulle vara utvisning på Wännströms höga klubba mot Torpet
Kommentera

Huge:Nja att ha en vinstprocent i finalerna långt under 50 % under ES historien är i minna ögon ett tecken på att misslyckanden är fler än lyckanden. Sedan att vi gått till massor av finaler beror på att vi har en förbaskat bra klubb med långsiktighet som många i Sverige hatar personifierat i avunsjuka på att man själv inte lyckas lika mycket. Ödmjukt eller inte?

Det känns som önskan  från våra motståndare är snälla vinn inte så mycket det blir så tråkigt. Dvs om vi vinner lagomt mycket så är vi mer ödmjuka. Vi har en hög målsättning och den är att vinna allt annat är ett misslyckande. Finns det andra ES klubbar som har andra mål typ vi kom sjua och vi är göör nöjda ja kanske för vissa men det gäller inte oss. Ödmjukt eller inte ? 

Det är ju fult att lyckas i Sverige, Jante tror jag namnet är sedan är det alltid lika roligt att slå det mest framgångsrika laget i ES historia. Det ger lite krydda till tillvaron. Det bjuder vi på. Ödmjukt eller hur!

När det gäller gnäll så kasta inte sten i glashus alla lag som förlorar gnäller bl a på domslut det har även Brynäsare gjort men jag har säkert fel. Ödmjukt eller hur?

Skadan på Torpet är alla medvetna om att det var en olyckshändelse dock skulle det ha renderat i en 2+2 om man följer regelboken dock hade det ingen betydelse i den matchen och en eventuell utvisning hade inte renderat i att Torpet hade varit spelfärdig i följande matcher därför av advekat betydelse. Torpets frånvaro har utan tvekan påverkat oss men förmodligen hade det inte hjälpt om han varit med. Ödmjukt eller hur?

Dock är vi stolta över våra Guld om det sedan är självgodhet är nog mer ett bekymmer för våra motståndare än för oss och vi kommer att vinna igen snarare än ni hoppas dock inte i år. Ödmjukt eller hur?

Lycka till i finalen

Med vänliga hälsningar från

Ett från födseln troget FBK fan

PS Ja Ja jag gillar Dansband men Thorleifs är inte från Wermland

Kommentera

Slajsarn: Tycker Widing varit bra i slutspelet. Han är viktig.
Kommentera

MarcusElving:Hockeyligan verkar i alla fall tycka att slutspelet tillhör Elitserien.

Klicka på länken så får du se och även en chans att kolla på bland annat Larssons läckra mål.

Kommentera

arnio: "Alla matcher i elitserien" betyder nog alla matcher i endast seriespelet.

Redigerad kommentar

Kommentera

62Svensson: play med? Slutspelet tillhör väl ändå Elitserien?
Kommentera

arnio: De menar kanske (elit)serien - ej play off...??
Kommentera

arnio: Det man kan göra är att anmäla de till någon nämnd (vilket jag inte kommer ihåg namnet på nu) för falsk marknadsföring. Det som i värsta fall brukar hända är att dem får ändra sin reklam och inget mer än det.

Dem har ju även falsk  marknadsföring på csport. Där står det att för 199 kr/månaden för canal+ sport så får man all sport från canal+. Men för att kunna se all sport så måste man ju beställa csports large...

Kommentera

bradberry:Angenäma problem må jag säga! :-)
Kommentera

arnio: Det går ju att tolka som att de matcher som sänds är direktsända, men ring och kolla kring kompensation, du kanske får en månad gratis med lite tur.
Kommentera

bifhjärta: Jag undrar bestämt om man kan typ stämma Canal+ eller nåt. De lovar ju i sin marknadsföring att de sänder alla matcher från Elitserien men det är ju inte sant. Igår och i morgon inget brynäs på Canal+.

Så här skriver de i marknadsföringen: "CANAL+ direktsänder alla matcher ifrån Elitserien. Dessutom ser du många av matcherna i HD."

Är inte detta att luras?

Kommentera

Slajsarn: Lindholm och Molin går in o styr upp ;-)
Kommentera

Huss:Widing är ju inget annat än en stor säkerhetsrisk i egen zon. Hans deltagande spelar ingen roll. Vi har ju junisar som spelat klart :)
Kommentera

Huss: Alvedon för fan!
Kommentera

sylf: Usch, nu är Widing sjuk också och Lavander osäker... vi har mer än en hel femma borta. Illa, illa....
Kommentera

Huge: Visst, det gör ju bara saken värre
Kommentera

sylf: Ingen ursäkt, han är likförbannat ute och cyklar....   :-)
Kommentera

Huge: Kalitzki är fbk's presschef......
Kommentera

SH: Precis. Har dessutom inte hört eller sett nåt från officiellt håll i Färjestad om videon. Dom var dock väldigt snabba med kritik när Lee Goren blev förbannad på nätet och slängde käft med nån supporter....
Kommentera

bifhjärta: Tyvärt inte. TV 4 blir det tyvärr, vilket för egen del innebär:

-Sämre produktion.
- Stressig sändning (hastar vidare till nästa program)
- Mindre rid för intervjuer/analyser
-Sämre bild ( ingen HD...)
-Mera reklam...

BLÄ...
Kommentera

Huge: Det jag tycker är lite märkligt nr det gäller videon är att ingen i media direkt tyckt till om det, typ Wikegård brukar ju dra till med rejäla ramsor när det dyker upp såna grejer. Och Boork var ju lite kritisk att Mårts kommenterade domarnivån att det på nåt sätt skulle gynna Brynäs, men inget om att FBK försöker få fördelar på det här sättet...
Kommentera

Huge: Dom borde väl hellre vara nöjda med utfallet som fick 5 mot 3 efter den situationen.
Kommentera

Peja: "Jag tror nog att han begriper att alla lagen skulle kunna göra en likadan video... "

Hehe, ja det gör ju hans insats ännu mer beklämmande och verkningslös.
Man hade ju haft en viss förståelse om han INTE fattat att videon är fullständigt ointressant.

Kommentera

Bissett_19: Visar dom inte varannan gång på tv4?
Kommentera

Peja: Nä, och man undrar hur lågt en krönikör kan sjunka när det gäller enögdhet? Det var knappt värt en tvåa, inte allvarligare än alla handskar som viftas i ansiktet på motståndarna efter i stort sett varje avblåsning.
Och sen har tomten mage att klassa det som ett solklart matchstraff.
Man tar sig för pannan....
Kommentera

Huge: Det var som fan. Har aldrig sett en målvakt få matchstraff för det...
Kommentera

rafalski:

Tyvärr på Hockeymördarkanalen TV4.
Kommentera

Peja: Underbar och klockren faktabaserad artikel och inget subjektivt FBK-tjafs.
Läste precis en krönika i VF och är lite förvånad över att en normalt sett sansad krönikör som Jörgen Kalitzki skriver så här:

" Det blev domarkonferens efter Niklas Svedbergs stöthandskeknock på Sanny Lindström. Regelboken är glasklar; det är matchstraff. Fast den boken slutade vi ju använda när slutspelet började."

Matchstraff på Svedbergs lätta dutt med plocken som knappt träffade Lindström?
Hahahaha.....

Kommentera

Är det nån som vet på vilken kanal matchen går imorgon?
Kommentera

« · 1487440 · »