arnio:
Medlemmar kunde köpa redan när matchen tog slut igår men biljettsläppet för övriga är 11.00.
atilla:
Ja, dom säljer dom typ som hemmamatch 1 och hemmamatch 2 så det står varken datum eller lag på biljetterna.
Horace76c:
Nån som har kontakt med han som bor därnere under marken???? Har det frusit därnere eller?
"Tack Brynäs för att ni slog ut äckel-färjestad och lycka till i finalen! Det ska tilläggas att jag aldrig trodde att jag skulle heja på Brynäs, som varit ett riktigt hatlag för mig. Men Silfverberg, Gunderson, Järnkrok m.fl. är riktigt bra och laget spelar ju ett helt annat spel än den tråkskithockey som Czarnecki stod för."
(Saxat från HV's forum)
Peja:
Ok, han skrev iof på twitter att han åkte på en open-ice.
arnio:
Dom två första hemmamatcherna släpps idag, dom kan ju inte vet om det blir en tredje hemma än.
Horace76c: Måste framhålla Rohdin. Han tog en fight, han åkte skridskor som få, han gav Frögren matchens tackling och han fick mycket speltid på slutet. Han är tamejfasen en perfekt spelare att ha i ett slutspel.
Många "experter" verkar ha hängt upp sig på att FBK vann skottstatistiken stort. Förvisso är det så, men varifrån kom skotten. Från långt håll och fri sikt för Svedberg. FBK var förbannat tama framför mål, alternativt: Brynäs backar gjorde ett mycket bra jobb att hålla rent framför Svedberg.
Sen har jag sett att Psykegård ojat sig över offside före 3-2. Ok, det var nog ett par cm offside. Märkligt att just denna "expert" får utbrott för det. Han brukar ju annars vurma för att man inte ska vara så hård med avblåsningar vid tveksamma icingpuckar t ex. Hellre fria än fälla brukar han yla då. Jag hävdar att han har fel grundsyn, om domaren ser att det är offside eller icing ska han blåsa. I detta fall missades det av domaren.
En annan sak att grunna över är om den stackars Bastiansen drabbats av någon infektion som påverkat balansnerven. FBK har ju framhållit just honom som den som missgynnas av domarnas bedömning i denna serie. Därför tror jag hans två "divings" i tredje perioden inte var ett försök till fusk. Stackarn måste ha drabbats av ett virus...
Wayne Gresky: Nja, Brynäs var hela tiden väldigt tydliga med att en ersättare till Ekholm skulle värvas. Sen att de blev just han var väl inte heller en jätteöverraskning givet Nashvilles starka backbesättning.
Dessutom har ju Jonsson gjort en riktigt dålig säsong, bortsett från nu sista 10 matcherna. Det är väl istället Gunderson som visat sig överraskande bra samt de unga killarna Bertilsson och Löf som stigit fram.
mattias - 74: "Med en hyfsad medioker trupp på papperet och många som hade tippat er i de nedre regionerna av tabellen så bugar jag och bockar."
Hmmmm...
Många tippade även Djurgården som vinnare, säger kanske en del om hur samma tippare också felbedömde Brynäs, så deras bedömninar säger väl egentligen inte ett skit när det gäller hockeykunskaperna.
Vårt målvaktspar är förmodligen ett av ES jämnaste och bästa, forwardssidan ligger i topp, backsidan har visat att den håller och mer därtill.
Hyfsat medioker trupp?
Tillåt mig småle en smula....
Stort grattis till finalplatsen, jag är sjukt imponerad att ni lyckats gå så långt och knäppt alla " experter " på näsan. Med en hyfsad medioker trupp på papperet och många som hade tippat er i de nedre regionerna av tabellen så bugar jag och bockar. Grattis Brynäs. Om jag håller på er i Finalen? Självklart, jag unnar Ollas ett guld ;)
Aulin har tydligen förlängt sitt kontrakt, så vi kan nog glömma honom. Detta skrevs på mrmadhawk:
Jared Aulin presenterades med en nysignering på två år med Örebro, innan nedsläpp.
Det här har man ju bara väntat på i 13 år..!
Makalös stämning innan grabbarna kom in på isen, ståpäls..
Hoppas verkligen att det inte var några allvarliga skador på Widde och Snygg-Mats.
Taacka allra ödmjukast för att vi medlemmar har förtur på finalbiljetter, båda hemmamatcherna säkrade ;o)
Wireless: Tack för dina värmande ord! Ja, det känns skönt att vi äntligen får en framgång. Jag kallar detta framgång hur det än går i finalen, vi har slagit in många dörrar och brutit många barriärer den här säsongen.
Det känns extra bra att framgången är frukten av ett rejält ekonomiskt stålbad, en grym juniorsatsning och mycket tålamod.
Hela 2000-talet har i stort sett varit en enda stor motgång så det känns jävligt bra att äntligen få känna lite lycka och hopp för framtiden.
Idrottsföreningen Brynäs IF har gjort ett hästjobb för att nå denna framgång, det glömmer många bort.
Redigerad kommentar
Olle: Jag är faktiskt också född -88, känner mig inte som en pojkspoling. En ung man börjar jag väl ändå bli....snart ;) fyller ju 24 i år.
Sedan varierar ju mognad från person till person såklart.
Är så jävla stolt att vara Brynäsare nu! Vilket enorm prestation att ha slagit ut både Frölunda o Färjestad alltså!! Nu kan man bara sitta o njuta o vänta in finalmotståndaren som väl ganska troligt kommer att bli SAIK efter dagens kross.. Men det kvittar vilket lag det blir..Huvudsaken är att vi är i final!! Jag skriver vi, för snacka om att supportrarna har lyft fram sitt älskade Brynäs i detta slutspel!! =D Vågar knappt föreställa mig hur kokande läkerolen kommer att vara när det är dags för första finalmatchen hemma, fy faaan vad kul det ska bli!!!
Förresten är det någon som vet om det finns något lag som har lyckats att vinna ett SM-GULD på sitt självaste 100-års jubileum?? Har väldigt svårt att tro det..
Vill gratulera alla Brynäsare, riktigt bra säsong! Härligt med ett i princip helsvenskt ungt lag som vågar spela offensivt, kreativt och vilja vinna matcher istället för att spela för att inte förlora.
Silfverberg är en otrolig lirare, tycker han är bättre än Bäckström när han var i Elitserien fast de två är helt skilda spelartyper enligt mig.
Ni är klart värda denna finalplats tycker jag och får tacka för att ni slog ut Färjestad som den HV-supporter jag är!
Var på plats i Gävle i matchen i fredags, riktigt bra stämning kul att Läkerolen kommit igång på riktigt, ger er all lycka till i finalen och kommer förhoppningsvis få tag i biljetter till någon finalmatch för att få se ungdomslirarna i Brynäs en sista gång(?).
Wayne Gresky:
När pulsen går ner en stund efter matchslut så försöker jag alltid se objektivt på mitt lag och hur matchen varit...... Ok, 3-2 föregicks av en hårfin offside som det krävdes repris för att uppfatta, enda gången i hockeyhistorien???
Sen det här filmningspratet..... Kroken förstärkte en reaktion när han hade motståndarens klubba uppe i bröst/halshöjd i en match mor Frölunda, enda gången i hockeyhistorien???
Vill du va snäll och förklara vad det är som är så otroligt märkligt med Brynäs sätt att genomföra sina matcher så att de förtjänar dessa påhopp? Eller..... är det nån form av avundsjuka?
Själv har jag alltid ansett att domarna skall blåsa efter regelboken ALLTID, lättare för spelarna att förhålla sig till..... lättare för domarna själva då dom inte får så många tillfällen att åka runt och fundera på var nivån skall ligga och när nästa kompensationsutvisning skall blåsas.
Gurra88: Ganska kaxigt uttalande med tanke på att det inte var så länge sedan ni själva var nere och harvade i kvalserien. Du låter nästan som en djurgårdare nu. Vet du en annan skamfull subkultur som också gärna inte minns sin historia?
Nääää nu ska jag sluta skoja med dig knodden.