Brynäs IF

723728 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs J20 SM-Guld 2009

1155262 · » Till forumet


Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Jekimovs har blivit uttagen i Lettlands VM-trupp.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009

Bissett19: ang bilderna efteråt. Är det segerpremien som Sundlöv delar ut, en keps och halsduk ;-)

Kul i omklädningsrummet att de kör hejaramsor med en ståendes på bordet med grillorna på :-))

Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
JanT:

Tackar.

Vill man leda utvecklingen gäller det att våga bryta mönster... tex skulle det vara bra att härda spelarna genom att "ligga hårt" (lite grisiga förhållanden åt curlingbarnen) i större utsträckning.

Svensk curlinghockey meets Prärien...

In med Keenan till juniorerna typ... = )


Det finns många sätt att utveckla spelare, dags att tänka utanför LÅDAN.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Poffa: Tycker de två alternativen representerar "bredda" eller "spetsa", vilket visade sig ganska tydligt i ES-tabellen i år.

Sen kanske det inte är bra för svensk hockey på sikt, men FBKs egoistiska väg är onekligen positivt för deras eget lag.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009

JanT: FBK:s variant är ett hot mot breddishockeyn. Genom att lägga ner ett juniorlag så skickar man dessa spelare till klubbar som därmed får färre platser för äldre spelare. Dessa spelare kommer då endera sluta eller flytta neråt i seriesystemet.

Skulle alla ES-lag göra på samma sätt skulle ytterligare ca 250 platser försvinna, vilket leder till en minskad bredd.

Inför istället krav på att alla ES-lag och Allsvenska lag skall ha en fungerande J20 och J18. Det gynnar "late bloomers" och det gynnar bredden. En stabil bredd ger en stark topp.

Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
rackham:

"Därför kan varken Sundlöv eller någon annan Sportchef i ES spela med ett "juniorlag"."

Roade mig med att se hur mycket speltid juniorer får i andra klubblag, visst finns det undantag, men BIF avviker inte från något annat ES-lag i någon större utsträckning.

Mycket intressanta inlägg från din sida idag! Jag håller helt med dig om att J20 är en "skyddad verksamhet". FBK's variant är inte så j-a dum! Jobbar förövrigt ihop med Markus Karlssons (FBK) morbror och enligt honom fick Markus ett rejält lyft i Skåre BK (och många därtill).

2 spelare/år från J20 till A-laget är vad jag tror man maximalt kan klämma fram.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Bissett19: HV's tränare fick stå päls utav stämningen i LA, han berättar det  och mycket mer här
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Bissett19:

Stavas G l ä d j e r u s u p p h ö j t i 2!

Ett bra sätt att avsluta säsongen på! = )

Och extra roligt för Babblon som har slitit som matris i många år!
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
rackham:

Härliga bilder efter slutsignalen;)

bif.hockeyligan.se/
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Peja:

Spelare från närområdet är extra intressanta, javisst. Det är hur man skall "få fram dem" som är frågan. Och till vilken kostnad...

"Den grymma konkurrensen" bland J-20 och J18 och U16 för den delen är riggad:
1. Du har ett gäng spelare som alltid spelar.
2. Du har ett gäng som spelar när inte bästa laget spelar.

Och det är noga planerat.

Första uppvaknandet:
- Får inte vara med i Brynäs U-16 efter sommarträning

Andra uppvaknandet:
- Platsar inte på hockegym

Tredje uppvaknandet:
- Spelar bara när inte de bästa är med

Fjärde uppvaknandet:
- "Blir kvar i J18" när de andra spelar J20

Femte uppvaknandet:
- Från J20 till seniorspel i... div 1?

Konkurrens?
Nä.

Utstuderat?
Ja.


Och vet du...

Det handlar om att utbilda spelare som skall vara med och bidra till att SM-guldet hamnar i Gävle. Varje år.
Resten är ointressant.

Har man det som utgångspunkt och inte att vinna JSM så blir det en helt annan diskussion när det gäller spelarutvecklingen.

Kan man kombinera de båda "uppgifterna"?
Kanske, men troligen inte.

Vet du varför?
Jo, därför att det som är bäst för den enskilde spelarens utveckling inte alltid är bäst för laget (som skall vinna JSM-guld).

Du är själv inne på att Rödin och Thegel inte får en optimal utveckling om de spelar J20 kommande säsong.
Vad är det som säger att de har fått det i år...?

Men utan dem hade inte laget vunnit SM-guld.

Måste man välja, Peja, eller kan man både ha kakan och äta den? = )
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Partyjack: Problemet är att inga bra sistaårsjuniorer vill spela majoriteten av säsongen på J20-nivå. Det minskar JVM-chanserna drastiskt och utvecklingsmöjligheterna är sämre. Vad har t.ex Rödin och Thegel att göra i en juniorserie där de redan har toppat poängligorna? Det är ju uppenbart att de har vuxit ur den serien och är redo att ta nästa steg. Samma sak gäller för Joacim Eriksson.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
rackham: Det är värt att få fram egna spelare som folket i närområdet kan relatera till. De blir ikoner på ett helt annat sätt och vi har ju faktiskt fått fram några riktigt bra gossar (läs Bäckström, Markström) som har varit/är publikmagneter och dessutom inbringar lite stålar från NHL.

Tycker även att du underskattar J20 lite. Det är ingen skyddad verksamhet. Visst är den mer skyddad än elitserien, men det är grym konkurrens - i synnerhet i Brynäs J20 - och det finns många duktiga & ambitiösa killar som inte platsar alternativt får lite istid.

Spelarna i Brynäs J20 måste göra bra ifrån sig för att få fortsätta, i A-laget verkar det räcka med att kunna kämpa. Det gör det faktiskt inte i J20.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
65selander:

Många olika utvecklingsmiljöer och utvecklingsmöjligheter är bra.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009

rackham: Varför lägga så mycket pengar på J20-verksamhet när så få kan, eller ges möjlighet att, ta sista steget?
Jag förstår att det verkar som en knäpp fråga dagen efter det första SM-guldet på 26 år, men när allt har lagt sig så står vi där med resultatet i alla fall: det är bara ett fåtal ur varje kull som spelar i ES.

Är väl därför FBK använder Skåre för J20

Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Peja:

Ja, det finns många bra juniorspelare. Jag väljer att betrakta de som är närmast ES och inte de som är nyast (längst ifrån ES) i verksamheten.

Generellt hävdar jag att alla som följt ungdoms- och juniorverksamhet alltid överskattar sina adepters eller favoriters förmåga att leverera på seniornivå.

Man ser, och vill se, potentialen utsträckt i hela dess längd.

Men i ett lag i ES är det förmågan att leverera kväll efter kväll som gäller, inte potential på lång sikt. Ev finns det så mycket framförhållning i ett lagbygge att man har råd eller utrymme att spela en ung kille som växer till sig under ett eller max två år, typ Sandin (kvar) eller Alcén (bye-bye).

Hur många klarar det kravet?
Hur många har den förmågan?
Utbildas spelarna att klara av det "jobbet".

Spelarna är ute efter en anställning på en tuff och liten arbetsmarknad.
Man får inte ett jobb bara för att man vill, man måste ha något attraktivt att erbjuda också.
Det finns bara ett sätt.
Leverera.

Några få klarar det.

Vad kan man lära sig av det?
Jo, det spelar ingen roll hur många bra spelare man har eller utbildar, det gäller att utbilda rätt spelare... 1 eller 2 får chansen varje år. Då behöver man bara 1-2 varje år, inte 10 eller 15, om man nu all förmodan skulle ha så många på kö.
1-2 får chansen varje år därför att spelaromsättningen ser ut ungefär så.
Man fyller på laget uppifrån/utifrån och en liten kvot underifrån.

I J20 fyller man (i princip) bara på underifrån, men det gör man inte på en konkurrensutsatt världsmarknad.

J20 är en skyddad verksamhet, ES är äta eller ätas...

Därför kan varken Sundlöv eller någon annan Sportchef i ES spela med ett "juniorlag".

Och så kommer vi till den ständiga frågan:

Varför lägga så mycket pengar på J20-verksamhet när så få kan, eller ges möjlighet att, ta sista steget?
Jag förstår att det verkar som en knäpp fråga dagen efter det första SM-guldet på 26 år, men när allt har lagt sig så står vi där med resultatet i alla fall: det är bara ett fåtal ur varje kull som spelar i ES.

Finns det ett smartare/effektivare/kostnadseffektivare sätt att utbilda på...

Ja.

Men det kanske är värt 5 miljoner i PR.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Peja: Tänk på att de allra flesta är födda 90 eller senare och får alltså spela J20-hockey även nästa säsong..

Får vi upp två redan till nästa säsong och två nästa år så är det ett alldeles utmärkt facit tycker jag.

Man måste ju tänka på att alla inte kommer utvecklas till sin fulla potential heller.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
rackham: Det finns många bra spelare, fler än de du nämner. Till exempel Patrik Andersson och Johan Larsson (personlig favorit). Och många i J18. Och till nästa år kommer flera bra gossar till Hockeygymnasiet, syftar på t.ex Kalle Johansson, några från Nor och några till. Framtiden är ljus, men frågan är om Sundlöv och Czarnecki vågar satsa fullt ut. Sundlöv sa att 2 junisar per säsong är bra att lyfta upp men med tanke på vilka spelare som finns i J20 tycker jag inte att det räcker.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Peja: Nu kan man se highlights från gårdagens match på officiella hemsidan.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Jag tror att Anders Nilsson (Luleå) kommer att bli andramålvakt i nästa säsongs JVM men Sverige kommer förmodligen att flyga dit en tredje att ha på plats, det kan mycket väl bli Eriksson.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Peja:

Den här litenhetsdiskussionen väcker en bild i min dynamiska hjärnsubstans...

The Fly tacklandes Dany Heatly.
Tvärstopp.

En helt annan sak...

Det går bra att vara liten om man är snabb.
Det går bra att vara stor om man är tung och rörlig.

Men det blir väldigt olika spel som kan utföras. Tar man hänsyn till det kan en kedja fungera bra eller inte.

Se på Rödin-Leidermark-Thegel.
Ta bort Rödin och den kedjan tappar dynamiken i spelet och farten eftersom varken Thegel eller Leidermark har ES-utväxling i fötterna.
Tre Rödin i samma kedja blir inte heller bra.

En snabb, en som fördelar puckarna, en som hovrar med kanonen runt motståndarkassen.
Tänk Bissett-Larsson-Molin.

Brynäs behöver däremot generellt ett längre och tyngre lag SAMT ett snabbare spel.

1. Snabb hjärna
2. Snabba handleder
3. Snabba fötter

Det finns några spelare i J20 som har en robust spelstil OCH kan röra på fötterna. Det är bra. Frågan är hur snabb deras hjärna är.
Där faller de flesta ifrån.
Och eftersom spelet i juniorseriena kännetecknas av omvänd ordning på punkterna ovan får man försöka tänka sig in i hur spelaren skulle fungera i en miljö där TÄNKANDET är högprioriterat.

Rohdin och Wännström har farten, det lär visa sig om de har en snabb processor.

Summa när det gäller att tillföra (inte bara ockupera en tröja) i ES:

Bertilsson - ja, om utvecklingen fortsätter
Berglind - ja, om utvecklingen fortsätter
Rödin - ja, om utvecklingen fortsätter
Leidermark - hmm
Thegel - hmm
Hassel - hmm
Järnkrook - ja, om utvecklingen fortsätter
Silfverberg - ja, om utvecklingen fortsätter
Eriksson - ja, om utvecklingen fortsätter
Löf - hmm
Wännström- hmm
Rhodin - hmm

I vilken miljö skall de utvecklas...?

Utbildar man en playmaker genom att spela i fjärdelinan i ES?
Osv.

Lite kvar att göra alltså...
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Bissett19: Verkar inte så som sagt...
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
GävleLasse:

Att ha chansen att ta ett J-VM Guld vill nog dem flesta,klart han åker.Däremot blir nog Jocke kvar i Gävle får man hoppas...
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
GävleLasse:

Att ha chansen att ta ett J-VM Guld är nog dem flesta,klart han åker.Däremot blir nog Jocke kvar i Gävle får man hoppas...
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Bissett19: Får hoppas att Bradberry har rätt i sitt inlägg längre ner att brynäs letar efter en backup
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
arnio: Du och jag båda.

Bara att se tillbaka vilka legender som var mer senast det begavs sig.. Sandström och främst Huss och Janne Larsson blev ju hyfsade tillgångar för föreningen de kommande decennierna.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Bissett19: Jag tror inte att båda kommer att bli uttagna. Men det skulle ju fortfarande vara jäkligt nervöst om Markan åkte iväg igen. Med facit i hand om vad som hände med hans form efter att han åkt iväg så tror jag inte att han är speciellt sugen på att åka iväg. Man kan ju säga att JVM kostade honom förstaspaden för resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Peja: Framtidstro känner jag idag. Jag tror att även A-laget går mot ljusare tider,
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
rackham:

Så det blir Markström/Eriksson nästa säsong?
Fan jag drömmer redan mardrömmar om att Småkronornas målvaktspar till nästa J-VM ser likadant ut....;)

Blir det Sundlöv och P då eller?Länsman?.....:)
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Partyjack: Ja jag håller med om att bristen på reklam/mindre skydd gör att de ser mindre ut men Brynäskillarna är ju inte direkt små. Kolla på t.ex Silfverberg och Thegel som kommer att vara bland de längsta i kedjespelarna A-laget nästa säsong´.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Peja: Som jag sa, kan vara för att jag är ovan med juniorhockeyn som jag tycker att allt ser litet och plottrigt ut. Vi diskuterade även det faktum att bristen på reklam gör att spelarna ser extra taniga.

Ska försöka att inte kommentera juniorerna alltför mkt, jag har bevisligen ingen vidare koll.. :)

Mitt tidigare inlägg skulle dessutom vara svar till Gävlelasse och inte rackham som det visst råkade bli.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Partyjack: Du verkar tycka att alla är små. T.ex Rohdin är 183/80, om några år med fler kilon muskler kommer han ju att bli tyngre.

Förra säsongen var medelsnittet i A-laget 181,2 cm och 87,3 kg så jag förstår inte varför en sån som Rohdin skulle vara för liten nu/framöver?
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
rackham: Håller med dig fullt ut överallt, svårt att göra annat med endast en livematch i bagaget förvisso.

Beskrivningen av Rödin känns väldigt klockren, snackade mkt med en kille som spelat med den kullen några år. Han beskrev Rödin som "stenhård i kroppen" efter att jag kommenterat hans fysiska storlek/litenhet.

Tråkigt med Perssons brukar-stämpel i mina ögon, i J20 och viss mån JVM syns det hur mkt puck och spelsinne han har i sig. Skulle gärna se att han på sikt går "Sundströmvägen" och får börja som en defensiv fjärdecenter och utvecklas därifrån.
Känns inte riktigt värd en tröja riktigt ännu eller?

Tycker mig även se potential i några av de små högerfattade Wännström och Rohdin.
Ska bli kul att se vad två års grötätande kan göra på de kropparna.

Tyvärr känns genomsnittet väldigt väldigt små och snirkliga (bortsett Hassel/Andersson), kanske är det min ovana av att se juniorhockey.. Kanske är det Brynäs tradition som plockar upp den typen av spelare?
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
GävleLasse: Jocke Eriksson kommer spela i AS nästa säs. (utlånad?) BIF letar en backup till Markan.

Källa?

- Tja hur brukar dom skriva på svenskafans?...."av flera av varandra oberoende källor..." :-)

Här rör det sig väl snarare om en källa. Ett rykte som dock kommer från pålitliga håll.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Partyjack: Brynäs kom inte upp i normal standard igår. Många av spelarna kan betydligt bättre än vad de visade, men som Bäcklin sa - "skitsamma, vi tog ju guld!".
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
GävleLasse: Ja, han är ju lätt bättre än vad Lindbäck var när han spelade i J20.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Partyjack:

Intressanta kommentarer!

Det är en väldig skillnad på att spela i J20 och att tillföra i ES.

Bertilsson har varit förhållandevis anonym i de matcher jag sett, mer anonym än han borde vara med tanke på A-lagsspelet tidigare. Men det finns väl en anledning att han spelar J20...
Med lite mer muskler så kanske han kommer igång och kan spela ett större spel.

Järnkrooks spel lovar mycket. Även där blir det intressant att se hur kostymen utvecklas och hur det kommer att påverka hans möjligheter till utveckling av det kreativa spelet.
En av de mer intressanta centerämnena är han i vilket fall. En av få som klarar uppgiften att spela playmaker.

Silfverberg förväntar man sig mer av också i J20, men det kan vara knepigt att ställa om mellan ES och J20. Tror hans spel gör sig bättre i ES faktiskt.

Anton Persson har matchats från (pojk och tidig juniorålder) en rätt kreativ centerroll till att bli tokdefensiv. Är det inte mer han kan bidra med?
Hur matcha honom framöver...?

Rödin har en roll som inte riktigt finns representerad i A-laget. Sandin är lite åt det hållet, men inte hela vägen.
Rödin är en blandning av Granström, Sandin och Widing.
Det blir intressant att se vad han kan göra i ES.

Thegel är det inte lätt att bli klok på.
Är han den nye Bissett, eller är han en Vas.
Den som lever får se...

Eriksson har jag kommenterat alldeles nyss.
Där blir matchningen avgörande.
Han behöver stå på egna ben. Almtuna vore sannolikt bäst.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009

GävleLasse: Det jag såg utav honom mot DIF så har har han långt kvar och jag var inte den ende där som som drog den slutsatsen.

Men det är långt kvar tills serien börjar.

Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
GävleLasse:

Potentialen finns där.
Nu gäller det att matcha honom klokt.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Peja: Det tycker jag är en naturlig utveckling. Jocke har spelat två väldigt stabila säsonger med J20 nu och tagit laget till ett SM silver och ett GULD så han är en värdig ersättare för Limpan.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009

Partyjack: Nu har Sandström vaknat på nätet iaf :-))
Står lite om Leidenmarks vara eller inte vara också. Läs mera här

Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Riktigt jävla fint med guldet igår, tveklöst välförtjänt och nästan otroligt att det bara är ett par av dessa spelare som inte får spela J20 även nästa år.. Känns som att det borde vara en riktigt bra guldchans även då!?

Det var första gången jag följde en J20match och ska verkligen inte döma någon av spelarna egentligen men tänkte ändå komma med ett litet personligt omdöme.

Tycker inte att Leidermark var någon dominant, har VÄLDIGT svårt att se hur han ska ta en A-lagströja nästa år. Ändå otroligt roligt att han fick avgöra mtp Cet på tröjan och hur han agerat under slutspelet.

Thegel såg jag knappt till förrutom ett stolpskott i inledningen, såg väldigt trög ut och kom aldrig riktigt i läge.

Rödin var imponerande, trots sin mini-size hade han inga problem att bryta bort HV-backarna i hörnen. För att inte tala om hans speed och vändningar i hörnen, han MÅSTE få chansen i A-laget nästa år.

Hassel lite seg, men en defensiv klippa. KANONSKOTT!
Tveksamt om han kan ta en A-lagsplats någonsin med den skridskoåkningen dock.

Bertilsson var totalt suverän, spelade kroppen hårdare än i A-laget och var i mina ögon riktigt dominant. Den killen är 91a och kommer bli en riktigt stor back i framtiden, inget snack.

Järnkrook också riktigt bra, kändes som att han blev stillastående lite för mycket.. Men där finns ju potential.

Silvferberg nästan osynlig tyvärr.

Anton Persson, riktigt bra.. Tycker iofs att han har bevisat vad han går för även i A-laget, synd att vi har tusen och åter tusen medelmåttiga gnuggare som står i vägen. Han skulle inte alls göra bort sig i en defensiv kedja i ES.

Jocke Eriksson i målet också riktigt bra, svårt att göra en bedömning dock eftersom det mestadels var frilägen från Petersson han hade att göra.

Andre Petersson måste man dock säga spelade på en helt annan nivå än övriga på isen. Det var total lekstuga och han gjorde som han ville i varje byte i princip.
Otroligt att han inte fått en plats i A-laget där nere, tror inte att han skulle stå utanför många andra ES-klubbars A-lag.

Blev lite långt, hoppas ingen misstycker.. Tycker bara det är så jävla roligt att bli av med lite tankar efter en så lyckad gårdagskväll, en kväll som förmodligen byggt 20-talet riktigt stora Brynäshjärtan i de där killarna och som får de att vilja vara kvar och utvecklas i Brynäs så länge klubben tycker att de ska vara kvar.

Det finns potential för en ny storhetstid, hoppas föreningen kan förvalta detta på ett bra sätt!
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
65selander: Det står ett heluppslag i papperstidningen. Hinner inte säga speciellt mycket nu men det står bla att det är klart att Brynäs inte ska värva någon målvakt dvs ska satsa på Markan+Eriksson som målvaktspar men inget är påskrivet.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Snacka om att Rödin läser spelet när han tjuvar pucken bakom målet, är ju bara för Leidenmark att raka in den :-)
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009

Peja: Inte ett ord ännu på nättidningen om guldet.
Däremot så har Brynäs TV ett sammandrag

Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Ska väl säga till er som inte såg matchen att Eriksson räddade 2 frilägen från HVs stjärna #20 Peterson. Bla direkt in i tredje perioden. Matchavgörande räddningar!
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Livet är som en golfboll, bara massa hårda slag...

Igår kom distanserad in och påstod att han höll på FBK i finalen. Åhhh så nu det här! Förlora i sudden...

Grattis iaf!
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Bissett19: Det borde vara lagstiftat att ingen spelare i ett ES lags 4e line får vara äldre än 22.
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
spud: Sundlövs makt är stor. Mattias Pettersson lär väl bli backupkeeper nästa säs
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
spud:

Ingen risk,det ser Sundlöv till att så inte blir fallet...
Kommentera

Sv: Brynäs J20 SM-Guld 2009
Grattis till er! Hoppas ni får glädje av talangerna i ert alag också!
Kommentera

1155262 · »