Bissett19: ang bilderna efteråt. Är det segerpremien som Sundlöv delar ut, en keps och halsduk ;-)
Kul i omklädningsrummet att de kör hejaramsor med en ståendes på bordet med grillorna på :-))
JanT: FBK:s variant är ett hot mot breddishockeyn. Genom att lägga ner ett juniorlag så skickar man dessa spelare till klubbar som därmed får färre platser för äldre spelare. Dessa spelare kommer då endera sluta eller flytta neråt i seriesystemet.
Skulle alla ES-lag göra på samma sätt skulle ytterligare ca 250 platser försvinna, vilket leder till en minskad bredd.
Inför istället krav på att alla ES-lag och Allsvenska lag skall ha en fungerande J20 och J18. Det gynnar "late bloomers" och det gynnar bredden. En stabil bredd ger en stark topp.
rackham: Varför lägga så mycket pengar på J20-verksamhet när så få kan, eller ges möjlighet att, ta sista steget?
Jag förstår att det verkar som en knäpp fråga dagen efter det första SM-guldet på 26 år, men när allt har lagt sig så står vi där med resultatet i alla fall: det är bara ett fåtal ur varje kull som spelar i ES.
Är väl därför FBK använder Skåre för J20
GävleLasse: Det jag såg utav honom mot DIF så har har han långt kvar och jag var inte den ende där som som drog den slutsatsen.
Men det är långt kvar tills serien börjar.
Partyjack: Nu har Sandström vaknat på nätet iaf :-))
Står lite om Leidenmarks vara eller inte vara också. Läs mera här
Peja: Inte ett ord ännu på nättidningen om guldet.
Däremot så har Brynäs TV ett sammandrag