Brynäs IF

723803 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Linköping

« · 967762 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Linköping
Huge: Så "läsförståelse" är det nya inneordet. Borta är "onyanserat"...

Snart kan du ju börja hålla på malmö istället. din stora idol ser ju ut att hamna där. Men det blir svårt för honom att ta en plats där.

Rätt ironiskt at DJ blir "petad" med tanke på hans spelstil...


Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge: Förstår att du inte gör det, då måste man kunna tänka logiskt, vilket du uppenbart har stora problem med.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: Mkt möjligt, men jag ser inte sambandet mellan detta och din brist på läsförståelse?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge: Saken är den att folk har tröttnat att kommentera dina förbannade strutsinlägg, svårare än så är det inte. Jag däremot tycker att det är kul att leka med hink och spade i sandlådan med dig, för som du håller på så märks det att du hade betong i din sandlåda.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: Alla?
Nä, det är bara du och Gävlelasse som oftast har problem med läsförståelsen.
Resten brukar fatta galoppen direkt....
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge: Tänk att alla som kritiserar dina inlägg har problem med läsförståelsen, hmm! Du är rolig du din lilla halvfigur!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: "Varför skrev du inte det på en gång du efterkonstruktionernas mästare, förstår du ens själv vad du skriver?"

Ja, men det var ju det jag gjorde: skrev det på en gång.
Att du sen tolkar min efterföljande förklaring som en efterhandskonstruktion kan ju inte jag hjälpa.
Det beror ju isf på din brist på läsförståelse.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
GävleLasse: "Men du ger ju dina pengar till DIF.. är man så dum så brukar man inte förstå mycket.."

Ja, jag medger att det är dumt.
Borde gett dom till AIK istället...
Jag förstår iaf så mkt att du fortfarande har jätteproblem med läsförståelsen...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Peja: Lite trgiskt att spelar som är på "tå" ges 5-6 min speltid sedan bänkas..
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Bissett19: Ja, det var Hermansson. Men jag tycker ändå att det var rätt att matcha honom i 4mot4, han hade speed under matchen och såg ganska het ut. Dock irriterad på att Sandin fortsätter att få så lite speltid sett till vad han faktiskt uträttar i jämförelse med många andra spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
wap.hockeysnack.com
Jajjen:Det var #17 Hermansson som inte tog sin gubbe.Sitter o kikar på Luleå-Fbk,hemmalaget ser heta ut,samt att Fbk har en hel drös borta ikväll.Jag räknar inte med nån hjälp därifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Jajjen: Det var Herman som var med i markeringen, vad nu han gjorde inne i spel 4 mot 4 ?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
65selander: Magisk minut. Dagens alla favvolag gjorde mål.

Vem var det som släppte Junland igår när han avgjorde? Såg ut som Dackell. Vem det än var borde han säljas.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
65selander: Nej, man står skapligt på hälarna såhär långt. Och 1-0 till Luleå... tänkte jag precis skriva när Färjestad kvitterar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
wap.hockeysnack.com
Bryter lite här... Modo ger Mora motstånd 0-2 efter 6min. Modo inte ens med
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Det här med dom taskiga publiksiffrorna får mej att åter tvivla på att Gävle klarar av att vara värdstad för Sveriges mest klassiska hockeylag. När klubben, till min stora förvåning, äntligen tog beslut om att bygga Läkerol Arena såg jag en strimma av hopp om en ljus framtid med galopperande biljett- och sponsorintäkter och med köp av dom bästa hockeyspelarna som en logisk följd.

Redan år 2 går rykten om underskott i ekonomin, ledare sparkas eller hoppar av samtidigt som gävlepubliken inte orkar gå på matcherna (för "laget förtjänar inte det", deeeet är riktiga supportrar som snackar, det). Utvecklingen fortsätter att peka neråt trots möjligheterna som Läkerolen borde innebära (och innebär överallt annars).

Ett av skälen till att publiken sviker är givetvis alla kvällsmatcher på vardagarna när alla utsocknes inte hinner ta sej från jobbet och köra 20-30 mil till Gävle. Dom få stackars gävlebor som är tillräckligt intresserade att se Brynäs är inte fler än dom som tvingade sej ut i snöyran (?) igår för att, pliktskyldigt, se laget och kanske plåga sej till ett tyst "heja Brynäs" samtidigt som "klappa händerna..." överröstar allt.

Gävle mäktar på sin höjd med ett mediokert fotbollslag som fungerar som utfyllnad i högsta serien.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge: "Läst men ej förstått. Det blir kvarsittning och en bock i kanten...

Det handlar om förmånen att få se sin stads favoritlag spela ES-hockey (vilket många människor i landet skulle ge sin ena hand för att få göra),
och att bara det i sig borde räcka som motivation för att gå på matcherna"

Varför skrev du inte det på en gång du efterkonstruktionernas mästare, förstår du ens själv vad du skriver?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge:" Läst men ej förstått. Det blir kvarsittning och en bock i kanten..."

Men du ger ju dina pengar till DIF.. är man så dum så brukar man inte förstå mycket..
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Det är ändå ganska intressant hur Brynäs analyserar och vilka motmedel man sätter in.


Analysen, folk har inte råd att gå på hockey i jabuari.
Motmedlet, Vi gör ett paket så att det blir ÄNNU dyrare. Paketet skall ju likt förbannat betalas nu i januari.

Blir man trött eller?


Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: "Huge: "För en ÄKTA Brynäsare räcker det med att få se sitt lag spela ES-hockey"

Är du därför du är på plats så ofta och ser dom LIVE??"

Läst men ej förstått. Det blir kvarsittning och en bock i kanten...

Det handlar om förmånen att få se sin stads favoritlag spela ES-hockey (vilket många människor i landet skulle ge sin ena hand för att få göra),
och att bara det i sig borde räcka som motivation för att gå på matcherna.

Har inget med hur mkt du eller jag bevistar matcherna live att göra.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Peja:

Detsamma gäller för övrigt även gammelsmurf...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge: Jomen bara därför att man håller på Brynäs behöver det inte betyda att man vill lägga pengar på att bli utsatt för tortyr i Läkerol Arena. Tänk en kille som går gymnasiet och får studiebidrag på 900-1000 sek, det är ju rena rånet om en sån ska gå på alla matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Peja: Jag säger som Tony: hade jag bott kvar i Gävle hade jag haft stående säsongskort.
Så det är tvärtom mkt enkelt för mig att kräva samma inställning av de gävlebor som påstår sig vara brynäsare och månar om klubbens framtid.

Jag kan förstå tillfälliga dippar, framförallt nu i januari när pengarna tryter för många, men generellt sett kan jag inte förstå det svala intresset hos många.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Grejen är den att han hade kunna försökt runda backen, det hade antagligen inneburit en 2-minutare om han inte hade kommit förbi. Man måste ju våga för att lyckas, Brynäs har för många föredettingar som åker omkring med handväskor på isen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Peja:

Jo, tydligen kan man det... = )
Det kan göra lite ont att sticka in näsan i trafiken...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge: Jag går på alla matcher (har säsongskort), men det är ju lättare sagt än gjort för er som sällan är där live att alla som bor i Gävle ska gå på matcherna. Det är en helt annan sak att genomlida en skitmatch live än att göra det på PPV. Betydligt dyrare, tidskrävande och mentalt jobbigare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Jag vet att Danielsson brukar göra sådär, men om man kommer i fart med pucken i 1mot1 så kan man ju förihelvete inte stanna och vänta in en spelare som inte kommer. Speciellt om man är en spelare vars styrkor ska vara skridskoåkning och spelskicklighet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huge: "För en ÄKTA Brynäsare räcker det med att få se sitt lag spela ES-hockey"

Är du därför du är på plats så ofta och ser dom LIVE??
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Peja:

Björn Danielsson har alltid gjort frånvändningar... annars såg han rätt taggad ut igår. han har väl läst inläggen på HS kanske...

Men visst är det ett profillöst lag med några få undantag.
Brendl, Widing, Angell, Sandin (på senare tid)...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: "Jodå, bara att leta upp 8300 Huge, såna som inte behöver ett uns av valuta för 280 spänn."

För en ÄKTA Brynäsare räcker det med att få se sitt lag spela ES-hockey.
Bedrövligt att det finns så många oäktingar i gävletrakten, men det är tyvärr sanningen.
Huss inlägg är klockrent: spänningen och ovissheten ihop med att man får se SITT favoritlag borde ju räcka?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: Tyvärr så verkar det ju som att det är supportrar utan för Gävle som som engagerar sig mest i dom här frågorna. Bodde man i Gävle så skulle man ju ha säsongsbiljett varenda säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Peja: Ja, nu är det dags att ärkeclownerna som styr det sjunkande Brynässkeppet börjar slå sina tomma kokosnötter ihop och fundera på vad man kan göra för att locka tillbaka publiken. När Brynäs spelar dålig ishockey måste det finnas något annat som kan underhålla hockeypubliken i de två och en halv timme som de befinner sig på arenan. I dagsläget finns det ingen sådan underhållning. Det är en ren och skär pina att försöka genomlida de 18 minuterna mellan perioderna. Om man har riktigt tur kanske man kan skymta en oddset-reklam på minikuben och höra den berömda frasen: - Oh, i think we better discuss the rules of this game....

Eftersom Brynäs är en anrik förening som faktiskt har en ganska gedigen historia med sportslig framgång kan man väl kanske visa gamla Brynäsklipp på kuben i pauserna. Det skulle ju T.ex. kunna vara klipp ifrån SM-finalerna 93 och 99, eller intervjuer med gamla Brynäsprofiler som T.ex. Ove Molin och Tommy Sjödin....

Det är viktigt att visa den lite yngre publiken att Brynäs faktiskt har varit en storklubb inom svensk ishockey, på den tiden då Sundlöv inte kom dragandes med massa usla budgetfinnar och mediokra allsvenskingar. Vi måste få tillbaka stoltheten runt laget och föreningen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: Fast Brynäs spelar i alla fall betydligt mer underhållande nu än med Boork. Faktum kvarstår dock att laget inte är speciellt underhållande på grund av ständiga plattmatcher och på grund av brist på profiler.

Visst finns det profiler, men de är för få. Och hur många spelare som kan göra sin gubba med ett tekniskt nummer finns det egentligen? Jag såg på Surovy igår och tänkte att den spelaren hade jag velat se i Brynäs, en härlig tekniker som försökte med fräcka dragningar och så vidare.

Strax efter en härlig dragning av Surovy som nästan kom förbi i 1mot2, kom Danielsson 1mot1 med en stor (och antagligen seg) back... Vad gjorde Danielsson? Jo, han tvärstannade, vände och försökte vänta in en annan Brynässpelare som var en mil ifrån för att istället få 2mot2. En feg aktion av en feg spelare och så långt ifrån underhållande man kan komma.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: "Det har föreslagits inför varenda jävla säsong, vet inte hur många mail som jag och många med mig har skickat ang detta."
Det som vore riktigt intressant är om några Gävlebor kunde sätta sig ner och summera brister i marknadsföring och vad som skulle få fler personer att besöka arenan, både uppmärksamma att match spelas men också mervärden i samband med matchen.
Tror man inom marknadsföringen är tagna på sängen inför följande:
1. Nyfikenheten över Läkerol Arena som försvunnit så snabbt.
2. Brendl är lika "attraktiv" som Bäckström
3. Laget är inte det självspelande piano som försäsongen lätt kunde få oss att tro. Plan B fanns inte på plats.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Peja:

Det krävs en stor portion "cahones" att kicka ikoner. Det blir ofta spel något eller några år för länge...

Sundlöv har ett styvt jobb framför sig...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: Ett bra lag som håller en jämn nivå och spelar en underhållande hockey samt håller sig topp 4 i tabellen. Ett bra lag ger mycket publik.

Vad är valuta för din del då, att vi håller oss flytande och ska vara nöjda med att vi inte åker ur??
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Gusten:

Broder... hetsa inte upp sig nu...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Peja: många "insatta" hypar fortfarande Sjödin och Molin menar jag, inte många sett till alla...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: "Tyvärr tror jag en benchmarking lätt skulle visa att den genomsnittlige Brynässupporterna är en riktig gnällspik med en stor portion Jante i sig."

Ahh häradsbetäckaren JanT...  hur STOR är egentligen en "portion" JanT? Vilka går bredbent och nynnar på "duelling banjos"? Handuppräckning!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: "Är det så jävla konstigt att man vill ha valuta för pengarna?"
10 000 kronorsfrågan lyder som sagt, vad är valuta för pengarna för din del? Vad krävs för att du nöjd skall lämna Läkerol Arena (förutom en vinst då förstås)?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: Nej, jag har inte föreslagit det, men när Gefle började med det var det ju Sven Engwall som var marknadsansvarig där, så det borde inte behöva föreslås av någon för att kunna bli verklighet.

Sen behöver hela laget genomgå en generationsväxling... Som det är nu tycker många Gävlebor att Brynäs är ett skitlag som oftast är dåliga (men bra ibland) och består av massa föredettingar... Många vill ju gärna framställa Molin, Sjödin mfl som nyckelspelare (deras speltid tyder på att även klubben verkar tycka det, även om Molin inte spela pp nuförtiden) men för en vanlig Svensson är de föredettingar som det inte är värt att betala flera hundra sek för att se spela.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss:

Peja är såklart inne på ett intressant område.
Hur profileras spelarna, hur engageras spelarna för att sälja matcher...
Några passiva vimplar på Gävlebussarna ger inte MVG i marketing precis.

Men vi kan hålla på att mata fram detalje på detalj som borde/skulle kunna göras. Jag kan kasta ur mig fyrverkerier innan, under och efter match, förr i tiden körde man runt i stan med högtalarbilar, tävlingar på radion där biljetter finns att hämta nånstans i stan hos en Brynäsprofil osv...

Till sist är det helheten som avgör, att insatser är koordinerade och uthålliga.
Och hur var det nu... en bra produkt!

Allt annat är bara livsuppehållande verksamhet...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: Det har föreslagits inför varenda jävla säsong, vet inte hur många mail som jag och många med mig har skickat ang detta.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Peja: Precis så skall man göra om man vill synas. Upp med affischnamnen på stan på busskurer och utanför stormarknader/shoppingcentrum!
Projicera lagbilder på någon lämplig fasad på stan.
Har du föreslagit detta för Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf:

Kanske lite tveksamt...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: Ja, pengarna spelar också roll. Brynäs har gjort så många plattmatcher på hemmaplan den här säsongen, många som har varit på de matcherna är inte taggade på att komma tillbaka på ett tag, speciellt inte när det kostar en halv förmögenhet att gå på en match om man tar med familjen.

Sedan NÄR Brynäs gör sina tafatta försök att marknadsföra laget så gör de det på helt fel sätt. Det är ju bara att kolla på matchprogrammet.... Det finns tyvärr alldeles för många föredettingar i laget som utöver att de får alldeles för mycket istid syns alldeles för mycket när Brynäs försöker marknadsföra laget.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Men då syns de ju ! (vilket innebär att Peja måste skaffa glasögon.. ;-) )
Då är problemet svårare, för det berör hur pass attraktiv Brynäs är som produkt och publikmagnet i Gävle med omnejd.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: Det är klart att tidningen skriver om matchen, radio vet jag inte eftersom jag aldrig lyssnar på det. Men Brynäs kunde ju exempelvis ha affischer i reklampelare eller reklam i skärmarna på bussarna, det har Gefle när deras säsong pågår och de har inga resurser att tala om i jämförelse med Brynäs. Och så la de ju ner Brynässhopen i centrum för några år sen... Varför inte göra reklam nu när de till och med har extrapris på biljetter? Det kan ju vara bra om någon får reda på att det är extrapris också, menar de som inte besöker brynas.se varje dag... Pavel Brendl och Daniel Widing är profiler som man kan ta tillvara på, förra säsongen hade ju Brynäs till och med en extremt stor profil som Bäckström men gjorde ändå i stort sett ingenting för att marknadsföra klubben i stan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: "Frågan är om man kan sälja konserverad gröt..."

Jodå, bara att leta upp 8300 Huge, såna som inte behöver ett uns av valuta för 280 spänn. Frågan är bara om det finns 8299 till?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss:

Inte vet jag, men nog ser jag både annonser i lokalpress och via radio.

Frågan är om man kan sälja konserverad gröt...

Produkten.
Arrangemanget.
Kommentera

« · 967762 · »