Brynäs IF

723804 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Linköping

« · 967065 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Linköping
AVGÅ: Då tycker jag du ska ta dig en funderare på hur det sett ut i år och hur illa till vi har legat.

Hade nån sagt till mig att matcherna mot FBK,SSK och LHC skulle inbringa 7 av 9 poäng hade jag tagit det budet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
GävleLasse: Jaha, Emil Sandin bänkad 10 sista. Där har vi föklaringen till varför vi inte tog 3 poäng vid full tid och fick se spiken i kistan från insidan i förlängningen. Tragiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: Brynäs får inte ut pucken ur zon och vips är matchen slut. Skönt med en pinne men när man tänker på hur dom fick sina mål så är det inte lika roligt. Utan grodor av Korhonen hade vi vunnit, men vi ska tydligen köra vidare på dessa ickemålvakter resten av säsongen, trots att dom kostat oss 10 talet poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
70 Rodrigues: Vissa härinne tycks va´ nöjda med 1 poäng ikväll. Vi förlorade än en gång i sd, på hemmaplan dessutom, och vi föll nedanför slutspelsstrecket igen. Inte mycket att glädjas åt, enligt min måttstock...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Davey_22: sant, det är ett fall framåt! alltid synd att torska på hemmaplan men vaffan det ordnar sig ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Davey_22: Allting är relativt, men jag resonerar så att något annat än vinst aldrig är godkänt. Ingen idé att älta det, eftersom vi verkar ha olika mentalitet. Så kan det vara ibland.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Clarence: Ja, och på torsdag lär vi halka ännu längre ner.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
AVGÅ: Ja om det är så du ser det så är det nog dödfött.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
GävleLasse: Förvänta er ingen hjälp från vår sida. Motivation har i regel slagit klass. Vi är klart bättre i spel 5 mot 5, men i boxplay viker vi ner oss. När sedan #36 bjuder på 2-0-målet är matchen körd.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: Jag tror det är ganska många målvakter som kostat sina lag runt 10-talet poäng dock..ganska vanligt i en sån utsatt position, dessutom har både Karhu och Sperrle sett stabliare ut på slutet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf:

Det var längesen man såg Brynäsarna så heta.En sån här match,trots att vi ligger under i stort sett hela matchen ska vi vinna.
Men oförmågan att sätta pucken o ett darrigt målvaktsspel gör att det bara blir en pinne.
Har väl hackats mycket på Månsson under hösten,men han har nog varit våran bäste forward de senaste matcherna.

Nu åker vi upp stjäl några pinnar på skoterraggersen på Torsdag;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Davey_22: Krya på dig!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Anemyr: Brynäs är alldeles för ojämnt. Framförallt är det synd och skam att laget har ett så dåligt försvar när man gör så många mål framåt. Det finns inte mycket att hoppas på i ett ev slutspel med denna instabilitet och detta läckande försvar. Men det viktigaste och det som överskuggar allt är att Brynäs räddar sig från kvalserien. Högre sträcker sig inte mina önskemål resten av denna säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf: Mm..det är bra att du har sånt perspektiv på saker och ting.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Bissett19: Hjärtat, viljan och det offensiva spelet var bra, jävligt bra. Men som du skriver, målvakterna kostar oss poäng efter poäng. Att dom sen spelar bra var 7:e match är ointressant.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Clarence: "Inte mycket att glädjas åt, enligt min måttstock..." Nej, men när var å andra sidan någonting det?? Att logga in när Brynäs tappat poäng och hojta att "det här går inte" är ju ett intellektuellt haveri av hög rang. I lördags hörde vi inte av dit, ditt dödsur.

Bra match, kanske något Hawaiiaktigt, mellan två lag som satsade fullt framåt. Hermanssons svaga markering vid 45-målet borde enligt folk jag känner rendera gängstryk, annars kan man inte klaga på inställningen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Totalt talanglös målvakt. Mästare på att skicka ut returer. Är så jävla trött på dessa målvakter som har förstört för Brynäs. Att vara bra i två matcher av 20 håller inte. Kristan och Sperle nästa säsong tack.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Davey_22:

"Hade nån sagt till mig att matcherna mot FBK,SSK och LHC skulle inbringa 7 av 9 poäng hade jag tagit det budet"

Det skriver jag under på alla dagar i veckan!

Synd bara att några av gästernas mål var lite väl billiga.

Huusko tyckte dock att detta var den bästa match han sett så här långt!?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Bra idag;

*Sandin
*Sandin
*Sandin
*Sandin
*Samtliga junisar
*Widing
*Månsson

Inte bra;

*Lind
*Hansen

Skänk till Leksand;

*Korhonen
*Dacke
*Danielsson
*Nolander
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Glömde, Bra idag med: Hietanen
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Lindström: Ja, nu får fan Dacke sluta upp med sina östrogensprutor för det blir bara sämre och sämre. Ge Sandin chansen istället!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Curre: "Kristan och Sperle nästa säsong tack."

Va ska vi med dom till?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Antal tacklingar idag ??? 5 ?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Burberry: 5?? Menar du inte tekningar.. Tacklingar är väl förbjudet eller?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Lindström: Mja iaf i vårt lag uppenbarligen...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Burberry: En bunt med kärringar e dom.. Brendel delade ut en likaså Sandin men sen vete fan om jag såg nå flera?!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Publiksiffran igår, 4390, är ju ett hån mot hela idén med elithockey i Gävle. Folk sitter bevisligen hellre hemma och kliar sig i skäggstubben och lysnar på sportradion än masar upp till LA. Förklaringen, säger man myndigt till dem som frågar, är att Brynäs är "för dj***la dåliga"; "en bunt med kärringar", som något smartskaft skrev igår kväll.

Jag förstår mig överhuvudtaget inte på Brynäsare, riktiga Brynäsare, som har nära till arenan men som föredrar att sitta hemma vid datorn och fälla sarkasmer om den dåliga publiken. Det är som om man på något sätt förväntar sig att Brynäs ska inte bara tillhandahålla spelare utan publik också. OK, januari är en tuff månad för många, men är det enda skälet?

Och hur dåliga är de här "kärringarna"? Självklart finns det spelare att kritisera, när gör det inte det? Men kärringarna vände upp 2-4 mot LHC och hade utmärkta chanser att vinna i OT.

Att kvaliteten på kärringarna beror på publikintäkterna tycks få ha förstått. Vill man stödja klubben så är ett sätt att gå på matcherna.

Jag tror Gävle håller på att bli för stort, eller för litet, för att ha en elithockeyklubb.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Jompe: Klockrent. Hur jobbigt det än är i januari så borde det komma ett par tusen till. Spelar man dessutom som igår så går det heller inte att klaga på underhållningen. Jag var upp mot DIF och då var det 6600 tror jag, även det i januari. Man får den publik man förtjänar, visst, men som dom spelat de senaste matcherna förtjänar man mer än så här.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Jompe: Sen är det ju så att matcherna går på TV, folk betalar hellre 139 kr än 280 kr, man sitter hemma i en skön soffa.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
"Dackell ville sluta tvärt. Det är ett rykte jag har hört en tid och som jag fick bekräftat i går. Andreas lär ha varit upp till sportchef Micke Sundlöv för att säga upp kontraktet, han tyckte inte att det var roligt längre. Det skulle ha varit i december. Sundlöv lär ha övertalat honom.

Ni vet vart ni hörde det först...

Munkas-Sportjournalist och hockeyorakel!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
munkas: Du var mig en grym sportjournalist som kommer med en månad gamla nyheter (eller gamheter som 20 Lindgren säkert skulle döpt det till)…
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
munkas: Är det du som är Pucken?
Eller snor du bara från hans krönika? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: Han ser sig som historiker också. Han kan ha blandat ihop sina kompetenser?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
moreten: Näe. Pucken är rund. Du har nog inte kollat in munkens foto?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Huss: Nej, du missuppfattar saken. Jag skrev ju detta redan för en månad sedan, när det hände, men då var det ingen som ville lyssna.
Så här var det:
När Dääke gick upp till Sundlöv denna mörka decembernatt trodde han att Sundlöv var ensam på sitt kontor. Vad han inte kunde ana var att inklämd mellan sopkorgen och faxen låg den gode munkas, tyst som en mus, och väntade på scoopet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Jompe: Måste fråga dig en sak isåfall; Hur många matcher har du sett i år i La?? Jag har sett samtliga UTOM två.

Så du tycker inte att man ska få kritisera spelare som ska vara lagets ryggrad?
Spelar som kostar Bif mest varje månad men som visar minst med inställning och hjärta.
Är det inte intressant att juniorer som äntligen får chansen, gör sitt jobb varje match och visar mest hjärta för minst pengar?

Visst har Bif börjat året -08 bra. Hoppas innerligt på en poäng rush nu i januari så vi hammnar på slutspelsplats permanent.

Sen kanske man inte ska ta publiken för givet, det är kanske därför attt man har en marknadsansvarig som ska profilera Bif så att folk ens vet att det spelas hockey i Gävle.

Man kanske kan ta lärdom av bl a Frö och Hv som har lapp på lucka varje match hur dom lyckas få publik VARJE match.

Så innans du kacklar på ta reda på fakta. Smartskaft...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
munkas: Gu nåde dig om du tömde faxen på papper och än värre, tog ut färgpatronen !
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
munkas:
Så det var som jag misstänkte då! Puckot Persson har snott från dig! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Lindström:

"Man kanske kan ta lärdom av bl a Frö och Hv som har lapp på lucka varje match hur dom lyckas få publik VARJE match."

Ligger man i topp i serien år efter år så är det säkert intressantare än att skräpa nere i botten...

Oavsett hur mycket man profilerar sig...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: VF har ju varit ett lindansarlag i alla tider,bortsett från ett par år på 2000-talet. Nu har man legat i botten förra säsongen och mitten den här, ändå sitter det 12000 där varje match.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf:
Brynäs har lagt grunden för det här publikunderlaget i flera år. Folk har lessnat helt enkelt. Har själv gått på hemmamatcherna i alla år (15) men har helt enkelt börjat tröttna nu. Har härdat ut med dåligt spel i några år nu, men har börjat inse att det inte är värt 230 spänn (kostnadsfråga med) att åka upp till gavlerinken och få ångest.
DÄREMOT stärkte dom sina aktier jämtemot mig igår då jag tyckte dom var RIKTIGT bra (sköönt att det är ok att tacklas igen), tom min antagonist Björne var o-usel.
Sen börjar det tyvärr bli tragiskt med sjödda, dackell, hansen och några till... hoppas dom kan rycka upp sig
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Horace76c: Ja, jag har själv haft säsongsplåtar i 20 år så jag vet vad du snackar om. Efter 6-7 år av ångest så är det ju självklart att folk lessnar. Ändå sitter dom där uppe på Sätraåsen och kliar sig i skallen och undrar varför. Men som jag skrev tidigare, så som det sett ut efter nyår så är dom värda betydligt mer än 4300 ugglor!
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf:

De har förutom förra säsongen legat däruppe under de fem senaste säsongerna och:

Guld 03
Guld 05

En stad som är lite större: ca 500.000 invånare
En evenemangsstad som lockar andra än hockeynördar till matcherna.
En arena mitt i stan.


Jämför det med Brynäs och Gävle.
7 svåra år... drar inte extra publik direkt...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Horace76c: Dackell, Sjödin, mfl har definitivt gjort sitt vid det här laget. Dags att pytsa in lite nytt blod till nästa säsong.
Har inte Dackell kontrakt över 08/09?
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
Lite dumt att jämföra med Göteborg som är en så mycket större stad. Om 5000 lessnar där så finns det 5000 nya som vill gå istället...

Sedan förstår jag inte riktigt varför en ny arena skulle locka så många nya? Kanske första året några som aldrig varit på hockey kan tänka sig att gå bara för att. Vad låg publisnittet på i Gavlerinken? Känns som under 5000 i alla fall. Varför skulle snittet öka med nästan 2000 per match bara för att arenan tar in många fler?
Ok, det finns barer nu som kan dra folk men bara på lördagsmatcherna...
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
moreten:

Nä, man får säga som Ulvesson fast tvärtom:

"Men va fan, vi har ju en lokal ju..."


Men hur svårt kan det vara att fylla arenan...?

"Men va fan, vi har ju en lokal ju..."


Vinner ni nåt då?

"Men va fan, vi har ju en lokal ju..."


Är det nån som vill betala för att gå då?

"Men va fan, vi har ju en lokal ju..."


Blir det SM-guld?

"Men va fan, vi har ju 174 toaletter ju..."
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: Ja, så är det. Jag tycker inte Brynäs ska jämföra sig med lag som VF heller, däremot kan man gott göra det med lag som Modo,HV,FBK osv Likvärdiga städer med ungefär lika stort upptagningsområde, kanske Brynäs till å med har det bättre i och med närheten till Uppsala. Jämför man dessa 4 lags utveckling så är det skrämmande skillnader, i allt! Brynäs framstår som rena korpföreningen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf:

Ja, visst är det tufft att jämföra sig med en storstad som Göteborg eller Stockholm för den delen.
Nu handlar det kanske mer om vilka förutsättningar föreningarna lyckas skapa i sin helhet än "bara" publikunderlaget. Stockholmshockeyn har väl tex inte rosat marknaden direkt.

Precis som du skriver är det intressant att jämför utvecklingen och konkurrensen med Modo, HV, FBK m fl.
Produkten föreningen säljer för närvarande är inte lika bra som den är i de ovan nämnda föreningarna.

Brynäs har inte ett lag för slutspel, det har de andra...

Speed på rören, tyngd, och inte minst fart i spelet behöver förbättras (värvas/utbildas) för att föreningen skall kunna konkurrera.

55 matcher i serien är en transportsträcka.
Slutspelet är specialsträckan där det gäller att ha resurser för att vinna.

Dags att strukturera om i truppen... ordentligt.

Jag undanber mig tillfälliga nycker oavsett vem som kommer som tränare...



Ankan - jämför
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
rackham: "Brynäs har inte ett lag för slutspel, det har de andra..."

Som man bäddar får man ligga.....

"Speed på rören, tyngd, och inte minst fart i spelet behöver förbättras (värvas/utbildas) för att föreningen skall kunna konkurrera."

Ja, det krävs att man spelar typ som igår, varje match,varje period,varje byte. Inte varvar med ständiga bottennapp som Luleå,SSK,DIF etc. Sånt betyder mer än dom anar däruppe i innandömena. Micke Lind snyftar idag i pressen hur uselt det är att folk inte kommer, men va fan se till att dom kommer då! Visa vilja,kämpa i varje match, bjud publiken på någon form av underhållning.
Kommentera

Sv: Brynäs - Linköping
sylf:

Amen!

Produkt.
Underhållning.
Kommentera

« · 967065 · »