Brynäs IF

723737 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Malmö 16/10

« · 436552 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Makkan: Nästa vecka har vi TIK borta och FBK hemma. Vilken d***a säsong det här håller på att bli.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Jompe: Brynäs i ett nötskal under 2000-talet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
lindberg: TJ plockar Honken, 0-3 på ingående.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Brynäs blir välförjänt utvisslade av sin egen hemmapublik.
Det är nog en skön känsla att ha i skallen när man glider av sin hemmais.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Kommentatorerna menar att Brynäs inte kommit upp sin vanliga standard. Låter som boken "Om jag bara en enda gång kunde spela mitt vanliga spel".
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
lindberg: Välförtjänta burop i Gavlerinken, laget kan verkligen marknadsföra sig.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Som grädde på moset fick junisarna (J-20) pisk av Leksand med 4-3.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Jompe: Vi bränner ett 5 mot 3-läge i första. Där avgörs förmodligen matchen. När Hadelöv dessutom liknar Honken mot SSK, då går det som det går.
Malmö verkar ha vunnit rättvist, och det visar bara att det inte finns några lätta matcher. Klyscha, javisst, men ändå svårt att inse för många.
Som sagt, jag hade mina onda aningar inför denna match.
Tyvärr så fick man rätt....
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rafalski: Vad kan vi vänta oss? Alltför många spelare är av allsvensk klass. Malmö och Brynäs har väl ungefär samma förutsättningar och är nog ganska jämna. Tyvärr i en klass närmare dom allsvenska topplagen än med övriga elitserielag. Det blir en låååååång säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Jompe: Synd att Malmö stod upp, måste ha kommit som en chock för Brynäs. Som sagt var, nu är det bara tuffa lag kvar att möta. Jag som beställt hem Brynäs-FBK på ppw, dags att avbeställa och göra nåt roligare för 69 kr.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Om nu inte spelet stämmer alla gånger det kan jag köpa, men man kan f-n kräva att spelarna visar HJÄRTA på hemmaplan. Åka skridskor och smälla på borde ju gå dom dagar spelet har gått i lås.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Jompe: Sopor är dagens ord,sunkigt värre :-(
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Lilljanne: Men man orkar ju inte bry sig längre. Den här veckan hade vi en kanonchans att ta sex poäng och mot SSK tog vi chansen. Och sen så kan vi inte hantera MIF:s styrspel utan hamnar längs sargerna eller får stopp i mittzon. Man orkar liksom inte engagera sig i ett lag som har en så låg lägstanivå i en serie som blivit så tuff som ES i år blivit. Brynäskrisen är inne på fjärde året nu och de få glädjestunderna man ger sina supporters väger inte upp alla nederlagen. Dagens 0-2 hemma mot MIF känns som spiken i kistan. Bara att logga ut, tända en brasa och tänka på nåt annat.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rafalski: " Synd att Malmö stod upp, måste ha kommit som en chock för Brynäs"

Äh, bara dösnack. Spelarna visste exakt vad som väntade: en tuff holmgång där det gäller att få första målet.
Tycker istället att de flesta med chockskador verkar befinna sig härinne på forumet.
Spelarna lever i verkligheten. Till skillnad från vissa andra.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Om bara Malmö hade vikt ner sig och släppt in ett par enkla mål dom första 10 minuterna hade vi haft en bra chans att vinna idag :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Jompe: Nej, det är dom långsiktiga problemen som måste lösas, dvs ekonomin, annars kommer vi att harva på så här några år tills vi åker ur en gång för alla. Något måste hända snart på sponsors- och hallsidan annars är vi rökta. Tyvärr har det här varit uppenbart så länge utan någon större förändring att jag börjar tro att det är lönlöst att hoppas längre. Och med Sundlövs konstaterande att "vi har inga pengar" ringande i öronen så kanske man ska börja avveckla den värsta hysterin för sin egen hälsas skull.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Jompe: Ja, huga vad det känns tungt just nu - och nästa vecka kan om inte ett mirakel inträffar bli en 0-poängsvecka.

Lilljanne: Kan inte Brynäs IF söka EU-bidrag pga sponsormässig glesbygd?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
westerlind: Jag tycker Brynäs ska söka flyttbidrag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: ......och när inte första målet kom så la dom sig platt. Nej du Huge någon "holmgång" var det aldrig frågan om. Kamp är något helt annat OCH den kampen bjöd inte Brynäs sin hemmapublik på.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: "Spelarna lever i verkligheten. Till skillnad från vissa andra.... :-)"

Spelarna har nog fattat att dom ligger sist. Till skillnad från vissa andra... :-(
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
westerlind: Ähh, det blir en 6-poängsvecka.
Timrå måste också torska ngn gång. Dessutom blir vi väl inte speciellt uppskrivna inför den fighten.
Verkar passa oss bättre för tillfället att slå underifrån...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:
Bara så du vet så kommer "vi" inte att torska mot BIF i vinter. :))
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Per HApps: Härnere är det fortfarande höst.
Även nästa vecka.
Bara så att du vet.... :-))
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Jomen det är 17 mil upp till Gävle, där verkar det vara 1 km permafrost.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Är det bara en lustig parentes att både Malmö och Brynäs har rookietränare...?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rafalski: Är det inte ni som är jumbo?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Sjusovaren Danielsson gjorde sex mål "från bänken" förra säsongen.
Idag gjorde han, om jag såg rätt, tre ströbyten. Det krävs ett smärre under för att leverera under sådana förhållanden.
Medan andra, utan att nämna några namn, men några har ursprunget i Malmös hemmalän, får spela och visa sin oförmåga om och om igen.
Impregnerande!

Mini-Bäckis fastlimmad på bänken.
Det skall fan vara avbytare i Brynäs nuförtiden.

När laget spelar som, ja jag vet inte vad, är det inte läge då att att släppa in några hungriga vargar som visar vägen...?

Nä, visst ja, vi lånar ut dem i stället.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Idag var det inte roligt att vara i Gavlerinken.
Totalt uddlöst anfallsspel, Hadelöv behövde inte vara bra idag...
Räkna med en ny nollning på tisdag mot Kiprusoff.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Timrå torskar imorgon
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
vf65:
IFK Timrå kanske, men inte Timrå Ik :))
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
prosten: Nä, dags för middag - knäppkorv från Gudruns. Magiskt
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
westerlind:

Jaså, Foppas mamma bjuder dig på middag?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
knaskamilla:
Nä, oh nej - av modoiterna så är det bara Kamillas mamma som har gjort det. Jag hoppas på samma tur när jag hälsar på hos Poffa...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
westerlind:

Du får se till att pricka in rätt vecka, då, om hans mamma ska bjuda dig på mat...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
prosten: Förstår det, men det var desto roligare nere i Scaniarinken senast. Om det nu är ngn tröst.
Om man nu skall hitta ngt som är i närheten av att vara positivt så blir det väl isf att innan de 2 senaste matcherna hade man nog varit ganska nöjd med 3 pinnar ändå mot SSK och Malmö. Torsk borta och vinst hemma hade kanske varit mer normalt. Nu blev det tvärtom, men resultatet ändå detsamma. Som sagt, alltid nå´t, sa fan....
Nä usch, det här var ingen rolig kväll. Vissa torskar känns mer än andra, och detta var en sådan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Jompe:Såg inte matchen idag.Jag var och såg en simtävling i Sandviken för födda 95-96 och enligt rapporter från rinken och Wahlman på RR så valda man ju rätt.Alltid bäst när det gäller!?!?

BIF är bäst när övriga lag kommer till match efter en kräftskiva eller har satt på grillen medan dom lirar,det är BIF:s högsäsong det.

Jag bara tolkar vad andra säger och det fanns ett dåligt lag på banan och det var Malmö, resten säger sig självt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:Varför ska det vara så här år efter år? Skiter ner sig när man har allt att spela för. Även om man möter sämre lag går det ju åt h-e och mot bättre lag en hedersam förlust som egentligen är stenklar.Sedan en massa skitsnack om nyförvärv när alla vet att det inte blir nån eftersom laget marknadsför sig som såna som ligger ner och tjänar pengar!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Nyss hemkommen från kyrkan Gavlerinken.VILKEN JÄVLA DYNGA man bjuds på!!! Alla som var i Södertälje i torsdags såg att det var en skräpmatch,det här var den matchen upphöjt i kvadrat.Att få stryk av världens i särklass sämsta lag i modern tid,MIF,är katastrof.Maken till loja,tafatta spelare var länge sen jag skådade.Inte ens i spel 5-3 skapade man nåt.Nån skrev att publiken bjuder inte på mer än vad laget bjuder på.Publiken som var knäpptyst bjöd på mycket mer än laget.Det här var PRECIS det som inte fick hända,att ta en seger i S-tälje ska naturligtvis följas upp med en säker 3 poängare hemma mot tråk-MIF.Skandal Brynäs!! Igen!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
sylf:
Vill lägga till att det är synd att det kommer 5700 åskådare (drygt) för att se på... ja vad säger man... debaclet.

Sedan en annan reflektion.

Introt är det lamaste jag sett i Gavlerinken. Tiger-baletten som har sprattlat till introt de föregående åren håller världsklass jämfört med dagens version.
Som är... lam.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
aphac: Laget har bajsat ner sig i 4 år nu,så fort det gällt nåt.För det mesta också när det inte gällt nåt.Det här laget spelar kval i vår.Garanterat.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Tigrar utan klös.
Tigrar utan ös.
Det är mest en massa bös...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: Introt håller samma klass som spelet......Lamt,från ögonbrynen och ner.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
sylf:

Nu är vi nere på noll igen.
Ta stryk av VF hemma är inte roligt, men att torska mot mif finns inte, (jo visst det var precis det som hände).
Nu vet alla lag att Gavlerinken är inget att frukta.
Kan Mif så kan vi.
Det är viktigt att spela bra och bli så gott som oslagbara på sin hemmaplan.
Det ger stora psykologiska fördelar och många poäng pga att motståndarna blir avvaktande från start, men det är bortblåst nu, och förmodligen för resten av säsongen (om vi då inte vinner resten av våra hemmamatcher).
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Makkan: instämmer,kan mif kan alla andra.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
sylf:
Brynäs också...?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:
Ja, man vet inte om man skall skratta eller gråta...

En och annan som bevistade dagens tillställning ser nog till att öka hojt-intaget ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: "Ja, man vet inte om man skall skratta eller gråta..."

Menar du åt laget eller åt gnällspikarna? :-)
Vi kan väl fälla en tår för bäggedera kanske...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:
Exactemente, Huge.

Stämningen på rinken var inte den bästa idag.
Det var länge sedan jag hörde så mycket negativt.
Buropen, speciellt efter slutsignalen, minskar inte prestationsångesten direkt.
Luftwaffe?

Något måste göras.
Annars blir denna nivå permanentad i år igen.

Lyft upp Djoos som tredjetränare med uppgift att elda på spelarna.
Förresten, med dagens tempo kan nog både Djoos och Melkersson spela.
Fan, tom TJ, kanske :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Precis anlänt hemma i finnmarken....fy faaan säger jag bara...hur kan man agera så jävla tamt på hemmaplan inför sån stor publik.
Jag hade övertalat några kompisar som var på gränsen att bli frälsta...låt mig säga så här...dom kommer bli svåra att få med nån mer gång.
Kupan suger och det står jag för...introt är ingen intro...nä jag orkar inte analysera nå mer just nu...kul att träffa lite hockeysnackare med Sylf i spetsen iaf. ;)
Kommentera

« · 436552 · »