Brynäs IF

723803 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Malmö 16/10

« · 437534 Till forumet


Sv: Brynäs - Malmö 16/10
westerlind: Sponsormässig glesbygd!? Gårdagens bästa! Vilken överjävlig besvikelse att förlora mot Malmö. En vinst och vi hade varit på 7:e plats. I all bedrövelse får man inte glömma bort att det är 6 lag inom 3p. Det svänger fort i hockey!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
sylf: Använder du Husqvarna eller Stihl?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Larry: Introt är ju jävligt dåligt, man vet inte om man ska klappa händerna. Och man vet inte när laget kommer in på isen. Var det inte så för nån säsong sen att laget alltid kom ut i tredje till Brynäs hej?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Mickis: Kan inte klaga på musiken när de kom ut till tredje i lördagsd iallafall. Skönt och höra lite gammal hederlig Iron Maiden (för en retro-hårdrockare iallafall).
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
96 Artisten: Haha jo jag noterade det jag med, men jag tycker att Brynäs hej ger en skön anspegling på hur det var förr.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Kahn: Efter din bedömning av Janne Larssons kvaliteter så utgår jag ifrån att du jobbat ihop med Janne vid dessa sponsorskontakter, alternativt att du själv är sponsor eller känner ngn sponsor som inte är nöjd.
Tycker att hela sponsorsdebatten har gått på tomgång ett bra tag där samma klaganden återkommer med jämna mellanrum.
Detta trots att ingen vet någonting om hur arbetet bedrivs eller hur välvilliga dessa sponsorer egentligen är att släppa till pengar.
Vi har 2 parter som är inblandade men här får man alltid intrycket att det bara är den ena parten som är inkompetent och inte klarar av att dra in pengar. Denna svart/vita värld var det ett tag sen man lämnade.
Nu har jag ingen aning om hur mkt Gevalia bidrar med eller hur sponsorskontraktet är skrivet. Skulla ändå tippa att dom till stor del har bidragit till att vi lyckats vända jätteunderskottet från ifjol till ett litet överskott.
Låt oss anta att kontraktet är uppdelat i en ren bidragsdel samt även en prestationsdel. I vårt nuvarande läge, med uppochnedvända förutsättningar iom lockouten, tycker jag att Gevalia isf helt enkelt borde gå in och hosta upp en klumpsumma för nya spelarköp.
Enda förklaring jag kan se att man inte gör detta, är att man antingen inte har råd med mer bidrag eller att man stenhårt vill följa ingångna avtal.
Här håller jag helt med Lilljanne som alltid framhållit att motprestationen är av sekundär betydelse, om man är en riktigt seriös sponsor.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: För att ställa frågan omvänt hur vet du att Janne Larsson gör sitt jobb?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Som sponsor är man väl inte glad i en situation som denna. Inte hade man väl velat att det lag man sponsrar ligger sist i tabellen. Men å andra sidan så är det dom ska ställa upp med mer pengar så att man får det manskap man behöver för att slå sig. Och nog märks det att det begövs pengar. Som det verkar nu så kommer lockouten att hålla i sig året ut. Och ska det hålla på så här och vänta ut lockouten kommer bif att ha en plats längst ner i tabellen. Därför behövs mer pengar att köpa/hyra bra spelare.
Och hurvida hur folk sköter sig jobb. Låt dom som kan sköta sitt jobb eller gå på styrelsemötet när det är dags att välja en ny styrelse och se om "ni" kan rösta in nån som är bättre.

Arg, frustrerad, lite vinst skulle inte skada nu. VINN, VINN.....
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:
Alltså, tyvärr, Huge... när det gäller marknadsavdelningen (kan man säga så om två man?) finns det en del i övrigt att önska...
Jag tror inte du behöver ifrågasätta den delen.

Jag tycker för övrigt inte att det är Gevalia som är problemet.
Vi är helt enkelt inte kostnadseffektiva jämfört med andra föreningar i serien.
Att några har en omsättning som är två eller tre gånger Brynäs spelar mindre roll. Vi deltar inte i SM för halldrift!
Det handlar om vad lagen har för spelarbudget.
Jag har svårt att se att tex Timrå (tvåa i serien) har mer pengar att spendera på spelare.
De är däremot skickligare att bygga sitt lag!

Tyvärr (på gott och ont) är kraven på hockeyn större i Gävle än på många andra Elitserieorter.

Noblesse oblige!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Lundberg74:
Det är ett litet feltänk att sponsorerna "ska ställa upp med mer pengar".

De ställer inte upp med någonting.
De har ett behov.
De investerar för att få det behovet tillfredställt.
Får de tillbaka det de förväntar av investeringen kan de tänka sig investera igen om behovet kvarstår/ökar/minskar...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
96 Artisten: Håller med dig!! Det var det mest possitiva i lördags :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
65selander: Jag vet inte om han gör vare sig ett bra eller dåligt jobb.
För att kunna göra en bedömning bör man väl vara något så när insatt.
Det är det jag försöker säga.
Jag är själv ingen atomfysiker, och aktar mig därför noga med att t.ex ifrågasätta Einsteins teorier. Typ....
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Nu är det inte så att jag personligen är sponsor av Bif utan det är min farbror och hans företag och jag litar på vad han säger. Min farsas förra företag var också sponsorer men är det tyvärr inte längre pga klen sponsorvård.

Det är nobelt av dig att försvara Janne, Huge fortsätt du. Tyvärr är Janne på helt fel position i Bif. Sundlöv däremot är utmärkt på sin position.
Kommentera

« · 437534