Brynäs IF

728242 inlägg · 7962 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07

« · 822795 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 22/1-07
Peja: Hur länge har du sovit?
Vi diskuterar Dannes insats vid 3-3 målet och inget annat.
Novellerna är iaf ett försök att backa upp mina åsikter med en förklaring till varför jag tycker som jag gör.
Istället för som kritikerna ofta gör, bara slänga ur sig en mening, typ: "Han var värdelös"
Alla målsumpare igår gjorde väl isf även dom plattmatcher, för hade dom satt sina chanser så hade vi vunnit.
Men den kritiken hör man nästan aldrig.
Undrar varför?
Kommentera

Huge:"Det är väl rätt uppenbart att man spelar manman i de flesta lägen när man är pressad i egen zon. "

Hur länge var DIF i vår zon? 10 sekunder på sin höjd...

"Det är mkt möjligt att dina spekulationer om Umicevics ev passningar i ett senare hypotetiskt skede hade förändrat skeendet, men det har ju öht inget med det faktiska skeendet att göra: "

Nej, det faktiska skeendet är att DJ tappat sin kille och hamnar på halvdistans i sina försök att göra det enda han kunde göra i det läget. Att glida och lägga ner klubban efter isen för att täcka en passning efter isen. Det låter som en ganska lätt sak för Unicevic att fortsätta runt mål. Som är den mest naturliga lösningen om inte Angell kliver in framför. Alternativt så hade Unicevic provat en svårare lösning med ett flippass inåt banan.

Det är ganska intressant att du försöker "ge tillbaka" genom att skylla allt på Angell. HADE Johansson gjort sitt jobb rätt så hade ju aldrig situationen uppkommit. Han låg för långt ifrån, vände åt fel håll och hamnade efter i sitt stapplande.
Kommentera

Huge: Kan du inte bara erkänna att Johansson gjorde en plattmatch? Fattar inte vad du får all denna energi ifrån, du skriver ju rena novellerna till försvarstal så fort någon skribent kritiserar någon Brynäs-spelare.
Kommentera

sylf: "Man behöver knappast vara nån expert för att se att han suger. När hans misstag kostar oss baklängesmål i match efter match så är det matchavgörande. Enkelt!"

Ja, det är väl det som är så underbart: i dysterkvistvärlden är ALLT så enkelt.
Svart eller vitt....
Kommentera

GävleLasse: "Det är nästan löjligt att läsa alla dina försök att ALLTID försöka göra Johansson till något slags unikum i backväg som aldrig gör något misstag.

Du kan gärna få utveckla ditt resonemang om Brynäs man-man försvar... Vem tar vem osv.. du verkar ju ha stenkoll på det där."

Och du mf.l försöker göra honom till ngt slags unikum som alltid gör misstag. Vet du vad? Kanske sanningen ligger någonstans mittemellan, och det är det jag försöker få fram.

Behöver jag utveckla resonemanget om manman-spel?
Det är väl rätt uppenbart att man spelar manman i de flesta lägen när man är pressad i egen zon. Naturligvis så kan det bli tal om överlämningar i vissa lägen, men i just den här sekvensen så är det ju manman som gäller för att lösa situationen på enklast möjliga sätt. Förstår inte vad problemet är?

"Vad är det som säger..."
Kanske visste Angell...."

Det är mkt möjligt att dina spekulationer om Umicevics ev passningar i ett senare hypotetiskt skede hade förändrat skeendet, men det har ju öht inget med det faktiska skeendet att göra: Danne tar sin gubbe men Angell släpper sin gubbe. Där har du hela händelsen i ett nötskal. Vad som sen ev kunde ha hänt spelar ingen roll för vi diskuterar ju Dannes agerande i just denna spelsekvens och hans ev skuld i det hela.
Varför skulle Angell ha sett sig tvungen att släppa sin markering för att gå ner och hjälpa Danne?
Angell måste ju lita på att Danne följer sin kille vartän denne åker och då förstår jag inte varför Angell ska in och peta i Dannes markering?
Angell tar ju dessutom fel väg när han i all välvilja ger sig ner för att hjälpa Danne. Om han nu ändå tänkte släppa markeringen på Linkan så vore det väl isf bättre att han gensköt Umicevic och tog den andra vägen runt kassen.
Kommentera

Huge: "bara det att hans fel verkar vara enormt avgörande varje gång som man läser "experternas" synpunkter härinne."

Och vad är du? Mr man-man försvar...
Kommentera

Huge: "Gnället på Danne börjar bli lite patetiskt i sin överdrivna onyansering.
Det är det som jag hänger upp mig på. Han gör fel ibland, liksom övriga spelare också gör fel, bara det att hans fel verkar vara enormt avgörande varje gång som man läser "experternas" synpunkter härinne."

Man behöver knappast vara nån expert för att se att han suger. När hans misstag kostar oss baklängesmål i match efter match så är det matchavgörande. Enkelt!
Kommentera

Jompe: Klart att konkurrensen är mindre på backsidan, men det utsluter ju inte att dom backar vi har, objektivt sett håller en bra klass.
Gnället på Danne börjar bli lite patetiskt i sin överdrivna onyansering.
Det är det som jag hänger upp mig på. Han gör fel ibland, liksom övriga spelare också gör fel, bara det att hans fel verkar vara enormt avgörande varje gång som man läser "experternas" synpunkter härinne.
Tycker det är att göra det alldeles för lätt för sig när man kritiserar honom, med att påstå att det i princip inte finns ngt annat att kasta in.
Snudd på oförskämt, faktiskt....
Kommentera

Huge: "Danne kom helt klart lite efter i upprinnelsen av rundningen, som senare de facto inte blev ngn rundning pga att Danne hann tillbaka och återta markeringen på sin kille. Han har ju i det läget full koll på motståndaren när helt plötsligt Angell får för sig att spela zonspel, dvs ta över Dannes markering."

Nu när du ändå är inne på hypoteser...

Vad är det som säger att inte Umicevic hade gått runt kassen och levererat en passning i ett senare skede? Johansson är upprinnelsen till hela situationen då han sätter allt på ett kort och försöker bryta passningen till Unicevic. Detta var han enda alternativ. Just på grund av att han var felplacerad.

Alltså, Angell kliver in och stoppar vägen för Unicevic så att han INTE kan gå runt kassen. Hade så varit fallet så hade han haft TVÅ passningsalternativ. Killen som Bäckis hade tappat på och låg snett bakom eller till Linkan som troligtvis hade fåt gott om tid att göra något vettigt. Det enda som hade stört honom hade varit *pet* *pet* *pet* *pet* i sidan från Johanssons klubba. För det är det enda han kan.. att peta.

Visst gör Angell en tabbe, men som jag ser det så tvingas han nästan att släppa sin kille för att stoppa Unicevic. Kanske visste Angell om att här kommer det INTE att smälla utan det kommer på sin höjd ett *pet* *pet* *pet* *pet* i sidan från Johanssons klubba. En sån grej kan bara rendera i två saker... 2 minuter eller att puckhållaren fortsätter utan att beröras nämvärt.

Det är nästan löjligt att läsa alla dina försök att ALLTID försöka göra Johansson till något slags unikum i backväg som aldrig gör något misstag.

Du kan gärna få utveckla ditt resonemang om Brynäs man-man försvar... Vem tar vem osv.. du verkar ju ha stenkoll på det där.
Kommentera

Peja: "Så du menar att Johansson har spelat till sig ett lika stort förtroendekapital som Sjödda...?"

Nä, det menade jag inte, utan att han var minst lika långt från att bli bänkad som Sjödda hade varit, ifall det hade varit HAN som slagit bakåtpasset.
Kommentera

Huge: "Skulle mao tro att Boork plockade fram dumstruten efter matchen och placerade den på en viss transatlant....."

Det tror inte jag. Det handlar om att ge understöd. I och med att DJ går bort sig så var understödet befogat. Bäckis som är center har ett defensivt ansvar och skall fylla ut den position där backen normalt befinner sig.

Detta blir ju en omöjlig uppgift för Angell och Bäckis då DJ inte gjort sitt jobb.

"Beror väl helt på vilket ben som den största tyngden ligger på i det läget, skull jag tro.
Han börjar ju med att backa sig mot Linkan och beroende på vilket ben han tynger mest på när han beslutar sig för att vända sig om och åka framåt, så vrider han väl sig åt det håll som går snabbast, sas."

Linkan är helt ointressant i det här fallet. DJ's gubbe är Umicevic som kommer upp efter kanten. Kan ahn inte anpassa vikten på benen så att han vänder åt rätt håll så har inget på isen att göra.
Kommentera

Jompe: Klockrent!

aphac: "Undrar hur nära D.J var bänken efter sin jättestrut mot FBK?"

Hade vi haft en bredare backuppsättning så hade han kaaaanske kunnat få vila nån match. Vi har inte möjligheten att bänka Sunken OCH DJ...då får vi gå på 5 backar och jag antar att det skulle ge Sjödda runt 40 minuters istid.

KRONWALL!!!!!!!!!!!!!
Gusten @ Orsa Idag kl. 10:20
Kommentera

GävleLasse: "Efter att ha studerat bilderna noggrant så kan man konstatera att Bäckis får ta på sig en stor del av målet. Han kommer släpande och har markering på Djurgårdens tredje forward men när Linkan får pucken av Unicevic så viker Bäckis av och glider ifrån situationen."

Skulle tro att Bäckis, liksom Danne, antog att Angell skulle fortsätta markera sin kille (Linkan). Kollade inte så noga på vad Bäckis gjorde, då jag anser att det ju egentligen inte är hans uppgift i det läget att ta markering på Linkan, även om han är fri att göra det efter att ha släppt markeringen på sin gubbe (den tredje forwarden).

"En annan sak som jag tycker felar är när Johansson skall vända på sig för att åka framåt ned mot sarghörnet. Han vänder sig ju åt fel håll. Han måste ju vända sig om så att han hela tiden har koll på sin gubbe."

Beror väl helt på vilket ben som den största tyngden ligger på i det läget, skull jag tro.
Han börjar ju med att backa sig mot Linkan och beroende på vilket ben han tynger mest på när han beslutar sig för att vända sig om och åka framåt, så vrider han väl sig åt det håll som går snabbast, sas.
Här gäller det ju att bara försöka hänge med i svängarna då han ligger lite efter, och i det läget tror jag att man väljer att vända åt det håll som man känner tar kortast tid.
I övrigt när man har gott om tid att vända sig och ta markering så gäller förstås ditt påstående om att man ska ha så mkt ögonkontakt som möjligt sas, med sin markering.

Skulle mao tro att Boork plockade fram dumstruten efter matchen och placerade den på en viss transatlant.....
Kommentera

Jompe: Ett problem som jag noterat jag med.

KRONWALL
Kommentera

Peja: Med tanke på att Sunken blev satt som 7:e back igår efter sin insats mot FBK så borde DJ sitta lite löst till. Han har ju varit inne på en hel del bakåt nu under de två senaste matcherna. Men känner jag Boorken rätt så sitter nog Angell värre till. På tal om förtroendekapital.
Kommentera

Huge: Hade lovat mig själv att inte diskutera DJ mer, men vill göra ett påpekande. Skillnaden mellan backuppsättningen och forwardsuppsättningen i truppen just nu är att vi har hård konkurrens bland forwards om att få spela. Det ger bättre träningar, bättre urval. På backsidan har vi ingen konkurrens om platserna, och där har du en god del av förklaringen till varför Boork inte bänkar DJ. Han gav Lavins lite speltid i ett par matcher, men vi har ingen konkurrens om backplatserna.

KRONWALL!
Kommentera

Huge: Så du menar att Johansson har spelat till sig ett lika stort förtroendekapital som Sjödda...?
Kommentera

Ungefär lika nära som Sjödda, skulle jag tro.....
Kommentera

GävleLasse: " Han tillåter sig bli rundad på utsidan efter att ha stirrat på puck och hamnat efter. I momentet innan så har han försökt att bryta passningen vilket var han enda alternativ iom att han inte låg rätt i banan.

2. Väl rundad så följer han inte upp som man bör. Det ska smälla där. Inte petas. Angell går även han bort sig när han släpper första stolpen. Till hans försvar så kan jag mycket väl förstå att han ser att Johansson behöver understöd."

Danne kom helt klart lite efter i upprinnelsen av rundningen, som senare de facto inte blev ngn rundning pga att Danne hann tillbaka och återta markeringen på sin kille. Han har ju i det läget full koll på motståndaren när helt plötsligt Angell får för sig att spela zonspel, dvs ta över Dannes markering. Detta upptäcker ju Danne som här visar prov på bra speluppfattning enligt min mening, och snabbt uppfattar att Angell släppt markeringen på Linkan. Tyvärr så hinner ju Danne inte riktigt fram i tid för att hinna störa Linkan tillräckligt. Målet är helt och hållet Angells och ingen annans. Dannes markerade kille har ju egentligen bara ett passningsalternativ när han har Danne innanför sig snett bakom målet, och det är ett pass till Linkan. Som står helt fri tack vare Angells huvudlösa försök till zonspel.
Vid spel runt den egna kassen när motståndaren har pucken så är det strikt man-mot-manspel som gäller, och inget annat.
Det är väl här som Angell har sin största brist, enligt min mening: defensiven är fortfarande lite valpig och orutinerad emellanåt. Likadant gäller Sunken, men båda har ju mkt bra offensiva kvaliteter och med tiden och rutinen så kommer dom att lära sig spela lite enklare när det krävs.
Här har dom en del att lära av både Danne och Sjödda.

"Defensivt håller han knappt allsvensk klass."

Ja, det är väl därför som Boorken ger honom mkt förtroende bl.a i BP....
Kommentera

Anemyr: Djurgårdern visste väl om att Sabelström skulle dumma sig med pucken. Post-it lapp i paus kanske ;-)
Kommentera

65selander: "Linjedomarn tog ju en hel dag för sig att släppa pucken."

Jo, men såg du nån djygårdare bli portplockad? nej!

det måste ha vatt nåt med personkemin som inte stämde...
Kommentera

Bissett19: Ja vad skall man säga åt en sådan tjomme. Tid är pengar ;-)
Konstigt att intew huvuddommaren går in och läxar upp honom. Jag kunde inte se något som skulle kunna få honom att fördröja släppandet. Alla spelare stod på plats o s v.

Tror nog att Sabelström hade problem med motoriken ;-)
Kommentera

65selander: Det fick han ju även höra från dej?......:)
Kommentera

Anemyr: Linjedomarn tog ju en hel dag för sig att släppa pucken.
Kommentera

vi hade behövt Lind som tekare igår för där var vi bedrövliga...

det såg ut som att linjemännen hade nån intern uppgörelse med Bäckis för han blev portplockad vid minst varannan tekning, det såg helt sjukt ut!
Kommentera

Huss: vi får väl trösta oss med att isen var lika dålig för DIF? eller då kanske nån här inne är snabb att påstå att det var en fördel för DIF eftersom de är vana vid sin dåliga is... ;)
Kommentera

Jag tycker inte att Sperrle kan lastas fört något av målen, han stred på bra, det är renhållningen framför målet som är obefintlig. Vad gör Bäckis på 3-3 målet? Kanske hade Kristan tagit nån av puckarna tack vare att han är lite smidigare men det är ju rena spekulationer...
Kommentera

Gusten: Var det någon i DIFs lag (förutom Linkan då) som passat klockrent så var det Fernholm.
Kommentera

Bissett19: Ja, han fick ju en "Bäckisk crosspass" dvs en lätt diagonal lyftning mellan motståndarbackarna, men pucken studsade på den dåliga isen, annars hade det varit mål där. Han hade också ett hårt men högt skott i boxplay i slutet av tredje.
Kommentera

aphac: Nu var det väl inte direkt så att det haglade hakningsutvisningar igår däremot en massa ONÖDIGA utvisningar typ.

09.45 2 min Brynäs 10. NOLANDER, Peter P-OUT
21.57 2 min Brynäs 29. LAVINS, Rodrigo P-OUT
25.26 2 min Brynäs T. Team Brynäs TOO-M
28.16 2 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas HI-ST
32.40 2 min Brynäs 11. ALMTORP, Jonas HI-ST
Kommentera

Hade vi haft en bredare backuppsättning så hade han kaaaanske kunnat få vila nån match. Vi har inte möjligheten att bänka Sunken OCH DJ...då får vi gå på 5 backar och jag antar att det skulle ge Sjödda runt 40 minuters istid.

KRONWALL!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Anemyr: Angell hade ju flera bra lägen att klippa till på direktskott,men avvaktade.Men anledningen det tror jag var att isen var katastrofalt dålig.
Men är väl inte så konstigt med alla evenemang som är på Globen.
Kommentera

aphac:

JA Sperrle såg darrig ut

JA Widing har spelat in sig i laget. För inte länge var jag säker å att han var på väg bort men han har verkligen gjort framsteg. Skönt att se honom smälla på i anfallszon och på så sätt skapa lägen för sina kompisar.

JA Almtorp är blek, var det 2x high stick igår? sånt är bara slarv att inte hålla ner klubban.

Oroande att Angell såg ut att ha tappat självförtroendet!? Varför skjuter inte karln?
Kommentera

Är man favorit hos Boorken så blir man ALDRIG bänkad, hur jävla dålig spelaren än är. Konsekvent, inte mycket!!
Kommentera

Anemyr: Möter BIF lag som åker skridskor så drar dom på sig mkt utv. BIF har några spelare som hellre glider med och då blir det hakning som följd.BIF drar på sig åt h-e för många onödiga utv. Sundqvist 7:e back igår,tja så går det när man var dålig i förra matchen. Undrar hur nära D.J var bänken efter sin jättestrut mot FBK?

Jag tycker att Sperrle sög igår. Såg virrig ut och iskall,men kanske inte så konstigt när han har nött bänk senaste tiden. Det kan han fortsätta med.

4:e linan går skapligt nu men där kan man leka "en ska bort,så blir det ännu bättre" Svar: Almtorp!!! Jag tror han hamnar "in the fridge" när nya finnen är med. Widing har verkligen fått fart på sin åkning och är säkert jättejobbig för motståndarna med sina offensiva tacklingar.
Widing förtjänar att få spela i en bättre lina!
Kommentera

GävleLasse: jag tror aldrig jag har aldrig varit så missnöjd med 1 pinne borta mot DIF.

Brynäs visade ju i 5 mot 5 att man är ett klart bättre lag än DIF men ändå lyckades man slarva bort 3 poäng genom att dra på sig en massa onödiga 2:or och konsekvent låta bli att gå in med kroppen och ta bort den motspelare som försöker peta in pucken från 1 meters håll.

Om Brynäsarna hade kunnat hålla sig borta från utv. båset så hade man rott hem det här tämligen enkelt, men inte fan hände det. Lahtis hjälm var nog lite för trång den här kvällen men det var knappast hans fel att vi inte lyckades bättre.
Kommentera

Huge: Efter att ha studerat bilderna noggrant så kan man konstatera att Bäckis får ta på sig en stor del av målet. Han kommer släpande och har markering på Djurgårdens tredje forward men när Linkan får pucken av Unicevic så viker Bäckis av och glider ifrån situationen.

Taskig kommunikation mellan Angell, Johansson och Bäckis.

En annan sak som jag tycker felar är när Johansson skall vända på sig för att åka framåt ned mot sarghörnet. Han vänder sig ju åt fel håll. Han måste ju vända sig om så att han hela tiden har koll på sin gubbe.

Dumstrut på!
Kommentera

Huge: 1. Han tillåter sig bli rundad på utsidan efter att ha stirrat på puck och hamnat efter. I momentet innan så har han försökt att bryta passningen vilket var han enda alternativ iom att han inte låg rätt i banan.

2. Väl rundad så följer han inte upp som man bör. Det ska smälla där. Inte petas. Angell går även han bort sig när han släpper första stolpen. Till hans försvar så kan jag mycket väl förstå att han ser att Johansson behöver understöd.

I det stora hela så är det Johanssons brist på fysiskt spel som felar. Han är absolut inte genomdålig men det syns i hans agerande att det är för hans offensiva kvalitéer han ens spelar i elitserien. Defensivt håller han knappt allsvensk klass.

Vad Sperrle gör på 1-1 och 2-1 kan man ju undra. Jag hade det på känn när jag konstaterade att Boork hade bytt målvakt, Sperrle gör sällan en bra match direkt efter att ha varit båsvakt under en längre period. Men det var absolut rätt match att göra ett målvaktsbyte i för inför det stundande slutspelet så måste man ha båda igång. Till Sperrles försvar så måste ha få mer hjälp av backarna. 1-1 var en följd av ett inte alltför ovaligt men lika taffligt ingripande av Johansson.

Vid 3-3 så är det en kombination av Bäckis och Sperrle som får stå med dumstruten på huvudet. Bäckis står å tittar framför Sperrle istället för att göra ett utfall mot Linkan som i lugn och ro kan sikta och sprätta upp den. Spreele behöver träna rygg och magmuskler så han inte sjunker ihop så mycket...

Hur som helst så får man inse att DIF är starka hemma och denna enpoängre får ses som godkänt speciellt med tanke på hur matchen utvecklade sig med massor av BP. I Brynäs försvar får man ju även tillägga att DIF tagit ca 70% av sina poäng på hemmaplan och är erkänt hemmastarka.
Kommentera

65selander:
Nänä, å missa allt skoj?! Förresten är jag van, jag brukar ha "en i varje öra" en si sådär en gång i veckan (matrialarn i höger öra och ass.coachen i det vänstra..) :D
Kommentera

vhcfan: ahaha det var du som satt med systemkameran.
Du får väl presenterare nästa gång så skall jag försöka vara mindre högljudd :-))
Kommentera

65selander:
Tack för en underhållande match! Riktigt skoj att sitta brevid dig. :)
Bilder från matchen finns att se om ni följer länken.. Tjingeling å gonatt! :D
Kommentera

GävleLasse: "Daniel Johansson får ta på sig en hel del i sitt agerande i två mål.. "

Vid deras kvittering så släpper han helt klart sin markering på Hörnquist, men jag tycker att Sperrle delvis får ta på sig målet, nu när jag sett det hela i efterhand. Sen förstår jag inte vad Danne gjorde för fel på det andra målet du talar om?
Danne har markering på sin kille som försöker bryta in från högerkanten.
han följer sin kille som är på väg runt målet. Samtidigt så har Angell markering på Linkan och följer denne, som drar sig mot ena stolpen. När Dannes kille sedan är bakom kassen och markerad av Danne så släpper helt plötsligt Angell sin markering på Linkan och börjar jaga Dannes kille, och nu är det alltså två brynäsare som markerar den kille som Danne redan har markering på. Hur du kan få det till att vara Dannes fel, förstår jag inte. Det är ju Angell som ställer till det för både sig själv och Danne.
Att sen Sperrle går ner på isen lite för tidigt gör ju dessutom inte saken bättre, men du måste ju kritisera den som bör kritiseras.
Det automatiska Dannekritiserandet börjar ta sig lite väl stora proportioner nu....
Kommentera

Huss: Jodå träffade på legenden före matchen med en annan legend :-)

När dom trummade på BIF då hängde dom ju inte med Gårdarna men som alltid mot DIF så skall något gå åt skogen. Nej nu är det bara för laget och supportrarna att ladda om.

Fullsatt på lördag men då blir det nog till röra på skridskorna samt för en annan att försöka sjunga i takt ;-)

Förhoppningsvis så släpper Boorken in finnen också.
Kommentera

65selander: Jo, Sjödda hade väl 2-3 frilägen med gott om tid. Kunde ha förvaltats bättre.
Sen vann Lassila målvaktsmatchen. Sperrles två första var billiga, även det skall sägas att Johansson inte skulle låta DIF forwarden få tre chanser att slå in den men att Sperrle snurrar runt och "öppnar buren" är riktigt klumpigt faktiskt.
En gammal målvaktslegend, numera i resturangbranchen suckade högt när repriserna vevades på jumbotronen....
Kommentera

Huss: Tycker dom tänker för länge när dom får öppna lägen, sprätt till pucken på engång istället för att tänka så mycket.
Kommentera

Ja, det var som vanligt mot DIF en underlig match.

DIF spelade tufft och tungt i början av 1a och även stor del av 2a men i övrigt fungerade. Dump&chase verkar vara enda taktiken som fungerar mot Brynäs annars starka taktiska försvar.
I DIF var Ölvestad och Bremberg överlägset bäst, men något slutspel räcker det inte till.

Brynäs då? Upp&ner mest. Stundtals strålande kombinationer modell ryskt klapp klapp där droppassningar och snygga dragningar avlöste varandra.
Därefter övermod och tufft i sarghörnen mot Ölvestad + ett par till.
Slarvigt överlag i andra perioden, 2 utvisningar pga puck out + 1 utvisning för 6 man på banan. Hade det varit över en serie på fem matcher ganska ok, men i en period??
Spelarkritik: Almtorp, Widing och Hermansson är otroligt jobbiga att möte men Almtorp är som vanligt alldeles för vårdslös. 2 ggr hög klubba i andra och vips in i Boorks frysbox.
Dackell strålande rakt igenom. Bäckström brilliant vid en 3-4 tillfällen.
Daniel Johansson bäste back (jag vet, jag vet...) strax före Angell.
Då och då skiner och individuella prestationer igenom lagmaskinen, t.ex. i spel 4-5 då Spets och Molin glänste vid varsitt tillfälle.
Annars, ett mer disciplinerat Brynäs hade slagit DIF men laget var å andra sidan åtskilligt bättre än vid mötet i höstas.
Till sist, kul för Månsson att få hänga den.
Kommentera

rafalski: Bäckis blandar och ger tycker fortfarande att han ser orväckande loj ut ibland. Angell var inte bra idag det var däremot Dackell banans kung.

Totalt sätt en medioker match som vanligt i globen, vet inte när man såg en tempostark match i den arenan..
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bäckis verkar vara på väg upp ur gruvan igen, viktigt inför slutspurten.
Kommentera

En annan sak kan man konstatera från kvällen,Bäckis är på gång igen!!!
Kommentera

arnio:arnio: "5-3 i förlägningen? Hmm.. låter skumt :D"

Närå,det stämde att Brynäs fick spela 5-3 i förlängningen då DIF drog på sej två utvisningar.Men det som var mest skumt var att vi inte lyckades skrapa fram en enda målchans.

Annars kände det som om att vi kontrollerade matchen bra när vi spelade 5 mot 5.

Men Robert Lahti,vilken tomte!!!!
Kommentera

« · 822795 · »