mk:Mitt förslag är att det ska bli mera fokus Brynäs och mindre påhopp och personangrepp här!
Fred Asp:Du kan ju börja med att ställa frågan till Lindström vad huges jobb har att göra med hans förmåga att bedöma hockey.
Jag svarade på just den låga nivån härinne med personangrepp/vad man har för utbildning. Vad fan har ens utbildning med vad man kan om hockey?
Sen kommer det inte att hända att Huge och arnio med flera "rövslickare" kommer att sitta härinne själva. Det finns alldeles för många som innerst inne önskar att det går åt helvete. Så att man sitta och vråla sitt "stöd" till sitt favoritlag.
mk:Det verkar då som inte alla farliga lösningsmedel har tagits bort från färgburkarna....
Har ditt inlägg något med hockey och Brynäs att göra??
Antar också Huge dricker diesel,mest påhopp och bror duktig fasoner...
Nej,skämmes tamefan för denna låga nivå här på forumet..
Bättring på många håll behövs om inte Huge samt någon enstaka till vill husera här själva!!
Lindström:Att man som du först sitter och nedvärderar Huge och hans jobb,sen kommer och beskyller han för att försöka flytta focus, när det är du som gör det. Det bevisar bara ytterligare igen att du är en väldigt liten person.
Om du inte vill säga vad du gör, Fine. Men om du inte har stake och säga
vad Du gör, sitt inte och nervärdera andras jobb!!
Jag är byggnadsmålare och JÄVLIGT stolt över det.
Redigerad kommentar
Huge: Varför ändra på ett vinnande lag är väl det jag är ute efter?
Ang Seb, fast det är ju landslagsuppehåll nu så vad spelade en match för roll?
Jo, Wänna är glödhet och en perfekt lekkamrat till Silfverberg och Järnkrok.
Emil Molin var riktigt bra mot LHC och även idag så var han bra, det lilla han fick spela.
Huss: Svårt att överlag sia om tänkbara alternativa uppställningar som hade varit att föredra, det där får TJ sköta. Han och övriga tränare har nog haft en plan som dom trott på, idag funkade det iaf inte så bra.
Lättare att isf diskutera en alternativ taktik och isf tycker jag att TJ kunde ha överraskat alla med att från början försöka spela lite mer defensivt och avvaktande och på så sätt komma rätt in i matchen. Nu blev vi i stort sett och till viss del slagna med vårt eget vapen när vi inte hade samma energi och desperation i spelet som motståndaren.
Vet inte om det hade varit nåt bättre alternativ men en bra coach borde iaf kunna variera spelet emellanåt beroende på hur motståndet sannolikt kommer att spela. Nu känns det lite som att vi hela tiden försöker spela ett sorts spel och att det blir lite stirrigt när det inte funkar.
Ja, Bertilsson hade behövts och när sen Sunken försvann så vete fan om det var så bra för oss att han kvittades mot Ölvestad, deras viktigaste spelare innan han fick duscha och byta om.
Och som matchen utvecklade sig så hade nog Rohdin kanske varit att föredra framför Lauritzen. Samtidigt kan jag förstå att man vill lufta Gretzky så att han inte rostar igen fullständigt efter ytterligare 10 dars uppehåll utan spel. Kan alltså paradoxalt nog ha varit bättre där om han fortfarande inte varit riktigt hel, då hade man med säkerhet vilat honom till förmån för nåt mer fartfyllt alternativ typ Rohdin.
Tycker iaf att det är kul att både Wänna och Molin börjar visa framfötterna redan nu, framförallt den senare.
Huge:Tydligt att du inte kör rymdraket med dina lama påhopp.
Men yra på om ditt yrke du och gör dig till åtlöje mer än vanligt så alla här inne får sig ytterligare ett gott skratt åt dig.
Lindström: Behövs inget diskuterande eftersom det väl är solklart att det isf är mer meriterande för en spelare att vinna serien än att spela i en kvalserie.
Då har vi diskuterat den biten färdigt så du kan sluta yra om att flytta på nåt fokus. Ok?
Men innan DU flyttade fokus genom att börja yra om vad som ev är meriterande så diskuterade vi frågan om vilket lag som borde ha varit mer motiverat idag:
Ett lag som riskerar att åka ur ES via kvalspel och vid degradering gå miste om ca 20 miljoner i enbart TV-rättigheter och sponsorpengar, förutom det man sannolikt förlorar i publikintäkter genom att ramla ner i KS eller
ett lag som redan är klart för slutspel samt redan klart för ES nästa säsong.
"Vad jag jobbar med har du inte med att göra fö."
Skäms du för ditt yrke så mkt att du inte vill berätta?
Jag menar; du nedvärderar ju MITT yrke genom dina skriverier och då måste du ju tycka att vissa yrken är mer eller mindre värda än andra.
Vilka yrken anses isf var mer värda än andra och vice versa?
Räcker om du ger nåt exempel i mängden...
Burken: Fast det har med "Murphy" att göra.
Jag menar, när vann Brynäs sist när det var hockeyfest? När vann de sist i Sthlm när supporterklubbarna var samlade? Kommer inte ens ihåg (jo förresten mot Luleå hemma förrän 2-3 år sedan).
Tror på en jinx-effekt när stora supporterskaror är samlade...
Huge: Jag saknade Bertilsson...
Sen tyckte jag inte riktigt om TJs backformationer. Ekholm o Löf hade fungerat strålande i tvä matcher. Varför inte låta dem fortsätta?
Andersén hade t.ex. varit mer naturlig ersättare till Bertilsson i första och Jonte C var bra i tredjeparet sist. Skulle låtit honom fortsätta med det.
Seb "seg som sirap" Lauritzen, varför i hela friden vilade man inte honom en match till. Detta var en match där Jocke Rohdin hade varit perfekt med sin frenesi.
Huss:Håller med, men Brynäs ska fan inte falla i samma lättja varjegång det vankas uppehåll. Att de punkter du tog upp stämmer till 100% säger jag inte emot ett dugg.
Men Brynäs har fan en skyldighet att göra bättre ifrån sig när det kommit 500 Brynäsare till match.
B e d r ö v l i g t!
Huge:Så du försöker flytta fokus nu till vilket yrke jag har istället för att diskutera om det är mera meriterande och motiverande som spelare att vinna serien eller spela kvalserie.
Vad jag jobbar med har du inte med att göra fö.
Redigerad kommentar
Burken: Förvisso, men DIF fick tillbaka nyckelspelarna som kan avgöra. När sedan Brynäs spelare uppenbarligen inte ställt om sig mentalt sen "walk in the park" segern mot Timrå så blev det som det blev.
Dessutom, titta när målen föll för DIF. Har aldrig varit med om en match när man får 3-4 baljor vid precis rätt tidpunkt (direkt efter motståndarmål, innan periodpaus etc.)
Sen var hemjobbet av forwards dåligt för att inte tala om markeringsspelet i egen zon som var patetiskt.
Redigerad kommentar
Huge:Ja oj vad man kan skryta om att vinna kvalserien, sen är ju det ett riktigt CV boost oxå att ta med det där.
Tyvärr är det nog mycket som talar för att det blirett par av de gamla slitna finallagen det handlar om till slut. Roligare än så blir det nog inte...
70 Rodrigues: " Är rädd för att det tar slut redan i kvarten!!!"
Jag är övertygad om det. Det är därför man inte kan glädjas över det trots allt överraskande bra tabelläget. Den negativa känslan är alltför stark över vad som komma skall. Så känner jag det.
Macahan:Inte alls, Jonte & Löf var under all kritik, Ekholm likaså. Klena och virriga matchen igenom.
Men enligt många här har vi ju bara topp backar som kommer att glänsa i slutspelet.
Syntes tydligt idag vad som saknas & det är tyngd därbak. Nån som sett Prinz misshandla 1 & 2´ndra linje spelarna i te x Ske eller Modo? Som han gjorde med Larsson & Kroken te x?
Jakob Silfverberg
Offensiv workrate: High
Defensiv workrate: Very low
Huge:Aha så man som spelare är alltså stoltare och nöjdare med att inte åka ur än att vinna serien.
Förstår att du rattar buss om dagarna.
Redigerad kommentar
Huge:Ja att ett lag slåss om Serie seger och 1 miljon inte är villiga att offra sig mera gör att man undrar.
En fullkomlig fullblodsidiot som är noll intresserad av hockey borde åtminstånde kunna räkna och begripa det.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar