Brynäs IF

727607 inlägg · 7962 ämnen

Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09

« · 1116883 · » Till forumet

Sv: Djurgårn-Brynäs Hovet 24/1-09
AVGÅ: Fyll läktarna på måndag!
Kommentera

Gusten: Jag kan gå med och betala om det behövs - lätt. Förresten borde vi göra någon slags heders-gest åt grabbarna för att visa att vi stöttar dom och att de gjorde en sjuhelsikes bra match. Själv har jag dålig fantasi på sånt, nån som har en bra idé?
Kommentera

Gusten: Hockeyförbundet borde ju göra nåt?!?! Men det är väl kanske
brynäs mot resten, det känns så, o vad finns då o kämpa för? Man blir
ju så jäla less på sån här skit så fy faan!
Kommentera

AVGÅ: Brukar bli jävligt dyrt när man säger sanningen om domaren i pressen. Skulle inte förvåna mig att Cz får böta 1 miljard för att ha antytt att Rådbjer avgjorde matchen.

Hoppas att någon i föreningen går ut officiellt och idiotförklarar domarmongot bigtime! Sen kan vi starta en insamling!
Kommentera

AVGÅ: bra skrivet!
Kommentera

Jajjen: Det enda jag har att säga om Wigvams avsked är "Tack för titten och lycklig fortsatt resa!" Han visade sig tyvärr infria mina farhågor och var värdekass.

För övrigt så bör fokus just nu ligga på hur domarnivån i elitserien skall höjas och i synnerhet hur vissa enskilda domare skall neutraliseras.

Nu, med lite distans till pajasföreställningen på Hovet, kan jag bara konstatera att det är vi (=BIF) mot hela hockeysverige och media (GD + Arbetarn undantaget).
Alla vill att BIF skall åka ur, och vilka medel som helst är tillåtna. Vilket sjuhelsikes liv det blivit om motsvarande hänt för DIF, HorV eller FBK. Huvuden hade rullat i Aftonpravda, samtliga domare i ES hade granskats (varav minst hälften hade fått gå) och den drabbade klubben hade fått 6 bonuspoäng i serien.

CZ är bäst i BIF som vågar tala om i matchintervjuerna hur det ligger till. Hoppas veklingarna i staben på Sätraåsen följer upp med allt krut som kan kastas in. Hävda jäv och allt som kan kastas in. Det kan inte vara så att det inte finns ett opartiskt organ som granskar domarna. Ska dom betraktas som övermänskliga eller?

Min familj sa att dom aldrig sett mig så upprörd (läs "out-f**king-j-la-skogstokig-rageous") på en match någonsin. Och det vill inte säga lite kan jag lova. MEN, så här ett par timmar efteråt så är det helt borta p g a att det var så uppenbart partiskt, och hela situationen var uppkommen i och med att *piiip* (kan inte med och skriva hans namn) inte hade stake nog att släppa sin prestige.

PATETISKT!
Kommentera

men jag förstår ändå dom som skriver dö rådbjer.. =) han borde
inte dömma mer hockey!
Kommentera

sylf: Vi vet redan att Rådbjer har förstört som faan för oss... Berätta
nåt bra ist ;)
Kommentera

Gusten: En sån här klantig (och dyr?) värvning har inte ett lag som Brynäs råd med. Om vi ska kvala vartannat år måste de sena värvningarna vara spetspelare. Annars kan man skita i det.

Varför spelar Petrovicky och Niemi i allsvenskan? Dom hade gått rakt in i förstauppställningen i Brynäs. Dom är kända i Sverige. Behöver inte scoutas särskilt mycket. Men Sundlöv väljer Kyle Vemdå.
Kommentera

Gusten: Hur kan du ens tänka tanken att Sundlöv skulle ge Wanvig betalt året ut. Själklart har han fått rundligt betalt och kommer snart att presentera ett klassförvärv.
Kommentera

Gusten: Nej det verkar inte så... :-)
Kommentera

bradberry: Det funkade inte ;)
Kommentera

Huge: Bedrövligt är dagens ord.

Men, i besvikelsen får man skänka en tanke till Dimitriakos som gav RBK en rejäl dos av sin egen medicin. Även FBK & LHC (vad det verkar) får cred i kväll!

Vilken slutspurt det blir!
Kommentera

Jajjen: Wigwam skulle väl enligt hemsidan dra hem till nordamerika. Jag hoppas inte att det betyder att han kör en Wahlberg och har full lön resten av säsongen, då lär det inte bli nån ersättare. Hade känts lite bättre om han hade haft en ny klubb klar.
Kommentera

Enaranger: Om nu Wigvam tjänade så bra som sägs, kan man då räkna med att pengarna satsas på en ny spelare? Målskytt? Frölunda hittade ju en. Markström har snittat mänskliga 90% senaste två matcherna, då måste vi höja målsnittet istället. Annars blir det vi eller Rögle till KS.
Kommentera

Om vi en stund bortser från den inslängda flaskan, den situationen ska inte på något sätt bli det centrala i den här debatten. Det som är det förjävliga är att Rådbjer tar ut hansen för 2 min holding OCH 2 min interference i samma situation i stort sett. När han hela matchen släppt alla liknande situationer. Varför får han får sig att plocka ut för sådana situationer helt plötsligt när det är 3 minuter kvar. Det är skandalen, att sedan någon kastar in en flaska och drar på sig ytterliggare en tvåa är ju såklart onödigt men på samma gång förståeligt med tanke på hur jävla förbannad spelaren antagligen blivit över de helt makalöst idiotiska utvisningar Rådbjer tar på Hansen.
Kommentera

Enaranger: Tänkvärt!

Är det så jävla lämpligt att ha en Stockholmsdomare döma DIF? Då kan väl Kuben börja döma BIF?
Kommentera

Rådbjer borde naturligtvis bli avstängd och inte få döma mer den
här säsongen, men gynnar man Djurgården så får man automatiskt
vänner på höga positioner. Så Rådbjer kommer att få döma
Djurgårdsmatcher även i fortsättningen. Rådbjer vill naturligtvis
inte missa smörjobbet att döma Djurgården hemma. Han slipper
långa resor. Har möjlighet att få personer på höga positioner
i samhället att bli vänligt inställd till honom.
Kommentera

Gusten: Har aldrig kommenterat "språkbruk"!

????????

Tycker du själv att det är jämnförbart att kalla nån "Idiotjävel" etc. och att skriva att nån "ska dö", "hela hans släkt ska dö" etc...?
Kommentera

bradberry: Bra skrivet, logga ut och gå och lägg dig nu så får vi andra skriva vad vi tycker.
Kommentera

bradberry: Jag förstår att du reagerar över våra grova påhopp. Du verkar ju ha en jättelång stubintråd och ditt måtto att vårda ett fint språkbruk fungerar jättebra.
Kommentera

rafalski: Ja, visst gör vi en riktigt bra bortamatch mot ett Grisgården i medflyt.
Synd bara att man tvingades punga ut med en trehundring i sista minuten för en matchplåt.
Bara för att få se Rådbjer avgöra tillställningen.

Grisgården/Rådbjer IF vs Brynäs IF 2-1.

Nån mer uttömmande matchanalys behövs inte...
Kommentera

hela brynäslaget skulle bara lämnat isen efter att han dömde ut så
att det blev 5-3 spel för djurgården i ren jävla protest!!!
Kommentera

Ger mig fan på att dom skickar upp den där jäveln att döma här i Läkerolen på måndag, bara för att visa vem det är som bestämmer
Kommentera

Brynäs gör en riktigt bra bortamatch och förtjänar 3 poäng. Det som saknas (vilken nyhet) är en målskytt. Gudars skymning vilka tama avslut. Lite hopp om framtiden efter den här insatsen. Och tack till Skellefteå. Fortfarande 5 poäng ner.
Kommentera

bradberry: sök upp en ny GB att skriva i om du inte håller med
om att Rådbjer har förstört så viktiga poäng som kan förstöra
brynäs framtid i slutändan..sug på den, o känn att det smakar
faktiskt blod av den....
Kommentera

Macahan: Tycker vi är det bättre laget i de två sista perioerna,Rådbjer avgör matchen,inget snack om saken. En stor fet domarskandal.
Kommentera

Om man bortser från Rådbjer så gör Brynäs en riktigt bra bortamatch, efter förstaperioden så tar vi över och skapar tillräckligt med chanser för att avgöra.
Synd att Rådbjer bestämmer sig för att avgöra matchen.
Kommentera

rafalski: En av de värsta domarskandaler jag sett. Hansens holding är ingenting mot allt som Rådbjer släppt tidigare. Rådbjer avgör matchen.
Kommentera

Curre: håller med att plocka spelare,,,,4 nya backar,måste va bland dom sämsta i eliten,ta tex hietanen,vaaaaa?????har han någonsin utdelat en tackling,han kan ligga 2-3meter före o ska hämta puck,va händer,han är 2a,häder ett tiotal gånger under match,,,,,,,
Kommentera

bradberry: Tänker inte skämmas ett dugg, men imorgon har jag nog fått lite distans.
Kommentera

Kan man bli mer förbannad än såhär? Vilken jävla idiot till domare. Han har släppt massor med hakningar, slashingar, fasthållningar och trippingar på Djurgårdsspelare hela jävla matchen, speciellt i tredje då vi hade press. Sedan tar aset en fasthållning och en flyttat bur på hansen? han måste ju varait full på riktigt. han släppte det mesta hela matchen, men var iaf konsekvent fram till det var 3 minuter kvar, då ändrar vi nivån!! DRA ÅT HELVETE! Inte konstigt att någon kastade in en flaska på isen.

Så fruktansvärt tråkigt att domaren avgör hela matchen, det är skrämmande hur han agerar. Brynäs var klart bättre från 2:a perioden och framåt! Sedan kliver aset in i handlingen sista 3 och serverar 3 poäng på silverfat till DIF.

SLUTA DÖM HOCKEY FÖR FAN! HUR FÅR HAN ENS DÖMA DIF SOM?
Kommentera

Jag hade 2-1 till Brynäs på bomben, vilket låg väldigt nära om
inte dommarjäveln hade gett 2-1 till dif ist, sen fick jag in 4-4 på
Frölunda, jag hade då bara haft en match kvar att få in nu
o som det ser ut ger det väl över 100000 iaf tror jag, det pga
ett stor jävla as cp apa till dommare...Kan kosta en förmögenhet!
Lägg där till minst en given pöängförlust till Brynäs =(((
Kommentera

rafalski:
Fan vad irriterad man är just nu, så nu är det nog dags att gå in dimman
Kommentera

Curre: Mister präktig har sagt sitt, vi får skylla oss själva
Kommentera

pastorn: Håller med, lite svårt att vinna matcher också när spelare missar öppet mål. Byt ut halva laget nästa säsong, utan Sunklöv tack
Kommentera

bradberry: Hoppas du skojar?Gå och ta ett kallt bad annars.
Kommentera

Macahan: Jag varken skrattar eller gråter, det var länge sen jag var så arg. Det är inte smickrande jag vet, men jag rullar upp ganska grova bilder i mitt huvud just nu. Det är nog en jävla tur att man sitter hemma.
Kommentera

pastorn: MEn det är OK att stå o titta på när Skansens apor river ner Brynäsarna???? Han får väl fan vara konsekvent.
Kommentera

Gusten: Ja han friade ju massor av utv på djurgårdare tidigare, därav
frustrationen på brynäsarna, nej man får lust att göra nåt man inte
bör göra...
Kommentera

Varför är det ingen som sågar den idioten som slängde flaskan? Ge mig ett namn!!!!!

Var det Lauritzen?

Matchavgörande...

Rådbjer och X (ev. Lauritzen...?) till Gulag!
Kommentera

moreten: ASG för små skridskor det var fan humor! Nej nån borde
ta upp detta så att det syns i media!!
Kommentera

moreten: Enligt Cz så var vattenflaskan menad till Markström, säkert kastad lite extra hård pga irritation. Kan vara en efterhandskonstruktion men skitsamma det var ju en konsekvens av TVÅ utvisningar när mongot har friat grövre grejer i 57 minuter.
Kommentera

Gusten: Ska man skratta eller gråta?
Och början till allt var väl den tveksamma icingen?
Kommentera

Gusten: Flyttad målbur! Kunde han inte hittat på något bättre, för många bortafans på läktaren eller kanske för små skridskor på Markström?
Kommentera

Macahan:

Enligt Cz så var det

2 min holding
2 min flyttad målbur
2 min kastad vattenflaska
Kommentera

Lindström:

jag håller med att det var en jävligt orättvis utvisning, men samtidigt får inte hansen vara så korkad i slutminutrarna att han håller fast djurgården sådär
Kommentera

Gusten: Den flyttade målburen missade jag alldeles.
Kommentera

rafalski: Amen!
Kommentera

pastorn: Titta på dom andra 57 min så ser du att betydligt värre saker har förekommit HELA tiden utan nån påföljd.
Kommentera

« · 1116883 · »