Huge: Jag håller med; att bara skriva att Persson ska bort, utan motivering, är ju rätt meningslöst. När jag skrev igår att han var en flopp, eller vad jag nu skrev, så stod det för flera saker, bland annat; det är då fan att backsidan är sämre nu när vi till och med har en backcoach (det skulle ju kunna bli extra bra då) och dels var det kritik mot honom (och laget/backarna) för att man släppt in relativt många mål.
Ja, ditt svar var bra och läsvärt och du försökte inte "omvända" någon, positivt! ;-)
------------
Ser att Hellström är petad imorgon, hur ska det tolkas; 1. Som att han redan fått förlängt och därför kan vila en match, eller, 2. Bättre låta någon annan spela när han ändå inte får stanna.
Jag hoppas på alternativ 2 och att man får in någon bättre.
arnio:
Förlåt arnio jag formulerade mig fel vi spelade i ES och åkte ur densamma!
Redigerad kommentar
Peja:
Minns det jag också, vill minnas att vi slog FBK i Norrtälje med 5 - 1 och leksingarna blev som tokiga och nu jävlar går vi upp bla bla. Hur gick det tror ni? Jo vi åkte ur..
Försäongsmatcher betyder jack shit. Det enda som är bra med dessa matcher är att man får en chans att testa olika formationer och se vilka som passar bäst när serien startar..
Redigerad kommentar
Anders Berg: "Måste man alltid ha tillräcklig kunskap och insyn för att tycka saker?"
Har jag påstått det?
Huge: Måste man alltid ha tillräcklig kunskap och insyn för att tycka saker? Det anser inte jag. Det blir lite som att det finns EN sak som är rätt och man kan bara tänka precis just så. Blir lite sektliknande.
Jag kan tycka att anställer man en backcoach bör man 1. ge honom bra material att arbeta med (för det sägs ju att man har bra ekonomi nu). 2. ställa krav på honom att lyckas med sitt arbete. För vad ska man med honom till annars? En kul kille att ha i fikarummet?
Nu är det fritt fram för påhopp.
Huge: Jag är en annan amatör...Jag är också tveksam till anställningen. Tycker inte att GP känns klockren. Givetvis kan jag få äta upp det och det bjuder jag på i så fall. Känner att jag har rätt att ha den åsikten. Visst får du och andra hävda motsatsen, men det känns ofta farligt nära påhopp när du ska övertyga de som inte tänker likadant som du.
Det är stort att inse att alla inte tänker likadant, att man inte alltid har "rätt", trots att man har rätt till sin åsikt, eller att man inte måste övertyga alla om sin egen förträfflighet och de andra om deras brister...
Hoppas att ALLA kan vara mer storsinta härinne....
Enaranger: Jag tror att det är så (har för mig att Stisse Åberg skrev så i ett mailsvar till mig) att man får betydligt mer om man köper papperstidningen - när det gäller Brynäs - men även annat. Det vill, av förklarliga skäl, inte bjuda på allt på nätet.
Så, man får göra som på gamla goda tiden - gå till biblioteket och läsa papperstidningen. Jag var stammis på bibblan i Falun back in the days... (Före internets tid, that is).
Huge: Förstår att de tror på GP. De är ju en vän till dem sedan länge..
Nej jag har inte bättre kunskap, men om ingen sportchef aldrig gjorde fel så hade vi aldrig haft någon silly season. Alla lag hade alltid varit kompletta med din logik.
Bygger allt mitt på att vi vann guld utan backtränare föregående år, plus att GP:s facit i Brynäs inte imponerar på mig.
Gurra88: "Nu ska vi ta nästa steg, med Gunnar Persson - ett steg bakåt. Förstår inte vad han ska bidra med i vår fantastiska tränarduo.."
Om du inte förstår så rekommenderar jag dig att fråga dom som är insatta och har kunskaperna, i det här fallet TJ, Sundlöv och GP själv.
Rent logiskt är det också lite märkligt att du tycks veta att det blir ett steg bakåt, samtidigt som du inte förstår vad det är GP ska göra.
Å andra sidan förstod du heller inte hur vi kunde ta guld med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen, så din undran i det här fallet kanske inte är så konstig när jag tänker efter.
Gefle Dagbland och Arbetarblandet tycks ju ha försämrat sin
bevakning av Brynäs denna säsong. Ingen matchfaktarapport,
med laguppställning och spelarbetyg, efter gårdagens match.
Det är väl inte den första försäsongsmatchen de saknat det
den här säsongen?
Anders Berg: Har du NÅGONSIN sagt något positivt om mitt kära Brynäs? Du e så negativ så det liknar ingenting!
Vi klarade oss ypperligt utan en försvarstränare föregående år. Nu ska vi ta nästa steg, med Gunnar Persson - ett steg bakåt. Förstår inte vad han ska bidra med i vår fantastiska tränarduo..
Huge:"Jag kommenterar inte insatser jag inte sett."
Hahahahahahahaha DEN var ny!!!!!!
Anders Berg: Riktigt pinsamt resonerat om GP. För att inte tala om alla övriga som sågar...
European Trophy i all ära men det är ändå försäsong. När ska ni lära er att man inte ska dra massa jävla växlar efter försäsongsmatcher?
riktigt synd att TIK höll sig kvar i ES. Erixon skulle behövts i dagens brynäs.