Brynäs IF

726147 inlägg · 7958 ämnen

Förfallet

« · 445903 Till forumet


Sv: Förfallet
Clarence: Helt rätt!!!
Kommentera

Sv: Förfallet
Huge: "Det intressanta nu blir ju hur spelarna reagerar på TJ:s agerande."
Det skulle ju faktiskt (i bästa fall vill jag nog tillägga) innebära att spelarna verkligen inser vad som håller på att hända och höjer sig 10% över hela linjen.
Kommentera

Sv: Förfallet
Lilljanne:

Haha, aldrig - se på Elton John. Han är så otroligt framgångsrik så att han kunde köpa sig ett fotbollslag.

Men visst, Boorks synpunkter kan jag hålla med om. Samtidigt har jag länge hoppats att någon ny begåvning ska komma fram - känns som att samma tränare snurrar runt runt i Elitserien och att endast ett tillträde till de sälla jaktmarkerna ska förhindra dem till ett nytt uppdrag i högsta divisionen.
Kommentera

Sv: Förfallet
westerlind: Curre Lindströms brillor diskvalificerar honom.
Kommentera

Sv: Förfallet
Lilljanne och westerlind:

Det intressanta nu blir ju hur spelarna reagerar på TJ:s agerande.
Börjar man undra om TJ verkligen har kunskaperna eller tar man det bara som ett uttalande av en besviken och frustrerad tränare?
Utåt sett verkar det som att det är det senare som gäller, men om det förra börjar slå rot i spelarna, då är det genast mkt värre...
Kommentera

Sv: Förfallet
Lilljanne:
Ähum, artikeln med Boork missade jag, var finns den? För övrigt är jag barnsligt förtjust i fossilen Curre Lindström som jag tror är en makalös ledare, även om han kanske inte har så stora talanger som tränare.

Kort sagt, det är inte alltid formell utbildning som ger framgång, jag tror på förmågan att locka fram det bästa ur varje individ, människokännedom och fingerspitsgefühl, eller vad f-n det heter.
Kommentera

Sv: Förfallet
westerlind: "Det vet du mycket väl att jag inte menade." Fan vad du tar i! Är du högstadielärare, eller?
Jag tror faktiskt att Boork har rätt (även om han talar i egen sak). Det lönar sej att investera i en utbildad tränare med allt vad det innebär av kunskap om att leda ett lag. Kyrö blev väl andretränare för att han har kontrakt fortfarande, inte för att han är utbildad. Boork föreslår Virus. Det har jag föreslagit i flera år men vem lyssnar?
Kommentera

Sv: Förfallet
Lilljanne: "Även om tränarens roll är överskattad tror jag att det krävs mer än att ha spelat hockey och vara en glad skit för att lyckas som coach."

Det vet du mycket väl att jag inte menade. Tomas Jonssons osäkerhet och ifrågasättande av sig själv blir jag bekymrad över. Jag är övertygad om att Wille är en gammaldags brynäsare som vägrar att förlora och som kommer att kriga livet ur sig för att alla i laget ska göra sitt bästa - jag vill kort sagt ha en coach som är en vinnare. Sen har han säkert sina brister som tränare.
Kommentera

Sv: Förfallet
Huge: Hade inte Salo duckat mot vitryssarna hade vi säkert vunnit. Finns väl ingen som betvivlar att Brynäs läge varit ett annat utan lockout. Knappast nå´n tröst när vi ligger där vi ligger. Får i alla fall inte mej att sova bättre.
Kommentera

Sv: Förfallet
Clarence: Lockouten har gjort att förutsättningarna inför säsongen ändrats kapitalt. I normala fall hade vi varit ett slutspelslag och därmed hade chanserna att förbättra ekonomin ökat avsevärt, inte minst genom att sponsorerna antagligen varit mer villiga att öppna sina plånböcker. I våras kändes det verkligen som om det äntligen började hända ngt och att vi var på väg åt rätt håll efter ett par års trampande på tomgång.
Att jag hela tiden skyller på lockouten beror ju enbart på att de flesta inte ser att detta är en stor konkret orsak.
Man ser helt enkelt inte skogen för alla träd....
Kommentera

Sv: Förfallet
Huge: Framtiden för Brynäs blir Allsvenskan. Vad "utanför planen" skulle ha kunnat vara bättre för Brynäs om inte denna lockout ,som du hela tiden skyller på, blivit verklig??
Kommentera

Sv: Förfallet
Lilljanne: Jag ser kanske ett lite annat mönster än vad du gör.
Hästjobbet med att vända ekonomin från jätteminus till litet plus och därmed rädda licensen gjordes av en ny ledning som egentligen nyss börjat sitt arbete. Det tar tid att vända en oljetanker.
Hade inte lockouten kommit är jag övertygad om att vi haft ett mkt bättre utgångsläge, både på och utanför planen, än vad som nu är fallet.
Jag säger inte att tecknen pekar på en lysande framtid men dom pekar iaf på en framtid. Och så småningom förhoppningsvis på en lysande dito.
Kommentera

Sv: Förfallet
lindberg: Länk?

westerlind: Även om tränarens roll är överskattad tror jag att det krävs mer än att ha spelat hockey och vara en glad skit för att lyckas som coach.

Huge: Nu är det ju inte den senaste insatsen som utlöser alla katastrofreaktioner. Eller ens den senaste säsongens insatser. Det är den nedåtgående spiralen från dom senaste tre-fyra åren som skrämmer. Ska man analysera Brynäs förutsättningar inför framtiden kan man inte "ta en match i taget". Man måste försöka se ett mönster, en trend. Bryter man ner varje säsong, varje match i beståndsdelar går det givetvis alltid att hitta positiva sekvenser. Men du måste vara helt ensam om att uppfatta att tecknen pekar på en lysande framtid, eller ens en framtid, för Brynäs stolta hockeylag. Både kortsiktigt, alltså den här säsongen, och långsiktigt, framförallt ekonomin, känns Brynäs överlevnad osäker.
Kommentera

Förfallet
Olyckskorparna kraxar om förfall och annat elände. Det är bra att man engagerar sig men det måste ju finnas ngn form att måtta och substans i det hela.
Så här ligger det till enligt min mening:
Med risk för att verka tjatig, det finns faktiskt en mkt konkret anledning till vårt nuvarande läge: Lockouten. Där börjar det hela och ändå verkar de flesta totalt negligera detta och ser det mest som en bagatell i sammanhanget. Alla lockoutförstärkningar i övriga lag har gjort att vår konkurrenskraft inför säsongen har blivit urholkad å det grövsta.
Snacket om att man borde vetat om den annalkande konflikten ändrar ändå inte på faktum att vi förlorat mkt på hela affären.
Det har gått 14 omgångar och det är 5 pinnar upp till 10:e plats, ytterligare ett par pinnar upp till slutspelsplats. Vi har börjat knackigt, mkt beroende på skador. Skadeläget de första 6-7 omgångarna var ju rent parodiskt ibland.
De senaste 2 bortamatcherna har spelet börjat funka, inte minst mot Luleå, där vi spelade rätt och inte fuskade, ngt som vi annars gjort i de matcher där ojämnheten varit frapperande.
Igår var det propagandahockey i stort sett hela första perioden.
Se´n börjar vi fuska igen och tror att det här fixar vi lätt.
När Honken samtidigt börjar kasta in puckar i parti och minut, då kommer osäkerheten tillbaka och TJ får tuppjuck.
Boorken har mkt rätt i sin krönika. TJ är en mkt engagerad person som lever för hockeyn dygnet runt, det visade inte minst reportaget i torsdags på Sporten. Nu har han förmodligen gått in i väggen och bränt ut sig en aning, och i besvikelsen gjort uttalanden som kanske är lite förhastade. Jag tror att han mest är besviken på killarna, då han vet vad dom kan. Själv var Tomas en riktig fighter som aldrig gav upp, och denna inställning kräver han också av spelarna.
Tror att hans filosofi passar in på vårt lag och spelarna verkar iaf vara inne på samma linje. Den andra linjen (Esko) har vi ju prövat med känt resultat.
Att TJ börjar fundera på sin kapacitet är ju helt naturligt, speciellt i ett läge som detta. När han funderat klart tror jag att han ser nyktert på saken och kommer igen med nya tag...
Kommentera

« · 445903