Brynäs IF

727934 inlägg · 7961 ämnen

Försäsongsmatcher 2013

« · 1583815 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rossa: om man ska se något positivt så kanske det är säsongen vi äntligen blir av med Sundlöv. Ersättaren för Lindholm har ju inte kommit än men skulle inte förvåna mig om Sundlöv tycker vi har ersättaren i en skadefri Nordqvist, haha.
Kommentera

Gurra88:

Vad många här tycks glömma är att vi genom åren har haft många unga spelare som kostat som en medel-SHL-spelare men levererat som top-spelare

Kommentera

tjugo8:Exakt, samtidigt som värvningarna från sundlöv lämnat väldigt mycket att önska.
Kommentera

Gurra88:

Kan jag hålla med om till viss del...

Kommentera

tjugo8: Till viss del?
Kommentera

Gurra88:
You heard me...
Kommentera

Gurra88: Du tänker på Gunderson, Anderse'n, Ekholm och Svedberg?
Ja, dom hörnstenarna i guldlaget var värvningar som verkligen lämnade mkt att önska.....
Kommentera

tjugo8: Möjligt han sätter 1 av 5 värvningar. Dock kräver jag mer träffsäkerhet
Kommentera

Rossa: "Jag har sett 2st, LIF och på plats igår.
Greg Scott kommer inte göra någon lycklig om han så får spela in sig i 10 säsonger. En totalt misslyckad " spets värvning"."

Ska man ta det du skriver på allvar eller är du bara ytterligare ett okunnigt "antifans"?

Kommentera

Imorgon lämnar man Östergötland för två härliga matcher live i LA...

Nyfikenhet/Fokus:

1. Nocke

2. Scott

3. Brodin

4. JJ/Rahm

5. Underpresterarna 2012/13

Hoppas kunna återge lite synpunkter här om intresse skulle finnas...

Noterade att Sweatt håller i klubba på träning numera...skynda, skynda!

Kommentera

tjugo8:

Fast Brodin spelar ju inte. Han är uttagen i tre kronor.
Kommentera

Johan Norrström:

Brodin spelar

GD-Sandström som inte hade koll...rättade honom på twitter...

Landslaget samlas nog på måndag...spelar nästa helg...

Kommentera

ska bli sjukt spännande och se petteri lira. Är dock mest intresserad av johansson och hoppas verkligen att han gör en riktigt bra match så han verkligen sätter press på både rahm och honken. Det skulle göra både honken och rahm bättre med tanke på att johansson mycket väl kan komma och slå igenom rejält denna säsong. Vilket gör att varken honken eller rahm sitter helt säker.
Kommentera

tjugo8:

Jo jag fick inte heller datumen att gå ihop riktigt. :)
Kommentera

TobiasR: Honken som bör vara osäker då. Tror Rahm är förbi honom redan till jul..
Kommentera

Gurra88:

I November har Rahm tagit över förstaspaden. Sanna mina ord. Fast jag vet inte riktigt om det är positivt eller negativt. :) Fast går det käpprätt åt skogen kan det ju alltid skyllas på att han inte fått någon riktig försäsongsträning i år heller.
Kommentera

Johan Norrström: Killen har vilat i 2 år från hockeyn och är skadebenägen, trots vila. Om Rahm har tagit över förstaspaden i November så beror det inte på att han är en bättre målvakt än Honken utan för att Honken gått sönder...Igen

Idiotvärvning av Sundlöv.

Kommentera

EskilstunaLasse: Helt riktigt. Om så Rahm får tio försäsonger så tar han inte en frisk Honken
Kommentera

Hur ser det ut ikväll? Någon på plats?
Enligt GD/Stisse ser PPet lamt ut, allt övrigt onämt.
Kommentera

Nr 41, vilken fruktansvärt bra värvning....
Kommentera

Rossa: Shoot
Kommentera

Lindström: Kollar på webben. Obefintligt passningsspel, ser osynkat ut men egentligen som väntat. Bedrövligt pp men även det som väntat. Kedjan Thuresson-Enterfeldt-Brodin jobbar på bra, bäst i första. Larsson Ok. Johansson stabil.
Kommentera

Rossa:Ge honom lite tid, Gunderson var inte precis lysande i början och då var han ändå van vid stor rink
Kommentera

KulaShaker: Man kanske inte ska förvänta sig stordåd av någon som tränat ETT pass med laget.
Kommentera

Lindström: Scott har väl tränat mer än ett pass!?

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: Tomas Filippi verkar veta var målet är
Kommentera

DavyDjoos: Sorry, blandade ihop med finnens nummer
Kommentera

Rossa: han såg skapligt ut med nya nummer 16 nyss. Kan möjligtvis har något bra där.
Kommentera

Liverapportering i AB
Hans Abrahamsson: 

Noeklainen har varit okej. Åker mycket och försöker driva på. Alexander Larsson klev av i andra perioden, vet inte anledningen.

Låter lovande med AL :/

Kommentera

Löf ser lika dålig ut som förra säsongen tyvärr...
Kommentera

Rossa: Scott!!
Kommentera

KulaShaker: Kanon:)
Kommentera

KulaShaker: vilket smarrigt skott av scott! Fint att våran kanadensare har fått igång målskyttet! Bra jobbat!
Kommentera

Gregs bästa match hitills. Funkade väldigt bra ihop med nokelainen. Förövrigt så tycker jag att thure ser riktigt bra ut, kanske brynäs bästa spelare såhär långt. Hoppas det håller i sig.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Lite flyt med skottet där, bra iaf att Scott fick måla.
Thuresson ser riktigt bra ut, liksom Nordan.
Syns att Nokelainen är en klasspelare, där har Sundlöv gjort ett jättekap.
Såg inte Lindgren men enligt uppgift gör han det bra, en blivande storcenter i vardande.
Tjeckerna såg tröttkörda ut när vi ökade tempot mot slutet.
PP var väl det som inte får godkänt, såg ostrukturerat ut.
Kommentera

SiliconValle: PN gjorde två assist i hans debut. Lovande ändå, men avsluten och passningarna var värdelöst förövrigt..
Kommentera

Ganska medioker föreställning tycker jag, där det mesta i chansväg kände något slumpaktigt. Brynäs behöver slipa på powerplayet, och ja boxplayet också. Positivt att se Thuresson, Brodin samt Scott. Rödin däremot var riktigt blek och han lär skärpa till sig. Riktigt slarvig i egen zon där han tappade puck ett par gånger.
Kommentera

Linus Wickman:

Var det Nokelainens passningar och avslut som var värdelösa
eller rent allmänt från alla spelare i Brynäs?
Kommentera

Enaranger: menade rent allmänt. Nokelainen var en av få som kunde passa på bladet.
Kommentera

jag måste säga att jag tycker vi går från klarhet till klarhet. Det är långt ifrån serieformen, men det känns som om det kuggar i åt rätt håll. det kan nog bli bättre än vad jag trott tidigare. Nog finns det kvalitet för en mittenplacering framöver, det tror jag.Finnen tror jag kan bli enormt avgörande. Som sagt, inte riktigt där men det går åt rätt håll.
Kommentera

brynäs08: och bill Sweatt ska in i laget också, det här kommer bli en spännande säsong!
Kommentera

Man kan tydligen inte dra några slutsatser när man torskar under försäsongen men vinner vi, då jävlar är vi världsmästare :-)
Kommentera

70 Rodrigues: japp! Så är det! 

Nej, skämt åsido. Jag tycker att det är kul att spelet blir bättre för varje match istället  för tvärtom. Viktigt att tex Thure och scott får måla. Noka får vara med i protokollet från start. Det går ju åt rätt håll hittills. Det är bra. Men som jag sa, vi är inte där ännu.

Kommentera

det märks att grabbarna har bättre självförtroende iår och dem två senaste matcherna har vi inte spelat speciellt bra men vi hittar sett att vinna matcherna på ändå, och det är så viktigt asså! Idag var det lite trubbigt iaf i egen zon men då vilades bertil och gunde, våra klart bästa backar. Med sweatt i laget blir vi ännu bättre, han kommer tillföra massor med sin skridskoåkning, bäst på rören i hela shl. Tror ingen ens är i närheten när det gäller skridskoåkning. Så kom igen nu brynäs och knäpp alla experter på näsan även denna säsong! Nu kör vi.
Kommentera

Visst att det blev vinst, men laget var inte speciellt bra ändå. Första perioden var bedrövlig men det blev iallfall bättre och bättre. Nokelainen såg bra ut, även om det är svårt att avgöra hans kapacitet efter en match, men för att vara första matchen gjorde han ett gott intryck. Scott var även bättre idag, även om inte precis såg ut som den spetsspelare han ska vara men man får hoppas på att det blir bättre och bättre.

Brodin har verkligen varit en av Brynäs bästa spelare på försäsongen, mycket bra även i denna match! Och som sagt... Rödin ser verkligen ut att ha tagit ett par steg bakåt i utvecklingen i Nordamerika. Dock är det ju bara försäsong än, liksom. Hoppas JJ även får chansen att visa upp sig i SHL.

Kommentera

brynäs08: När man har skrivit att det alltid är bättre att vinna än att förlora, oavsett, så har JA-sägarna svarat med att det inte spelar någon roll om vi torskar under försäsongen, det betyder ju inte ett skit. När vi vinner så betyder det som synes allt, lustigt d där ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Blir ju samma sak när vi förlorar oxå Tony. Då blir det kvalserien och vi åker ut..
Kommentera

Linus Wickman:

Heaven or hell då. :) Blir det något slags mellanting är det dock inte fy skam.
Kommentera

70 Rodrigues: finns det någon som inte håller med dig i resonemanget om att det är alltid bättre att vinna än förlora??
Kommentera

brynäs08: Ja, tyvärr så verkar det inte bättre.
Kommentera

« · 1583815 · »