Redigerad kommentar
Rodrigo: "Så när man ifrågasätter en värvning kan man ingenting, men det är helt ok att tro att en spelare kan vara Elitseriens bästa värvning efter en match?"
Goddag yxskaft, läser du inte vad jag skriver?
Helt Ok att ifrågasätta en värvning, dock inte speciellt seriöst att döma ut en värvning eller ett helt lag pga en träningsmatch.
Jag har vare sig hyllat eller dömt ut Nokelainen, tycker bara att han ser bra ut mht till att han nyss anlänt och knappt hunnit träna med laget.
Huge: Det är väl ungefär lika seriöst att bedöma en spelare som en tänkbar kandidat elitseriens bästa värvningar efter en match som att döma ut en spelare, eller till och med ett lag, efter en match? Förstår inte riktigt skillnaden.
Lite konstigt att det är ok att ifrågasätta en värvning nu när man tidigare inte kunnat göra det, om man inte haft många år i branschen dvs.
Rodrigo: "Det är väl ungefär lika seriöst att bedöma en spelare som en tänkbar kandidat Elitseriens bästa värvningar efter en match som att döma ut en spelare, eller till och med ett lag, efter en match? Förstår inte riktigt skillnaden."
Så du ser inte skillnaden mellan att använda ordet "tänkbar" (dvs inte säker) och att kategoriskt döma ut ett helt lag pga uppträdandet i en träningsmatch?
Uppmaning från ledarna i Brynäsboken:
Kom igen! Brynäs har spelat match idag. Diskutera hockey istället för varandra.
*Om ni vill föra personliga diskussioner kan ni ta det via bubbla eller personligt brev istället för i Brynäsboken.
Från och med nu kommer alla inlägg som handlar om andra användare (och inte om hockey) att raderas.
*Om ni vill delge åsikter om och/eller vill diskutera modereringen, ta det med mig via brev/bubbla. Vi diskuterar inte moderering i Brynäsboken. Det är fokus på hockey!
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Ingen regelrätt matchrapport men lite om vad jag tyckte om matchen.
Zappaholic:
Ingen regelrätt matchrapport men lite om vad jag tyckte om matchen.
Huss: Dessvärre så verkar många av våra spelare sakna förmågan att träffa målet. Sen blir det lätt en ond cirkel. De saknar självförtroendet att skjuta när de har läge och passar hellre så att chansen rinner ut i sanden.
Det fenomenet har vi sett förr i Brynäs.
Redigerad kommentar
Huss:Det finns en uppsjö av olika "problem" som uppstår när man saknar offensiv spets.
Jag minns hur det var när Brynäs spelade defensivt och tillknäppt. Man slog ofta bara ifrån sig och när de väl etablerade ett tryck i offensiv zon så var det ändå väldigt få avslut. Jag fick känslan av att de ville suga på karamellen för länge när de väl hade lyckats etablera ett tryck i offensiv zon.
Hela idén med 1-3-1 är ju snabba spelvändningar och tidigiga avslut. Kontringar helt enkelt.
är en av de som missade gårdagens drabbning. Var någonting bättre än de två tidigare matcherna och vad var sämre?
tacksam för en korrekt analys.
Enaranger:Skottstatistiken ska man ta med en nypa salt. Ett stenhårt skott i ribban är INTE ett skott på mål men när man gör ett nedlägg mot målvakten endast för att få ett avbrott för byte occh tekning i offensiv zon så är de det.
Det är skott I MÅL om räknas och då måste man träffa mål på de chanser man spelar sig till. Gör man inte det så kan man ha Sidney Crosby i laget och ändå ha svårt att göra mål.
brynäs08:
På plats bägge matcherna i helgen
Nocke:
Tror det kan bli riktigt bra som 1:a center. Ser ut att ha det mesta, är han bara motiverad och får lite omställningstid till mer offensiv roll kan det nog blir riktigt bra, säg efter 10 omgångar av shl.
Scott:
Mmnnjjaaaooo....hårt jobb kommer säkert komma därifrån...frågan är nog dock hur stor roll han kan ta. Allround, bra kemi m Nocke
Brodin:
Imponerande! Tar plats, initiativ, fyndig m klubban, bra balans o spelar fysiskt. Aspirant att spela m Nocke o Greg.
Målvakterna:
Lite orättvist att säga för mycket. Rahm hade fortsatt svårt att fånga puckar, JJ var kul att se, moget agerande.
Underpresterare:
Sunken, Basse, Nordan; nu kanske det var skador som störde, men det som visades upp i fredags var inget som betalade tillbaka på deras fiasko ifjol eller deras lön...
Sunken för ambitiös/huvudlös stundtals. Nordan trögare än trög nord/syd...
Oro för effektiviteten
Fiskansikten: Satt bakom båset o blev lite orolig för minerna, kanske överdriver men det var lite stelt, spänt, tröttkört (?), oengagerade ansiktsuttryck...såg liksom inte ett gäng starka grabbar som har skitskoj...
Harju måste igång, Thure var en mkt bra länk men Harju kräver ngn som skapar åt homom
Alexander Lindgren fortsätter gör det bra m den tid han får
Jacobsson övermodig, måste sätta en nivå på sitt spel som han behärskar till 100%
Harju-Nocke-Scott
Gunde-Bertil
Brodin-Enterfelt-Ollas
Kilas-DP
Thure-Larsson/Granis-Sweatt
Sunken-Djoos
Basse-Lindgren-Rödin
Nordan, Molin
Löf, Jacobsson
Over and out!
Redigerad kommentar
Enaranger:
Hur många liksom jag ringde till GD:s målservicetelefon?
En telefonsvarare där periodresultaten kunde lyssnas till...före text tvs tid, och måste ha varit så att sportradion var dåliga att sända...
Johan Norrström: "Jaha då var det dags igen."
Precis.
Då var det dags igen att döma ut laget efter en träningsmatch.
Alla "så här kommer det att se ut resten av säsongen"-fraser känns väl lite nötta, kan man tycka...