Brynäs IF

723274 inlägg · 7955 ämnen

FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

« · 1568476 · » Till forumet


Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Steenm: Man hade ju en liten förhoppning om att dessa gubbar skulle växa i slutspelet, men icke.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Steenm: Det är bara att släppa den här matchen och ladda om till torsdag. Skellefteå är kusligt bra och kan vi rubba dom en match så får man nog vara nöjd.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Så därför ska vi ge upp? Du menar alltså att alla lag som haft det bättre laget på pappret vunnit alla matchserier någonsin? Herregud, jag kan förstå om huvudena börjar hänga vid 0-2 på torsdag, men redan!?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Sylf: Vi blir knullade IGEN :-(
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Tyvärr bara att inse att det är så pass stor skillnad mellan SAIK och BIF just nu som det faktiskt är i matchen.

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Steenm: Du kör din grej o jag kör min :-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Brynäslegenden: Medhåll på den!

Den skummaste värvning mormor gjort. Känns som en hållhake eller ngt.

Va fan skulle vi med Styrman till?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Vafan har Nordan en matchtröja på sig för?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Bara glömma detta nu. På torsdag, då jävlar.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
sylf: 4-0 vi är fullkomligt jävla chanslösa att vi kämpar och stretar emot 25 min spelar ingen roll detta blir 4-0 i matcher jävla soplag och vi ska va regerande mästare hahaha man blir ju illamående och där kom 5-0 fyyyyyfaaaaaan!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Spelar ingen roll hur det slutar, 11-0 eller 2-1 är skitsamma! Däremot gillar jag inte att dom viker ner sig. Förstår att dom är trötta men chansen fanns tills för nåra minuter sen. 
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
rafalski:
Japp, ny match torsdag
Vi gör en mkt bra första halva
Hade vi haft målskyttar hade vi kunnat skaka dem

Vi har ju inga backar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
rafalski: Att "Släppa matchen" som du skriver verkar vara precis det dom gjort och det är fan det värsta jävla misstaget man kan göra. Det här sätter ju prägel och är jävligt illa.

Psykologiskt nedkörda med 0-5 eller mer är det sista vi behöver...
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Men vad fan, TJ har ju sagt att vi ska gå för och försvara GULDET. Vilket jävla skämt. Vem/vilka försöker han att lura?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Lämna kvar Nordan och ta med #9 lånade galler hjälm.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

sylf:

Har SAIK ett bättre lag än BIF???..... Ja

Har BIF gjort en bra match såhär långt???.... Ja

Med Brynäs marginaler.... har vi råd med att domarna missar solklara Saikutvisningar???.... NEJ

Försök då att va en aning rättvisa i era bedömningar.... är det för mycket begärt???

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Tväst: Varför säger du det till mig? 

Jag säger ju för fan att dom gjort en ok match, även om det rann iväg på slutet. 

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Tväst: Chansen att vinna har inget med domarna att göra. Kan man inte göra mål så vinner man inte. Vi leder över SAIK i klara målchanser efter halva matchen. På bortaplan! Kan vi inte utnyttja det är vi torsk.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

70 Rodrigues:

"försvara GULDET" hur många inlägg har du lagt på HS om detta???

Tony.... du brukar raljera med eftertryck när t.ex. Huge upprepar nån småländsk groda för 28:de gången........ jag tycker mig se vissa likheter ;-)

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
bradberry: Styrman är fruktansvärd... Fredric Larsson i J20 kan omöjligt vara sämre. Oerhört märklig värvning!!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Noll inställning efter 1/2 andra. Widing ombytt i 2-3 perren?
Löjligt dåligt spel av Nordan, vann han nått tek?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Tväst: Får hoppas Granström är tillbaka tills torsdag, han behövs i ett slutspel. Vi får även hoppas Jacobsson slipper avstängning så kör vi över skoterraggarna på torsdag;-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

sylf:

såsåså..... det var inte specielt riktat till dig.... ta det lugnt

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

#17 Davydkin: Styrman seglar upp jämsides Skoog och Svanberg på Sundlövs bottenlista!

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
sylf: Nästan ivf, är målfot på det...
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
#17 Davydkin: Ka... Måste nämna det igen...

Varför värvar vi en sån back? Han har inte många rätt. Spelar ängsligt, ofysiskt och gör fatala misstag alltsom oftast.

Kalkonvärvning!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
De värsta med Styrman är att han fan inte visar något hjärta överhuvud taget.
Detta skickade jag till Sundlöv just:
Eftersom jag inte har Tommys mail skickar jag till dig vad många fans vill se. Det är Fredrik Styrman inte får spela mer i Brynäs, han hejar på Skellefteå och kämpar ingenting för laget ändå får han betalt för detta. Jag lägger ner så jävla mycket pengar på detta laget och Styrman sitter hemma och myser med sin fula Skellefteå tröja, dags att bänka han nu han visar inget hjärta. Spela med spelare som har hjärta för klubben.
Nu tar vi de på torsdag istället!

Skickat från min iPhone
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Brynäslegenden: Lycka till!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Bergqvist, Meyer eller Larsson skulle göra ett fan så mycket bättre jobb än Styrman. Bänka alt skicka hem!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Tväst: Men grattis, äntligen var det någon av Huges 4 fotsoldater som hajade :-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Ska man vinna en sån här matchserien så måste man ha ett anfallsspel,spelar dom så här på torsdag så är det 4-0 i matcher!Det här va inte bra!!!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

70 Rodrigues:

mmmmm.... så kan man ju oxå klara sig undan när fakta blir besvärligt ;-)

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Och nu kommer mothuggen mot varann här inne, varje enskild får inte tycka som han vill!,,,
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
41-14 i skott 5-0 stryk vad mer behövs sägas vi är chanslösa totalt chanslösa! Vi måste ju göra mål men vem ska göra dom vi har ingen naturligt målskytt!

Och Domarna kommer anmäla Jacobsson och har ändrat det till checking to the head, då har vi ingen mer Jacobsson då!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
faceoff: kul som fan halva matchen, sen bytte jag kanal efter 4-0. På torsdag väntar nya möjligheter :-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Fotsoldater? Ser du Huge som en överbefälhavare?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Brynäslegenden: Styrman är kass men vill du skicka mail till BIF och få gehör måste du öva upp konstruktiviteten. Sarkasmer och påhopp läggs garanterat i sopkorgen.

Ditt mail till Sundlöv är därmed luft. Tyvärr... För i sak har du rätt.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Ingen som noterade #25 agerande vid 1-0?
Kolla gärna upp o återkom

Fan otroligt att man som proffs får åka runt o "fylla år" i en kvartsfinal utan o göra det mest grundläggande rätt
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Brynäslegenden: Jag tror att Styrman gör sitt bästa men han verkar vara mentalt svag. När han går in i duellerna verkar han redan ha förlorat de innan, rent mentalt alltså. Det är bara spel i Allsvenskan som gäller för en sån spelare.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Zappaholic: Över hans 4 polare ja. För mig är han en jävla ******* -;)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Styrman försöker alltså på fullaste allvar täcka ett inspel enbart med klubban samtidigt som han glider bort från situationen. Haha. Nu är det dock inte där vi förlorar matchen, men dålig, det är han minsann.

Ja om ett litet hopp fanns så släcktes det ikväll. Allt annat än 4 raka är en superskräll.

Jacobsson. Ja vad säger man, tveksamt om han har något mer i kvartsfinalsserien att göra.

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Gurra88: Jag tycker inte att Jacobsson borde bli avstängd. Skogs försökte göra samma sak på Enterfeldt men till skillnad från Bellemare visste han hur man ska ta emot en tackling. Det var samma sak förra säsongen när Sundqvist gav Bellemare hjärnskakning, då kollade han också ner, men det blev väl inte ens 2 minuter för Sundqvist då, om jag minns rätt.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Peja: "Det är bara spel i Allsvenskan som gäller för en sån spelare."

- Visst!

Frågan blir ju hur i helvete svenska mästarna kan värva en sån spelare...
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
bradberry: Det känns väl lite som när Brynäs värvade Simon Skoog... En i grund och botten okej spelare men för mentalt sargad för att kunna gå in och tillföra.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

bradberry:vadå är han så bra i fotboll, ingen kan väl på allvar mena att an skulle ta en plats i hockeyns allsvenska?

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Förstår inte varför vi inte får se Bergqvist istället? Men det blir väl ändring på det redan på torsdag.

Det har alltså inte ens gått ett år sedan vi var en storlek större än dessa och vann guld. Nu är Skellefteå flera flera klasser bättre. Hur kan man sköta ett lagbygge så fruktansvärt illa.

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Är det någon som hör vad reporten säger det sista han säger?

Säger han:

- Stort tack gubben.

haha

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Gurra88:Så jävla överlägsen va vi inte,vi torskade skotten i varje match om jag inte minns fel!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
faceoff: Överlägsna har jag väl aldrig sagt? Men en storlek större eftersom vi vann. Dessutom ett bättre lag sett över hela serien. Nu är det skilda världar.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
faceoff: Den här matchen påminde faktiskt mycket om den första finalmatchen. Ett defensivt Brynäs som blev tillbakatryckta och drog på sig många utvisningar, men som skapade några riktigt heta målchanser på kontringar. En stor skillnad var att man var betydligt effektivare när lägena uppstod i den matchen. Då gjorde man i princip mål på sina två första målchanser, om jag minns rätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1568476 · »