Redigerad kommentar
Ikväll blir det 1-3.
Målskyttar BIF: Sandin, Rödin & Eero
Jag tippade rätt förra matchen så det här tipset är att ta på stort allvar gott folk ;)
Redigerad kommentar
Lindström: Du har påstått att Gretzky fått enormt mkt istid jämfört med övriga spelare.
Nu har du fått svart på vitt att det inte stämmer.
När du nu kommer med ett påstående som går att kolla upp med fakta och det sen visar sig att du har fel, vad är det så som säger att du skulle ha rätt när det gäller andra lika tvärsäkra påståenden som du kastar ur dig med jämna mellanrum?
Vad Sandins plus/minus har med saken att göra är det nog bara du själv som kan förklara.
Att dom båda har ungefär samma plus/minus beror väl förmodligen på att dom är ungefär lika bra i sina resp roller som spelare.
Det har öht inget med hur skickliga dom är som spelare jämfört med varandra, vilket du tycks tro när du jämför deras stats.
Anders Berg: Keb kanske inte vill riskera er forstatta vänskap och skyller på sjukdom i familjen när det i själva verket är DU som orsakat hans "avgång"??
;-)))
Möjligt att dom som sagt är långsamma, men inte på nåt utmärkande sätt om man jämför med backbeståndet överlag i ES.
Varje lag har väl backar som är både långsamma och lite kvickare och att Ekholm/Löf skulle utmärka sig som extra långsamma håller jag isf inte med om.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Anders Berg: "Som du märker är det ju inte direkt givande att sitta och diskutera vad som borde gjorts i en match som redan har spelats. Det blir löjligt.
Jag tycker att Löf och Ekholm är långsamma - du tycker något annat, så bra då.
Vad hade Keb med det här att göra, förresten?"
Men om det nu är så löjligt: varför sitter du då och påstår att ex Ekholm borde ha gjort si eller så när en rättvänd vinthund som Ekman åker ifrån en felvänd Ekholm?
Vilken back i ES tror du hade hängt med Ekman i det läget, även som rättvänd?
Om du nu bara ville säga att Ekholm och Löf är två långsamma backar, utan nån vidare utveckling av påståendet, så kan jag upplysa dig om att båda två är vare sig långsammare eller snabbare än dom flesta backarna i ES.
Jag hade kunnat förstå din avsikt med kritiken om dom båda på nåt sätt hade utmärkt sig för att vara extremt långsamma, men det är dom ju inte.
Angående Kebs del i det hela: ditt eviga gnäll och klagande i hans forum kanske var en starkt bidragande orsak till att han sjukskrev sig?
Jag menar: 90% av gnällinläggen kom väl från dig, som det såg ut?
Bara en teori från min sida....
Redigerad kommentar
Lindström: "Sen 1912 eller vadå? Inte sett nån form av info eller fakta. Då kontrar jag med; Hur många felpass i en match kan man så innans man ska bli bänkad?
För somliga räcker det med ett eller max två innans man får sitta."
Men Bissett länkade ju precis till en sida där du kan se istiderna?
Och Lauritzen ligger på 13:e plats bland våra spelare.
Kommentar?
Och eftersom du nu efterlyst lite info eller fakta och fått svart på vitt, så kanske du själv kan presentera lite info eller fakta angående alla dom där felpassen som vissa uppenbarligen kan slå en hel match utan att bli bänkade men andra blir bänkade efter ett enda felpass?
Vi väntar med spänning på nån länk som ger oss klarhet....
Redigerad kommentar