Brynäs IF

725393 inlägg · 7959 ämnen

Gunnar P?

« · 140500 Till forumet


Gunnar P?
Fy f-n vad allt känns trist just nu. Det var inte skoj att se TV 4:s bilder på Esko, även om de var osmakliga. Han är pressad och konstigt vore väl annars. Jag undrade där jag låg i tv-soffan och verkligen kände för Ove, Janne, Djoosen, Sjödda och alla de andra med genuint Brynäshjärta; vad fan gör Gunnar Persson egentligen? Här höjs röster om Esko Nokelainens avgång, och visst - han har huvudansvaret och får följdaktligen bära hundhuvudet, men återigen ställer jag mig frågan; vad fan gör Gunnar Persson? Hans huvudsakliga uppgift är att coacha backarna. Coacha backarna? Såhär långt har våra backarna tillhört de absolut sämsta i serien! Okej att de flesta har stor rutin, men om Gunnar Persson överhuvudtaget ska vara i båset så borde väl även den mannen ta lite ansvar?! När det går bra för BIF så sticker han ofta fram sitt huvud och säger något rappt, men nu då, när vi har förlorat nio raka? Finns han med överhuvudtaget!?

Jag tror faktiskt, i alla min upphetsning och frustration, att en omstrukturering i båset vore på sin plats. Ut med Gunnar och in med någon rejäl j-vel som backup till rutinerade Esko. Och tyvärr. Jag gillar Esko Nokelainen skarpt, men förlorar vi någon/några matcher till måste något göras. INNAN det är försent. Och då tror jag ett tränarbyte måste till, annars får jag se Björklöven - Brynäs här i Umeå senare i vår, och det vore en fruktansvärd upplevelse.
Och alla ni som kan gå på matchen på tisdag, ÅK DIT! STÅ UPP och älska vårt Brynäs! Det är nu vi måste visa vilka supportrar vi är!!
Kommentera

Sv: Gunnar P?
Hussen: Egentligen har jag inget direkt emot Gunnar Persson, han sköter nog sina tilldelade uppgifter väl. Frågan är förstås om han och Esko kanske inte matchar varann så bra? Jag vet inte. Måste dock erkänna att jag tyckte det var konstigt i våras när Roger Melin avgick varför det var så självklart att Gunnar skulle stanna kvar. Hur som helst så ska Brynäs låta bli att byta tränarpar nu. Det kommer absolut inte att hjälpa det här laget. Det finns helt enkelt inte mycket annat att välja på nu än att tuta på och köra vidare, med skillnaden att försöka samla ihop manskapet och kämpa ännu hårdare än hittills. Vi har inget bra lag, men med högsta möjliga moral kanske det här ändå kan sluta lyckligt = nytt kontrakt.
Kommentera

Sv: Gunnar P?
Bright:
Tror du är inne på något intressant där, Bright. Har du sett matchningen i båset? Gunnar är officiellt den som coachar och får in rätt gubbar på isen. Esko "tillrättavisar" när det inte går som han vill för han är CHEF. Sundlöv har INGENTING att säga till om.
Sundlöv, förresten. Delvis målvaktstränare, delvis SPORTMUPP. skall han sparka sig själv, eller hur länge skall han vara målvaktstränare om det går dåligt. I den här takten kommer Brynäs att släppa in fler mål än förra säsongen när Asplund i allas ögon var skitdålig! Det är för många hål i RAMEN, Sundlöv!

För spelarna under match blir det förvirrat när Gunnar säger en sak och Esko en annan. Förvirring bland spelarna är inte ett bra utgångsläge eller förutsättning för en bra prestation när läget kräver stordåd.
Är det Eskos förvirrade ledarskap som ligger bakom 9 (Huge!) raka torskar? Det kan vara en förklaring.
Förvirring råder... spelet haltar... nio raka...
FÖRVIRRAT LEDARSKAP!?

Tror däremot att om man skall göra något (tränarbyte, spelarbyte)skall man göra det NU. Det tar nämligen tid att vända på en oljetanker av Brynäs storlek. Av någon konstig anledning står det en massa om Änglarna i dagens tidningar. En äckligt skrämmande likhet finns mellan utvecklingen (ja, kanske snarare avvecklingen) av de båda tidigare framgångsrika föreningarna.
Det kanske är enda sättet att få någon ordning på skutan...
Ner i allsvenskan, trimma organisationen, ta bort alla "gratisätare" i ledningen, satsa med nya krafter och kom igen a la Malmö FF!?
Kommentera

« · 140500