Brynäs IF

723922 inlägg · 7956 ämnen

Hägglund jagas av Leif Boork

« · 677609 · » Till forumet


Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Fredag 17 februari
TPS Åbo - Brynäs, kl 18.30
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: SM-liiga är bättre än ES.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
munkas: Jag tror att du aldrig kommer att sluta gnälla. Om vi så hade 18 Bartecko i Brynäs så hade du nog säkert hittat ngt annat som kunde ha gjorts bättre.
Men nu var det inte det saken gällde, utan ditt påstående om att vi bara sneglar på de lägre serierna.
Detta stämmer ju uppenbarligen inte, så därför undrar jag hur du resonerar?
Om du nu öht resonerar alls....
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: Lyckas man hitta en Bartecko i allsvenskan så lovar jag att sluta gnälla.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: Ja precis, hade gärna sett Bäcker i Brynäs då jag tror att med mycket speltid så kommer han att bli riktigt riktigt bra!!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Ja, men att många gnällde över Bäckers beslut att stanna hemma i FBK, tyder väl snarare på att dessa gnällare ville ha hit honom.
Och att man därmed ansåg honom vara en mkt bra förstärkning i det läge som var (centerbrist).
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Wesley: Det var ju många som reflekterade över att Bäcker inte kom, då han valde att stanna när mamma i Grums!!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: Jo, det måste vara så.
Konstigt tycker jag i o m att tycker mig minnas att det har varit ganska många fans som har önskat honom till Brynäs.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Wesley: "Är det ingen som har reflekterat över att Brynäs försökte värva Per Bäcker senaste värvningsfönstret?"

Jo, men i dysterkvistvärlden gäller inga normala regler.
Där är en ES-spelare i praktiken en AS-spelare om han någon gång spelat i AS.
Och nu hade väl Bäcker dessutom suttit rätt länge på bänken i FBK, så i dysterkvistögon så är han väl att jämställa med en div4-spelare, skulle jag tro...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Är det ingen som har reflekterat över att Brynäs försökte värva Per Bäcker senaste värvningsfönstret? Han tackade nej, han var inte sugen på att flytta i från Karlstad.........på tal om att Boorken och Sundlöv bara sneglar på AS spelare.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Om vi säger att 4-5 spelare ska komma nästa säsong så tycker jag att max två ska vara prospects. Känns lite fel att säga "allsvenskan", eftersom typ Ragnarsson inte direkt känns som en allsvensk spelare...

Jadu Huge, vi får väl se hur det blir. Men du verkar åtminstone klok - bara du som verkar ha sett hur bra min favorit Tribuntsovs är :)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: Sorry, glömde "Honken" som självklart kom från NHL/AHL han med!!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Huge: Dackell kom från NHL som rankas högre än ES och dom 2:a kom från serier som rankas lägre än ES!!!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
munkas: "Ja, det verkar konstigt att man bara sneglar i de nedre serierna när man letar spelare."

Ok.
Så Honken, Dackell, Wahlberg, Widing och Felsner spelade alltså i AS eller en lägre rankad serie innan dom kom hit?
Eller menar du att ryktena om Hägglund måste betyda att alla framtida värvningar kommer att göras från lägre serier?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: " En enkel fråga är: Varför skall Brynäs envisas med att klara sig med minsta möjliga marginal? Varför inte sätta ett lite högre mål och jobba efter det. Säg ett mål som top6."

Och vad är det som tyder på att vi INTE ska sikta högre nästa säsong, bara för att vi denna säsong hade en lite lägre målsättning?
En enkel motfråga bara....
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
70 Rodrigues: Ja, honom hade han koll på (trodde han)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Clubsport: Ja om jag har fattat saken rätt så skall de försvinna nästa säsong.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: Han visste ju vem Simon Skoog är iaf :-)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Exakt, Ove lär få dra det tunga lasset även nästa år. Jag förutsätter att han får ett nytt kontrakt. En backklippa och en målskytt är ju ett måste.
Och Bäckis hockey tour drar ju vidare västerut efter nästa säsong.

Och fn jag har missat att fönstrena försvinner. Blir det fritt fram till och med januari -07 alltså?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
munkas: Ja det kan man fråga sig..
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: Frågan är om det är möjligt med en sportchef som inte vet vem Henrik Tallinder är?....
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
munkas: En enkel fråga är: Varför skall Brynäs envisas med att klara sig med minsta möjliga marginal? Varför inte sätta ett lite högre mål och jobba efter det. Säg ett mål som top6.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: Ja, det verkar konstigt att man bara sneglar i de nedre serierna när man letar spelare. Att de allsvenska spelarna har lyckats så bra i år är nog en kombination av lyckade/turliga? värvningar och att dessa spelare har blandats upp med de rutinerade rävarna. Om man nu för första gången på många år ser ut att göra en ganska lyckad säsong och dessutom har en fräsch arena på gång vore det väl själva fan om det skulle skita ihop sig. Det skulle vara skönt om brynäs valde att satsa på spelare som man VET är bra i elitserien, inte i allsvenskan...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Clubsport: Det skall verkligen bli intressant å följa lagbygget i framtiden. Ett långsiktigt lagbygge i all ära men vilka ska dra det unga lasset? Att ha förhoppningar att smtliga spelare som spelat i Brynäs i år kommer att utvecklas är ju en utopi. Någon/några kommer att fastna i utvecklingen.

En räddningsplanka kan ju vara att det inte kommer att vara några fönster nästa säsong så de kan agera när de märker att det barkar åt helvete
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Ja Boorken verkar ha en dröm om att träna ett elitserielag bestående av enbart allsvenska spelare.

Någon spelare av Tre Kronors Euro-Cup klass borde vi ha råd med.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:

Nej vi skickar juniorerna !!
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
mattias - 74: Ja det ska bli intressant och se om ni fixar KS...

Tänk vad jag ska njuta när jag beskådar KS...


En kort fråga: Tänker ni vinna Mästarcupen nästa år? ;)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:

Jah han och Jimmie får göra skäl för lönen u i KS.... Vill se ett mer ansvar från dessa 2 herrar samt att Duba står alla matcher. Backlunds Nerver = Spaghetti i viktiga matcher minns bajen matchen i leksand 0 - 5
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Clubsport: Exakt. Varför betala mer för samma produkt bara för att förpackningen är finare?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
munkas:
Ge oss en eller ett par stjärnspelare så är det nog fler än jag som kan leva med höga biljettpriser.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
mattias - 74: Hehe...du har insett faktum med andra ord.. Nu har ni ingen Ryder som kan hjälpa er. Bara Wallenberg å alla andra som ni hypade så innan säsongen drog igång ;)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
munkas: Jag hoppas verkligen att de inte höjer priserna utan satsar på att få in mycket folk istället. I alla fall till en början, skulle det bli utsålt och efterfrågan stor så kan man ju ta sig en funderare...

Det står inte på förrän det spelas allsvensk hockey i LA. Inte på grund av vi åkt ur men har man ett lag med spelare från AS så måste ju kvalitén bli allsvensk...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: Att höja biljettpriserna kanske inte blir nödvändigt, det kan väl inte vara så stora lönekostnader för ett lag som troligtvis kommer att bestå av 80% allsvenska spelare...Det är tydligen så man ska bygga upp sitt guld-lag. Är Jakob Johansson också aktuell?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:

hehe ja jag är rädd för det, VA sa jag verkligen det där ??
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
mattias - 74: Det ÄR en aula, inget annat...

Men skrävla inte Mattias, Ejendals kanske blir märkbart tom nästa säsong
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Clubsport: Vi får väl se... Jag blir inte förvånad om det blir 250/280 på första etagen och 100 på ståplats.

Sedan lär väl priserna bli lite mer humana uppe på den "nya våningen" skulle till att de landar på de priser vi har idag.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:

Chara slog ju nästan huvudet i jumbotronen förra säsongen :P
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Clubsport:
Verkar "rimligt". Eller så går knökfull hall före höjda priser och vi behåller årets priser..
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
rackham:
Brynäs har ju alltid haft bland dom lägsta biljettpriserna. Tror nog att ledningen inser problemet att över en sommar ta marknadsmässiga priser.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Våra dyraste är på 185, att dom biljetterna kostar 285 i höst tror inte jag.
250 på långsidan på dom bästa platserna kan jag sträcka mig till.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
HF: Orka hålla på med tråddiciplinen....

Alla trådar innehållande ordet Boork är "free for all" ;)

Mora, spelar inte de i en aula?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
HF: Hur var det med tråddisciplinen förresten? =)
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse: Mora tar 250 spänn på alla sittplatser och den "Arenan" är ju ett skämt.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
rackham:

FBK:
100-240 kr

Luleå
Sittplats Från 170:- till 295:- beroende på plats. Billigare alternativ finns där sikten är delvis skymd.

SSK
65-260 kr

Leksand
120-220 kr (Mora Brynäs 230 :-
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Några kronor till som kommer in där alltså jämfört med Tigers...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
rackham: Här är priserna från HV 71

Balkong: 300:-
Långsida: 275:-
Hörn och kortsida: 225:-
Bakom mål: 225:-
Ståplats: 100:- (ungdom: 50:-)
Serviceavgift tillkommer...
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Clubsport:
De med nya arenor?
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
Clubsport: De flesta lag. Typ samtliga som har byggt en arena har dyrare biljetter.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
GävleLasse:
Möjligt att du har rätt men jag tror inte att dom höjer så mycket på en gång möjligen stegvis.
Kommentera

Sv: Hägglund jagas av Leif Boork
rackham:
Jodå, men hur många lag har biljettpriser som ligger 100 kr över våra nuvarande?
Kommentera

« · 677609 · »