Brynäs IF

727950 inlägg · 7962 ämnen

Inför Brynäs- Luleå 2009-11-28

« · 1206661 Till forumet

Inför Brynäs- Luleå 2009-11-28
Mycket sålt enligt kansliet. Lördagsmatch, löning, första advent, mycket ftg.-arrangemang etc.

Kan bli en bra siffra på lördag alltså. En vinst borta på torsdag kanske lockar ytterligare ngt 1000?

Fullsatt?
Kommentera

Sv: Inför Brynäs- Luleå 2009-11-28
bradberry:

Matchstart 17.00 varför?
Kommentera

Bissett19: Visste jag inte.

Ulvsäterskolan har konståkningsträning kl: 15 och kommunen vägrar flytta?
Kommentera

Bissett19: Trav?
Kommentera

Hong Kong:

Jägersro på Lördag,borde knappast påverka;)
Kommentera

Bissett19: Första advent och julskyltning då?
Kommentera

Hong Kong:

Det är väl på Söndag?tror mer på att Nicke-Picke har tvättstugan mellan 14-16 på Lördag...
Kommentera

Bissett19: Tydligen ingen Foppa på isen ikväll.
Har chansningen inte gått hem månntro?
Kommentera

Huge: Vilken chansning?
Kommentera

Poffa: Lottoraden från i lördags...
Kommentera

Poffa:Ifrågasätt inte vår allsmäktige "Mr Knowitall" Huge har suttit hemma i köket och kommit fram till att det var en chansning att Foppa valde att spela resten av säsongen med er.

Han är efterhandskonstruktionernas Mozart och bortförklaringarnas Vivaldi.

Kommentera

GävleLasse: Var det där ett av dom "epitet" du inte skulle tolerera i fortsättningen härinne?

Kommentera

Huge:Ungefär som rödinkramare... Kasta inte igelkottar i gummibåt
Kommentera

Poffa: Chansningen att Foppas fot ska hålla.
Eller har man fastställt att den är helt läkt?

Kommentera

Huge: Enligt Aftonbladet så är det ju en förkylning. Fast det kanske är öppet för tolkning nu med tanke på att det inte styrker dina teser
Kommentera

GävleLasse: Kommer denna uppgift från någon som har insyn i laget??
Kommentera

GävleLasse: Och vilken tes i Foppafallet är det som jag lagt fram?
Kommentera

Huge: Att det är en chansning att Foppa spelar med sin fot med tanke på det svåra i skadan under lång tid är väl knappast radikalt att säga. Däremot utesluter inte det att han verkligen är förkyld just nu? Skulle inte vara särskilt osannolikt att det är sant med tanke på att halva landet går omkring och snörvlar just nu...
Kommentera

Huge: Det är väl den här tesen (eller insinuationen):
"Bissett19: Tydligen ingen Foppa på isen ikväll.
Har chansningen inte gått hem månntro?"
Kommentera

Huge: ja att det var foppas fåt som var paj igen... fast det kanske mer var en förhoppning än en tes
Kommentera

GävleLasse: Hade inte läst det där om bihålorna som förklaring när jag undrade och därför var det väl rätt så naturligt att spekulera i att foten är den egentliga orsaken.
Och jag är väl knappast ensam om att spekulera i dom banorna.
Jag reagerade mest på att tränarna säger att Foppa själv får bestämma sin istid och att DET i längden kan ställa till problem för laget i stort.
När ska han spela? Hur mkt kommer han att spela? Kommer han öht att spela? osv osv.
Det var väl mer dom sakerna min undran grundade och grundar sig på.
Jag utesluter inte alls att det är helt okontroversiellt och kan röra sig om just bihålorna.
Men nåt säger mig ändå att foten är huvud(!)problemet...   :-)
Kommentera

Huge: "jag undrade och därför var det väl rätt så naturligt att spekulera i att foten är den egentliga orsaken.
Och jag är väl knappast ensam om att spekulera i dom banorna."

Här undras inget, fram med bevis!!!
Kommentera

Huge: Visst kan det röra sig om en mörkläggning och en väldigt passande förkylning. Men samtidigt har Foppa varit väldigt öppen med information om foten. Men visst nu har ha  ju kontrakt med Modo och det är de som väljer om man ska gå ut med info eller inte.
Kommentera

Huge: Orsaken till att peter får "välja" själv hur mycket han ska spela är för att han tidigare i sin iver att prestera spelat alldeles för mycket i början och därigenom dragit på sig skador. Sen är det knappast så som du tolkar, att Peter hoppar in och ut som han vill, utan han säger ifrån när han känner av belastningen i sin kropp, och då får han vila. Precis som alla andra spelare. Men alla andra spelare har naturligtvis inte det förtroendet från sin tränare som Peter har av naturliga skäl.

Skulle vara rätt märkligt situation om Milo väljer att vila Peter trots att han vill spela för att Molinder också måste få spela.

Och du kan faktiskt glömma foten nu, den är ok.
Kommentera

spud: Oavsett om han nu känner sin kropp bra och kommer att säga ifrån när han känner av belastningen på kroppen så innebär det ju ändå ett osäkerhetsmoment för tränarna vad gäller planering och laguttagning.
Iofs kan det ju liknas vid när nån blir skadad eftersom man även då måste ändra i planeringen men då kommer det iaf oförberett och det kan man ju ändå inte gardera sig emot.
I Foppas fall blir det ju så att man både vet och inte vet om/när han kommer att spela.

Vem har garanterat att foten är Ok?
Det kan vi väl inte få nån rimlig uppfattning om förrän han gått för fullt en längre tid?
Nu har han trots allt spelat väldigt sporadiskt, med hans egen normala istid mätt sas.
Personligen vet jag inte vad jag ska hoppas på.
Att han blir tokbra och drar till NHL i nästa vecka så att Näslund kan återgå till vad det nu är för fritidsintresse han har..    ;-)

Kommentera

Huge: Alltså om en person som Peter säger att han kan spela 18-19 min/match om inget speciellt inträffar under matchen kan det väl inte vara så jävla svårt att planera? Och om sen man har en tränare som står helt svarslös när en spelare kommer och säger att han måste kliva av, ja då har man nog ganska stora problem inom klubben.

Foten är inte problemet denna gång, den är inte 100% men tillräckligt bra för att snurra upp ett gäng brynäsare åtminstone.

Jag antar att du i din skepsism mot Peter skulle tackat nej till Bäckström om han var 90% av sin kapacitet. Du sitter nog rätt ensam i den båten.
Kommentera

spud: Haha. Foppa var spelsugen till max i den matchen samtidigt som vi agerade som det rollatorgubbgäng ni beskyllde oss för att vara för ett par år sen och som ni själva nu ser ut att ha skramlat ihop.
Jag undrade bara helt förutsättningslöst om det här är början till ännu en sorglig räcka händelser som slutar med att Foppa tvingas lägga av för gott.

"Alltså om en person som Peter säger att han kan spela 18-19 min/match om inget speciellt inträffar under matchen kan det väl inte vara så jävla svårt att planera?"

Beror väl på hur länge tränaren anser att ett sånt upplägg är att föredra?
Jag hävdar bara att upplägget måste innebära ett osäkerhetsmoment för tränarna. Om dom sen säger att det är hanterbart så är det väl isf bra för er.
Sen vet jag inte hur du läst mitt inlägg.
När har jag gett er rådet att tacka nej till upplägget? Har öht inte tagit ställning till den saken och jag kan försäkra dig att jag tackat ja till en Bäckis som har problem med BÅDA fötterna.
Varför då?
Jo, därför att han är dubbelt så bra som Foppa.

Kommentera

Huge: Haha, Bäckis är inte dubbelt så bra som Peter, han är inte ens lika bra och kommer ej heller bli det, han har ett bra spelsinne men han dominerar aldrig på det sätt Peter gör, och han är aldrig så fysisk i sitt spel, sen är han helt beroende av att spela med bra spelare medan Peter gör sina medspelare bra.
Och han kan bara drömma om att nå de nivåer Peter engång haft.

Så det räcker med att vara en liten sugen gubbspelare för att sätta ert lag i korvkön?

Att han ska spela 18-19 min/match i början för att inte bli överansträngd är ingen uppoffring långsiktigt, killen kommer utan tvekan spela mer när han fått upp tempot.

Du tycks inte veta att Peter genomgått en JÄTTEoperation i sin fot i sommar, där han fick bort sitt problem med att foten viker ihop sig i skridskon. Kvar finns problem med rörlighet och känslan, det är något han får leva med.
Kommentera

spud: Tror du kommer att få rätt så mkt mothugg av många när det gäller ditt betyg på Bäckis.
Här har du en (1) relativt oberoende åsikt....
Kommentera

Huge: Tänk att det skulle komma till det att du länkar upp till wennerholms krönika... haha

Hur många gånger har du inte klassat honom som oduglig?

Kommentera

Huge: Jag vet inte varför du klistrade in det, det ger ju mig rätt.

"Jag ska inte kalla honom en ny Foppa, men de påminner mycket om varandra med sin blick för spelet och förmågan att hitta passningsvägar ingen trodde fanns."

Precis som jag sa, killen har bra spelförståelse. Men han saknar ju den tyngden Peter har, han saknar de ledaregenskaper som gör att han lyfter sitt lag. Han saknar den förmågan att kliva fram och lyfta laget när det går tungt. Men visst han är en väldigt väldigt bra spelare som kommer att ha en fantastisk karriär. Men han kommer inte ha ansetts vara världens bästa spelare någon gång när han summerar sin karriär, men det gör ju inte honom till en dålig spelare. Men jämför honom med någon som liknar honom i stilen och inte en allround världsspelare.
Kommentera

Huge: Nu hänvisar du till samma journalist som du vanligtvis sågar vid fotknölarna, som du kallar oseriös, okunnig osv...........Märklig logik du har!?

Självklart är Foppa klassen bättre än Bäckis, mycket beroende på att han spelar mer fysiskt men ändå har ungefär samma egenskaper. MEN, jag tror även att Bäckis har precis alla egenskaper att bli lika bra, kanske bättre än Foppa om han utvecklas åt rätt håll. Men det som Foppa har som är få förunnat är vinnarskallen. Att hata att förlora är den bästa vinnarskalle du kan ha.
Kommentera

GävleLasse: Här handlar det mer om en allmängiltig fråga där jag är säker på att nästan alla hockeyjournalister i världen är överens med Wennerholm, det var därför jag länkade till honom. Hade lika gärna kunnat länka till nån annan journalist som jag normalt sett anser vara nyanserad och kunnig. Hittade bara den här artikeln som isf får representera det jag är övertygad om att de flesta stämmer in i.

Att jag sen kan tycka att Wennerholm är oduglig i vissa andra fall beror ju helt på vad det handlar om.
Nästan uteslutande har det handlat om mer komplicerade saker sas, som är mer av resonerande karaktär.
I det här fallet ser jag det mer som en mer eller mindre ren "faktaframställning" som Wennerholm gör angående Bäckis.

Kommentera

Huge: "Att jag sen kan tycka att Wennerholm är oduglig i vissa andra fall beror ju helt på vad det handlar om."

*ASG*
Kommentera

spud: Bäckis har som sylf påpekar redskapen.
Han är 21 år och det intressanta är väl isf att titta på vad Foppa hade åstadkommit vid samma ålder?
Det är ju det enda vi med säkerhet kan jämföra. Framtiden vet vi inget om.
Kommentera

Henrik Ptroo till Timrå. Å här klagas det på Sundlövs värvningar. Kokko är en blandning av det bästa av Niklas Lidström, Kenny Jönsson och Markus Ragnarsson i jämförelse. Timrå är riktigt illa ute.
Kommentera

Huge: Burit sitt lag till SM final VM guld och OS guld. Rokkie of the year guldpucken x2

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Stisse Johansson var också jävligt bra på sin tid.
Kommentera

Jajjen: Ditt försök att verka korkad lyckades till 100%! Grattis.
Kommentera

spud: Gillar du inte Stisse?
Kommentera

Jajjen: Jag såg han inte sist vi möttes, hade fullt upp att njuta av när Peter visade klass.
Kommentera

Huge: Men varför lägga fram en massa fakta om Bäckis när det var foppa ni diskuterade. Har Bäckis ont i en fot han med? Det är ju två helt olika spelare. Visst finns det likheter med blicken för spelet osv. Men då kan mna ju lika gärna kalla honom för nya "skuggan" Nilsson eller nya Janne Larsson.
Kommentera

spud: Du kan din hockeyhistoria. Inte. Stisse var en liten gubbe som var skitbra på typ 70-talet. Helt enkelt sin tids Foppa. Stisse var lite bättre.
Kommentera

spud: Helt Ok meriter men jag tänkte mer på deras resp NHL-meriter vid 21 års ålder.
Där känns det som att Bäckis ligger lite före. Svårt dock att jämföra olika tidsåldrar eftersom det trots allt hänt en del sen 1994.
Tror definitivt att Bäckis tagit sina "meriter" i ett tuffare klimat.
Hur det det kommer att utveckla sig framöver vet vi som sagt inte.
More to come....
Kommentera

Huge: Helt ok? Han klär ju av Bäckis naken. Rokie of the year, sen tappade han en halv säsong på lockouten.
Kommentera

GävleLasse: "Men varför lägga fram en massa fakta om Bäckis när det var foppa ni diskuterade."

Det var sputniken som av ngn anledning började leka "vem-har-starkaste-pappan" efter att jag helt försynt undrat om det var foten som börjat spöka igen och att vi brynäsare minsann också skulle ha tagit emot en Bäckis med öppna armar om han också hade en ond fot.
Då försökte jag skoja till det lite och påstå att vi skulle ta en Bäckis med TVÅ onda fötter eftersom han är dubbelt så bra.
Där den påföljande lilla snoppmätningen. Inget allvarligt således.

Mer än att du själv verkar vara angelägen om att inte snacka så mkt om Bäckis.
Kan förstå det efter dina profetior om hur det skulle gå för honom därborta.
Hur var det nu du sa?
Nåt med att komma hem med svansen mellan benen, har jag för mig...

:-)

Kommentera

Huge: Jag skulle ta emot en Bäckis utan armar, ben, huvud, bröstkorg. Han skulle ändå vara ett par klasser bättre än Herman!!
Kommentera

spud: Stisse var en av de första spelarna i Sverige som bjöds in till ett träningsläger med New York Rangers. Lååångt före Foppa.
Kommentera

spud: "Rokie of the year, sen tappade han en halv säsong på lockouten."

www.rokie.com/who.html
Kommentera

spud:

I See You

Though some moments
Hold the chill of night
Others blind me
With their light
For when I see you
Smile and wave
I soon forget to dig my grave.
Kommentera

Huge: Där har du nog tagit fel. Jag skrev bara att jag skulle inte bli förvånad om det blev så. Det är skillnad.

Men vad hade Bäckis varit utan Ovie? Visst skulle han producerat poäng, men absolut inte lika många assistpoäng som har får nu.

Kommentera

« · 1206661