Brynäs IF

726331 inlägg · 7959 ämnen

Ingen vill till Brynäs

« · 491557 · » Till forumet


Sv: Ingen vill till Brynäs
88Lindkvist:
Ja, det håller jag med om. Huge kommer nog snart med en uppläxning av det yngre gardet, en av sakerna han kanske kommer att nämna är att NHL-spelare inte automatiskt behöver passa in perfekt och förstärka BIF, bara för att de är NHL-spelare (kanske otränade osv).
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
88Lindkvist: Ja, annars får vi väldigt svårt i kvalserien. Får vi in två bra så kan det gå.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: Ja det är så att vi MÅSTE minst ha två NHL spelare.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Per HApps: Ja där ser man...
Kommentera


Sv: Ingen vill till Brynäs
claesw: Allt jag säger är att vi supportrar bör visa ett tydligare missnöje. Tro det eller ej men hockeylag har ekonomiska intressen inte helt olikt det som vanliga företag har. Tycker konsumenterna att företagens produkter är dåliga handlar de färre produkter. Företagen märker detta och ordnar till produkterna. Konsumenterna blir gladare och företagen får in mer pengar som de kan investera i annat.

Likheterna finns. Skillnader finns också. Brynäs är t.ex. mer eller mindre ideellt, dvs oprofessionellt i sammanhanget. Ja, det funkar på korpnivå och ja, det funkade t.om. bra på 60- och 70-talet men inte längre. Det är givetvis lätt att kritisera Brynäs idag men de bakomliggande problemen till den sorgliga ursäkt till hockeylag vi ser i Gavlerinken är den oprofessionella organisationen. Klubben har inte marknadsanpassats och ligger hopplöst efter. Otroligt mycket ska hända för att Brynäs ska kunna bli ett topplag igen.

Hur många hejarramsor ni än kör eller hur många matchtröjor ni än bär lär det inte hjälpa Brynäs och den kris klubben befinner sig i.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico:
Då borde du välja en annan fisk. Är man en riktig Brynäsare finns det inte på kartan att uttrycka sig i de termerna...
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
70Igor: Håller med. Vi har fått ett nytt gäng nihilister här som inte liknar något annat. Alla som läser och skriver här tycker att det är tungt, tungt nu, glöm inte det.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico - de små, små nyansernas mästare.

Nej nåt missnöje har ju inte supportrarna visat. Det är ju bara ett evigt gullande med Brynäs IF.

Jag pirrar av förväntan. Div 2 sa du. Då kanske vi kan gå upp i 1:an och få lite trevliga derbyn mot GGIK och Valbo


;-)
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
65selander: Nej, jag menar det.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: Finns inte en chans att jag skulle byta lag bara därför att BIF ligger i Div 2.

Det finns bara två lag att hålla på i Sverige Brynäs och MFF
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
70Igor: Jag avskyr inte mitt kära Brynäs, tvärtom. Det handlar inte heller om att vara "negativ". Jag tror att en förändring kan ske om supportrar visar sitt missnöje och börjar ställa krav. Det är inte kul att vara Brynässupporter idag (ja, det tycker inte jag i alla fall). Det är inte precis ett privilegium att få slänga ut tusenlappar och timmar av dyrbar tid för att se Brynäs av 2005 års modell. Snart kommer intresset vara obefintligt om trenden fortsätter. Då står du med dina vänner tämligen ensamma och hurrar fram Brynäs i division 2. Jag tänker då inte göra det.

Men jag är ändå lika mycket supporter som du. Skillnaden är att jag helt enkelt inte ställer upp på att bli bedragen år efter år. Havet är stort och det finns andra fiskar..
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
70Igor: "Dina inlägg är inte nyanserade direkt"

Nej där ser man.

Allt ansvar ligger inte på Sundlöv. Debacklet vi ser idag är en effekt av flera års värdelös ledning. Vem vill slänga in pengar i ett sänkande skepp?
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: Vi har haft många negativa på det här forumet men dina inlägg har gett ordet negativ en helt ny dimension. De vanliga negativisterna framstår som småputtriga i jämförelse. Jag tror ens att få modoiter avskyr Brynäs så som du gör och ändå upplever du dig säkert som ett Brynäsfan. En psykologisk gåta.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: Givetvis handlar det inte om ett totalt misslyckande för Sundlöf. Jag tycker han har gjort det bra fram till fönstret strax innan jul. Att inte värva där var ett misslyckande men i övrigt har han gjort mycket rätt.

Dina inlägg är inte nyanserade direkt
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Magico: Självklart är det ett gigantiskt misslyckande.Kommer ihåg ledningens egna ord efter det senaste kvalet."aldrig mera kvalserien".Förra året klarade man det med ETT ynka mål,i år kommer det inte att kunna undvikas,oavsett om strejken blåses av eller inte.Så självklart har man misslyckats nåt enormt.Inför den här säsongen var slutspel ett mål,det gick åt helvete.I förra säsongens programblad skrevs att man skulle va ledande inom svensk hockey,hur det är med det ser vi.Klubbens stora misstag var att inte värva vid förra fönstret,ett misstag alla förstod men tydligen inte de ansvariga.Vilket kan få enorma konsekvenser.Tack ledningen!!
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
64Waern: "bocken: Vore kul att du som verkar veta hur det fungerar inom organisationen förklarar på vilket sätt dom är dåliga och ansvarslösa."

Eh..jag måste svara.. För de flesta av oss här, trots allt, är det tämligen uppenbart. Vi behöver inte ha dygnet runt-bevakning på Sundlöv för att se att han totalt misslyckats i sitt jobb att få hit spelare. Håller någon inte med? Vi behöver inte fråga en hockeyprofessor för att konstatera att vi är lika dåliga som tabellen visar. Håller någon verkligen inte med?

Ja, det är ansvarslöst - eller ett totalmisslyckande - om Brynäs har en målsättning att vara ett slutspelslag, och då tänker jag inte på tabelläget utan hur j-a dåligt laget spelar.

Men det kan lika gärna vara mer eller mindre planerat. Har de målsättningen att bara hålla sig kvar för att mjölka pengar ur supportrar i väntan på att rinken ska rustas - eller bara av ren idioti - ja, då kanske de lyckas. Hör och häpna, vi kanske klarar en tiondeplats igen med ett j-a flyt och klarar målsättningen. Men år efter år så här - det håller inte i längden.

Det finns inget eller ingen att försvara. Det handlar om ett misslyckande. Inse!
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
bocken:
Ja, tydligen. Åtminstone om man är Mormor i Brynäs.
Synd.
Syndlöf.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
64Waern: Det är viktigt att man är konsekvent och planerar på rätt sätt. Man kan inte bara tro och hoppas på att NHL lockouten upphör. Det gäller att handla i tid. Varför värvade inte vi förrra gången? Räcker det att säga:"Vi hittar inte rätt spelare"!
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Ingen ens rasslet Widing kommer. "Honom har vi velat ha i flera år". Ja, det säger väl allt det.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
bocken: Vore kul att du som verkar veta hur det fungerar inom organisationen förklarar på vilket sätt dom är dåliga och ansvarslösa.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
bocken:
Det handlar nog inte om det, vilka skulle vi ha värvat tycker du? Finns pengarna och intresset hos spelarna?
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
claesw: Om BIF och Sundlöv insett alvaret med NHL-lockouten och tänkt på att det kan vara skador i laget hade inte vi hamnat i det här situationen.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
bocken:
Vad är det för antagande taget ur luften- bland de fyra bästa OM vi haft bättre framförhållning, vad grundar du det påståendet på?
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Jag har försåelse för att ingen vill komma till Brynäs med tanke på det dåliga och ansvarslösa organisationen. Om man hade varit konsekvent och hade lite bättre framförhållning skulle vi idag legat bland dom fyra bästa lag i Sverige.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
TIKbiff:
Ja, det finns många profeter här, men en sak är säker - vår trupp är TUNN : O
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
70Igor:
Hold your horses...
varken Leksand eller MIF är klara för någonting ännu
med tre poängs systemet så kan ALLT hända,,även om jag TROR att dessa två lag kommer att hamna i KS.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
70 Rodrigues: Problemet är nog att vi inte är tillräckligt dåliga märkligt nog. Leksand och Malmö kan garantera mer än 20 matchers spel eftersom dom redan är klara för kvalserien. Skulle våra ev. nyförvärv göra riktigt bra ifrån sig blir det bara 12 matchers spel och sedan sommarlov.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
70 Rodrigues:
Det djävliga är att DIF kommer att gå på nonchalant halvfart ikväll och ändå vinna....
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
claesw: Dom har haft så många anledningar att vara förbannade men det har inte hjälp ett skit, tyvärr!!!
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
70 Rodrigues:
Hoppas BIF läser detta och spöar DIF i ren ilska.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Danne66: Vänd på steken och tänk att man som spelare kan hjälpa ett lag att komma till ev slutspel.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Jompe: D här har skötts så förbannat dåligt o oproffsigt, klart som fan att ingen vill spela i Brynäs när nästa allt fungerar som på korpnivå. Som sagt, Sundlöv skulle ha värvat vid förra fönstret, fast å andra sidan så ville nog ingen spela i Brynäs då heller!!!
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Danne66: Det är ju inte klart eftersom dom inte har fått några namn ännu men dom dyker nog upp på namnlistan snart...
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
65selander: Å andra sidan förstår jag spelarna, vem vill komma till ett bottenlag för att spela typ 10 matcher. Den spelaren lär vara rätt desperat i så fall, och vad skulle det ge oss... Knivig situation man har hamnat i.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Poffa:
"Ni" ?
ja ursäkta men till TIK vill jag inte ha honom, vi har en trupp jag är rätt nöjd med, är väll bara Draper som saknas och enligt vår lokala tidning så är det inte omöjligt :-)
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
65selander: Men till Leksand vill dom tydligen...

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,591172,00.html
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Som tur är finns det fler agenter. Men det gäller för Sundlöv nu och jobba dygnet runt eftersom det kan gälla Brynäs existens i ES.

Mobilisera alla kontakter som finns och jaga folk, tjata ihjäl dom, kidnappa dom om det behövs.

Vi måste ha ha förstärkningar eller ett mirakel
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Lundberg74:
Det är synd om Tomas J men det ställde ändå till det för laget- troligen spred han inte så bra vibbar den sista tiden innan den ödestigra matchen mot Mora (5-9)...
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
TIKbiff:
 
Ja, Muir skall bli kvar hela säsongen. Men med tanke på hans enorma insats hittills så spelar det nog ingen roll om NHL börjar igen och ni har tagit Muir, det är ändå vi som vinner på det bytet.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Det är ju ändå aå nära platsen ovanför. Tänk att det inte ska gå att få till några nya spelare.
1. betalar för dåligt.
2. platsen dom ligger på.
När man ser tillbaka på den här säsongen kan man undra varför man inte gjorde annorlunda. Kankse försökt att behålla dom få proffs vi ändå hade. då gick det ju riktigt bra.

Nästa säsong måste bli annorlunda. Och framför allt hitta en tränare som inte sticker eller drar ner laget i skiten. Alla vet nog vilka jag syftar på.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Poffa:
Hoppas att BIF tar den chansen och att strejken sen blir avblåst, skulle det kännas som ett rätt val då?
för visst är väll Muir en spelare som skulle bli kvar hela säsongen?
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
65selander:
Ja ni är ju inte där ännu,,men en Kvalserie kan vara rolig, spännande,,,ja helt uuunderbar..

Om man bara vet att man blir etta eller två...
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
65selander:
 
Om ni vill kan ni säkert få köpa lös Muir från oss. Han håller ju på sin höjd allsvensk klass så han blir en fin förstärkning för er...;-)
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
65selander: Här är länken. Det finns en länk till artikeln vid KEBs frågespalt.

Ingen rolig läsning, precis. Spelare vill inte bryta gällande kontrakt för att spela 12 matcher. Med andra ord, vi skulle ha värvat vid förra fönstret.

Vidare verkar det som om Pelicans inte vil släppa Widing, så vi får inte heller honom, i varje fall inte nu.

Skulle vi inte få någon förstärkning alls vid det här fönstret så ser det väl kanske inte så där alldeles rosenrött ut.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
TIKbiff: Man tackar.

Åhhh vilken trevlig vår som går till mötes nästan så att man känner att stressnerven spricker snart :-))

Tur att det är hockey ikväll så att man får se Brynäs igen.
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
65selander:
Nu skämms jag som faan..men här har du en länk selander
;-)
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
Gusten: Vi får sitta lungt ner och våndas till fönstret stängs igen. Efter det så får vi se om man blir vansinnig eller lite gladare
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
sylf: Lyckas Malmö få hit 3 stycken och Brynäs misslyckas så vet jag inte vad jag gör!
Kommentera

Sv: Ingen vill till Brynäs
sylf: Söker febrilt över denna artikel på nätet. Är det pappersbilagan du har läst eller har du drömt ;-)
Kommentera

« · 491557 · »