Brynäs IF

723688 inlägg · 7956 ämnen

Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07

« · 944058 · » Till forumet


Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Ja hoppet lever än då att Mr O ska skrälla å ställa över sådana som varit undermåliga i 10-15 matcher...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström: I så fall blir det tunnt i leden i vårt J20 lag...För det lär ju behövas en del förstärkningar då.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Glipan mellan perrongerna blirt allt mer öde, efter dagens match! Brynäs gör ånyo en skral insats och förlorar klart med 1-4. Sedan kan man dra ned natthatten och börja vänja sig vid tanken på kvalspel. Ejendals here we come! Snacka om "sicket" sugigt år det blev av denna..))
Kommentera


Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
StoltBrynäsare: Ja snacka om att Wennerholm har svårt att vara i verkligheten..
Har av princip slutat köpa Aftonblaskan tack vara hans jävla hackande på Bif, när skrev han något negativt om te x Dif...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Ja det känns som om det fins kapital att ta av där! Emil Sandin te x..
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: "- Vi har tretton forwards som för närvarande tillför laget mer än Hauhtonen, säger Östblom."

Oh så skönt det var att läsa detta i dagens tidning. Kort, ärligt, korrekt och efterlängtat
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Hitman: Varför spelar då Dackell? Han borde ersättas med Alcén... Dacke är SÄMST i Brynäs +/-
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Lungn det kommer, Dacke kommer att känna av ljumskarna snart...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström: Om du har svårt för wennerholm för at han skrver negativa artiklar om Brynäs....vad gör du då här? Det är ju inte vidare positivt här heller...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Hauhtonen tillför mer än t.ex Karlsson, Hutten vann trots allt en del tekningar i förra matchen vilket Karlsson aldrig klarar av, men det är klart att man måste kunna begära mer av Hutten. Hoppas han placeras i frysboxen tills han går med på att bryta kontraktet.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja:

Han lär ju ha ett bra rykte i Finland fortfarande,så fortsätt att frys ut honom kanske nån finsk klubb är sugen på att lösa honom.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Sant men Wennerholm är i mina ögon den som vill racka mest på Bif.
Kritik i all ära men han skriver ju till 99% egen på påhittade scoop.
Ta te x om Beckis att han skulle vara aktuell för Bif igen..
men ack inte nu när han gjorde 2 ass+ 1mål.
Som om han har den blekaste om det.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Absolut. Det finns många finska klubbar som skulle vara intresserade av Hutten om han av någon anledning skulle komma att lämna Brynäs. Varför inte försöka skeppa iväg DJ till Rögle när vi ändå är på G?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström:
Inte för att jag vill vara taskig, men just teorierna om Bäckis tycker jag låter väldigt jordnära och sannolika.
Det är inte så att det är du som är förblindad av din aversion mot den gode Mats?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja:

Det kommer aldrig att ske,Sundlöv sitter o knåpar på ett 10-årskontrakt åt D.J......
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Metal Guru: Så du tror på fullaste allvara att Caps skulle skicka hem Beckis??!!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Ja, och så sitter väl Sundlöv och tänker på hur stor lönehöjning Sjödda ska ha till nästa säsong.

08/09 - Karlsson, lagkapten och förstacenter.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Inte den blekaste aning, Lindström:
Men jag har i varje fall läst vad Mats skrev, medan du bara hatade.

Men jag håller med dig,
Detta måste vara bland det mest anti-Brynäs-aktiga som skrivets i modern tid:
"[Bäckström] har ju ett avtal – vad rapporterats i alla fall – som säger att han slipper farmarlaget och skickas direkt hem om han inte platsar.
Det hade varit en dröm för elitseriens jumbo Brynäs."

(...Om det finns ett sådant avtal eller inte tar jag dock ingen som helst ställning till)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Metal Guru: Nej det finns inget sådant avtal, Bäckis ville ha men Caps ville inte dock lovade de att de inte skulle skicka ner han till AHL
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Metal Guru: Det var ju bra att du har läst en artikel av Wennerholm. Du kanske ska läsa ett par till..
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Metal Guru: Hata?? VAAA?? Bara för att jag tycker att Wennerholm är en pajas!!
Ta det lite lungt med vad du vräker ur dig.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Jag har läst några till.

Vet du vad, Lindström:
Allt är inte svart eller vitt, etta eller nolla.
Vi lever inte , trots Internet, i en digital värld. Vi lever analogt.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Metal Guru: Åfan
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström: Jag tror inte det hade varit en omöjlighet alls. Hade inte Bäckis levererat så hade risken varit stor. Det har varit en enorm press på Hanlon och det är han som har varit drivande i bygget för framtiden. Bäckis har enlig ryktet en klausul som säger att det är NHL som gäller annars ES och Brynäs.

Så det hade inte varit världens konstigaste sak om den nya tränaren tagit upp någon av sina spelare från Hershey och tagit bort bäckis. Som hade åkt hem, kanske inte direkt men om han hade varit borta från truppen länge.

Men skulle en comeback av Bäckis varit det som behövts? Jag tror inte det. Visst, Bäckis skulle säkert kunna få igång Brynäs och vi kunde hålla oss kvar i ES och kanske till och med ta oss till slutspel.

Men vad skulle det rendera i EGENTLIGEN? Symptomen är borta med SJUKDOMEN finns där likt förbannat. Samma organisation, samma personer och samma lallande.

Nej, Brynäs behöver en vända nere i AS. Vi behöver tid att bygga om hela skiten. Tid att sparka ut hela det gamla laget och bygga upp nytt. Vi har ett flertal spelare utlånade som absolut inte gör bort sig i sina respektive lag. Vi har även ett flertal spelare i vårt J20 lag som dominerar sin serie.

Behåller man några få spelare från dagens trupp typ en hel femma, köper in en solklar förstafemma och bygger tredje- och fjärdefemmorna med unga så skulle man kunna komma väldigt billigt undan.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Frågan är ju hur många som skulle följa med Brynäs ner i Allsvenskan.

Salle? Nej.
Gynge? Knappast.
Alcén? Föga troligt, Colorado lär ha åsikter om det.
Sundström? Nej.

Karlsson? Ja, men håller han ens hög allsvensk klass?

Men det är klart, Morin, Lindbäck, Sandin, Carlsson och några till skulle säkert gladerligen spela allsvensk hockey för Brynäs. Markström, Hassel, Richard Eriksson och Thegel skulle säkert också kunna vara helt okej i allsvenskan nästa säsong.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Men vad skulle det rendera i EGENTLIGEN? Symptomen är borta med SJUKDOMEN finns där likt förbannat. Samma organisation, samma personer och samma lallande.

Instämmer till fullo i det.

Självklart så hade Bäckis varit en förstärkning, han är önskad varje dag.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström:
Visar du tecken på att inte vara helt förblindad längre..?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja: Jag tror inte att spelare som Gynge, Salle eller ens Alcén har en ES klausul i sina kontrakt. Dessa är vanligt förekommande, men endast hos etablerade spelare vilket ingen av de du nämner är. Det är väl Sundström som kanske skulle dra men han har ju inte tillfört värst mycket än så länge. Men jag tror inte att det skulle vara omöjligt att behålla honom med.

Men vi skulle kunna få till en rejäl städning av truppen och framför allt i organisationen. Ny Klubbdirektör, Ny sportchef...

Med rätt planering och approach så tror jag att man till och med skulle kunna få med sig ett ännu större stöd från både publik och sponsorer.

Något måste göras i alla fall. Det får vara färdigt med att befinna sig i en situation där Brynäs är som en kykter alkoholist där man lever dag för dag.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Metal Guru: Nu förstår jag inte?!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström: Men den "förstärkningen" skulle ju innebära att man återigen klarar sig undan med blotta förskräckelsen och lallandet skulle fortsätta nästa år med. Nej en rejäl motgång skulle MOTIVERA en rejäl storstädning i organisationen.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: De kanske inte har klausuler, men å andra sidan går ju Gynges och Salles kontrakt ut efter den här säsongen. De lär knappast vilja förlänga...

Det är inte så lätt som du verkar tro att gå upp från HA till ES. Brynäs har dyra lån på arenan, nästan inga TV-intäkter samt centrala reklamintäkter via Hockeyligan skulle tillkomma och publikintäkterna skulle bli mycket, mycket mindre. Det blir en negativ spiral.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Tyvärr så blir vi väl inte av med dönickarna på annat sätt i organisationen..
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja: Visst blir spiralen negativ och det skulle säkert ta ett par år inan vi tog oss upp igen. Men jag tror att detta är det enda sättet att städa ur organisationen. Så länge Sundlöv sitter och lallar som han gjort så blir det ingen förbättring. Han har enligt uppgift överskridit sin budget med 4,9 miljoner... VAD har han köpt för dessa pengar? Inte är det en tongivande spelare i alla fall...

Sen har vi arenan, ett utmärkt verktyg att få in pengar via icke hockeyrelaterad verksamhet. Det finna massor av potential som inte utnyttjas, varför? För att man inte har kunskapen att utnyttja dessa möjligheter.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
wap.hockeysnack.com
Lasse: Brynäs har inte råd att ramla ur eftersom Arenan kostar kosing samt att Brynäs inte har någon som går in med egna pengar som Leksand har. De har nog inte råd att missa ett år till men de försöker iaf att påverka situationen. Vad gör Brynäs...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse:
tror du att ordföranden i Brynäs idrottsförenings styrelse skulle på www.brynas.se LJUGA hela Sverige i ansiktet???

"I dagsläget ligger spelarkostnaderna ca 600 000 kronor över budget på årsbasis"
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
65selander: Ja, vad gör Brynäs? Organisatoriskt så hoppas man på mirakel. Lagmässigt? Ja vad gör man lagmässigt? OÖ slår alla med häpnad och spelar Hansen/Dackell som förstalina även idag. Signifikativt för handlingkraften i Brynäs...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
tjugo8: När det gäller siffror så kan man tolka dessa på olika sätt. Och JA, jag tror att man kan frissera siffrorna så att de ser lite bättre ut än vad det egentligen gör. Det har gjorts förr i Brynäs. Med en klubbdirektör som är i trångmål hos kronofogden så har man absolut INGEN tillit hos mig.

Det ska bli intressant att läsa bokslutet i sommar...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse:
Helt rätt Lasse. Respekten samt förtroende försvinner allmer från en hel hög av både supporters samt sponsorer som är otroligt viktiga för föreningen.

Vi har nu nått till en punkt där så är fallet, men ingen vågar , har kraft eller mod att göra de justeringar som behövs för att bringa lugn o ro i föreningen.
Att sedan stadgar o annat sätter käppar i hjulet är en sak, men hur långt skall det få gå innan man tar ansvar för saker o ting?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Wennerholm han är fan otrolig, Bäckis nära att bli hemskickad? Killen ligger fyra i interna poängligan och det finns inte en chans att Capitals skulle göra sig av med honom.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Befinner sig samtliga i Läkerolen idag? :=)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Eller har alla övergivit den sjunkande skeppet?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lesky: Vadå är det match?? Har KS börjat??
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07

3 skott mäktade Brynäs med i andra perioden trots 3 PP. Inte ett enda jävla mål på 117 minuter och 29 sekunder...

Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Gusten:

Vad säger man?Tragiskt.

Men efter alla jävla missade målchanser i första perren så var det knappast så otippat att Luleå gjorde 1-0.
Nu har NOLL hopp om poäng i denna match.

FY FAN!!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bisset har ju helt rätt i sin analys.....

Tur att det är lördag så att man har fog för att dränka detta i afton.....
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lesky:

Har redan börjat.......
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Ja må ju säga att du är ett föredömme gällande detta.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bjud Miettinen på en bajsmacka nu!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lesky: Kom igen nu och gör ett par till Brynäs .
40.241 - 1 PP1BIF22. SUNDQVIST, Jörgen 
 (28. BRENDL, Pavel)
Kommentera

« · 944058 · »