Färjestad var det lag som jag absolut inte ville att Brynäs skulle få i kvarten, känns riktigt tungt! Vi får hoppas på en bragd, ingenting är omöjligt. Jag förutsätter att Czarnecki gör allt för att vinna, jag vägrar tro något annat.
Redigerad kommentar
Jajjen: "Sluta läsa om skittidningarnas påhittade verklighet! Ska Brynäs vara det första laget i år som sparkar tränaren? För att en skandalskribent har fantiserat ihop en historia? Cz tränar givetvis ett topplag nästa år men det kommer inte påverka utgången av vår kvartsfinal ett skit."
Kunde inte sagt det bättre själv.
Mediamurvlarnas jobb är att skapa rubriker, som vanligt.
Inget att bry sig om, ifall man är en normalbegåvad hockeyintresserad supporter som kan tänka lite kritiskt och genomskåda skiten.
Det roliga är att Abrahamsson inte säger nåt om Färjestades tränare inför slutspelet.
Varför bör inte FBK sparka Samuelsson, när CZ nu uppenbarligen är klar för nästa säsong?
Varför spekuleras det inte kring Samuelsson på samma sätt och att han inte kommer att ge allt i slutspelet?
Märkligt....
Sen är det lite komiskt att konstatera ett par saker, där "experterna" härinne har varit väldigt tvärsäkra och där det nu visar sig hur pass mkt experter man i verkligheten är.
Modos värvade som bekant ett par slovaker plus Anders Eriksson.
Sundlöv valde att inte värva.
Ojojoj, hur kunde Sundlöv vara så korkad, när Modo visade sån stake och värvade ihop dessa stjärnor?
Och hur gick det?
Hoppsan, det blev visst KS.....
SSK har som bekant en färgstark tränare som är väldigt aktiv i båset.
Ngt som "experterna" var väldigt avundsjuka på.
Hur kan den där CZ vara så inaktiv och till synes passiv i båset?
Han borde förstås ha viftat lite mer med armarna, eller hur?
Och hur gick det?
Hoppsan, det blev visst KS även där...
Nu noterar jag att samma "experter" dissar Lückner som tränare i Brynäs, så med tanke på hur många rätt man haft tidigare så är det bara att signa Harald på direkten....
GävleLasse: Jag resonerar exakt lika enögt och onyanserat som du och alla andra experter brukar göra, bara för att visa hur enögda och onyanserade du/ni är.
Beklämmande att du inte begriper det.
Än mer beklämmande är att du senast igår satt härinne och försvarade CZ och påstod att han har yrkesstolthet och absolut inte kommer att påverkas negativt i sitt jobb för Brynäs i slutspelet, bara för att han ev är klar för FBK.
Har du ändrat dig över natten, eller?
Märkte du helt plötsligt att du i din iver att racka ner på CZ sa nåt positivt av misstag?
" Samuelsson står med ett UTGÅENDE KONTRAKT och vill säkert vinna. Dels för att stärka sina aktier för att bli attraktiv på marknaden OM han nu inte redan har ett jobb."
Men CZ står väl också han med ett utgående kontrakt, oavsett om det är Brynäs eller han själv som valt att bryta/inte förlänga.
Och vill säkert stärka sina aktier hos sin påstått nya arbetsgivare genom att ge allt och visa att han är en seriös tränare.
Eller tror du på fullt allvar att FBK skulle uppskatta ifall CZ avsiktligt och uppenbart försöker hjälpa sin nya arbetsgivare genom att sabotera för Brynäs i slutspelet?
Isf är du ännu dummare än jag trott.
Förstår att du har NC idolbild ovan din säng.
Man kräks av dina inlägg och rövslickeri, för enligt dig så har ju klubben vart ledande sen -99.
Jävligt synd att du inte fattar att vinna kvalserien inte är lika bra som att vinna SM guld.
Men sitt och tråna efter NC, mannen som körde Hansen, SUPER MADS i 1á linan å i PP i +25 matcher!!
Jobbigt för dig nu va då du kommer att få byta lag för att få följa din idol.
Få se hur Bif klarar sig i ett slutspel när dom inte ens kan stå upp i serielunken för sin målvakt som blir överkörd.
Förstår att du är lättledd, för man ska ju ställa upp på all idioti Bif tar för sig oavsätt hur korkat det är."
Hm. Undrar hur sjutton FBK kan vara intresserade av NC om han nu är så kass. Men du vet förstås bäst. Byta lag, jag? Nä. jag älskar mitt Brynäs och hånar varken spelare eller tränare som vissa andra.