Brynäs IF

728124 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

« · 687862 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
micke: Jag ljuger inte, refererar bara till den information som finns på BIF's hemsida och sätter den i relation till dina spekulationer.

Du må tycka vad du vill om mig, men så länge du fortsätter med dina spekulationer och halvsanningar så kan du förvänta dig mothugg.
Kommentera

micke: Ja konstigt är det... Nåt för marknadsavdelningen att fundera över. Mest troliga orsaken är att Brynäs lagt undan för många biljetter till sponsorer som inte dyker upp...
Kommentera

GävleLasse: Det har varit samma visa ända sedan -99 vitt jag kommer ihåg. Förmodligen innan det. Jag vet inte varför, jag vet inte hur.

Men om du t.om kollar på publiksiffrorna i i finalen mot MoDo så ser du att det aldrig är slutsålt. INTE ENS I EN FINAL!!!!

DET är jävligt konstigt, med tanke på att folk sov på nygatan för att få en biljett bara några år innan...
Kommentera

JanT: Ja inte vet jag... jag har inte siffrorna på det hela. Men tycker du att det rimmar när det var 5500 på den helt betydelselösa matchen i sista omgången? Jag har hela tiden fått intrycket från kansliet att det inte funnits några biljetter att uppbringa...
Kommentera

GävleLasse: Det var ett byte vilket slutade med att Kallio fick två minuter för rouching och holding och en Brynäs spelare åkte ut för roughing. I det bytet förekom Interference på Niklas Andersson, Hakningar på diverse Frölundaspelare och fasthållningar. Ska man analysera matchen i förstoringsglas så lär det komma mycket sånt. Jag tycker inte domaren avgjorde matchen. Och fegade ur? Han tog två stycken Frölundaspelare i samma läge. Vilket hade givit er 5:3 spel om inte eran snubbe hade hakat en VF spelare när han slet sig loss. Det som senare blev spel 3:3.
Du kan kolla reprisen imorgon på C+. Om du vill hårdanalysera matchen. Men det var inte därför ni förlorade.

Vad tyckte du om Salo/Honkens insats?
Kommentera

GävleLasse: Det kanske är så enkelt att många Gävlebor valde att stanna hemma och se matchen i TV-soffan? En viss del av biljetterna har funnits ute till försäljning i Gävle och folk har uppenbarligen inte handlat dessa. Är det BIF's fel att folk i Gävle inte köper biljetter?
Kommentera

JanT: Du är en löjeväckande person. Läs hela tråden innan du gör bort dig.

(5069) var egentligen 4814 av 5500. Bara där ljuger du.

OCh när jag skriver "halvfullt" så menar jag såklart inte 2750 personer exakt utan "halvfullt" i den meningen att månen är halvfull eller att inte exakt hela Gavlerinken hejar fram sitt BIF till seger. Att sedan månen bara är 43% full och att Gavlerinken är 87% full skiter jag fullständigt i. 50% resp 100% är ett misslyckande och det nåste t.om du hålla med om.
Kommentera

FreddanVF: Jag satt ganska nära sargen och noterade ett flertal tacklingar i ryggen från frölundaspelare, utan åtgärd. Vid ett tillfälle blev det ju lite gruff efteråt, Jag tror det var när Casselståhl åkte ut. Nej, Vinnerborg fegade ur.
Kommentera

GävleLasse: Han släppte en crosschecking som gjordes på Ronnie Sundin i första så att Ronnie ramlade framåt och var "tvungen" att trippa er gubbe vilket ledde till att Ronnie fick tvåan. Så det jämnade nog ut sig. Han var rätt stabil idag. Jag tycker inte det var någon domarmatch.
Kommentera

JanT: I så fall har brynäs haft två dagar på sig att kränga biljetterna...

Jag gjorde en koll på ticnet samma dag de släpptes...då fanns det endast biljetter till bortastå. Nej felet ligger helt klart hos Brynäs. Vem eller vad som gjorts fel får de helt enkelt utreda. Men klantat sig har de.
Kommentera

FreddanVF: Man undrar i alla fall.. jag får inte riktigt matten att gå ihop...

Jag ssåg att det var mycket beröm på Vingelborg i er GB...inte konstigt. Han gjorde en långt ifrån stabil insats tycker jag. Han fegade ur rejält.

Hur han kunde släppa crosscheckingen i ryggen på Bäckström när det var avvaktande utvisning på en frölunda spelare är verkligen konstigt tycker jag.

Men sett över hela matchen så är Frölunda den värdiga vinnaren. Brynäs är för dåliga helt enkelt... nåt jag har sagt hela säsongen. Det går inte att värva i AS och tro att man ska kunna rubba topplagen i ett slutspel...
Kommentera

GävleLasse: Inte en aning....Ej uthämtade Ticnet-bokningar?
Kommentera

GävleLasse: Timråfans kanske??
Kommentera

JanT: 5069 sålda? Ett ganska onormalt frånfall med tanke på att det endast var 4800 betalande ikväll... Vart tog de 200 vägen?
Kommentera

micke: Varifrån har du fått uppgiften att BIF påstått att Gavlerinken varit utsåld. Den 7/3 släpptes biljetterna, den 10/3 gavs information om hur många biljetter som var sålda (5069 st).

Gavlerinken har så vitt jag vet aldrig tagit 9600 personer (det var ju "halvfullt" idag....).

Fan, fan, fan vad du hittar på...............
Kommentera

GävleLasse:
Då blir det säkert slutsålt... :-)
Kommentera

micke: Vad gäller Ticnet så måste biljetterna hämtas ut två dagar innan matchdag... Problemet ligger helt klart hos Brynäs. Ett av de stora problemen är att någon fick den brighta idén att placera Brynässhopen ute i Valbo...De har knappt några kunder alls... Sedan har du den nya policyn på kansliet som även den bidrar.

Det stora frånfallet idag beror nog mer på att kansliet återigen räknat fel å lagt undan en massa biljetter för sponsorer som inte "haft tid" att gå på hockey...

Allt vi kan göra är att ställa hela styrelsen mot väggen på nästa årsmöte.
Kommentera

GävleLasse: Grejen är att det är inte första gången det händer i Gavlerinken. Inte ens i finalerna eller semifinalerna mot MoDo var det fullsatt en enda match. Jo, det var slutsålt flera dar innan men när det väl kom till nedsläpp så saknades hundratals platser... Knepigt va´?

Annat var det vid sm-finalerna 1993. Då sov man utanför depechen (Flanör) och då var det verkligen slutsålt.

Någon måste göra någonting fel idag när det är 4800 på en slutspelsmatch och det var 5300 matchen innan som var betydelselös. Det är bar det jag menar...
Kommentera

micke: Ta en cipramil å sluta spekulera nu...
Kommentera

micke: Den enda förklaringen jag kan finna är att BIF samt GD/AB är så dumma i huvet att dom försöker skapa en hype (helt onödigt, den finns redan) bakom laget och skriver att alla biljetter redan är slutsålda. Det ända resultat detta får är att Gävleborna rycker på axlarna och säger "-Jaha, är det slutsålt får man väl se det på TV då".
Kommentera

micke: Man måste ju också räkna med biljetter som kommer i retur från motståndarlagets supportrar, biljetter som de valt att inte utnyttja. Jag vet inte hur tidigt/sent de meddelar sånt. Sedan vet jag ju inte hur ofta statistiken från Ticnet uppdateras, men jag ser på vår hemsida att den senast uppdaterades kl 17.16 igår! 
Kommentera

Paddan: att det skulle bli en förlust på en halv mille är en rejäl felkalkylering.. Men det måste ändå läggas fram en hel del kritik på Brynäs agerande i frågan. Det har brustit någonstans, frågan är var och vad som måste göras för att det skall bli bättre. En stor bov i dramat är nog kansliets nya policy att INTE tillåta att man bokar biljetter i förväg...
Kommentera

micke:
Ja, inte fan är det mitt fel...

Är alla biljetterna ute till försäljning?
Har du koll på hur många biljetter som bokas över Ticnet och sedan inte hämtas ut?

Med mera, med mera...
Kommentera

Paddan: Jamen skit i summan. Ett par hundratusen då, är du nöjd då? Det är ändå en betydande summa som föreningen går back och sist men inte minst ett betydande antal brynäsare som går miste om att se sitt lag live. DET är väl den största förlusten.
Kommentera

micke: En halv miljon fördelat på 1400 personer, eller vad det nu blir, det betyder alltså att dessa skulle spendera i genomsnitt ungefär 350 kronor vardera på biljett och korv mm. Många korvar blir det. Antar att ni också kanske har lite minskad publikkapacitet i samband med ombyggnationerna.

Samtidigt tror jag inte att man från Brynäshåll med vilje går ut och skriver att det är fullsatt när det inte är det, snarare är det väl någon konstig effekt med Ticnetförsäljningen.

Kommentera

rackham: Jo, i början på veckan sa dom att alla biljetterna var slutsålda efter 45 timme. Dagen efter stod det att 400 biljetter trots alllt var över....sen var det tyst. Förrän tre timmar innan nedsläpp då det visar sig att 500 biljetter finns över men när matchen väl är igång är 700 platser lediga! Vems fel är det?
Kommentera

micke:
Kan inte påminna mig om att jag sett information inför kvällens match där det framgått att det var slutsålt.

Har du?
Kommentera

rackham: Är det Ticnet när man köper biljetten rakt över disk i vilken kiosk som helst? Isånafall har jag hört talas om det många ggr. Jag var på matchen ikväll, stod i kö vid lunch i tisdags och fick tre på sekt. J.

Det jag menar är att GD/AB och framförallt BIF ska ge faen i att ge skenet att det är slutsålt när det bevisligen inte är det! Man kan faen tro att dom har samma strategi som populära krogar, dvs skapa kö utanför en lördagskväll fastän det inte ens är fullsatt inomhus. Bara för att få folk att tro att stället är populärt.

Dom har gjort det i minst 10 år. Imånga slutspel i Gavlerinken har det rapporterats varit slutsålt när det i själva verket bara visar sig vara 5-6000 besökare. Det är en strategi som slår tillbaks på sig själv och man tycker att dom borde lärt sig det vid det här laget.

Tack vare sin jävla dumhet gick man misste om en halv mille ikväll. Folk trodde helt enkelt att det var slutsålt och gav fan i att köpa biljett...
Kommentera

Stecklarn: Det är klart att Frölunda är ett bra lag. Det visste vi tidigare. Och vi visste ungefär hurman måste spela mot dem för att få dem ur rytmen. Vi lyckades hyfsat med det i första och delar av tredje. Brynäs är fortfarande för svaga för att föra en match mot Frölunda. Vi kan möjligen erbjuda dem en match på söndag, ungefär som sist vi var där.

Kupan? Öhrstedt? Spets? En som kan hockey mycket bättre än jag sade att det är i sådana här matcher de svaga korten avslöjas och det ligge rmycket i det. Kupan har inte en chans att hänga med när Frölundaforwards tar fart.
Kommentera

micke:
Hört talas om Ticnet där man beställer biljetter utan att betala...?
Kommentera

Inte alls så tung känsla som befarad! Frölunda är ett mycket BRA lag. Det blir svååååårt i fortsättningen med denna start. Är trots allt lite belåten m Brynäs hittintills:))
Kommentera

Angående publiksiffran; Det är ju lustigt att det alltid ska vara så när det gäller slutspel i Gävle. Dagen efter biljetterna släpps så rapporterar våra lokaltidningar om att det är jordens kö till biljettkassorna för att få biljett och att allt sedan är slutsålt på bara 45 minuter. Fyra timmar innan nedsläpp får BIF panik och deklarerar på sin hemsida att 5069 är sålda och 400 biljetter fortfarande är lediga.

När det väl är match visar det sig att endast 4800 biljetter är sålda.

Det är ALLTID så i Gävle. AB/GD påstår att det är slustsålt så det är ingen idé att jaga biljetter. Sedan kommer en brasklapp ett par timmar innan nedsläpp att det visst finns biljetter å sedan visar det sig att hallen bara är halvfylld...

Vem ska man skylla på? Förmodligen BIF. Dom har väl samma sunkiga organisation som vanligt, ingen kommunikation och ingen pr-känsla alls. Klart hallen är halvfylld när folk tror att biljetterna är slutsålda redan på tisdagen. Skyll er själva för 0,5 mille i förlorade intäkter...
Kommentera

Kung_Sjödin: Kul att du blev lycklig. Ni är välkomna till Göteborg på Söndag :-)
Kommentera

Ett tag trodde jag att jag skulle få gå från C+ nedstämd och förbannad på samma gång. Men, tack vare Malmström så fick man en lyckokänsla i hela kroppen. Varför? För att han gjorde mål -> NEJ inte enbart.

Svar: För att han förnedrade Salo så klart. Fy fan va bra att låta honom tro att han skulle få hålla nollan tills det var 10 sek kvar och sedan bara totalt förnedra honom.
Å det blev ju inte sämre när han var tvungen att marginalisera händelsen i C+ efteråt genom att säga "vi vann ju i a f, man får ta det på det sättet". Ha ha ha ha...
Mmmmmm, mys !!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jaja, nu är matchserien igång. Detta vänder vi i Göteborg.
Kommentera

Kung_Sjödin: Nä jag vet... med enda skillnaden att våran lever. Ni får väl försöka bygga en i nästa.
Kommentera

Kung_Sjödin: På söndag ska vi flå tigern igen, sen är ni välkommna att följa oss mot ännu ett guld!!
Kommentera

FreddanVF:
Å eran "Winning streak" är inte längre än så heller...
Kommentera

mok:
Ja men se det gör inte jag... ...och erkänn att det svider när eran yra ikon blir förnedrad. Förresten, du behöver inte svara...

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha...
Kommentera

Bonuz: "Beroende på bra ARBETE i försvarszon ja"

Vad har det med saken att göra? En kontring är en kontring.

Man kanske blir smart av fisk, men man får tydligen inte äta för mycket...då kan man man bli dum.
Kommentera

Bara att inse att VF var i en klass för sig ikväll. Sen när dom lägger puckar på mål så ta iiiii ;D haha dom skjuter ju så till och med jag skulle ta skotten ;) men tror vi tar dom borta! Forza BIF!
Kommentera

Kung_Sjödin: Såg ditt inlägg men skiter i om Salo släpper 8 mål så länge vi gör minst 9. :)
Kommentera

90Steen_: Ja ett turmål på en kontring haha
Kommentera

mok:
Inte alls, om vi kan förlora på det här sättet en gång till så - javisst !!!

Se mitt inlägg nedan...
Kommentera

Ojj 1-4 :) hehe blev ett mål iaf :D
Kommentera

Vilken tur för tigrarna, eller förlåt, bra spel!
Kommentera

Bissett19:
Å fy fan vad skönt. det känns nästan som att det är regisserat...

Ha ha ha ha ha ha ... och så vidare i all evighet.

Det var det bästa som hänt denna säsong sedan vi punkterade hans nolla senast.

Fy fan va gött. Jag kan kyssa marken där Malmström går!!!
Kommentera

Kung_Sjödin: Bitter förlorare idag eller? Försöker skada Bäckis... ja visst.
Kommentera

Bissett19: Er Winning-streak stannade vid en match :-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ha ha ha,kommer strax/Salo
Kommentera

« · 687862 · »