Brynäs IF

728140 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 5 Färjestads BK-Brynäs IF 16/3-2011

« · 1363494 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 5 Färjestads BK-Brynäs IF 16/3-2011
Qvarre: Det är väl som vanligt när det spelas hockey i Karlstad.
Kommentera

MarcusElving: Glömde att nämna domarna som även de tycka hålla på FBK.
Kommentera

Jobbigt med boxplay direkt. Viktigt att fixa detta nu!
Kommentera

Två grymma räddningar av Greiss :-)
Kommentera

MarcusElving: Finns inga ursäkter vid förlust. Vinner dom inte med dessa lysande förutsättningar så måste alla avgå.
Speciellt dom FBK är fulltaliga och studsarna oftas är på FBKs sida.
Kommentera

MarcusElving: Synd för Kahna att han får spela med Hansen.
Kommentera

70 Rodrigues: Helt rätt!!

Tungt att två backar fått magsjuka bara, men det ska gå ändå!

KÄMPA!

Redigerad kommentar

Kommentera

Strax GAME!!

Ikväll vil jag inte se något jävla fipplande o duttande i PP, skjut för helvete, man gör inga mål nere i hörnorna. Visa kärlek, vilket innebär smärta. Varenda spelare i Brynäs ska ha minst 33 blåmärken efter matchen, det ska göra ont att vinna!! Go Brynäs!!
Kommentera

MarcusElving: Är det lillkillen :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Haha, kolla länken.. Det är inte exakt samma ;)
Kommentera

MarcusElving: Är det dig dom kallar för Gävleblixten, notera mitt inlägg för 10 min sedan ;-)
Kommentera

Skicka in den här killen i omklädningsrummet istället! Det ger nog större effekt än Czarnecki ;-)
Kommentera

mikeymike: Carlsson och Bertilsson magsjuka enl. AB! Sanslöst!
Kommentera

Förstakedjan blir viktig idag, de måste producera!!
Kommentera

9. NORDQUIST, Jonas 31. GRANSTRÖM, Jonathan 17. WÄNNSTRÖM, Sebastian  
  4th Line 28. FRÖBERG, Linus

23. RENSFELDT, Ludvig 24. HANSEN, Mads 29. KAHNBERG, Magnus  
  3rd Line 20. JONSSON, Lars 22. SUNDQVIST, Jörgen  

18. RÖDIN, Anton 37. SUNDSTRÖM, Alexander 27. ROHDIN, Joachim  
  2nd Line 9. ANDERSÉN, Niclas 4. BERGLIND, Victor  

33. SILFVERBERG, Jakob 10. LARSSON, Johan 8. SOMERVUORI, Eero  
  1st Line 14. EKHOLM, Mattias 76. CLARKE, Dale  

Goalkeepers 30. DANSK, Oscar  
  25. GREISS, Thomas  
Kommentera

arnio: Svampar nu igen, du måste söka hjälp ;-)
Kommentera

Jag känner på mig att det blir vinst ikväll, ganska klar också.
Kommentera

Pettisbif: Är det nån som vet varför inte Bertilsson och Carlsson lirar?
Kommentera

Pettisbif: Ja, det ska bli kul att se Berglind, men det blir nog svårt för honom. Till skillnad från en del andra juniorer har han ju inte fått någon inskolningsperiod i grundserien.
Kommentera

Peja: Enligt swe hockey kommer varken Bertil (synd) och Jonte spela ikväll.. däremot kommer V.Berglind spela vilket jag tycker är otroligt roligt han är grym!
Kommentera

mattiaskarlgren: Förra säsongen blev han väl crosscheckad i ansiktet av Ragnarsson. Slumpen... Okej... Snarare situationer som uppstår oftare i slutspel och Lauritzen skyddar sig sämre än andra spelare. Hur ofta råkade Ove Molin ut för liknande skador?
Kommentera

Peja: Jag kommer inte ihåg hur han var skadad ifjol men iår var det en ren slump. Han åker på en ben/knätackling och får en så kallad "överansträngning" med tanke på att knät nästan viker sig bakåt i en bananvinkel :) Det är slumpen.
Kommentera

mattiaskarlgren: "Hur kan du säga att en spelare inte passar in i slutspelshockey när han bara gjort fåtalet matcher."

En spelare som blir skadad på de sätten i två raka slutspel passar inte in i slutspelshockey. Hur många spelare i ES historia har egentligen blivit skadade i två raka slutspel på dylika sätt? Det är ingen slump att han blir skadad i slutspelen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Nu ska jag inte vara hetsig mot dig, tvärtom.. Men bara en fråga. Hur kan du säga att en spelare inte passar in i slutspelshockey när han bara gjort fåtalet matcher.
Han spelade ju delar av matchen mot fbk och gjorde ju även första målet. Sen gjorde han 0+3 på 4 matcher mot dig ifjol.
Och Lauritzen är ingen målskytt, han är en framspelare.
Kommentera

Peja: " Är du också en bland "okunniga och onyanserade murvlar"?

Till viss del, absolut.
Totalsågade dock inte AIK som "experterna" gjorde, då jag alltid framhållit att det är betydligt jämnare mellan lagen än vad ex tidigare resultat och ekonomi oftast har betytt.
När det gäller Fasth så var jag iaf i gott sällskap: ett gäng topplag ratade honom pga just skadehistoriken och säkert också pga andra faktorer.
Sen vet vi inte om Fasth öht skulle ha kommit hit, om Sundlöv hade tagit samma "rövare" som AIK gjorde när man värvade honom.

Sen vet jag inte om CZ är nån halvgud direkt.
Måste man anse att han är det bara för att man tycker att han gjort ett riktigt bra jobb i Brynäs?
Att ett lag som Färjestad verkar vilja ha honom visar väl hur skickliga och kompetenta bedömare i ett topplag ser på hans kvaliteter.
Kommentera

mattiaskarlgren: Visst har Lauritzen varit bra i grundserierna, men han har inte visat att han kan någonting förutom att bli skadad i slutspelssammanhang. Tvivlar inte på att det gjorde ont, och visst kunde det ha blivit utvisning, men Lauritzen tenderar ju att bli skadad i slutspel. Han försöker åka rätt igenom spelare och kan inte skydda sig mot smällarna när det hettar till i slutspelen. Skicklig spelare men passar verkligen inte in i slutspelshockey.
Kommentera

Peja: Nu kan man ju inte direkt säga att Lauritzen blivit utsatt för ett överfall men eftersom jag själv varit knäskadad så vet jag hur ont och för jävligt det är att få en sådan smäll som han får i första matchen mot FBK.
Sen hur inte Junland kan åka ut är för mig en gåta. Det är ungefär som detta med hög klubba, att man är ansvarig för sin egen klubba.. Exakt samma sak med Junland i detta fall, visst han ramlar men han gör en klockren bentackling med ryggen. Solklar tvåa ;)

Men Lauritzen tycker jag har visat iår att han är en av våra med konstruktiva spelare vi har.
Kommentera

Huge: Är du också en bland "okunniga och onyanserade murvlar"? Alltså, alla som någonsin har en åsikt kan ju ha fel med facit i hand. Vem som helst fattar väl att journalisterna inte är profeter. Det gäller för övrigt även halvgudarna Sundlöv och Czarnecki...
Kommentera

Huge: Själv då? Du som satt och sa att Bjurling var en mycket bättre värvning än Fasth, eftersom Bjurling minsann var mer erfaren osv.
Kommentera

Bissett19: Jag håller med dig angående Nordan, vill inte heller se honom glida omkring halvskadad och inte gå in 100% i situationerna.
Kommentera

Hence:

Lauritzen - Producerade han verkligen i förra slutspelet? 1 mål. Bara 2 matcher, men än dock, Lauritzen verkar inte kunna spela slutspelshockey utan att bli skadad. Du kommer säkert att säga att han har blivit utsatt för överfall i både förra och det här slutspelet, men han har ju inte varit särskilt framgångsrik på att skydda sig heller. Det blir tuffare i slutspelet.

Dackell - Du säger att en kapten, bp-spelare och rutinerad räv som Dackell alltid behövs. Som han spelade i förra säsongens slutspel, och för den delen slutspelet innan, behövs han inte alls i Brynäs. Mot Djurgården var det snarare en belastning att matchseriens kanske sämsta spelare var Brynäs lagkapten. Det såg ut som att han kastades in direkt från Brynäs Oldtimers. Men jag förringar inte hans insatser i grundserierna.

Nordquist - Hängde inte med för fem öre när Djurgården ökade sin skridskoåkning i förra slutspelet. 1+3 på 5 matcher var hyggligt, men kanske inte vad man hoppades på från en svindyr förstacenter.

Bästa kedjan i förra säsongens slutspel var utan tvekan den med Kroken, Rödin och Silverberg. Precis som Wikegård påpekade kunde de matcha Djurgårdens höga tempo. Däremot var "toppspelarna" Dackell, Dixon och Somervouri tämligen värdelösa. Om den kedjan hade matchat Djurgårdens förstakedja (vilket den väl gjorde i grundserien?) hade Brynäs mycket väl kunna slagit ut Djurgården. Men toppspelarna svek som vanligt och de hade troligtvis inte haft mycket att hämta i det här slutspelet heller.

Som du kanske minns slutade matchserien med att Brynäs toppade med Järnkroks kedja medan gamlingarna skämdes på bänken. Nu slipper de skämmas men likväl tror jag inte att de hade tillfört särskilt mycket den här gången heller.

Svedberg hade varit bra att ha, men å andra sidan har Greiss gjort ett stabilt slutspel. Inte säkert att Svedberg hade varit bättre.
Kommentera

arnio: Hur funkar det när vi slagit ut Färjestad?
Får högst placerade lag i grundserien fortfarande välja lag i semin eller lottar man?
Kommentera

Gurra88: "Tväst: Jag ser hockey varje dag och två matcher live i veckan.. så jag ser förmodligen mer hockey än du. gubbfan"

Och ändå har min morsa mer hockeykunnande i sin lillfingernagel än vad du under alla år lyckats samla på dig genom idogt tittande på matcher.
Ja, jag säger då det...

Kommentera

Nån som fortfarande tvivlar på snacket om okunniga och onyanserade murvlar?

Kommentera

Peja: Bra svar, det var inte så att det fanns fler spelare i laget förutom de jag räknade upp...
Kommentera

Hence: "Är det nån med lite sans som tror på fullaste allvar att AIK hade ens slagit ut HV med skador på 5-6 bärande spelare och förstamålvakten?"

AIK:s insats i all ära, men vilket motstånd har dom egentligen mött jämfört med vårt eget?
Ett gäng halvtrötta smålänningar där många av spelarna dessutom varit lite mätta på framgång.
Man inleder med otrolig brist på ödmjukhet inför uppgiften och när man väl lyckas vakna någotsånär till liv, ja då har man en fantommålvakt som står på huvet emot sig plus en egen målvakt som bitvis sett darrigare ut än Greiss.
Melin och Persson har gjort ett bra jobb, utan några mer revolutionerande grepp som framgångsrecept än hårt arbete och en bra målvakt.

Själva har vi jobbat minst lika hårt men har inte en målvakt som gör det där lilla extra plus ett gäng skador på bärande spelare.
Som du säger: plocka bort Rudslätt, Bång, McDonell, Fasth och nån till i AIK, och låt dom möta ett heltaggat och disciplinerat Färjestas istf ett gäng trötta Jönköpingsbor.
Sen kan vi avgöra om AIK har gått om oss eller inte.
Kommentera

Tycker det är galet att slänga in en matchotränad,halvskadad Nordqvist i laget ikväll,ska Brynäs ha någon chans behöver vi killar som orkar hålla hög fart i 60 minuter,då ser jag nog hellre en pigg fjunis som har sprutt i benen.
En glidande Nordqvist är inte vad vi behöver ikväll.
Kommentera

Hence: Nej, inget mer att anmärka! Alla var bra! Alla producerade! Brynäs gjorde två fantastiska slutspel! Det var därför som laget vann 1 av 9 slutspelsmatcher och gjorde typ 1 mål/match.
Kommentera

Peja: Lauritzen var en av få som producerade förra året. Dackell som kapten, bp-spelare och rutinerad räv behövs alltid. Svedberg var inte med de två tidigare åren. Även Nordquist producerade mot DIF. Var det nån mer?
Kommentera

Hence: Hur mycket producerade Brynäs så kallade toppspelare mot Färjestad för två år sedan och Djurgården förra året? De är för bekväma för slutspelshockey.
Kommentera

GävleLasse: Greiss och Clarke har förresten inte varit toppspelare på hela säsongen, så jag vet inte vilken hatt du drog de namnen ur.
Kommentera

GävleLasse: Kolla i vår interna poängliga och se vilka i toppen som spelar just nu.
Kommentera

Hence: De flesta av våra toppspelare är bara toppspelare i Sundlövs huvud, utanför hans kontor är dom medelmåttor. Ingen spelare i laget född före 1990 är nån stjärna i ES!
Kommentera

Hence: Greiss, LJ, Clarke, Sunken...
Kommentera

« · 1363494 · »