DavyDjoos: Svårt att sia om den här värvningen. Någon spetsspelare ser det ju vid första anblick inte ut att vara. Dock ligger han över +10 i +/- de tre senaste säsongerna. Det är stabilt.
Men spets? Näe, inte enligt statistiken...
atilla: Man är ju ungefär dödligt nyfiken på vilken den sista pusselbiten blir.
Vi borde nästan betta =)
Enaranger:
Den "kände" Torontobloggaren var Steve Dangle, bl a ansvarig för Theleafsnation.com, gör även en hel del roliga klipp på youtube, sök på hans namn bar så dyker det upp. Fanatiskt Torontofan som har koll på det mesta kring hockeyn i den staden.
Vad han sa var ungefär;
Trist att han lämnar men jag önskar honom lycka till, en bra målgörare som jobbar hårt och förtjänar all framgång. Han sa också att Scott är mycket stark och har förutsättningar att lyckas på stor is. Hans förbannelse var att Toronto just nu har så många unga talangfulla forwards att kampen om plats i Maple Leafs är knivskarp.
Ungefär så.
Sista AHL-spelaren? Jag tippar på antingen:
Mark Arcobello
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33230
eller:
Francis Paré
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12135
Men finns många spelare där borta så svårt att tippa! ;)
moment22:
"första transatlantiska forwardsförstärkning av två.
– En till ska in, säger Micke Sundlöv."
Nylle JR fått kontraktsförslag
moment22:
"första transatlantiska forwardsförstärkning av två.
– En till ska in, säger Micke Sundlöv."
Nylle JR fått kontraktsförslag<%2
moment22:
Den här killen har visserligen åkt ur slutspelet sedan länge, men jag skulle gärna se honom i Brynäs, särskilt som han har erfarenhet sedan tidigare från spel på stor rink.
Jag gillar värvningen av Scott. En tvåvägsspelare som inte riktigt fått till det på liten rink men har egentligen allt för att lyckas på storrink. Bra ålder. Gillar också att han är bra i BP, vi hade en stort hål där som behövde täckas. Säkerligen en spelare som Inge har koll på. Det vi nu behöver är en riktigt bra offensiv spelare.
Kul också att Brynäs rycker i Lill Nylander. Får vi in honom och han sköter sig har vi en spelare som kan producera mycket poäng inom några säsonger.
Johan Norrström: "Det blir aldrig ett röststarkt YES!!!, när Sundlöv värvar. Mer ett jaha? Sedan får man googla på spelaren i fråga.... :)"
Haha det är helt sant. Men man måste minnas att det slagit väl ut några gånger också.
HappyX3: Skulle det bli någon av dem du nämner blir iaf jag nöjd. Det som talar emot: Att de kanske är för attraktiva för andra klubbar. Scott är en realistisk värvning som inte gjort "för mycket" poäng - ganska liknande stats som Stephen Dixon hade när han kom till Brynäs.
De två du nämner tror jag det finns en möjlighet att få över. Arcobello i Edmontons organistion , där det väller över av talanger som inte får chansen i NHL och Paré i Detroits organisation, som enligt mig, har en europeisk spelstil. Tror han kan passa in.
Fast man blir heller inte förvånad om Scott är högklass-värvningen och vi får en kille som gjort 10 poäng på 60 matcher...
http://bloggar.aftonbladet.se/hockeydirekt/2013/05/legendarens-valjer-bort-nhl/
Molin verkar stanna ett år till...
Kom igen nu Sundlöv bomba med en till nordamerikan nu!!
Skulle gärna vilja se den här klillen.
foppa78:
Skulle tro det. SSK bekräftar nu att de släpper Nylander junior, frågan är till vem? Jag tror inte han är redo att ta en plats i Brynäs än men jag ser gärna att han är med och krigar om det, bara vi slipper farsan Nylander.
Kan Scott centra en kedja ? Han är ju uppsatt som rightwing men jag tyckte mig läsa att han centrat i Marlies.
Om inte så så bör ju nästa värvning vara en center. Enterfeldt och Granis är bra, men inga stora kreatörer, och Nordqvist..ja..han har ju inte precis visat framfötterna.
Davey_22:
I de fyra-fem matcher jag sett med Marlies har Scott spelat vinge med Tim Connoly som center. O ja, nästa värvning bör vara en center, en mycket produktiv sådan.
Linus Wickman: Intressant tanke att få se vad Elias skulle kunna göra som center i ES.
Hensick har man ju iaf lite kännedom om och det är mer betryggande.
atilla: Hmm ja..och jag läste på nåt Marlies-forum att han ska ha centrat en formation. Han verkar ju jäkligt all around så han kanske bemästrar båda positionerna.
Jajjen:
Aaaahh...börjar vi m en kille utanför top-100 får vi väl avsluta med Pirri-Pirri...