Brynäs IF

730621 inlägg · 7961 ämnen

Laget säsongen 2015/2016

« · 1674063 · » Till forumet

Sv: Laget säsongen 2015/2016
mk: pengar finns. Handlar om att minimera rena blindvärvningar. Då har vi råd att lägga pengar på folk som förtjänar hög lön
Kommentera

Bifbiffen: Nu är det ju inte så att de bästa i Saik spelar gratis. Sen har dom ett annat upplägg än många andra lag.
Få som tjänar mycket.

Om det stämmer att Saik har återvändande på ingång tror nog inte jag att Sweatt petar någon av dom från 1:a eller 2:a kedja pga gamla meriter.

Sen ska väl Scott förlänga sitt kontrakt efter nästa sässe?
Ponera att han för en kanonsäsong. Vad ska han ha i lön 600k?

Ska vi oxå ta hem Markan som ska ha en marknadsmässig lön, Frölunda ligger nog på bra där.

Har du vunnit drömvinsten eller? ?
Kommentera

Zappaholic: Nu ville Rödin spela här, då rinner det inte iväg på samma sätt. Sweatt har ett guld läge. Både ekonomiskt och sportsligt. Därför kommer deras kommande löner att skilja en hel del.
Kommentera

Zappaholic: Nu höftade jag. OM man måste matcha Skellefteå så ska man göra det. Så pass viktig och bra är han. Sen om KHL lägger ett ett bud så klart vi inte kan vara med så länge. Jag har hellre en riktigt bra och några fler juniorer än 3 halvbra. Exempelvis Blomman som jag definitivt inte tror spelar gratis. Han hade ju ett guldläge när Sundlöv kom och viftade på plånkan. 
Kommentera

bradberry:
Klokt Brad...
Kommentera

Huge: Bifbiffen verkar tro att spelarna får betalt i monopolpengar ;)
Kommentera

Bifbiffen: Så då ska Bengtzén pröjsa uppemot dubbelt så mycket för Sweatt som för Rödin?

Var går din gräns för vad Sweatt får kosta? Har du ens en sån?

Tror ingen har sagt vi ska signa blomman på ett livstidskontrakt. Vem har påstått det?
Kommentera

Zappaholic: beror ju på vilka ambitioner man har. Du nöjer dig ju med att bli förnedrad i 4 raka. Ja då kan vi släppa honom och skriva livstidskontrakt ned blomman till en billig peng kanske. Om Sweatt går så gör han det bästa tänkbara för sig själv och sin karriär. Både ekonomiskt och sportsligt.
Kommentera

Tycker Blomqvist gjort det bra som defensiv center. Lyfter dessutom ingen monsterlön. Såna spelare behöver vi också...
Kommentera

Rumpelstiltskin: Håller helt med. Det går inte att matcha KHL/NHL-löner. Hade ju även varit underbart att behålla Silfverberg, Gunderson, Järnkrok, Lindholm, Ekholm, Larsson och Svedberg, men man måste inse var SHL befinner sig i hierarkin... 
Kommentera

Chris11: Nu är det så att sundlöv kunde inte matcha KHL lönerna, vilket sundlöv inte borde få skit för..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sundlövs största misstag var att inte förlänga med thuresson inför denna säsong. Han var ju ändå en av brynäs bästa spelare så förstår inte hur han tänkte där. Ersättaren blev istället Blomqvist som inte alls imponerat.
Kommentera

Huge: Tror Madhawk skrev att Rödin gick på 280.
Kommentera

micke: Jeff Williams ja..1 poäng fixade han i Brynäs:) såg också att han la av när han bara var 28/29 år..undra vad som hände med honom..
Kommentera

bifhjärta:Och jag som tyckte Jeff Williams 150 papp i månaden var i det grövsta laget. Då var det ändå under artistkontrakt och BIF slapp betala arbetsgivaravgifter.
Kommentera

Brynäsgubbe: "jokerit har signat ryan gunderson med 5 extra år!"

Då hoppar jag i älva!
Kommentera

Jokerit har blivit utslagna. Då dröjer det nog inte länge innan vi vet vad som händer med Gunderson.
Kommentera

Acapulco: kanon, hör av dig när tiden är kommen ;)
Kommentera

Minns att aftonbladet gick ut med info efter 2012 av Brynäs ville ha Marc Arcobello, har blivit tradad flera gånger i NHL iår och ingen som ger han chansen kanske vore något att satsa på. 
Kommentera

Chris11: För övrigt; Så fort vi har listan är klar här, så går vi och knackar dörr i Gävle, och får med oss några tiotusental invånare, sedan kör vi. 
Kommentera

Chris11: Seriöst; det går att "bearbeta" politiker, och få dem att inse hur viktigt Brynäs är för Gävle Kommun, och för idrott, folkhälsa, integration mm mm bla.bla.bla. samt vilken reklam det ger när Gävle när Brynäs tar guld. Nyckeln till framgång för Gävle är Brynäs A-lag, eller hur? ;-) Egentligen är det inte så konstigt att en del kommuner (ingen nämnd - ingen glömd) väljer att satsa stora summor på herrelitlaget. 
Kommentera

Acapulco: årets bästa idé! Står bakom det helt å hållet, när kör vi?
Kommentera

Brukligt modus operandi i Sverige är att skattebetalarna ska stå för notan, så vi kan väl göra en marsch till Gävle kommunhus och kräva att Brynäs IF A-lag ska ha pengar till spelarköp? Vi förbereder en lista med 10 rimliga spelare, som ska förvärvas, och sedan stormar vi in under budgetmötet med våra krav. En separat lista med sopor som skänker bort mål, och som Brynäs behöver pengar att lösa ut, kan vi också nedteckna.  

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: Tro mig eller inte..men under vår sista match i Jkpg var jag på plats med en gammal styrelsemedlem i HV71..sista 2-3 säsongerna tjänade Davidsson i runda slängar 700 000 i månaden;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Bifbiffen: "Huge: Vad förstår du inte? Jag skiter i dina frågor. Wallace kan jag vara utan för att behålla Sweatt som är en av SHL:s bästa forwards."

åh herregud, maken till dryg och trögfattad person har jag då aldrig sett ;D

Kommentera

Huge: Vad förstår du inte? Jag skiter i dina frågor. Wallace kan jag vara utan för att behålla Sweatt som är en av SHL:s bästa forwards.
Kommentera

Zappaholic: vad försöker du säga?
Kommentera

Bratwursten: Jag var väldigt frågande till honom hela tiden. Men vad jag minns av rektionerna här på forumet var folk inte alls kritiska. I dom flesta laguppställningar som folk här satte ihop så ingick Blomqvist i förstakedjan. Men det är lätt att vara efterklok 😊
Kommentera

Bifbiffen: Du är ju bara en trollare som bollar med spelare och pengar utan nån som helst verklighetsförankring.

500.000/mån för Sweatt, inga problem.
Minst 300.000/mån för Rödin, inga problem.
Förläng med Slovak och Wallace alt skaffa likvärdiga dyra ersättare, inga problem.
Ett par toppbackar a ca 250.000/mån, inga problem.
Bryt ett par kontrakt och värva nytt med dubbla kostnader, inga problem.

Det här är dina krav och hittills inte ett ord om hur du realistiskt sett hade tänkt dig finansiera kalaset, med vår ekonomi.

Vill du fortsätta trolla eller svara på min minst sagt berättigade fråga?
Kommentera

Bifbiffen: Kontraktet på Blomman var definitivt för långt. Fanns aldrig någon bra anledning till att göra så egentligen.. 

Kommentera

Bifbiffen: 500000kr? :-)
Kommentera

Skrubben: En ren blindvärvning från början, enbart för att han råkar vara fostrad här. 
Kommentera

Zappaholic: 4 blomqvist på en sweatt då? Ja då tar jag ändå hellre Sweatt och resten juniorer.
Kommentera

Skrubben: Jo men att skriva så långt kontrakt med Blomqvist, var många väldigt frågande till från start, annars håller jag med i stort.
Kommentera

Bifbiffen:''vad tror du blomman har exempelvis? Där
kan vi snacka om pengar i sjön. Om det går 3 sådana på en Sweatt så tar jag hellre en Sweatt''

I en drömvärld, ja. Men nu har Sundlöv skrivit ett treårskontrakt med Blomqvist. Det är jävligt lätt att sitta här som en ''soffexpert'' och konstatera i efterhand vad som har gjorts rätt och vad som gjorts fel.  

Nu är Bengtzén i den situationen han är i. Det är lätt att säga att han bara borde sparka Blomqvist, men som någon annan skrev tidigare så behöver Brynäs i så fall betala hans lön i två år till (om inte något lag mot all förmodan skulle ta över kontraktet).

Alltså fungerar inte ditt resonemang att man kan sparka spelare till höger och vänster för att kunna frigöra pengar till andra spelare. Är det något du inte begriper med det?  

Kommentera

Bifbiffen: 500000kr?😂😂😂
Kommentera

Zappaholic: vad tror du blomman har exempelvis? Där
kan vi snacka om pengar i sjön. Om det går 3 sådana på en Sweatt så tar jag hellre en Sweatt
Kommentera

Bifbiffen: Tur du inte är sportchef. Det hade blivit konkurs innan seriestart 2015. Så snälla, sluta skriv du också.
Kommentera

Huge: Jag skrev Wallace i paratens just av den anledningen. Tycker att det inte är särskilt svårt i valet mellan Wallace och Sweatt då Sweatt tillhör de absolut bästa, det gör inte Wallace. Sluta skriv nu. 
Kommentera

Bifbiffen: Nä, men DU har ju redan sagt att en bra spelare med våra mått mätt, kostar runt 300.000.
Då måste du väl också anta att Rödin kostar nåt liknande och ev lite mer.
Att du inte ens kan försöka svara på hur du tänkt att vi ska ha råd med allt du kräver, visar ju bara det som Skrubben redan konstaterat: du trollar bara.
Kommentera

Huge: Nu vet du ju inte vad Rödin kostar för det första. För det andra så bryr jag mig ganska lite om vad du ställer för frågor. 

Kommentera

Bifbiffen: Fortfarande inget svar om ekonomin.
Är det rimligt, som Skrubben säger, att ge Sweatt Rödins dubbla lön och samtidigt värva de toppbackar och förlängningar/nyförvärv i övrigt som du kräver för att höja slagkraften tillräckligt mkt för att vi ska kunna konkurrera om guldet på allvar nästa säsong?
Tredje gången nu som jag frågar, försök svara på frågeställningen den här gången, vi vet redan att du vill förlänga med Sweatt till varje pris.
Kommentera

Zappaholic: Fast han skulle utan problem vara i en av de 2 ledande kedjorna. Förmodligen i den första. Enkelt val när man dessutom har oerhört stor chans att vinna något. Ja att det blir bättre backar i år behöver du inte vara orolig över. Vore spännande med en PP-back som kan göra mål exempelvis.
Kommentera

Vi kan ju värva Jeff Taffe också. Ge honom 600 000 i månaden !

Enkelt ju !

Kommentera

Bifbiffen: vi kommer ha bättre backar nästa år. Det känner jag mig säker på. Tror vi kan bli riktigt bra.

Han kommer få en mer undanskymd roll i SAIK. Det var det jag menade med att han borde välja Brynäs.
Kommentera

Zappaholic: Sportsligt borde han gå till SAIK. För att vinna nått och slippa se ett lag med backar som Eklund exempelvis som ger bort mål. Sjukt frustrerande måste det vara 
Kommentera

Bifbiffen:Hade du varit ekonomiansvarig i Brynäs kanske du skulle tänkt annorlunda? -Vi behåller Sweat 500 000 i månaden inga problem , första, andra, tredje, pang!
Kommentera

Bifbiffen: Jag är lite inne på att Sweatt Rödin Scott har grym kemi på isen. Tittar man på Sweatts stats så är det ju först denna säsong som hans produktion blivit riktigt bra. En flytt garanterar honom kanske en högre lön med han kanske inte kommer lyckas lika bra.

I Brynäs är han given i förstakedjan, får väldigt mycket speltid, är en stjärna. Frågan är i vilken kedja han platsar i hos SAIK, speciellt om Jimmie E och Lindström ryktas på väg tillbaka.

Sportsligt sett borde han stanna, men money talks...
Kommentera

Huge: En bra spelare kostar kanske 300k i våra mått mätt. Om det då krävs nästan det dubbla för att behålla en av elitseriens snabbaste och bästa forwards så tar jag det alla dagar i veckan. 
Kommentera

krobbe: Jag är rätt säker på att Djoos hade varit smått dominant i Allsvenskan.
Kommentera

« · 1674063 · »