Redigerad kommentar
Brukligt modus operandi i Sverige är att skattebetalarna ska stå för notan, så vi kan väl göra en marsch till Gävle kommunhus och kräva att Brynäs IF A-lag ska ha pengar till spelarköp? Vi förbereder en lista med 10 rimliga spelare, som ska förvärvas, och sedan stormar vi in under budgetmötet med våra krav. En separat lista med sopor som skänker bort mål, och som Brynäs behöver pengar att lösa ut, kan vi också nedteckna.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bifbiffen: "Huge: Vad förstår du inte? Jag skiter i dina frågor. Wallace kan jag vara utan för att behålla Sweatt som är en av SHL:s bästa forwards."
åh herregud, maken till dryg och trögfattad person har jag då aldrig sett ;D
Bifbiffen: Kontraktet på Blomman var definitivt för långt. Fanns aldrig någon bra anledning till att göra så egentligen..
Bifbiffen:''vad tror du blomman har exempelvis? Där
kan vi snacka om pengar i sjön. Om det går 3 sådana på en Sweatt så tar jag hellre en Sweatt''
I en drömvärld, ja. Men nu har Sundlöv skrivit ett treårskontrakt med Blomqvist. Det är jävligt lätt att sitta här som en ''soffexpert'' och konstatera i efterhand vad som har gjorts rätt och vad som gjorts fel.
Nu är Bengtzén i den situationen han är i. Det är lätt att säga att han bara borde sparka Blomqvist, men som någon annan skrev tidigare så behöver Brynäs i så fall betala hans lön i två år till (om inte något lag mot all förmodan skulle ta över kontraktet).
Alltså fungerar inte ditt resonemang att man kan sparka spelare till höger och vänster för att kunna frigöra pengar till andra spelare. Är det något du inte begriper med det?
Huge: Nu vet du ju inte vad Rödin kostar för det första. För det andra så bryr jag mig ganska lite om vad du ställer för frågor.
Vi kan ju värva Jeff Taffe också. Ge honom 600 000 i månaden !
Enkelt ju !