Brynäs IF

730584 inlägg · 7961 ämnen

Laget säsongen 2015/2016

« · 1667419 · » Till forumet

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Peja: Det är väl så man brukar bygga lag i SHL? ;) nej men det låter som en bra plan, men då vill det till att "spetsvärvningarna" slår väl ut, men behåller vi 2 av 3 från 1a linan så ligger vi ju bra till redan där. Jag tror på BZ!
Kommentera

Skrubben: Tyvärf så lär vi aldrig se Gunde i Brynäs igen, helt orealistiskt som jag ser det.
Kommentera

Peja: Om vi får in Matushkin behöver vi en Rahimi eller dylikt vid hans sida.
Har sett honom ett par gånger och han är väldigt skicklig med puck men en säkerhetsrisk rent defensivt i Allsvenskan. Vad kommer han då inte vara i SHL?
Kommentera

Huss:
Jag är mest bekymrad över att risken är överhängande att BZ signar Bulan på flerårskontrakt och permanentar hans inte åka ur serien hockey.
Fyller inte Gavlerinken. Skapar kassa förutsättningar att vinna guld. Fortsatta värvningar av breddspelare som transpirerar hockey...
Brrrrrr...
Kommentera

Auchinleck:

Utsikterna för att du skulle bli nöjd med något i huvud taget verkar inte vara stora.
Kommentera

Auchinleck: Nyckeln till SM-guld är att vi lyckas pricka in en säsong då alla allsvenska chansningar går hem, samtidigt som våra juniorer håller världsklass och fortfarande är kvar i SHL. Detta fenomen brukar inträffa en gång vart 25:e år så vi måste ha lite tålamod.
Kommentera

Auchinleck: Det är ju faktiskt positivt om vi inte åker ur.
Kommentera

Huss: Kanske Jonathan Pudas vore en bra värvning också? Han är bättre defensivt men med bra offensiva egenskaper också, högerkytt och bra i PP. Jag vill se att vi har många kompetenta backar på kontrakt och Pudas skulle kunna spela på utlån i Allsvenskan om han inte håller måttet till en början.

Skönt att name-droppa lite.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Pudas... var det inte han som bodde i en låda? :)
Kommentera

SH: Ja det är han.
Kommentera

en intressant fråga denna vecka är ; matcha hårt för att gå förbi djurgården eller spara nyckelspelare för play in
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Vänta bara. Det finns nog några som kan hitta något negativt med det också. Bulan har anpassat spel och taktik efter de usla förutsättningar som rådde då han fick ta över efter TJ. Det har han gjort förbannat bra och personligen hoppas jag att han får fortsatt förtroende av Bengtzen. Det vore spännande att se vad Bulan kan göra med ett lag som han och BZ format tillsammans.
Kommentera

Johan Norrström: Instämmer, hoppas både han och Petter blir kvar.
Kommentera

Auchinleck: Jo, men Bulan blev signad på uppdraget att rädda kvar Brynäs i SHL.
Det är klart att han inte kan byta spelidé inför ett förestående play in, men man vet aldrig om han har fler strängar på sin lyra den gode Munksundaren.
Men Bz verkar avvakta klokt nog. Helt klart är att TJs sengångarhockey inte höll måttet men frågan är vad man vill på sikt?
Brynäs har inte de finansiella muskler som krävs för att matcha SAIK, VF och Växjö nästa år, så frågan är vilken väg man väljer att gå på kort och lite längre sikt?
Disciplinerat försvar och hög forechecking a la Luleå nästa säsong och därefter en ny tränare och övergång till ett spel som bygger mer på spelskickliga centrar?

Kommentera

Huss: Jepp, Matushkin är väldigt tveksam defensivt. Såg honom en del i J20 och då var han extremt dålig defensivt, han har dock utvecklats en del sedan dess... i PP är han spetskompetens.
Kommentera

Peja: Låter som en billig kopia av Rob Schremp eller Djoos. En kille som bara lyfter laget i PP känns.....sådär.
Kommentera

Huss: Frågan är väl om Matushkin inte är bättre i PP än Djoos? Han utgör ju ett helt annat hot från blå, med tanke på skottet.

Redigerad kommentar

Kommentera

det viktigaste för er måste nog vara att skriva fast Mannberg på ett långtidskontrakt.

Annars har jag några tips på spelare som passar in på er mall:

Marcus Fagerudd - måste vara en tarnsferprio nr 1 för er att köpa in honom!

Jonas Berglund

Fredrik Styrman

Karl "sprattelgubben" Fabricius

Marcus Oskarsson

Johannes Tornberg

Kommentera

Sven Sewage: Mannberg är en helt ok hockeyspelare. Är du typ 10år och tror att alla spelares uppgifter är att göra hattrick och zorro-finter ?
Kommentera

Sven Sewage: Jag tror det är dags att ringa Robert Aschberg. Vi har fått Nättroll.

Men det kanske räcker med en psykolog. Han kanske kan bota ett "nick" i taget.

Nä, det är bäst att ringa Trolljägarna.
Det här går inte att bota:)
Kommentera

visst kunde man önska fler mål av djoos men han har spelsinnet å kylan att stå på blå som inte alla har
Kommentera

Garpenlöv : "Vem är Stefan Bengtzén? Vad har han gjort?"

Garpenlöv:  "Att Karlskrona blir top 2 är gryyyyymt. Vilken resa de har gjort!"

Bra där,Garpen.

Kommentera

Är Pettersson-Wentzel och Lalonde något för Brynäs tro? Om Lalonde får vara med från början så tror jag att vi har en toppback😃
Kommentera

70 Rodrigues: Lalonde skulle vara en helt ok värvning (tycker jag). Han har inte motsvarat förväntningarna offensivt och sett lite klantig ut i egen zon stundtals. Men verkar som han putsat bort det värsta och han står ju för fysik också.

Inget BZ ska råna en bank för,men för ett vettigt pris,ja tack.

Kommentera

Peja: Jo, Djoos innebandyskott från blå gör ingen glad, förutom motståndarmålvakterna då.
Kommentera

Davey_22: Haha, tänkte precis samma sak. Skrämmande att kvällstidningarnas nivå på "experter" inte är högre än så.
Kommentera

Skrubben: Ja,antingen är han helt oinsatt eller så låter han sina mindre varma känslor för Bengtzén kompromissa hans expertroll.

Oproffsigt hur som helst.

Redigerad kommentar

Kommentera

mk:

trolljägarna... är det dit man ska ringa när det är en massa personangrepp, hot och dylikt på nätet? I så fall är det nog jag som ska ringa dit.

Att ni diggar att köpa in avdankade spelare och ledare som inte platsar i bottenlaget Fuleå, är det mitt fel? Det är fakta att ni gör det. Förstår inte varför det gör mig till ett troll?

Listan där har ju ett flertal spelare som känns som väldigt troliga värvningar för er.

Kommentera

krobbe: Ja du, smaken är delad.. Själv hade jag lite högre förväntningar på gundes ersättare än 0 mål på 136 PP. Skönt att han lirar ECHL nästa säsong.
Kommentera

Davey_22:

bara att skriva fast honom då! 

Jag tycker att det är en bättre värvning än när MoDo köpte in den 38-årige brunkaren  Géatan Royer från division 7 i Kanada i alla fall.

Kommentera

Sven Sewage: Ok,nu är jag nog övertygad om att du är max 11 år. Så det känns lite fånigt att replikera mer. Ha det så bra,Sven.
Kommentera

munkas: pp är väl en av få delar som ändå funkat ok
Kommentera

munkas: Det är ändå fakta att vårt PP är näst bäst i ligan. Djoos har varit en klart bidragande spelare till dom siffrorna. Man ska komma ihåg att det inte är enkelt att vara ensam på blålinjen i ett power play. Jag tycker att han ofta slår väldigt bra passningar till Nordan och Scott på kanterna. Sen att han inte får igenom skotten så ofta är givetvis underkänt, även om vi brynäsare är väldigt bortskämda med Gundes millimeterprecision.

Det finns röster som säger att Slovak borde ta hans plats på blålinjen. Visst, jag köper att en del tycker så, men man måste också komma ihåg hans brister offensivt. Skottet är det inget fel på, men du kan glömma att han kommer vara en lika bra "spelfördelare" som Djoos. Spelar man med en "point" på blålinjen måste den spelaren ha ett ganska brett register. Med Slovak där skulle motståndarna veta om att den enda farligheten han besitter är skottet. Motståndarna skulle troligen vara ännu mer noggranna att täcka hans skott, vilket borde innebära att hans bristande kvalitet som play maker skulle leda till ett sämre PP totalt sett.

Detta är i alla fall min teori :) Det finns säkert många som inte håller med.
Kommentera

Skrubben: Sanningen är väl att man skulle behöva ge Djoos Slovaks skott så hade vi en ganska felfri PP-back. Djoos är som du säger mycket skickligare på blålinjen men saknar vapen. 

Jag tror att Djoos trots allt är vårat bästa alternativ i dagens läge. Även om jag hade viljat se lite mer av Slovak i PP för att vara säker. 

Kommentera

Davey_22: Om jag inte minns helt krokigt så ägnade väl Gunde och framförallt Silverberg åtskillig tid efter träningarna till frivillig skotträning. Övning ger färdighet, men jag vet inte hur Djoos gör?
Kommentera

KulaShaker: Ja,det läste man ju mycket om. Tror Djoos lärde sig av Gunde,rörelse m.m. Och ett tag försökte ju Djoos knäppa Gunde-myror på mål rätt mycke har jag för mig.

Kanske en svår konstform att bemästra helt enkelt.

Kommentera

KulaShaker:Sorry,läste ditt inlägg fel. Jag hade nämligen för mig att jag läste mycket om att Djoos och Gunde extratränade på skott m.m
Kommentera

Davey_22: Det stämmer nog att Djoos gjorde det, men Silverberg var väl extrem, han stannade och tränade extra och Widing skyndade till travet ;-)
Kommentera

Mannberg borta😩hoppas det inte påverkar westerholmarna för mycket, dem har varit riktigt bra på slutet
Kommentera

Sven Sewage: Du är det bästa som hänt detta forum sedan Sundsvall brann, snälla kom hit oftare.
Kommentera

Dallemas: Mannberg borta?
Kommentera

Har ingen tagit upp denna artikel? Detta citat måste vara det mest intressanta från Bengtzén.

"bedömer allting egentligen när vi kommer framåt här med våra egna. Brynäs trupp inför nästa år har inte så stora förhandlingsmöjligheter. Vi sitter på ganska mycket kontrakt, vi har bara sex utgående, så vi kommer ha ganska låg omsättning."
Kommentera

bifhjärta: står på Brynäs hemsida att han inte blir med mot Dif
Kommentera

Skrubben:Svårt att riktigt få grepp om vad BZ egentligen vill ha sagt i intervjun.

Kommentera

Skrubben: Utöver ryktet som är det ingen nyhet att Brynäs har få spelare på utgående kontrakt och att det därför blir låg omsättning. Dock ska det tilläggas att det kan bli större omsättning om både Sweatt och Scott skulle lämna. Sen har man ju spelare på lån som Djoos och Wallace, som bengtzen inte tar med som utgående kontrakt. Totalt blir det egentligen nio spelare som saknar kontrakt tills nästa säsong.

Henrion är i övrigt en intressant spelare, absolut något man borde hålla koll på..

Redigerad kommentar

Kommentera

Henrion efterlyste jag innan fönstret stängde. Hoppas att han ritar på till nästa säsong😃
Kommentera

Carl Lejonkräk: Sewage det bästa som hänt forumet? Jag utgår från att du driver med honom...
Kommentera

Zappaholic: Det kanske är samma person? Vem vet:)
Han är ju en man med många strängar på sin luta..
Kommentera

Zappaholic: Börjar bli läge att se över Tuulolas grabbar också. Är de av samma skrot och korn som far sin så är det värvningsläge.
Kommentera

Vi borde sno Önerud från Övik. Fin utveckling där!

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1667419 · »