Brynäs IF

730046 inlägg · 7961 ämnen

Läkerol Arena

« · 753113 · » Till forumet

Sv: Läkerol Arena
RavenLord: Precis.
Kommentera

Jompe: Om det var efter 5-6e matchen i LA så skulle jag förstå att man kanske klagar på dessa små skitsaker men att göra det i första då man borde veta att allt är nytt och inte riktigt klart osv
Kommentera

rackham: Mästarkraven, är det den ideologiska överbyggnaden för knarrandet? :-)
Kommentera

RavenLord:

Mästarkraven, RavenLord, Mästarkraven...
Kommentera

RavenLord: Vad hade du väntat dig? Vi bygger en kanonarena för 160 mille och folk klagar för att de inte kommer ut fort nog därifrån. Och ljudet är kajko. Jag trodde folk gick dit för att kolla på hockey.
Kommentera

Ja jävlar vad gnäll det var om Arenan..Trångt vid stolarna,dåligt utbud av mat,kommer inte ut nog fort därifrån mm
Inte visste jag att jag flyttade till gnällbältet då jag tog mig hit från s-viken ;)
Kommentera

Dream Team: " Strömsbro IF är väl ett annat lag med tydlig Gävelanknytning. Finns det fler?"

Se länken och njut.
Då var Brynäs lillebror i stan.... ;-))
Kommentera

Huss: Fast sedan stänkte dom in ett segermål. Spöade stockholm - stort!!
Kommentera

Huss: Åssa var skrällen ett faktum. Faktiskt en av de större i juniorsammanhang på många år. Stockholms första lag utslagna av en massa Brynäsjuniorer....
Kommentera

dreamland: man ringer restaurangen och bokar kostar 600 kr(förrätt,varmrätt,och efterrätt) kan oxå sitta inne och då kostar det 495 kr
har rint och hört idag...
Kommentera

brynasaren:
Jag tog väl en sisådär 100 bilder och några filmer...
Kommentera

GävleLasse: Jo, det var nog historiens vingslag över gårdagens händelse.
Trist bara att inte spelschemat var annorlunda så att Swedbank/Läkerol slapp konkurrera om uppmärksamheten.
Mina Ö-viks kamrater är dock en smula upprörda över anläggningen.
Vatten på tre håll och inget glas annat än in mot land. Dessutom är tillgängligheten tydligen minimal (speciellt med vatten på tre håll).

En riktigt stor skräll var på gång i TV-pucken för påläggskalvarna Silfverberg o co. Men storfavoriterna Stockholm kvitterade tydligen med någon minut kvar.
Kommentera

NBån som vet hur man får plats på första parkett i resturangen? Bokar man via den eller är det nå speciella matchbiljetter?

Jag tänker då utnyttja bussmöjligheten ett par gånger i vintern....70 spänn för resa tur/retur är faktiskt rätt billigt från Avesta

Underbar Arena måste jag säga....verkar se bra vart man än är.....förutom att Rodrigues ställde sig upp hela tiden och skymde utsikten *ler*
Kommentera

GävleLasse: Förhoppningsvis är det väl bara en fråga om intrimmning, verkar vara på det berömda ***håret att tidplanen höll.
Kommentera

rafalski: Ja det var det verkligen. Det var STORT att höra hur taket lyftes av alla applåder när Tigern och Lundström presenterades...

Tyvärr så var ljudet under all kritik så man hörde knappt vad som sas. Men det SÅG jävligt bra ut ;)
Kommentera

GävleLasse: Måste varit en skön känsla att vara på plats, det skrevs ju ändå hockeyhistoria.
Kommentera

rafalski: Ja, nu e det bara att spinna vidare på samma stuk. Vi har 11 guldlag till att presentera, 11 nya tröjor det vunnits SM-guld i...

;)
Kommentera

Just läst Wennmans krönika i aftonbladet, inte utan att jag fick en liten klump i halsen av stolthet. Skönt att äntligen få läsa lite positivt kring Brynäs.
Kommentera

arnio: Kör kort kommando Ctrl + F4 så kommer du dit...
Kommentera

GävleLasse: vilken bok? vart finns den?
Kommentera

arnio: Det är nog lika bra att du beger dig till fotbollsboken...;)
Kommentera

arnio: Gefle heter dom visst.
Kommentera

arnio: Gävle Godtemplare föll i SM-final mot Djurgården säsongen 1953/54, men fick revansch i SM-serien 1956/57.  Strömsbro IF är väl ett annat lag med tydlig Gävelanknytning. Finns det fler?

Gävle GIK spelade totalt 17 säsonger i den högsta serien, Strömsbro kom upp i 8.
Kommentera

arnio: oj jag måste va lite trög hi hi..
Kanske det har med Gävle If att göra?
Eller så är det inget fel alls att ha mindre åskådare än Färjestad eller Lhc.
Vänta bara tills Fbk ligger i de nedre regionerna ett par år, då minskar nog publiken. Det samma gäller för Lhc.
Om Brynäs strider om seriesegern så kan nog arenan fyllas ganska ofta, det mästa handlar nog om vad laget presterar.
Dessutom så var Elitserien en häftig nyhet för Lhc när laget gick upp, men för Brynäs med alla sina guld i bagaget så är väl kanske en 6;e eller 7:e plats i elitserien nåt och fira direkt
Kommentera

bradberry: Ja Vi Brynäsare går ju under namnet "Svartfötter" i vissa led här i Gävle...
Kommentera

arnio:

GGIK och Rallarbo, arnio, GGIK och Rallarbo!
Kommentera

70 Rodrigues: Nej, Brynäs GGIK och Strömsbro...
Kommentera

bradberry: Öh 3 klubbar på elitnivå?? Brynäs i elitserien det vet jag, Team Gävle har lagts ned men de spelade ändå inte i Elitserien....
Kommentera

Cicero: Skillnaden mellan Gävle och andra städer med ES-lag är att det i Gävle existerat TRE klubbar på elitnivå. Det innebär att många av dem som spelat eller på annat sätt sympatiserat med GGIK och Rallarbo innerst inne bär på ett Brynäshat. Detta hat kanske gått i arv till senare generationer.

Kort sagt: Det finns en stor procentandel gälebor som hellre såg att Brynäs åkte ur ES än vann SM-guld. Därav problematisk publikrekrytering.....
Kommentera

För er som ej var på plats o såg intro-filmen:
Den inleddes med en fingerad naturprograms sekvens, där en engelskspråkig berättarröst beskriver tigern som ett livsfarligt och kraftfullt rovdjur. Sedan snabba klipp på nya och gamla matchbilder, musiksatt naturligtvis.

Tycker att själva filmen var bra gjord, men man måste ju trissa upp stämningen mer, som någon annan här också påpekade.
Kanske kan man projicera en tiger på isen med hjälp av den nya tekniken man införskaffat? Vad vet jag..
Men pyroteknik vill jag se!
Själva introt som helhet går att göra så mycket häftigare.

Färjestad hade väl fullsatt i sådär 100 matcher efter invigningen av Löfbergs Lila.
Här börjar vi tippa på 5-6 000 i ANDRA matchen...
Vad är det som är så fruktansvärt FEL häruppe i Gävle!?
Hoppas att man får igång ruljansen på bussresorna utifrån.

Jag blir vansinnigt besviken om det vid någon hemmamatch under denna säsong är färre än 6 000 åskådare.
Då SLÄPAR vi Gävlebor till ATG-ombuden o tvingar dem köpa biljetter...
Kommentera

Nån som har några bilder eller någon film från matchen i går?

Jag måste säga att nu har vi nog elitseriens bästa arena, oj va snygg den var!
Jag stod på ståplats men var upp på översta sittplatsraden, fan vad högt det var. Hoppas på 7000 mot Mif på tisdag.
Kommentera

Bissett19: Länken ärthjärna.
Kommentera

GävleLasse: Av tradition så drar ju Malmö alltid lite folk,men men med hjälp av en ny arena o ett spännande lag så är det bara hoppas att det kan komma uppemot 6000 pers.

Bloggkungen Ros var ju inte så imponerad av Läkerol Arena,men sen är ju han en megamupp oxå.

Se länk,

(Han avslöjar nåt om Kristans specialavtal oxå,sen om det stämmer vete fan)
Kommentera

51 Roger: Jag tror det blir lite fler. 6500 skulle vara en fullt godkänd siffra...
Kommentera

45 000:-/match,platser 20st,mat ingår.Hoppas de gör något åt ståplatsen,näst intill omöjligt att komma upp eller ned i periodpauserna.Det måste finnas någon form av avspärrning,där inga får stå,utan endast används till upp eller nedgång.Annars helt okey arena,vi får väl se hur många som kommer på tisdag,gissar på 5 600.
Kommentera

GävleLasse:
He he, det blir kul när Leksand väl kravlar sig upp i elitserien igen!
Kommentera

65selander: Kanske lite nytänkande å ha gående bort för klacken...*skratt*
Kommentera

Clubsport: Angt ståplats så skall det komma upp räcken men det kommer att bli problem iaf. Vi får flytta hemmastå till restaurangen och slita bort borden på läktaren ;-)
Kommentera

Clubsport: Det kommer inga lag med stora bortaklackar...Det finns ju endast ett visst antal platser på bortastå. Skönt att Brynäs kan "ge igen" lite på de klubbar som satt käppar i hjulet för Brynäs supporterklubbar genom åren. ;->
Kommentera

GävleLasse:
Jasså, det var ju smart, även om priset kanske var lite saftigt.
Men det blev ingen bastulogé va?

Det ska bli väldigt intressant att se hur det blir på ståplats när det kommer lag med stora bortaklackar...
Kommentera

Clubsport: Det finns loger att hyra,kostar 45 000:-/match
Kommentera

Clubsport: Det finns loger för det ändamålet. Loger som är utrustade med skjutvägg som kan göras större om antalet besökare kräver det. Jag har för mig att det är de som är i hörnen. Jag minns inte vad priset var men jag har för mig att det rör sig om 1500:- per besökare om man är typ 10 st.

Men det är väl förhandlingsbart som allt annat...
Kommentera

GävleLasse:
Det dom borde göra om det nu blir nån logé över är att hyra ut den till varje match till vanliga supportrar. Vore ju perfekt för ett sällskap på 4-6 personer.
Har för mig att jag hört att dom gör så på nån av dom andra nya arenorna.
Kommentera

Clubsport: hehe, på tal om bandy så var jag i Lidköping å såg en match med Villa häromåret. Klackledaren körde sitt Ge mig ett V, ge mig ett I Ge mig ett L osv.

Jag fick en del ilskna blickar när jag struntade i V'et och skrek ut resten ;)
Kommentera

Clubsport: Det är i alla fall vad jag har hört. Men det kan ju givetvis vara fel det med. Men det kanske är lättare att sälja ut dem nu OM det skulle vara så illa att de inte är sålda trots information från Brynäs att de ÄR sålda allihop.

Mycket hänger på hur laget presterar. Det är ju enklare att sälja en vinnande produkt.
Kommentera

GävleLasse:
Härlig stämning framförallt från ståplats!
Höll på att göra en klassiker vid ordern "ni på sittplats är ni klara", så skrek jag Jajamensan fattas bara V, sen kom jag på mig själv attans fel lag, fel arena...
Till mitt försvar ska sägas att den ramsan körs väldigt ofta på bandyn o hockeyn i gurkstan...
Kommentera

HF:
Jaha, det låter ju bra. På tisdag ska jag försöka komma ihåg att äta!
Bara det finns nått alternativ till korven så är jag nöjd.
Kommentera

GävleLasse:
Det skulle se ut det om Löfbergs L. kliver in som dräktsponsor och Logé-köpare. Hörde att Janne L. hade blivit helt ställd så jag antar att det kanske skrivs om det i tidningen vad det lider. Tydligen så har domgjort nerskärningar hos Kraft i Gävle så det sågs som lite känsligt att lägga pengar på det.

Märkligt om det är kö till logérna, det fanns ju en del tomma logér.
Kommentera

HF: Jag vill passa på att tacka alla Brynäsare som i många fall reste lång väg för att förhöja stämingen, främst i klacken som var kanonbra. Det skall bli intressant hur det kommer att se ut på tisdag men förhoppningsvis så har intresset för att stå i klacken ökat även i Gävle.
Kommentera

« · 753113 · »