Brynäs IF

725453 inlägg · 7959 ämnen

Leksands IF - Brynäs IF

« · 119699 Till forumet


Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Det känns extra viktigt med den här segern med tanke på de två senaste träningsmatcherna. Nu kommer självförtroendet tillbaka. Jag tror Daniel J kan bli ett utropstecken i år.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Lunkan: Läser du mina tankar eller, det är som du skriver att returerna är inte så bra att släppa eftersom backarna står still och hänger inte med ibland.

Bra för Johansson att få sätta sista pytsen efter missen vid Leksands 2-2 mål, Johansson och Pekkala får dela på den.

Är det någon som vet hur ofta Molin brukar åka på migrän.

I vilket fall som helst så är det så j-a skönt att slippa trakasserierna från leksingarna ett tag, fast nu tjator väl dom att Brown inte var med *ler*
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
65 Selander: Det händer titt som tätt att Molin kliver av pga migrän. Han missar för många matcher på en säsong, han går ju åxå sönder några ggr per år.Jag tyckte Johansson/Pekkala hade det jobbigt men det är ju en bit kvar.Leksand är superpatetiska genom att ha Olsson som kapten, det avslöjar bara saknaden av nån riktig leksing i laget.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Det kändes på något sätt som om att supportrarna gjorde ett gott jobb i sin läktarmatch också. Såg tillställningen på Canal + och jag tyckte att Brynäsarna hördes sjunga väl så mycket som leksingarna som mest bara klappade sina händer lite långsamt. Fast kanske mikrofonen var precis bredvid Brynäsklacken???
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Ram var riktigt bra, spelade rutinerat, även Nyllet var riktigt bra... har varit lite skeptiskt mot honom men han kan nog bli riktigt bra.
Anger o Berkan var ju oxå bra!

I morgon får man väll ta o reta lite kompisar som är leksingar... tjoho va kul! :)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Mina intryck från matchen som opartisk var att, nja, det var väl ingen höjdarmatch. De försök till spel som presenterades stod Brynäs för och vann därför rättvist. Leksingarna åkte mest solo och kom egentligen ingenstans. Brynäs måste dock bli betydligt bättre på att komma in på mål.

Blev förvånad över att Ram blev utsedd till matchens lirare (såg det tidigare i tråden). Jag tycker att han kändes väldigt osäker och släppte nästan lika farliga returer som Gauthier i Leksands mål (som bjöd på 2-1-målet och serverade 3-2-målet och kändes väldigt osäker överhuvudtaget). Nä, bättre målvaktsspel kommer krävas. Såg Ram även i Scaniarinken. Även då släppte han in ett par lite billiga mål.

Grattis ändå till premiärsegern. Kanske var det även lite nerver med i spelet som nu lossnade.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Bigge:
Matchen levde inte upp till ställda förväntningar.
Brynäs vann helt väl förtjänt och det som avgjorde var att man hade den för dagen klart bäste målvakten (Ram såg riktigt bra ut).
Bäste spelare på plan tyckte jag dock att Jens Nielsen i Leksand var och det var ingen slump att han låg bakom Leksands mål i powerplay.
Bäste utespelare i Brynäs var Niklas Anger även om han inte nådde upp till den nivå han har spelat på i träningsmatcherna.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Lilljanne: Wille Löfqvist brukar väl uttrycka det som så att Brynäs har 13 sm-guld varav ett i Leksand...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Frasse99:
Jag kan hålla med dig om att Niklas Anger var riktigt bra igår, har tyvärr inte sett några träningsmatcher, så jag kan inte säga om han har varit bättre tidigare...!
Men jag tyckte iaf att han var riktigt bra!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Visst var det skönt att vi vann. Kan ni tänka er hur många kaxiga leksingar vi hade haft på GB:en om vi hade förlorat? Mycket nerver och en hel del prestige på båda håll plus fullsatt islada. Starkt i det läget att gå in med en ambition att föra matchen och ligga på. Såg matchen på C+ och håller med dem som irriterade sig över LIF-tokeriet.

Bra jobbat, gubbar!

Några spridda funderingar.

1. Vi gör två backmål och ett skitmål. Jättekul att Rehnberg och Johansson gör mål, men nog är det väl ändå forwards som ska stå för målproduktionen i första hand? Sjödin, Djoos och Rehnberg såg riktigt bra ut, hade gärna sett mer aggressivt forwardspel.
2. Anger-Miettinen är härliga att se. Det var nästan bara de som satte fart kring LIF-kassen. Jag tror och hoppas att första-femman (gamla första femman, PRO-kedjan) kommer att svara upp mot förväntingarna när Molin är tillbaka och Kösa har hittat sin roll.
3. Nyllet gjorde inte mycket väsen av sig men är en nyttig lagspelare. Tror vi kommer att säga samma sak om Kösa när han kommer igång.
4. Precis som förra säsongen är BIF-tröjan nästan tom på reklam så när som på Gevalia- och KLM-reklamen. Jämför det med LIF-spelarna som såg ut som vandrande reklampelare. Dags för marknadsavdelningen att vakna. Reklam på tröjorna betyder pengar.

Linköping på torsdag. Snabba brynäsare rundar de östgötska (nåja) tvåmetersbackarna som trafikkoner. Victory is ours.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Jompe: Håller med dig fullt ut!! Krossa Lindköping på torsdag!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Ja, gött! Så gött! Helt plötsligt visade sig den gamla devisen "ett dåligt genrep ger en bra premiär" vara så rätt! Glömmer inte Superstars hemsida med stora, blåa siffror skrikande 8-1 rakt i ansiktet för några veckor sen. Nu är läget annorlunda. Bortförklaringarna hopar sig naturligtvis, som vanligt i maslägret. Som jag ser det var segern rättvis, men små marginaler avgjorde (som vanligt i såna här matcher). Visst slarvade Leksands "supermålis" Sean Gauthier, men hur ofta har det inte varit tvärtom i Leksands Ishall genom åren? Tror det var första gången vi fick några billiga kassar i ett derby i Dalarna!

Några utropstecken:

* Sjödda! Iskall elegant. Sen må masarna yla om Christer Olsson, Sjödda är klasser bättre! Var inte Olsson inne på två bakåt för leksingarna minsann?!

* Anger! Grym skridskoåkning! Och ändå "seg" enligt egen utsago. Vad månne bliva när han känner sig pigg i kroppen?

* Ram. Stabil. Trygg. Okej, rätt mycket returer, men sprider harmoni i de bakre leden. Men någon matchens lirare? Typiskt att få målvakten vald till bortalagets bäste - som vanligt hade de väl inte hållt koll på de övriga i BIF.

I övrigt kan mycket bli bättre. Men att vinna en premiär borta mot upphaussade leksingar (märkte någon vilken enormt jobbig ensidig vinkling på Leksand det var i Canal +? Om BIF spelade bra en period så var det LIF som "sjönk tillbaka med laget", medan om det var tvärtom var LIF som dominerade. Sjukt. Men det är som vanligt...) i deras egen hall är starkt. Vi kämpade ner dom helt enkelt, och det känns så otroligt skönt! Som bara en seger mot Leksand kan göra!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Hussen: Nog har vi väl fått några billiga kassar i Leksands islada förut? Förr-förra säsongen vann vi väl t.ex en match med 7-5 där Divis hade en riktigt dålig kväll. Minns att Bissett gjorde två mål som var allt ifrån otagbara (ett mål där Divis skrinnade ut med pucken, släppte den och Tom snodde den å hade sedan öppet mål), i samma match sköt Rudslätt en fladderpuck från mittplan som Divis slängde in. Kanske minns fel men jag har för mig att det gick till så, Bissett gjorde b.la hattrick den matchen och Hermansson avslutade målskyttet i öppen kasse...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Tja alla likasinade!!!
Skönt att spöa Leksand, men Ove Molins ont i huvudet är oroväckande.
22 oktober i Gavlerinken ska vi ta Leksand ingen.
Jamie Ram osäkert kort fortfarande , men bättre än Mattias Pettersson i alla fall .
Nu ska vi njuta riktigt mycket tills nästa match mot LHC

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Grattis till segern!

Vad kan man lära sig skjuta hårda skott som slinker in från egen blå? Kan vara användbart. :)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Bissett: jo han spelade 1 period...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
65 Selander: Om jag inte miss fel så kommer jag ihåg att han hade migrän nån match förra säsongen också...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Frasse99: Såg bara Nielsen 1 gång och det var när han assisterade Dhriset till reduseringen 1-1...
Men Anger var ju bäst i Brynäs iaf...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
BrynasDanne: Nielsen spelade ju fram Rosén till ett kalasläge i första också, samt hade ett par halvlyckade skott.. sköt av klubban nån gång också..

Helt klart piggast på isen enligt mej! Efter Anger då som verkligen visade prov på fart och styrka.. Nåt sånt såg man inte mycke av i AIK..
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
KentaK: Ja just d... hade glömt det... kollade inte så noga på vilka som spelade i Leksand mer på Brynäs... Leksand kollade jag bara spelet på inget annat...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
BrynasDanne: Ok..

Men måste säga att det är kul att läsa i Aftonbladet att Esko varit närmast sur på presskonferensen och gnällt över att det var tamt överlag och bara ett fåtal spelare gick för full maskin..
Anger, Miettinen och Berka som var överlägsna igår kommenterade med en liten muttring om att dom kan så mycket bättre..

Visst det var tamt över hela laget igår, och det såg inte särskilt offensivglatt ut.. Men som det känns i luften och som Esko säger så kan det bli en riktigt rolig match i gavlerinken sen!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
KentaK: Ja... man längtar ju till nästa derby på hemmaplan... för att va säker på biljett borde man nästa ringa och boka nu direkt...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
BrynasDanne: Mårs???nä!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Bissett: Nej han var inte med ser jag nu när jag kollar i GD... Det var Jobs som spelade så bra inte Mårs...
Ursäkta mig igen!

// Danne den trogne Brynäsren
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
BrynasDanne: då vare bara 49 seriematcher (vinster) kvar då!!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
BrynasDanne: "Dhriset"?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Lilljanne: ooops... felstavning... Christer ska det vara!... *skäms*
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF
BrynasDanne: Inget att skämmas för. Jag trodde bara det var ett nytt öknamn på en exbrynäsare.
Kommentera

« · 119699