Brynäs IF

726393 inlägg · 7959 ämnen

Linköping - Brynäs 25/10

« · 602184 · » Till forumet


Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Usch va jag hatar att förlora....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Macile: Okej, det var lite irriterande.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynasaren: ja tror nästan att det var allihopa här inne på HS som inte kom in överhuvudtaget.
Nu är det fixat iallfall, skönt de.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Nu börjar tredje snart
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Var det fler som inte kom in hit på nåra timmar?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Heja Brynäs!

0-3 och 12-31 i skott efter två perioder.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Macile: Jag undrar varför de flesta säger att Skoog är bänkad, den edna som startar på bänken ikväll är Spets.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynästigern: Skoog är 7:e back pga att Kupan är skadad.
När Kupan är tillbaks så kör nog Boorken med 4:a backpar igen.
Brynäs resonerar att det är bara dumt att plocka hem Niklas över en match, bättre han får fortsätta i Almtuna då.
Är någon back borta, då går Boork ner på 3 backpar istället.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynästigern: Jag tror inte att det kommer att bli aktuellt förrän vid Jul. Det beror givetvis på skador på våra nuvarande backar. Kuparinen kommer förhoppningsvis tillbaka till nästa hemmamatch. Vi får se hur mycket speltid S.S får ikväll.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Skoog bänkad ikväll...kan det tyda på att vi tar tillbaka Niklas A från Almtuna snart månne?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
bradberry: Det är nog så enkelt att killarna börjar att bli slitna. Jag har fått för mig att de ligger i toppen av elitserien när det gäller träning. Detta är nåt vi kommer att skörda frukten av längre fram i serien OM så är fallet.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: hehe, äter bara gamla tröjor när mina lag inte vinner titlar (har blivit en del) eller efter ett vad om någon sport aktivitet ;)

Nä, skämt å sido...

Jag tycker att vi supportrar ska slå bort tanken att vi ska undvika kvalserien. Vi måste andas in nya tankar och förhoppningar.
Det som har varit förut, skit i det. Nu är det nytt och då ska vi satsa nytt också.-

Vi supportrar måste tänka positivt, framåt och ha en positiv anda över laget att de ska lyckas att ta sig till slutspel denna säsong
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Huge: Men det går ändå inte att komma ifrån att någonting hänt efter de två första hemmamatcherna. Har själv sett samtliga och kan säga som så att man visade upp en sällan skådad agressivitet mot ett uselt Leksand i tre perioder samt i större delen av matchen mot Modo. (borde varit större vinst)

Efterföljande fyra matcher har man uppträtt helt annorlunda. Mot Södertälje var det bortalaget som stod för grannlåten medan vi med extrem defensiv, en bra målvakt och massor av tur lyckades bärga tre poäng.

Mot Mora var Mora det bättre laget i 35 minuter. Där började man matchen försiktigt och ängsligt och tog sig samman först när Mora ledde med två mål och man inte hade något att förlora.

Frölundamatchen var pinsam. Hade göteborgarna valt att lägga in en till växel hade de kört över oss. Defensivt med alldeles för mkt respekt.

Mot Djurgården lika avvaktande..... Även om man i den matchen kanske hade trötta ben oxå.

Så någonting har definitivt hänt med spelet efter den härliga inledningen.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Macile: Det verkar inte bättre än att du har en fetisch att käka gamla tröjor... ;)

Slutspel? nja, det är för tidigt att sia om sånt nu. Men prio nummer ett är att undvika kvalserien i år.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Macile: Jo,vi får hoppas på det, annars blir det väl Sahlgrenska för din del*L*.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynästigern: hehe, näpp det stämmer.
Har förut provat att äta en snorgrön pikè tröja efter att blåvitt inte vann guldet förra året i allsvenskan. Den gick åt men det var inte så jätte gott precis ;)

Men jag hoppas att spelarna ser till att jag slipper äta denna tröja nu iallfall och att de själva klättrar i tabellen...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Macile: Hmm, hoppas att ditt tips slår in då. Skjortor kan inte vara så gott..Skämt åsido, tror definitivt att vi t o m kan ta mer än 9p på det programmet du visar upp.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Föresten nu när man är här inne så måste jag passa på att Gratta Ove Molin till över 600 matcher i Brynäs dressen.
Det kommer bli ännu mera. Tror att han passerar Janne Larssons rekord i antal spelande matcher innan Ove lägger av.

Han älskat honom som idrottsman sedan 1992 !

Supportrar - Nu tar vi vårat lag till ett efterlängat slutspel.
Fortsätt att gå på hemma matcherna och stötta dem så ska laget göra sitt på isen för att denna säsong ska sluta så lyckligt det kan bli ...

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Vi möter närmast: frölunda (b), linköping (h), färjestad (h), mora (b), leksand (b) och hv (h)...

Jag lovar er: om inte Brynäs tar minst 9 poäng under dessa 6 närmaste matcherna, då ska jag käka upp min brandGula skjorta...

Ska göra det framför klacken när jag kommer på besök till Gävle under säsongen ...

Jag hoppas spelarna i laget vill att jag INTE skall äta upp denna skjorta, inge bra för mag smältningen.

Tror att de tar minst 9 poäng annars får jag äta skjorta till midda ;)

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Ikv möter vi ett mycket svårspelat hemmalag.
Vi har svårt mot dem som det ses här nedanför (obs, denna länk går ej att lägga in, därför kopierar jag denna från svenskaspel.se)

050129 Brynäs-Linköping 3-6
041211 Linköping-Brynäs 3-0
041101 Brynäs-Linköping 3-1
041005 Linköping-Brynäs 2-2
040127 Linköping-Brynäs 7-0
031211 Brynäs-Linköping 3-2
031118 Linköping-Brynäs 5-2
031007 Brynäs-Linköping 2-7
030402 Linköping-Brynäs 3-2
030319 Brynäs-Linköping 2-1
030222 Linköping-Brynäs 2-3
030118 Brynäs-Linköping 4-3
021024 Linköping-Brynäs 5-3
020926 Brynäs-Linköping 5-2
020129 Linköping-Brynäs 6-3


Men vi kan vinna. Om alla spelare är taggade, vi får en bra start och Honken spikar igen så kan vi ta minst 1 pinne. Vi måste vara positiva så här innan matchen börjar.

Tips: 3-2 till LHC efter sudden

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19:
Hehe, jag har massa åsikter : )
Givetvis torsk ikväll.
 Däremot tror jag på seger hemma mot LHC. Jag tycker också vi ska kliva fram mer på bortaplan, hellre en snygg förlust med 3-6 än 0-3 efter sista två i öppen kasse....

Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Hoppas Boorken inte ser denna match som en "mellanmatch".
Tror att chanserna är större till poäng än mot Frölunda på torsdag, då Frölunda har en vilodag extra gentemot Brynäs.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
sylf: "Det är ju knappt att man kan spela hemmaspel hemma,då saknaden på eget offensivt spel är enorm.All koncentration ligger på defensiven,då ser det ut så här."

Jaså?
Vi har vunnit 4 av sex hemmamatcher, torsk mot Frölunda och en halvknackig insats mot Djurgården, där vi trots allt vänder ett 0-2 underläge och "vinner" en pinne.
Nä, det där överdrivna snacket om att vi inte skulle ha ngt hemmaspel håller inte. Hur förklarar du de 4 vinsterna då?
Extrem defensiv, eller?
Jag kan till viss del hålla med de som förespråkar en lite mer offensiv satsning på bortaplan, men då skall det ske mot rätt lag, sas.
Tror att en striktare defensiv är att föredra mot de s.k topplagen.
Det spar om inte annat på krafterna, i synnerhet när det är en period med tätt mellan matcherna.
Skall man unna sig lyxen att spela offensivt borta i alla lägen, då bör man ha en trupp likvärdig den Frölunda har, vilket ngn så klokt var inne på.
Boorken har ju en strategi där det gäller att spela efter materialet och jag tror att konsekvens lönar sig i längden.
Åtminstone i den uppbyggnadsfas som vi trots allt fortfarande befinner oss i.
Annars är det väl som vanligt när det gäller tajmingen vad beträffar de lag vi möter: den är inte bra.
Senast mötte vi ett heltaggat Djurgården som precis gjort en mkt blek insats mot Mora.
Och nu LHC som torskat 2 raka.
Fast jag hoppas och tror på Cassels ord: "Vi skall ner och knäppa dom på näsan...."
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19: Tyvärr är även jag negativ (som vanligt) och tror på torsk.

Vore extra skönt att ha fel i kväll för LHC (lag och fans) är ett lag jag önskar allt nederlag 7 dar i veckan 52 veckor om året.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
claesw: O du sitter o märker på andra som vanligt.........:-)

Har du en egen åsikt om nåt egentligen,eller?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19:
Hur mycket ska du gardera inlägget egentligen?? ; )

Antingen tror du väl på torsk eller inte!!?  : O
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: 45 skott?är det nåt lag som har skjutit det på oss,tror inte det va?det kan ha varit mot tälje borta isf,men de senaste bortamatcherna har det legat mellan 20-25...............
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: tror som du att det blir (dyng)torsk ikväll. Är också kluven över hur vi skall spela, trycka fram laget och blotta sig eller bli stående i egen zon med LHC:are som manglar oss.
Det håller definitivt inte att tillåta motståndarna att skjuta 45 skott mot oss, laget är mer än 1 målvakt.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Inte kommer vi få riktigt med stryk ikväll,det är jag rätt säker på,men jag tror LHC är något för starka för oss!!

Men man får hoppas att man har fel,om vi sätter våra få lägen som kommer att få och att försvarsarbetet funkar samt att Honken gör en kanonmatch då finns det ju skrällchans!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Det är ju knappt att man kan spela hemmaspel hemma,då saknaden på eget offensivt spel är enorm.All koncentration ligger på defensiven,då ser det ut så här.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
kacken: Tror tyvärr att vi åker på riktigt med stryk ikväll, LHC förlorar inte 3 matcher i rad, Brynäs måste spela mer offensivt för som det är nu så hackar hela maskineriet. Hoppas att jag har fel dock och att dom kan överraska oss!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: En del i problematiken kan vara att de har för många direktiv. Spelglädjen försvinner i alla "MÅSTEN".
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Att dom inte gör bättre ifrån sig på hemmaplan tror jag beror på ambivalens och ängslighet för det är så det ser ut iaf, tycker att man märker att inte spelarna riktigt är säkra i sina roller??
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Ja visst är det enklare när man heter Frölunda. De har ju ett stort antal spelare att luta sig mot när det gäller. Frölunda har ett homogent lag med precis rätt mix. Ett lagbygge som har tagit några år och ex antal miljoner att få ihop.

Vi pratade innan serien om att det är en start på ett nytt Brynäs i Boorks regi. I grund och botten är det ju i stort sett samma lag som vi sett misslycka år ut och år in. Det är en lång process att vända en flera år lång trend.

Jag har inga som helst krav att Brynäs skall glida in och vinna bortamatcher mot topplagen. Däremot så blir jag grymt besviken när de inte gör bättre ifrån sig på hemmaplan mot lag som vi MÅSTE vinna emot.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Keb har väl en liten åsikt om detta med bortaspel vilket jag tror stämmer in en del utav.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Grundtaktiken kan väl ändå vara den samma! Klart lättare dock när man heter Frölunda, dom kan ju sätta ut vilken uppstöllning som helst på isen!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Ja du, den frågan får du nog ställa till Boork himself. Nog att man kan tycka att man kan köra samma spel både hemma och borta. Men det är detaljer som avgör en del. Ett exempel på en sån detalj är att so hemmalag har du fördelen med att ha sista bytet, så du kan matcha ditt lag på ett bättre sätt. Som bortalag får du mer försöka anpassa dig till hur Motståndaren byter. Detta är nog EN av anledningarna till att man har olika taktiker.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Har skrivit det förut o skriver det igen, varför har en annorlunda taktik borta??
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Du har rätt i vad du säger att man ska ha folk framför mål och att man då skall skjuta mycket. Det finns dock en stor hake i det hela.

Boorks bortataktik.

Spelarna spelar under jäkligt hårda direktiv om att de måste "vara jävligt snabba tillbaka till sina positioner vid en spelvändning" Detta medför att spelarna inte vågar åka ifrån området i närheten av den position som de skall ha vid en spelvändning. Detta syns mest på backspelet när de hellre backar och säkrar än att kliva upp och möta en puck som är på väg ut ur offensiv zon, speciellt när en motståndare jagar mot pucken. Då väljer backen det säkrare alternativet och stannar för att säkra hemåt.

Jag tror det är precis sånt som Boork menar med att "det sitter i väggarna" Brynäs har haft det för tungt de senaste åren för att de skall våga kliva på och prestera det spel som du efterlyser.

Om det sedan är tålamod, jävlaranamma eller lobotomi av spelarna som gäller är upp till Boork att avgöra. Det är en lång process det här, fast man borde nog kunna önska att de nya spelarna som inte varit med och haft det tungt kunde visa lite mer respeklöshet och kliva på mer, visa vägen helt enkelt.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Beezer: "Enkelt men inte mindre sant för det!" skall det vara.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Det är en självklarhet att fler skott skall eftersträvas. Med 243 avlossade till dags dato så hade vi teoretiskt kunna göra 243 mål. Frölunda har teoretiskt kunnat gjort 411 mål. Skjuter man noll skott vet man med säkerhet att man inga mål gör...... :)

Enkelt med inte mindre sant för det!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
svennis: Det ska göra ont att spela hockey, det är varken bridge eller knyppling dom håller på med!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
svennis: Då är det Boorks förbannade skyldighet att se till att det blir så anser jag, är man inte villig att offra sig för laget eller ta order, då ska man sitta på bänken och titta på!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Då gäller det att spelarna är villiga att ta mycket stryk framför målet och tyvärr verkar det inte vara så många som är villiga till det.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: "Hockeyorakel" ska du nog ta med en gnutta salt. Finns det folk framför mål så ska man skjuta från alla håll o kanter, det kan studsa både här o där, för som det är nu så fungerar det jävligt dåligt!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Brynäs gör definitivt allting rätt... Det var bara det där med "skott från alla håll o kanter!!!" som jag inte höll med om. Själklart ska vi ha in folk framför kassen.

Kul att du numera upphöjt mig till "hockeyorakel"....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: Så länge du skjuter så är ju chansen större att du gör mål än att du åker o snirklar o snirklar för att hitta det rätta läget,Mora har ju gjrt lika lite mål som vi,men för dem kommer säkert målen trilla dit om dem bara fortsätter skjuta,!!

Ett exempel,var ju Djurgårdsmatchen sist,i första o andra perioden så tror jag knappt la ngn "myra" ner på Lassila,utan då letade man efter det bästa läget hela tiden,speciellt när Wahlberg var inne!!

I tredje när Brynäs jagade för en kvittering så började man lägga in pucken på mål,och det var mycket nära flera gånger att pucken trillade dit!!

Så in mä gubbs framför kassen o mata!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: Om du har tittat på någon/några av Moras matcher så skulle du veta att täckningen framför mål inte är den bästa!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: Ok du store hockeyorakel, Brynäs gör allting rätt alltid!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: It goes whithout saying såklart!! Självklart så ska det finnas folk framför mål, frågan är väl hur Boorken ska få dit dom :-)
Kommentera

« · 602184 · »