Brynäs IF

726268 inlägg · 7958 ämnen

Linköping - Brynäs 25/10

« · 602276 · » Till forumet


Sv: Linköping - Brynäs 25/10
70 Rodrigues: Det blir som de senaste åren,det här är inte ett dugg bättre.Laget är i total avsaknad av eget spel.Vore jag Syndlöf skulle jag börja kolla plånboken.Minst 4 nya behövs för att undvika kvalspel.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Det där gick ju bra, TOTALT förnedrade, hade vi inte haft "Honken" i mål så kunde det ha blivit tvåsiffrigt. Boorken börjar coacha o vaska om först i 3:e perioden, varför så sent? Återigen få och dåliga skott. Usch, nu börjar det kännas som dom senaste 3-4 åren igen, hua!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
En (färgad?) matchrapport finns nu på SvenskaFans, se länk. Jag förstår att det för en brynäsare kan se ut som att jag är enögd och subjektiv i mitt referat, men det var faktiskt riktigt stor skillnad mellan lagen ikväll. Tyvärr för er del.

Men var rädda om Honken, en riktig klippa längst bak.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT:
Nä, vi visste ju att de här fjorton dagarna är "Hell Week x 2", men några ströpoäng borde det ha blivit och kan fortfarande bli. Men inte ska vi behöva vänta till omgång 20? De första goda vinstchanserna kan jag se redan vid omgång 18 och 19 - dvs vid Siljan Runt: borta Mora 3/11 och borta Leksand 5/11.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
JanT: Det låter som ett högst realistiskt scenario. Vi får tacka vår lyckliga stjärna att laget innehåller två målvakter av yppersta klass.
Sen måste man fråga sig varför så meriterade spelare som Lind, Wahlberg, Dackell m.fl. fortsätter att underprestera så kraftigt framåt. Beror det enbart på att Boork beordrat "tok-def" pga vår svaga backbesättning?
Kan aldrig bli nöjd med att laget match efter match aldrig ens kommer i upp i 20 skott totalt under en match. Det är vad "de fyras gäng" levererar under en period i många matcher.
Till råga på allt åkte J-20 laget på däng mot bottenlaget Almtuna....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
65selander: Det lär krympa ännu mer fram till omgång 20. BIF & LHF har tuffa spelprogram framöver. LIF får det dock svårt i botten, man får inte tappa poäng mot SSK hemma i det läge man befinner sig nu!

Personligen blir jag inte överraskad om vi är under slutspelsstrecket efter 20 spelade omgångar. Därefter lättar vårt spelprogram betänkligt.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
65selander: Vi får se till att avståndet ökar igen. Redan på torsdag kan vi ju fixa tre poäng fast det kommer bli välldigt tufft, kanske ännu tuffare än i dag.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Nja vi håller oss på rätt sida men det krymper....

1 Frölunda 13  9  3  1  2  57- 25  32  
2 HV 71    13  9  3  1  2  42- 17  32  
3 Linköpin 13  9  2  2  1  35- 22  30  
4 Färjesta 13  7  3  3  0  36- 22  24  
5 Timrå    13  6  1  6  0  28- 31  19  
6 Modo     13  5  2  6  0  27- 27  17  
7 Brynäs   13  4  4  5  1  25- 30  17  
8 Luleå    13  5  0  8  0  30- 38  15  
9 Mora     13  4  2  7  0  25- 36  14 
10 Djurgård 13  3  2  8  1  28- 45  12 
11 Södertäl 13  3  2  8  0  19- 37  11 
12 Leksand  13  1  2 10  0  22- 44   5 

Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Falken: Det blev 4-4
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Falken: Håll nu ut och låt det sluta 4-4. Inga mer poäng till något av lagen tack!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Leksand - Södertälje 4-4 nu. Kanske bra för oss.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynasaren: Sur förlust ida men ganska väntad tyvärr. Men nu tar vi nya tag mot Frölunda. Nu ska vi faan bryta den jävla sviten mot dem...

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Falken: 44-17, då gjorde Honken en bra i alla fall.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Slut.

Linköpings HC - Brynäs IF 3-0 (1-0,2-0,0-0)
Skott: 44-17 (13-9,18-3,13-5)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynasaren: Jo hej du ;) Jag är riktigt orolig... Fan att man ska behöva må dåligt i år igen.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Falken: Jaha, ännu en förlust. Nu får vi väll ta nya tag på torsdag mot Frölunda.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Nehe, inte ett enda mål i dag då.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynasaren: Ett mål vore ju inte fel.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bif_FANS: PP nu för Brynäs. Absolut sista chansen.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Kom igen nu!!! Någon som skall på Frölunda-Brynäs???
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Just nu närmar sig kvalserien allt mer. Om resultaten står sig är vi bara fem poäng före Djurgården. Brrrr.....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Falken: Spets missade friläge. Måste sätta chanserna nu.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Tycker Boorken lär fixa till det här genast. Om vi förlorar i dag så har vi sju förluster på åtta matcher samt endats 5 poäng av 24 möjliga. Visst har vi mött topplag men nog fan ska vi kunna ta med oss någon poäng då och då.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Danne66: Okej, låter ju inge bra.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynasaren: Enl. Lasse Granqvist på P4 så är klasskilnaden total!! LHC är mycket bättre än brynäs på ALLA positioner. Brynäs får det tungt framöver!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Falken: 18-3 i skott i andra,det verkar som om vi blir överkörda!!!

Viktigast just nu är att försöka göra en bra sista period som vi kan ta med oss till Göteborg!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Falken: Mm, det ser ju inte specielt bra ut nu. Nu är man ganska nöjd om dom lyckas med att göra en bra sista period.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Usch va jag hatar att förlora....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Macile: Okej, det var lite irriterande.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynasaren: ja tror nästan att det var allihopa här inne på HS som inte kom in överhuvudtaget.
Nu är det fixat iallfall, skönt de.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Nu börjar tredje snart
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Var det fler som inte kom in hit på nåra timmar?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Heja Brynäs!

0-3 och 12-31 i skott efter två perioder.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Macile: Jag undrar varför de flesta säger att Skoog är bänkad, den edna som startar på bänken ikväll är Spets.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynästigern: Skoog är 7:e back pga att Kupan är skadad.
När Kupan är tillbaks så kör nog Boorken med 4:a backpar igen.
Brynäs resonerar att det är bara dumt att plocka hem Niklas över en match, bättre han får fortsätta i Almtuna då.
Är någon back borta, då går Boork ner på 3 backpar istället.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynästigern: Jag tror inte att det kommer att bli aktuellt förrän vid Jul. Det beror givetvis på skador på våra nuvarande backar. Kuparinen kommer förhoppningsvis tillbaka till nästa hemmamatch. Vi får se hur mycket speltid S.S får ikväll.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: Skoog bänkad ikväll...kan det tyda på att vi tar tillbaka Niklas A från Almtuna snart månne?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
bradberry: Det är nog så enkelt att killarna börjar att bli slitna. Jag har fått för mig att de ligger i toppen av elitserien när det gäller träning. Detta är nåt vi kommer att skörda frukten av längre fram i serien OM så är fallet.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
GävleLasse: hehe, äter bara gamla tröjor när mina lag inte vinner titlar (har blivit en del) eller efter ett vad om någon sport aktivitet ;)

Nä, skämt å sido...

Jag tycker att vi supportrar ska slå bort tanken att vi ska undvika kvalserien. Vi måste andas in nya tankar och förhoppningar.
Det som har varit förut, skit i det. Nu är det nytt och då ska vi satsa nytt också.-

Vi supportrar måste tänka positivt, framåt och ha en positiv anda över laget att de ska lyckas att ta sig till slutspel denna säsong
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Huge: Men det går ändå inte att komma ifrån att någonting hänt efter de två första hemmamatcherna. Har själv sett samtliga och kan säga som så att man visade upp en sällan skådad agressivitet mot ett uselt Leksand i tre perioder samt i större delen av matchen mot Modo. (borde varit större vinst)

Efterföljande fyra matcher har man uppträtt helt annorlunda. Mot Södertälje var det bortalaget som stod för grannlåten medan vi med extrem defensiv, en bra målvakt och massor av tur lyckades bärga tre poäng.

Mot Mora var Mora det bättre laget i 35 minuter. Där började man matchen försiktigt och ängsligt och tog sig samman först när Mora ledde med två mål och man inte hade något att förlora.

Frölundamatchen var pinsam. Hade göteborgarna valt att lägga in en till växel hade de kört över oss. Defensivt med alldeles för mkt respekt.

Mot Djurgården lika avvaktande..... Även om man i den matchen kanske hade trötta ben oxå.

Så någonting har definitivt hänt med spelet efter den härliga inledningen.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Macile: Det verkar inte bättre än att du har en fetisch att käka gamla tröjor... ;)

Slutspel? nja, det är för tidigt att sia om sånt nu. Men prio nummer ett är att undvika kvalserien i år.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Macile: Jo,vi får hoppas på det, annars blir det väl Sahlgrenska för din del*L*.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
brynästigern: hehe, näpp det stämmer.
Har förut provat att äta en snorgrön pikè tröja efter att blåvitt inte vann guldet förra året i allsvenskan. Den gick åt men det var inte så jätte gott precis ;)

Men jag hoppas att spelarna ser till att jag slipper äta denna tröja nu iallfall och att de själva klättrar i tabellen...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Macile: Hmm, hoppas att ditt tips slår in då. Skjortor kan inte vara så gott..Skämt åsido, tror definitivt att vi t o m kan ta mer än 9p på det programmet du visar upp.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Föresten nu när man är här inne så måste jag passa på att Gratta Ove Molin till över 600 matcher i Brynäs dressen.
Det kommer bli ännu mera. Tror att han passerar Janne Larssons rekord i antal spelande matcher innan Ove lägger av.

Han älskat honom som idrottsman sedan 1992 !

Supportrar - Nu tar vi vårat lag till ett efterlängat slutspel.
Fortsätt att gå på hemma matcherna och stötta dem så ska laget göra sitt på isen för att denna säsong ska sluta så lyckligt det kan bli ...

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Vi möter närmast: frölunda (b), linköping (h), färjestad (h), mora (b), leksand (b) och hv (h)...

Jag lovar er: om inte Brynäs tar minst 9 poäng under dessa 6 närmaste matcherna, då ska jag käka upp min brandGula skjorta...

Ska göra det framför klacken när jag kommer på besök till Gävle under säsongen ...

Jag hoppas spelarna i laget vill att jag INTE skall äta upp denna skjorta, inge bra för mag smältningen.

Tror att de tar minst 9 poäng annars får jag äta skjorta till midda ;)

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Ikv möter vi ett mycket svårspelat hemmalag.
Vi har svårt mot dem som det ses här nedanför (obs, denna länk går ej att lägga in, därför kopierar jag denna från svenskaspel.se)

050129 Brynäs-Linköping 3-6
041211 Linköping-Brynäs 3-0
041101 Brynäs-Linköping 3-1
041005 Linköping-Brynäs 2-2
040127 Linköping-Brynäs 7-0
031211 Brynäs-Linköping 3-2
031118 Linköping-Brynäs 5-2
031007 Brynäs-Linköping 2-7
030402 Linköping-Brynäs 3-2
030319 Brynäs-Linköping 2-1
030222 Linköping-Brynäs 2-3
030118 Brynäs-Linköping 4-3
021024 Linköping-Brynäs 5-3
020926 Brynäs-Linköping 5-2
020129 Linköping-Brynäs 6-3


Men vi kan vinna. Om alla spelare är taggade, vi får en bra start och Honken spikar igen så kan vi ta minst 1 pinne. Vi måste vara positiva så här innan matchen börjar.

Tips: 3-2 till LHC efter sudden

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Bissett19:
Hehe, jag har massa åsikter : )
Givetvis torsk ikväll.
 Däremot tror jag på seger hemma mot LHC. Jag tycker också vi ska kliva fram mer på bortaplan, hellre en snygg förlust med 3-6 än 0-3 efter sista två i öppen kasse....

Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
Hoppas Boorken inte ser denna match som en "mellanmatch".
Tror att chanserna är större till poäng än mot Frölunda på torsdag, då Frölunda har en vilodag extra gentemot Brynäs.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 25/10
sylf: "Det är ju knappt att man kan spela hemmaspel hemma,då saknaden på eget offensivt spel är enorm.All koncentration ligger på defensiven,då ser det ut så här."

Jaså?
Vi har vunnit 4 av sex hemmamatcher, torsk mot Frölunda och en halvknackig insats mot Djurgården, där vi trots allt vänder ett 0-2 underläge och "vinner" en pinne.
Nä, det där överdrivna snacket om att vi inte skulle ha ngt hemmaspel håller inte. Hur förklarar du de 4 vinsterna då?
Extrem defensiv, eller?
Jag kan till viss del hålla med de som förespråkar en lite mer offensiv satsning på bortaplan, men då skall det ske mot rätt lag, sas.
Tror att en striktare defensiv är att föredra mot de s.k topplagen.
Det spar om inte annat på krafterna, i synnerhet när det är en period med tätt mellan matcherna.
Skall man unna sig lyxen att spela offensivt borta i alla lägen, då bör man ha en trupp likvärdig den Frölunda har, vilket ngn så klokt var inne på.
Boorken har ju en strategi där det gäller att spela efter materialet och jag tror att konsekvens lönar sig i längden.
Åtminstone i den uppbyggnadsfas som vi trots allt fortfarande befinner oss i.
Annars är det väl som vanligt när det gäller tajmingen vad beträffar de lag vi möter: den är inte bra.
Senast mötte vi ett heltaggat Djurgården som precis gjort en mkt blek insats mot Mora.
Och nu LHC som torskat 2 raka.
Fast jag hoppas och tror på Cassels ord: "Vi skall ner och knäppa dom på näsan...."
Kommentera

« · 602276 · »