1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446142 inlägg · 7962 ämnen

Lockout 2012

Sv: Lockout 2012
arnio: Låt Brynäs räkna och bedöma om man har råd. Du och Loob behöver inte vara oroliga för Brynäs. Bylund och Karlsson kan räkna.

Huge: "Alla är sig själv närmast."

Boork verkar ha gjort ett scoop i sin krönika. Säger han nåt som inte gäller varje säsong, i alla lag och all elitidrott?

Huge: Jäklar, chockerande info! Människor är egoistiska! Nobelpriset till Boork för denna upptäckt!

Förresten något märkligt att bara ta upp negativa konsekvenser med NHL-spelare istället för att göra det mer objektivt och ta upp både positiva och negativa konsekvenser som de medför...

arnio: Klart det blir pengar... Tacka fan för det!

Brynäs publiksnitt ligger idag på 5800 pers. Lek med tanken att det kommer 2000 till på matcherna med dessa nya stjärnor och räkna med att Brynäs kan lägga 150:- /pers direkt i kassan. 2000 x 150:- = 300 000:- /match. 10 matcher i månaden och hälften hemma för att räkna enkelt, 5 matcher x 300 000:- = 1 500 000:-.

Lägg därtill sen att det blir ju inte svårare direkt för marknadsavdelningen att sälja iväg sponsorpaket med dessa spelare i laget!
Jag tror inte jag har räknat helt åt helvete i de här priserna (Frölunda räknar 170:- i avance i snitt på sina biljetter). Sen gick Brynäs 14 miljoner plus ifjol... Så Brynäs måste vara en av få föreningar i ES som skulle kunna låta det kosta med NHL-lirare!

Anders Blank: Vet inte om dom här kloka orden faller i god jord hos kortnästa supportrar utan vare sig insyn i eller ansvar för verksamheten i ett ES-lag, men håll till godo iaf....

Anders Blank: Fast jag jag förstår inte varför alla antar att det är juniorerna som kommer att petas om några NHL-spelare kommer. De som presterar sämst kommer naturligtvis att petas, oavsett vem det är. Jag kanske har glömt någon, men hittills är Djoos och Lindholm de enda juniorerna som har spelat för Brynäs den här säsongen och de har inte varit sämst i respektive lagdel när de har spelat. Djoos bör inte vara den som petas om Alzner kommer och Lindholm bör inte vara bland de som petas om Bäckström och Marcus Johansson kommer...

Anders Blank: tänk på försäkringsfrågan också, det kostar multum. Modo får enligt uppgifter betala 780 000/månad för sina två lock-outspelare. Skulle Brynäs ta in de spelare du nämnde så skulle det kanske kosta 1 500 000/månad och tänk dig om vi skulle ha dem i sex månader, det blir pengar det.

Anders Berg: Tycker Modo gör helt rätt å kör över Loob/Helber/HV-nissen (vad han nu heter). Det är de enskilda klubbarna som ska bestämma vilka som ska spela i laget och jag hoppas verkligen att Brynäs gör likadant å plockar hem Bäckis, Lindbäck och Marcus Johansson... MINST! Gärna Alzner och Tallinder också. Juniorerna får vänta ett år till, skadar dom inte alls!! Som junior har du bara att ta faktum å lira J20, Allsvenskan eller sitt bredvid Bäckis och lär ett år eller en månad eller hur lång lock-outen nu blir! Men framför allt, ge fan i å gnäll! Bästa möjliga lag ska spela!

Höken, Arnason lär ju inte va aktuell. Blir det nåt från Sundlöv/HGK så äre nog 1-5 av de som jag nämnt här ovanför som är på gång in! Ingen pajasvärvning iår igen, han må väl ha lärt sig nåt Sundlöv tycker man!!

Anders Blank: Ja, så underbart det blir nu! En riktig Kalle Anka-säsong att längta efter! Hoppas Tyler Arnason kommer... Nej, fy fan. Alla som kommer över kommer inte vara 100 % seriösa. 

Zappaholic: Givetvis är det så... Fan så man myser att Loob är nedkissad! Underbart! :) :)

Anders Blank: Jag tror alla lag kommer fylla på nu. Även FBK, HV och LHC. Loob är ordentligt nedkissad av Modo nu. dock kommer han torka sig, byta kallingar och åsikt. Dubbelmoralen segrar igen...

Zappaholic: Fan va gött!!! ÄNTLIGEN! Hoppas HGK/Sundlöv vågar stöta sig med Loob/Helber å HV-snubben bara! För en gångs skull säger jag: Heja Modo! :)

Mmmmm...en pre-gamle Ardbeg Galileo i glaset. Fantastiskt fin!!!

70 Rodrigues: Nej han spelar inte.

arnio: Holy shir, du mådte verkligen röka bra grejer :-)

Zappaholic: Steen spelar inte idag tydligen.

Slajsarn: Modo går emot beslutet och tar in NHL-spelare! Då kommer alla lag följa efter och vi får hem Bäckis som förhoppningsvis tar med sig Johansson och Alzner från Capitals...

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:

Moras 1:a femma mot DIF

6. Vikstrand, Mikael
8. Hellgren, Jens

26. Schumacher, Christofer
11. Kopitar, Anze
19. Holmström, Jens

Redigerad kommentar

SH:Det är framför allt väldigt intressant att det är Klubbdirrar och annat styrelsefolk som verkar hålla i trådarna. Borde inte sportcheferna vara de som beslutar i det som gäller det idrottsliga?

Vi får förresten se om det inte blir indragen veckopeng nästa säsong. i har ju redan haft Hellström på korttidskontrakt. Du vet ett sånt som raserar ett lagbygge -)

70 Rodrigues: Dax för 3 pinnar med andra ord.

Slajsarn: Nu är det dryga 3 tim till GAME :-)

Slajsarn: Ja mycket märkligt hela resonmanget. Läser man Bylunds kommentar kan man ju undra om man vill ta in någon ersättare till Persson överhuvudtaget. 

"– Vi har hela tiden sagt att vi inte tycker det är bra att skriva korttidskontrakt med spelare. Tidigare erfarenheter vi haft av liknande situationer har gett oss den uppfattningen. Det handlar om rent sportsliga grunder, bland annat utvecklingen av den egna juniorverksamheten."

Ska man då alltid ta in en junior...?

Sen tycker  jag att t ex Loob och Helbers utspel är otroligt hyckleri. Att just dom skulle värna om "svensk hockey" är ju pinsamt. Det är stor skillnad nu mot förra lockouten typ ekonomi och kontakt med agenter m m. Dom är helt enkelt skraja för att dom inte ska kunna dra samma fördelar som förra gången när dom i stort sett kunde plocka in vem dom ville.

Vilken jävla circus det har blivit av denna Lockout. Jag tycker att det är väldigt intressant att man har börjat skilja på spelare. Man har aldrig klagat på lag som tagit in spelare på korttidskontrakt, typ try-out, artistkontrakt och lån för att täcka upp för skadade spelare. Exempelvis "Kuddens" korttiskontrakt för att ersätta ersättaren Kokko.

DÅ var det ingen som reflekterade över att man tog in en ersättare. Men man får tydligen inte göra det om spelaren är för "bra". Nu var visserligen inte "Kudden" under kontrakt av en annan klubb men det är ju egentligen ingen skillnad för hans deltagande i Brynäs.

Summa sumarum är alltså att det är inte tillåtet att ta in NHL spelare på korttidskontrakt men det är tillåtet att ta in vilken annan spelare som helst på olika former av korttidskontrakt. Tar man in en spelare på artistkontrakt så måste an ju välja när man tar in honom. Vanligtvis väntar man ett tag så att dekan stanna säsongen ut, men de är ju rent krasst inte här hela säsongen. Så vad är egentligen skillnaden?

Nej det här börjar mer och mer likna en dokusåpa :-(

arnio: Självklart spelar ekonomin roll. Men det är väl knappast den faktor som gjort att man inte värvar? Det är ju politik i detta. Lojaliteten gentemot ligan etc. Ekonomin spelar roll. Visst. Försäkringar etc... Men det är inte där skon klämmer om man säger så...

Känns som att inget lag vill vara först med att värva. Om en kommer så kommer alla.

Redigerad kommentar

bradberry:Självklart spelar ekonomon en roll, skulle Brynäs säg ta in Lindbäck, Bäckis, Johansson, Alzner så kanske detta kostar säg två mille i månaden. Sedan kommer problemet med spelare som inte får plats i laget, vad gör vi med dem? Vi kan inte sälja dem och det blir kanske svårt att låna ut dem på obestämmd tid också. Ett par kan vi skicka till J-20 men kolla tex. på Rahm som har ett tvåårskontrakt, vad gör vi med honom, eller med Harju tex. Ingen lätt situation om det börjar med korttidskontrakt och det sedan visar sig att säsongen i NHL ställs in.

tobhund: "Om en spelare har ett femtonårskontrakt så är det inte spelarens lön som försäkras, det är arbetsgivarens framtida kostnader som nu svenska företag nu betalar premier för!"

- Trodde jag var solklart. Då vissa tror att om de betalar försäkringen gör de spelaren en tjänst? Ha, ha, ha.... Det är ju NHL- klubben vi krattar åt för helvete! Vakna!

atilla: Jag tvivlar faktiskt på att Brynäs är intresserade av Lindbäck ändå. Ska Brynäs satsa så är Bäckis, (Marcus Johansson) och någon försvarare prio ett (min gissning).

Brynäs_89: Ha, ha, ha...

När man läser ditt inlägg undrar man om du följt med i händelseutvecklingen överhuvudtaget...

Tror du det är en ekonomisk fråga i huvudsak?

Humor?

Vad tror ni om att vi fans skulle fixa ett EXTRA insatt årsmöte med styrelsen om att ta in spelare och se vad de skulle kosta och hur man ska kunna finansiera det? Fattar egentligen inte varför HGK har sådant problem att bara ta hit bäckström linbäck "johansson/alzner" det är för fan bara göra som man har gjort tidigare när man har värvat Nordqvist och Brendl man tar in sponsorer och folk som vill lägga pengar så att brynäs har råd FATTAR inte att de ska vara så jävla svårt!

JimmyH: Snarare ett slarvfel som kan hända.

JimmyH: Aftonbladet är inte direkt trovärdiga, jag tror att de startar många rykten själva bara för att få något att skriva om.

Peja: "utsågs till Kanadas bästa back."

Intressant formulering för att bli utsedd till bästa back i kanadensiska juniorligan, CHL.

Peja: Vad ska vi med Alzner till? Vi har ju L.Jonsson på väg tillbaka!!....

I går röstade Brynäs ordförande för en överklagan mot konkurrensverket. Det kan ses som att klubben inte vill ha NHL-spelare i elitserien under lockouten. Men parallellt närmar sig klubben stjärnor från andra sidan Atlanten.

Enligt vad Sportbladet erfar är klubben nära att värva Karl Alzner. Den 23-årige kanadensaren är helt ordinarie i Washington Capitals och utsågs 2008 till Kanadas bäste back.

arnio: Fan va skönt det vore om Modo och/eller Frölunda kunde bryta den här jävla pakten! Det är ju för fan att jämföra med en sekt snart det här ju! Bäckis, Marcus, Alzner å Lindbäck är klara för Brynäs inom två veckor! Forza!

tjugo8:Modo och Frölunda är de enda klubbarna som är för korttidskontrakt med lock-outarna från NHL.

mobil.aftonbladet.se/sportbladet/article15485505.ab

tjugo8: helt klart är att inte Brynäs kommer att bli de första som bryter mot "överenskommelsen" men gör andra det så blir nog läget annat. Vågar Modo eller är det bara snack?

Redigerad kommentar

Ord och inga visor, från igår kväll...eller...?

Brynäs ordförande Bo Bylund.

"– Vi kommer inte att skriva några korttidskontrakt med någon som är lockoutad från NHL."

Anders Blank: Ett förtydligande angående överklagandet.Det är nu fritt fram för Elitserieklubbarna att ta in NHL Spelare på korttidskontrakt . Detta gäller från tills överklagandet är behandlat i första hand.

micke: Den svenska Elitserien kommer aldrig nånsin kunna klassa sig som världens näst bästa liga så länge det sitter såna här betongrövar på bestämmande stolar! Blir så jävla less på tugget som Loob å Helber håller på med nu. Loob som för några säsonger sen helt var inne på att skrota ES i sin nuvarande form för nån jävla Europamodell av NHL håller nu ES som nåt högre än Gudarna som måste skyddas mot de onda NHL-spelarna som kommer hit å förstör ligan, ruinerar klubbarnas ekonomi å tvingar ner de stackars juniorerna till div. 3!! Varför ska Sverige å ES vara den enda serie i Europa som stänger ute världsstjärnor? Skärpning för fan!

Trodde det här skulle bli en häftig lördag med uttalande från Sundlöv att han för samtal med Bäckis, Marcus Johansson, Lindbäck och Alzner... Kryddat med en vinst över gnäll-Helber å fitt-Jämtin men då börjar lördagen med det här beskedet istället: Hockeyligans skitnödiga klubbar överklagar KKV:s beslut... (Verkar fan dom gör det bara för å förhala ett öppnande av serien för NHL-spelarna tills NHL går ut å lockoutar hela säsongen). Linköping vinner ikväll, Jämtin gör mål å skadar ytterligare en back med en cross-checking i ansiktet... Men det hör till spelet å vi ska inte värva NÅN! ÅÅÅÅHHHHH!!!

Bitter? Inte alls... Less? Som fan!

tobhund:Enkelt, erbjud 75000 per månad till alla, försäkring som vem som helst, Nåja.. Som en Elitseriespelare...

Kräver man bättre försäkringsskydd så ....

Jag vet inte riktigt vilket av mina inlägg detta svar är riktigt till.

Menar du 75000 i månadslön till vilken lockoutspelare som helst och försäkringen som de spelare i elitserien som är med i SICO har förhandlat till sig?

Det funkar ju inte så i verkligheten vet du?

micke: Enkelt, erbjud 75000 per månad till alla, försäkring som vem som helst, Nåja.. Som en Elitseriespelare...

Kräver man bättre försäkringsskydd så ....

Peja:Fast den inslagna vägen sett till tidigare lockouter är ju att tillåta NHL-spelare under lockouter?

Ja, och jag hade gärna sett att den vägen hade fortsatt. Nu valde HL och tacka nej. Då tycker jag det är viktigare att HLs medlemmar följer det beslutet och inte tjallar till KKV.

Jajjen: Och du menar att lockoutspelare i Elitserien, som 04/05, skulle ändra den utvecklingen?

Har du läst någonting som jag skrivit?!

1. Jag sa ju att jag var FÖR att släppa in 2-3 lockoutspelare och att jag HOPPAS att HL ändrar sitt beslut.

2. Om dom inte gör det så ska ALLA lag följa HLs överrenskommelse. Överrenskommelser är till för att följas när dom har beslutats.

3. Bryter ngn mot detta beslut HL har fattat så förväntar jag mig en hård bestraffning.

4. Skulle KKVs beslut (som ännu inte är slutgiltig) gå igenom pga av att ngn klubb bryter sin överrenskommelse med HL så KAN det innebära att alla beslut HL har gjort kan brytas. Detta KAN sluta med att elitserien blir ett enda kaos. Inga transferfönster, ingen max 2 EU/ESSspelare-regel, inget samarbete om lån mellan ES-klubbar och AS-klubbar osv.

Det SKULLE kunna vara en början till den utveckling du så gärna verkar se fram emot.

micke: Fast den inslagna vägen sett till tidigare lockouter är ju att tillåta NHL-spelare under lockouter?

Jajjen: Du svarar inte på min fråga, tycker du det är ok att svenska företag eller föreningar ska betala NHL-klubbarnas försäkringar

micke: Och du menar att lockoutspelare i Elitserien, som 04/05, skulle ändra den utvecklingen?

Jajjen: Just det, men hur många svenska lag är det som gått ut till sina sponsorer och bönat om bidrag för att försäkra t ex ST LOUIS Blues. JAG TROR ATT SPONSORN TROR ATT HAN FÖRSÄKRADE P BERGLUND

« · 1519246 · »