Jag hoppas Modo dyker upp i morron med alla NHL-spelare dom har. Hockeysäsongen kan börja!
Slajsarn:
Eftersom jag ev. tillhör dom skribenterna du beskriver i ditt inlägg vill jag klargöra att...... jag är en sportnörd av sån rang att jag är tillräckligt road av ES varje vinter UTAN att sportcheferna skall stressa varandra till budgetöverskridande. I.v.f. inte mer än vad som förekommer en helt "vanlig" ES-säsong.
Trösten för oss som saknar tilltro till sportchefernas budgetkapacitet är ju ändå att de inte lyssnar på oss i alla fall ;-)
Jajjen:
Förra säsongen inleddes med att man konstaterade att Brynäs för första gången på länge hade en del medel att satsa på lite dyrare värvningar. Man kontrakterade tre ganska anonyma tillskott i truppen och sa " vi skall ge juniorerna chansen och så avvaktar vi Ekholms öden over there".
Man hade is i magen att låta pengarna vila i börsen och spela hem guldet med det man hade.
Att det finns supportrar som ropar "go all in o köp allt som är löst" .... ja det kommer alltid att finnas, men du har inte läst att jag har föreslagit det ;-)
Loob????? hans ställningstagande är ju inte så svåranalyserat ;-)
Jajjen:Det verkar vara många skribenter som saknar tilltro till Brynäs ledning. Jag menar vad är det som säger att man skulle förköpa sig å det grövsta bara för att man tillåter NHL spelare i ES?
Visst finns det en risk att några lag skulle satsa hårt och sätta hela sin ekonomi på spel. Men att Brynäs skulle göra det håller jag för i princip orimligt.
Att juniorernas utveckling skulle bromsas vid korttidskontrakt är ett löjeväckande argument. Jag menar HL har sagt att man inte tillåter korttidskontrakt men om "säsongen ut" kontrakt blir aktuella så är det fritt fram. Om det skulle bli aktuellt med såna kontrakt så gangnar det väl knappast juniorerna, snarare tvärt om.
Huss: För övrigt tror jag herrn bara skummar texterna:
Jag skrev: "...Brynäs ska ta in dom bästa spelarna man har råd med,.."
HAR RÅD MED
Jajjen:
Med cirkusmishmashet menar jag att trupperna som alla lag började säsongen med helt plötsligt är mer eller mindre utbytbara..... hur många lockoutspelare kan det va lagom att ta in??? 2-4-6-10???? varför inte byta ut hela laget om man har råd??
En kortsiktig vinst blir det troligen..... och jag respekterar dom som har åsikten att Bäckis och några andra stjärnor är roliga att se på svenska rinkar..... men för min del är svensk hockey roligast med dom spelare som från början accepterat att spela ES, om det inte dyker upp nåt speciellt undantag förstås, det finns alltid undantag.... men att vår liga skall va nån slags dagisverksamhet som är öppen när inte de vanliga möjligheterna finns..... nej tack.
Jajjen: Ah, du menar sååå? Står du för Bäckis, Lindbäcks och Johanssons försäkringskostnader också? Tack för det!
Jag köper säsongsbiljett direkt, fast kanske inte förresten, de kanske bara spelar någon vecka. Nåja några extra resor till Gävle blir det garanterat!
Framförallt skall det bli riktigt roligt att med Bäckis et al möta ett gnällgäng från Karlstad som innan säsongen trodde de redan hade snott bucklan från Gävle.
Tills cirkusen kom till ligan...
Redigerad kommentar
Jajjen:
Med eller utan lockoutspelare så kommer ju varje år vissa lag att värva spelare som det är lite osäkert om man har råd med eller inte... men jag anser att risken för att vissa handlar för mer än man har råd med är överhängande en vinter när helt plötsligt det står 100tals NHLspelare och knackar på omklädningsrumsdörren.
Men hur varje lag lägger SIN budget är ju egentligen deras ensak........ men guldet 2013 kommer inte ha samma värde för MIG om det blir cirkusdirektören som får bestämma.
Tväst:
MEN..... om alla andra lag öppnar för lockoutspelare så måste väl antagligen även Brynäs hänga på. Men jag tycker det är jävligt synd att man inte får chansen att försvara guldet utan det här cirkusmishmashet.
Jajjen:
Jag förstår hur du menar... men, det finns ju ingen junior i Djoos,Berglinds,Molin eller Lindholms klass som i Augusti tar för givet att dom skall bli ordinarie i nåt ES-lag tror jag. Dom hoppas få sina chanser att visa upp sig.... blir det skador får dom mer speltid.
OM det nu blir så att den här cirkusen dras igång så finns det ju ingen möjlighet att bedömma några scenarior..... när är lagen nöjda med sina trupper?? det finns ju en en hel ocean av spelare att ösa ur för den sportchefen som tycker att hans lag inte hänger med. Som jag ser det så finns det en uppenbar risk att några lag kommer att chanshandla långt över sina resurser..... i ett desperat försök att nå de mål man satt upp för säsongen.
Jag tycker att det finns en mängd frågetecken, och osäkra kostnader/ intäkter i det här läget för att man bara skall kunna slå sig ner och njuta av att Bäckis har världens vackraste tröja på sig för nån månad eller mer.
Jajjen:
Kort sagt.... man kan i min bok inte gämföra att ta in Persson i början på säsongen med att helt plötsligt öppna fördämningarna och ta in varenda NHL-spelare som inte får va med i nåt lag i vinter.
Jajjen:
Jag tycker att det är lite tråkigt med det här förfarandet som ett antal skribenter här på HS begagnar sig av...... istället för att försöka läsa lite mellan raderna, för att förstå de skribenter som kanske har lite svårt för att uttrycka sig begripligt..... så blir det här för det mesta precis tvärt om.... kan nånting missförstås..... så gör man det.
Det är ju möjligt att du försöker skämta???? men att i den här debatten gämföra Bäckis fall med Perssons..... hmm, det faller inte ut till din fördel.... eller hur var det med den berömda läsförståelsen ;-)
Redigerad kommentar
MarcusElving:
Ett desperationstecken isåfall att Enström kliver in och spelar direkt om han blir spelklar, dessutom efter en bilfärd på 45 mil i benen =)
Ja, vi tar dom nog ändå =)
En reporter på lokalblaskan där uppe i Ö-vik Twittrar:
"En fågel viskar att Steen spelar i morrn. Även Enström om Modo hinner få allt klart. E tar bilen till Gävle när han får klartecken."
Jajjen: Alla andra lag väntar på att Modo ska ställa Steen och Enström på isen känns det som. Kort därefter kommer säkert andra lag börja kontraktera NHL-proffs.
Inget lag vill vara först att bryta överenskommelsen, förutom Modo då som verkar vara villiga att ta på sig det.
Redigerad kommentar