Brynäs IF

730580 inlägg · 7961 ämnen

Luleå Hockey-Brynäs IF 12/1-12

« · 1456938 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF 12/1-12
Det var den här matchen det...
Kommentera

1-2, faaaaan, nu blir det jobbigt :-(

Kommentera

70 Rodrigues: jag försöker inte föra fram någonting och jag försöker inte vara rolig, jag är bara smått chockad. Inte ens jag i min vildaste fantasi anade detta innan säsongen. Betänk att vi saknar vår kapten och vår förstemålvakt. Visst kan vi tappa, sluta sexa och åka i kvarten som vanligt men imponerande insats i serien än så länge. Jag vågar inte ens nypa mig i armen eftersom att jag är rädd att vakna. Passa på att njuta grabbar!

Redigerad kommentar

Kommentera

rafalski: Ja, det är väl bara jetlagen i första och dom två snabba tvåorna vi åkte på i andra (jävlar vad lulingen spelade över vid Lavanders lilla knuff, en tvåa för diving där hade varit på sin plats....) som har gjort att vi kommit lite på hälarna. I övrigt en klockren insats och Svedberg ser ut som en vägg, även om mkt har sett farligare ut än vad det varit.
Soklar tvåa på Harju som blev kostsam.
Nu ökar vi i sista och ror hem 3 sköna pinnar....
Kommentera

arnio: Försöker du få fram ett budskap eller försöker du bara vara rolig??
Kommentera

arnio:Vi får väl se hur backarna klarar sig när det är slut på lunken och

slutspelet startar. 

Kommentera

rafalski: Tre raka segrar skulle inte sitta fel! :)
Kommentera

Clarence: herregud ska det bli en trea igen? Snart börjar jag bli orolig över att Brynäs är för bra. Seriens sämsta backar var det och katastrof att inte Eero ersattes, jag säger då det...
Kommentera

Zzz: Klockren bortamatch så här långt, hårt jobb i tredje och vi kan kvittera ut en ny trepoängare.
Kommentera

Clarence: Nöjd eller inte, min fråga vad det var du önskade att det istället stod nu när vi återigen hade det lömska och vanskliga 2-0?
Kommentera

Burken: pust
Kommentera

Zzz: Vad är det med dej nu då?! 2-0 är toppen och hur kan du få det till att jag inte är nöjd. Men matchen är inte slut och även du vet att Brynäs tappar 2-0 ganska så ofta.
Kommentera

Clarence: Nu kan ju inte luleå ligga på och checka mycket mer än vad de gjort innan.

Viktigt att hålla nollan de första 10
Kommentera

Clarence: Lömska och vanskliga 2-0 ledning?! =) Vad hade du velat att det stod för att vara nöjd?
Kommentera

70 Rodrigues:
Nu kommer jag ihåg varför jag alltid tyckt illa om Luleå. Det är derar griniga jävla publik som får mig att må illa. Fan vad de gnäller.
Kommentera

Lindström: Javisst!! Men nu är vi där igen, i denna lömska och vanskliga 2-0 -ledning. Har grabbarna äntligen lärt sig tidigare läxor?
Kommentera

PANG, tack igen Järnkrok!!!!
Kommentera

Clarence:Fy fan KLAPP KLAPP KLAPP Å 2-0!!!!
Kommentera

MarcusElving: Ganska väntat. Ett bra lag, särskilt hemma, mot ett lag i mer eller mindre upplösning.
Kommentera

70 Rodrigues: Bräckligt dock med bara 1-0. De måste fram mer och skapa egen press oftare annars håller inte det här.
Kommentera

För övrigt så går det fortsatt tungt för LHC, underläge 3-0 mot SAIK.
Kommentera

Mycket bra Brynäs, visserligen ett uselt PP av Luleå, väldigt lättläst, men ändå starkt!! Skönt med powerbreak!!
Kommentera

70 Rodrigues:Hansen håller på att spela till sig ett nytt kontrakt!!
Kommentera

Clarence: stämmer
Kommentera

Domarna tycker tydligen inte om att Brynäs leder, rädd att det ringer nu!!
Kommentera

Clarence: Fan nu blir det svettigt!
Kommentera

Apropå Canal +, jag har från min tv-leverantör Tele 2 fått veta att bara ett enda sportpaket med samtliga 9 kanaler kommer att erbjudas abonnenterna framöver. Detta för 399 kr/mån. Är det nån här inne som kan bekräfta att det är så?

Kommentera

Huge: Måste säga att Tommy Jonsson överraskar positivt på mej, både nyss i "Being Boork" och i det stora hela som huvudcoach för laget den här säsongen.
Kommentera

Nu gäller det för Brynäs att dom är på tårna för Luleå lär ju käkat taggtråd i pausen!

Kommentera

tompap71: Ähh, inte första gången ett lag behöver minst 10 minuter på sig däruppe för att skaka av sig flygresan. Såg klart bättre ut efter 10 minuter, innan dess mkt skott utifrån som Svedberg enkelt kunde plocka åt sig.
Synd att domarna inte är konsekventa, släppte en solklar holding och en tripping på Silfverberg bakom mål i slutsekunderna.
Dags att kolla in Boorkens intervju med TJ och sen ökar vi takten i andra.... 
Kommentera

1-0 också för damerna i seriefinalen, om någon är intresserad. Fortfarande tror jag det är på damsidan vi kan hoppas på ett SM-guld detta jubileumsår.

Kommentera

Clarence:

Det är tydligt. Märkligt att det ska behövas ett mål för att man ska ligga närmare på luleås gubbar och lägga av med duttandet.

Kommentera

tompap71: Härligt,  Just vad Brynäs behövde!
Kommentera

70 Rodrigues:Yes!!!
Kommentera

Sådär ja, inget fippel, tack Järnkrok. Rättvist, NÄ :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja jösses, rätt orättvis ledning men ett mål är ett mål :)

Kommentera

70 Rodrigues:Hoho vad det är rättvist :)
Kommentera

70 Rodrigues: Jaaaaaaaaaaaaaaaaa fyfan vad orättvist hahahahaha !
Kommentera

Rättvisa!

Kommentera

tompap71: Alldeles för korta anfall, det måste sluta duttas, vi måste gå rakare på mål som det känns!!
Kommentera

Tur att Luleås avslut är kassa, Svedberg ser ju skotten hela tiden, men fortsätter det så här så ringer det snart. Svårt o tro att det är ett toppmöte, dåligt tempo och katastrofala avslut. 2:a perioden kan bara bli bättre.
Kommentera

Clarence:Nämen skott på mål!!!!
Kommentera

Clarence: Blivande guldlaget spelar väl riktigt bra ;-)
Kommentera

Clarence:

För ovanlighetens skull håller jag med dig, vi är alldeles för snäll mot Luleå än så länge. Ollas, Lavander och i viss mån Rohdin som har kapaciteten att spela riktigt fysiskt måste gå i bräschen nu.

Kommentera

Clarence: Extreme makeover sen sist vakna nu för fan!!!
Kommentera

Ett  SM-guldlag kan och får inte spela så tamt och rädhågset på bortais!

Kommentera

1:a gången vi får lite tryck i Luleås zon, 10-1 i skott.
Kommentera

70 Rodrigues: Ojojoj vad tama Brynäs är time out och blåslampa i röven skulle behövas!!!
Kommentera

tompap71: Dax för en timeout snart, nu är det riktigt dåligt, vi bli avväpnade alldeles för enkelt, vi klarar inte av att bygga upp anfall ens.
Kommentera

7-1 i skott och 1:a gången sedan nedsläpp vi är inne i Luleås zon, skärpning nu för fan!!
Kommentera

« · 1456938 · »