1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

731361 inlägg · 7961 ämnen

Magnus Eriksson

« · 20884 Till forumet

Magnus Eriksson
Han fick en hel del lovord när han var i Luleå vill jag minnas, ung och utvecklingsbar. Cirkeln sluts lite för hans del oxå, det var väl ett tag sedan vi hade en kille med Brynäs IF som moderklubb i laget?

Iom att vi hyr Eriksson kan vi kanske hålla näsan över vattnet ett tag till, konstgjord andning men inte mer. Han skulle tydligen följa med upp till Luleå ikväll, skulle vara skoj om Melin slängde in honom och han kunde avgöra matchen mot sina forna lagkamrater.
Kommentera

Sv: Magnus Eriksson
Vi får väl hoppas att det är en förstärkning som Brynäs har lånat då. Magnus Eriksson är ju tydligen en gammal Brynäsare vad jag har förstått.
Kommentera

Vi behöver en grisback stor och stark som kan rensa i krislägen typ Melker #5 iof är han oersättlig i egen zon(utan ironi).

M.E kanske kan ta den rollen med bravur.

Tar vi några poäng till innan landslagsuppehållet och håller oss ovanför strecket kan det bli bra mycket roligare sedan när D.J, P.D och R.K mfl är tillbaka.
Kommentera

Jag tycker att Brynäs gör rätt. Man ska komma i håg att Leksand har sitt bästa lag på flera år, tro det eller ej.Man behöver inte vara dålig för att sitta på bänken där.
jag håller med att om man fick välja så "kanske" marko T vore ett guldköp.
Men vem ska betala en sådan spelare. detta var nog den enda lösningen som fanns.
Först Williams sen Eriksson. Kan bli dyrt i slutändan.
Håller ni med???
Kommentera

dapietro: Ursäkta att jag lägger mig i: Men jag bevittnade Leksand i Mora ishall igår, och om det du säger stämmer så måste Leksand ha gjort sin sämsta insats på mkt länge. Mora höll ifrån i 50 minuter, utan att spela bra. Leksand var långa stunder ändå tillbakapressad, och förvånansvärt loja.

Vi (Timrå) har ju redan på förhand blivit degraderad till allsvenskan nästa år- ngt som jag innerligt hoppas vi slipper. Det ser inte ljust ut för tillfället. Men jag ser ingen som helst oro över ngn degradering om det bästa laget i allsvenskans södra serie inte är bättre än det jag såg igår.

Vi ses på lördag!
Kommentera

Magnus Eriksson går tydligen in direkt i ett tredje backpar med Pekkala,Wow vi fick ihop till sex backar ändå! Men hoppas att Melin kör hårt med Sjödda,Chrippa och Rehnberg! KÄMPA BRYNÄS!!
Kommentera

Ja jag håller med dig. Det var fel av luleå att göra sådär. Dessutom gör Magnus Eriksson sitt bäst. Kan kräva mer av honom?????
Kommentera

nää det kan man inte
Kommentera

>>daipietro

"Först Williams sen Eriksson. Kan bli dyrt i slutändan."

Brynäs kommer inte känna av det ekonomiskt. För det första slipper BIF lönekostnaderna för de skadade som lyfter pengar av försäkringskassan så länge de inte kan träna och spela matcher. För det andra är inte Williams 6-månaders kontrakt så fasligt dyrt. Med artistskatten är väl, förutom inkomstskatten, dessutom arbetsgivaravgifterna väldigt låga? För det tredje tjänade förmodligen Eriksson småpotatis i Leksand som en ung 9:e back som man kunde sparka hur lätt som helst utan att bry sig de ekonomiska konsekvenserna.
Kommentera

Se till att ge grabben det stöd han behöver på lördag mot TIK!
Kommentera

På Luleå hockeys forum finns f.ö en tråd där Magnus Eriksson diskuteras:
www.swehockey.se/scripts/lhf/forum/forum.cgi

Tråden heter "Mange E med mera".
Kommentera

Låg i lumpen med Magnus Eriksson. Minns att han gjorde mål i sin premiärmatch för Luleå, hoppas det upprepas i Brynäs.
Kommentera

'Ok
Du har rätt om alla spelarna fortsätter att vara skadade.
Man behåller Eriksson till jul såg jag nåstans. Det kanske betyder att inte så många spelare kommer tillbaka. Däremot kan jag avslöja att Eriksson tjänade nog inte småpotatis i Leksand.
Du som hade sett Leksand i går. Det kan stämma att Leksand gjorde en plattmatch i går.(fast att dom vann)
Men Per Löfström, Greg Brown, Jonas Elofsson, Torbjörn Johansson, är backar som SKA hålla.
Däremot hur fan Sigge Svensson platsar är svårt att fatta
Kommentera

Kommentera

Kommentera

test
Kommentera

Kommentera

Varför i h-ete kommer inte mitt inlägg in?! Provar igen...
Kommentera

Kommentera

Näe det funkar inte. Blir bara tomt... Helskumt, finns det några jönsiga censurregler som raderar inlägg som innehåller svärord osv. Men mitt inlägg innehåller inget sånt alls. Ledsen för alla tomma inlägg, försöker bara svara på en tråd...

BIF torskar igen. *suck*
Kommentera

Kommentera

Lång och otäck höst det här...usch... förlust på förlust...massa skador och dåligt spel. Inte bra för humöret.
Kommentera

R.e:.d.a.i.p.i.e.t.r.o

S.å. d.u. m.e.n.a.r. a.t.t. e.n. 2.2.-å.r.i.g. b.a.c.k. s.o.m. i.n.t.e. p.l.a.t.s.a.r. i. L.H.F. o.c.h. g.å.r. i.n. i. L.e.k.s.a.n.d. s.o.m. 8:e. b.a.c.k. t.j.ä.n.a.d.e. s.t.o.r.k.o.v.a.n.? E.n. k.i.l.l.e. s.o.m. L.I.F. s.p.a.r.k.a.r. u.t.a.n. v.i.d.a.r.e. t.r.o.t.s. .a.t.t. h.a.n. h.a.d.e. k.o.n.t.r.a.k.t. o.c.h. d.e.t. i.n.n.e.b.ä.r. .a.l.l.t.s.å. .a.t.t. .L.I.F. m.å.s.t.e l.ö.s.a. h.a.n. f.r.å.n. k.o.n.t.r.a.k.t.e.t. (.b.e.t.a.l.a. u.t. h.a.n.s. l.ö.n. f.ö.r. h.e.l.a. k.o.n.t.r.a.k.t.s.t.i.d.e.n.). D.e.t. t.v.i.v.l.a.r. j.a.g. s.t.a.r.k.t. p.å...

Hoppas det här funkar då, och att det är läsbart.
Kommentera

Jag håller med dig Micke. När Eriksson spelade i LHF så satt han mest på bäcken. Han kanske spela fyra matcher. *trist*. Nåja nu får han spla lite mer hoppas jag.

Ha en bra kväll=)
Kommentera

ok
förstår vad du menar. Men du ska veta att Magnus Eriksson var värvad till Leksand som en viktig back. Inte som en åttonde back. EFTER det att Magnus skrivit på så fick Leksand tag på en NHL meriterad back. greg Brown. Enligt Dala demokraten så var svaret om vem ska få gå väldigt svårt.
Tjäna storkovan. han tjänade definitift inte under 25000 i mån.
Jag kommer från Dalarna från början så man får lite uppgifter.
Ett exempel: Jag pluggar med en kompis till Daniel Widing här i Gävle.
Widing var klar för Brynäs. Skulle till Gävle och skriva på och då kommer Masken in på gården. Det blev lite mer i lönekuvertet.
sen en sak till. Förra året fick Burda i Luleå en svår skada. Ersättaren var Eriksson, så fler än 4 matcher blev det i alla fall
Kommentera

Re: dapietro

"Storkovan" är såklart en defenitionsfråga. Visst har Dalauppropet varit framgångsrikt och dragit in många sköna miljoner till LIF, man har väl t.om mer att röra sig med den här säsongen i allsvenskan än någon tidigare säsong i elitserien! Men det har inte varit så lyckat att man kan börja betala ut fantasilöner till elitserieratade, orutinerade backar. Jag skulle kunna tänka mig att BIFs och LIFs lönekostnader är ung. detsamma, dvs en medellön runt 40.000/månaden. Att Eriksson skulle ha värvats till LIF som en viktig back köper jag inte helt enkelt och jag skulle kunna tänka mig att hans lön ligger onkring 20-25.000. Hur som helst, summan av kardemumman är, Brynäs kommer inte åka på ett ekonomiskt bakslag av värvningarna av Jeff och Eriksson eftersom de skadade spelarnas löner betalas av försäkringskassan och inte Brynäs IF.
Kommentera

ok
jag köper lite grann av det du säger. Men varför skulle Leksand som har råpanik att ta sig tillbaka till elitserien köpa Magnus Eriksson som dussinback. Tycker att det låter väldigt konstigt.
De kunde nog få bättre om de trodde bara lite på honom
Tycker ändå att detta är bättre än att panikvärva nån ny Brad Berry.
Malmö var i ungefär samma sits som Brynäs innan serien började och lyckades värva en rejäl succeback
Marek Malik som fick 230000 i mån för att sitta på bänken
Rätt lustigt va?
Kommentera

Re: dapietro
"Men varför skulle Leksand som har råpanik att ta sig tillbaka till elitserien köpa Magnus Eriksson som dussinback. Tycker att det låter väldigt konstigt."

Därför att Magnus Eriksson ÄR en dussinback. Det var han i Luleå och i Leksand. Killen är fortfarande förhållandevis ung, och man hoppas väl att han ska utvecklas. Man kan inte ha 8 stycken Niklas Lidström i laget, det har t.om inte Leksand råd med. Dussinspelare/rollspelare behövs i alla lag. Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Menar du att Leksand värvade Magnus Eriksson, en 22-årig kille som sparkats av Lule (och som dessutom tidigare ratats av Brynäs) där han bara fick spela när andra ordinarie backar var skadade och med ganska lite elitserierutin, som en backstjärna att bygga sitt spel på?
Kommentera

När Eriksson spelade i Luleå, var Burda skadad. Eriksson fick ta hans plats. Så lite rutin har han. Anledningen till att han hamnade i Luleå var att han gjorde en så bra säsong i Boden.
Ratad i Brynäs?????
Han var väldigt ung när han flyttade från Brynäs, det är många som märker att man inte får spela i Alaget, och därför söker sig bort.
Sen en sak till. Leksand HAR råd. Inte med Niklas Lidström men med de andra.
Han är en ung, hungrig, back som jag tror att om inte denna Brown dök upp skulle göra väldigt bra i från sig.
Enligt dala tidningarna är de lite förvånade att Eriksson fick sticka och ex Jörgen Sundkvist, som i fjol var utlånad till Borlänge fick vara kvar
Kommentera

Men då är vi helt överrens dapietro. Eriksson har ganska lite elitserierutin, precis som du och jag skrev. Eriksson blev ratad av Brynäs tidigare, precis som du och jag skrev. Eriksson är ung och utvecklingsbar, precis som du och jag skrev. Alla lag behöver dussinspelare t.ex Jörgen Sundkvist eller Eriksson, precis som du och jag skrev.
Kommentera

Eriksson har skött sig bra tycker jag.
Ingen lätt situation att debutera för Brynäs i.
Kommentera

« · 20884