Brynäs IF

727608 inlägg · 7962 ämnen

MAIL TILL SUNDLÖV

« · 1332874 · » Till forumet

Sv: MAIL TILL SUNDLÖV
arnio: "Sveriges ekonomi går ju för högtryck och till jubileét så tror jag på mobilisering från Brynäs och sponsorer."

Gävleborg är Sveriges Etiopien, så hoppas inte för mycket.
Kommentera

Tväst: Det är en sak att kritisera Sundlöv och Czarnecki, en helt annan sak det många härinne ägnar sej åt. Rena påhopp, smutskastning och hån. Somliga tycks tro att det ligger i definitionen av supporterbegreppet att kasta så mycket skit på så många brynäsare som möjligt. Och ännu värre är att man tror att den typen av "kritik" skulle vara nyttig för föreningen. Det är betydligt mer sannolikt att den inställningen sprider sej som ringar på vattnet och drar ner Brynäs djupare i skiten. Den biten kan man som riktig brynäsare påverka. Övriga kan ju fortsätta med sin "kritik".
Kommentera

Brynäs klubbdirektör: "Med tanke på att vi har den näst minsta spelarbudgeten i elitserien tycker jag att vi har levererat fantastiskt bra."

Det somliga av oss redan förstått stämmer alltså. Brynäs ekonomi är något bättre än allsvenska AIK:s. Och ändå får Sundlöv och Czarnecki kritik när vi ligger före lag med elitserieekonomi. Om någon absolut måste sågas får ni titta högre upp i hierarkin. Det är inget annat än en bragd att Sundlöv kan få Brynäs att hanka sej kvar bland dom stora grabbarna år efter år.

Det är dags att styra över det här ändlösa, meningslösa och okunniga ältandet om Sundlöv/Czarnecki till det som verkligen avgör Brynäs framtid: Varför i h-vete tar aldrig Brynäs ekonomi fart? När/om Brynäs spelar allsvenskt kommer det inte bero på tränaren eller sportchefen utan på vilka resurser organisationen lyckats skapa.
Kommentera

sylf: Inte då..
Hansen, Dacke å Lauritzen slänger sig varje match å täcker skott.
För att inte tala om dom rappa bytena som blivit Bifs signum.
Eller varför inte geniet i båset som snart kommer att få jobb på Nasa tack vare alla skarpa och avgörande förändringar i taktiken under matcherna.

BRYNÄS LEDER, Svensk hockey kommer efter!!

Sen hur man kan tro att sponsorerna ger nån mille till pga 100 års firande, måste vara den klockrenaste analys som skrivits här på Hockeysnack!!
Kommentera

MarcusElving:
Ett suveränt inlägg som Micke Sundlöv och NZ bör läsa och ta lärdom av.
Kommentera

Tommy: Ja, väldigt osexigt! :P
Kommentera

70 Rodrigues: Det vet han inte än!!!
Kommentera

MarcusElving: "Man måste hitta drivkraften att göra rätt saker varje dag. Man möter motståndare som har samma mål, och samma drivkraft, vilket betyder att man måste försöka hitta större drivkraft än dem, och det varje dag."

Hade varit intressant o veta HUR han ska gör det till verklighet?
Kommentera

MarcusElving: Håller med om mycket i ditt långa inlägg. Skrev själv för några dagar sen att jag tycker laget/föreningen saknar "attityd"...Kalla det drivkraft, kaxighet, djävlar anamma eller vad som helst. Det känns rätt blekt nu, osexigt som Rackham brukade skriva vill jag minnas....
Kommentera

70 Rodrigues: Jo, det gör den men i Gävleborgs region är det kanske mer tveksamt.
Kommentera

arnio:" Sveriges ekonomi går ju för högtryck"

Jasså gör den??
Kommentera

70 Rodrigues: Sveriges ekonomi går ju för högtryck och till jubileét så tror jag på mobilisering från Brynäs och sponsorer.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:" Inkommande cash kan gå till truppen."

Resten av verksamheten har ju fortfarande samma kostnader. Brynäs behöver gå ordentligt med miljoner i + innan det kan satsas ordentligt på truppen, och det kan tyvärr ta lååång tid eftersom boven heter Sveriges ekonomiska läge.
Kommentera

Lesky: "Czarnecki har naturligtvis inte gjort allt rätt och man kan ifrågasätta hur han matchar laget emellanåt, men varför i helvete bespottas han som han vore skit innan vi ens förlorat vår slutspelsplats?"

Det är det här jag menar. Det genomsyrar hela föreningen känns det som. Så länge vi går till slutspel är det frid och fröjd. Ja, jag undrar hur många fler SM-guld Brynäs kommer vinna om vi ska tänka så? Förmodligen inte ett enda.

Slutspel är ju skitkul, men helt meningslöst egentligen om man redan är nöjd med att bara ha tagit sig dit.

Skulle Czarnecki ta oss till slutspel 10 säsonger i sträck för att sedan åka ut i fyra raka kvartsfinaler, har Brynäs tagit sig framåt då?

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: +1
Kommentera

"Man möter motståndare som har samma mål, och samma drivkraft, vilket betyder att man måste försöka hitta större drivkraft än dem, och det varje dag. Vi vet att vi har ett bra lag, och vi vet också att vi kan gå hela vägen. Det är små marginaler i den här branschen, och mycket som ska gå rätt, men det känns som att vi har alla möjligheter att få till det." - Micke Sundlöv

Man behöver alltså ha en större drivkraft än motståndaren, ja så länge är jag överens med Sundlöv. Men hur ofta ser vi exempel på det bland spelare och ledare i Brynäs då? 

Offrar spelarna det där lilla extra? Svar Nej. När kämpade Brynäs som djur en hel match och visade att vi SKA vinna senast?. När man ser insatserna mot SSK till exempel, då börjar man ju fundera. Okej om vi torskar, men visar vi vilja? Har vi gjort allt vi kan? Brynäs tacklar inte ens. Kanske ska börja där åtminstone?

Matchar Czarnecki laget för att vinna varje match? Ser han ut som en vinnare, talar han som en vinnare, har han en vinnarfilosofi, visar han DRIVKRAFT? Vill han FRAMÅT? Brinner det i ögonen på honom. SVAR NEJ!

Visar Sundlöv själv drivkraft? Det kanske krävs en del obekväma beslut och förändring för att komma framåt. Brynäs står ju och stampar, det är ju omöjligt att förklara bort det. Någonting måste ju göras. Men det görs INGENTING. Kontiunitet, kontiunitet, kontiunitet.. Jag har TRÖTTNAT på det ordet!

"små marginaler" Jo tjena, är det inte lika små marginaler för alla andra lag? Hur länge ska vi skylla på små marginaler? Kan det inte vara så att många andra lag har den där drivkraften, modet och viljan samtidigt som Brynäs i själva verket INTE har det. Återigen, det verkar mest handla om kontiunitet. Det låter ju sannerligen fint och trevligt men driver det Brynäs framåt, DRIVER DET BRYNÄS FRAMÅT? Så länge alla är nöjda och glada så är det ingen fara, så länge vi får vara med så är det ingen fara på taket .

Kontiunitet ja, vad betyder det inom Brynäs, betyder det att vi aldrig ska byta ut någon? Även om någon inte presterar så får han vara kvar med förklaringen att vi vill ju jobba med kontiunitet. Förläng allas kontrakt 10 år då så slipper man massa jobb.

Oj, vad långt det blev.. Lite funderingar från mig i alla fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gylf: "arnio: "Det har ju snackats en del om hundraårjubileét"

Va menar du då? Ska klubben få pengar för att du snackar med dig själv?"

Skulle det där vara roligt eller?
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det är den. Vi har gått från mångmiljonförlust till att gå runt.
Inkommande cash kan gå till truppen.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, han hörde det, genom en inre röst!!!
Kommentera

arnio: Är ekonomin sanerad, det var intressant, hmm!!
Kommentera

arnio: "Det har ju snackats en del om hundraårjubileét"

Va menar du då? Ska klubben få pengar för att du snackar med dig själv?
Kommentera

70 Rodrigues: "arnio: Vad är det som har sagts om 100 års jubileet, är något jag missat totalt?"

Jag har inte hört någonting från brynäshåll men här finns alla chanser till ett år av fest och events.

Ekonomin är sanerad och Brynäs fyller 100 här finns alla möjligheter. Kanske redan nu dax att börja spåna på hur detta ska firas. Ideér skulle ju även kunna komma från oss suportrar och skickas till Brynäs.
Kommentera

*ASG*

Sunklöv:
"Jag saknar kanske att vi aldrig får cred när det går bra. Det vore kul om spelare och tränare kunde få cred utifrån när de gör något bra. Men, det får vi sällan höra"

Han kanske skulle prova att göra nåt bra, då får han nog cred. Vill han ha cred kan han även titta på publiksiffrorna, har man gjort nåt bra så kommer folk. Hur många var det sist en lördag, 4500?

Kanske arnio och Huge kan skicka ett mail till honom, så han slipper sitta och böla!!
Kommentera

Huss: Hur kan man ha en av ES största omsättningar och samtidigt den näst billigaste truppen?

Men men, klubben går framåt..........Undrar vad man jämför med?

2003 efter avslutad KS hörde jag flera ledare, som även sitter kvar idag, stå och skrika ALDRIG MER EN KVALSERIE!!

Har vi gått framåt, bakåt, eller står vi kvar och stampar?
Kommentera

Inget nytt under solen!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det skulle vara ett rejält lyft för Brynäs om man fick lite mer deg att spendera på spelartruppen. Då har vi kanske råd med två st Clarke nästa säsong och kanske även förlänga med Hansen? Lycka!
Kommentera

Huss: Det ska verkligen bli intressant och se om HGK levererar?
Kommentera

Huss: +1
Kommentera

Huge: Tycker Sundlöv skulle vara lite tuffare mot HGK och börja ställa krav på att spelarbudgeten måste upp i förhållande till omsättningens storlek.
Speciellt om HGK just påpekar att det är där som förändringen bör ske.
Kommentera

arnio: Vad är det som har sagts om 100 års jubileet, är något jag missat totalt?
Kommentera

70 Rodrigues: Det har ju snackats en del om hundraårjubileét och kanske, kanske att det går att få några mille extra i sponsorpengar då om Brynäs utnyttjar detta på ett bra sätt. Sportsliga framgångar då skulle kunna fylla på i kassan och starta en positiv spiral.
Kommentera

Fråga: Hur ska Brynäs kunna bli ett topplag när det inte finns några pengar? Att fixa stålar går ju som synes inte, det är ju Sveriges ekonomiska läge som är boven till Brynäs skrala ekonomi. Så, hur/vad ska Brynäs göra?
Kommentera

Huge: Hade det inte varit för de där hemska matcherna mot SSK, Aik och Modo så hade det varit klackarna i taket.

Ännu en torsk mot Modo(tredje) känns inte omöjlig i morgon och sedan har vi ett försök till mot SSK att återupprätta vår heder. Mot Aik har vi i alla fall vunnit två gånger.

Är det någonting vi kan klaga på NC över så är det förmågan att vinna mot bottenlagen (konstigt nog så sopade vi i stort sett rent mot dem förra säsongen) för tyvärr så är det ytterst viktiga poäng som vi missar mot dessa lag. Även publiksiffrorna får sig en rejäl törn när vi gör dessa plattmatcher mot lag som SSK och AIK på hemmaplan, där KRÄVS bättring. Annars är jag mycket nöjd med vad Brynäs presterat denna säsong.
Kommentera

Lesky:
Upplyftande att läsa flera bra inlägg från dig idag, håller med dig på alla punkter.

Mycket skulle va vunnet ( här på HS ) om man bara slapp dessa tråkiga hån och kränkningar mot ledare, nuvarande- o f.d. spelare i Brynäs.

Olika åsikter är ju det som är kryddan på forumet.... men åsikterna blir mer trovärdiga om dom kan läsas för vad det är...... spekulationer... skribentens personliga tro på ämnet som avhandlas.

Glöm heller aldrig att det är lättare att ha åsikter efter matchen än före.
Kommentera

Lesky: Ja, det vore intressant om mitt tankeexperiment skulle kunna förverkligas, där man skiftade samtliga sportchefer i ES och lät varje SC jobba nåt år i varje lag.

Sen kom jag just på en annan bra idé i samma anda: varför inte anordna nån form av Öppet Hus i föreningen, där intresserade medlemmar ex fick jobba nån dag med Sundlöv, marknadsansvarig, tränarna, ekonomifolk osv osv.
Undrar om inte alla gapande tvärsäkra självpåtagna skribenter skulle få en lite annan syn på saker och ting?

Kommentera

Huge: Sedan får många tex ett felaktigt intryck av vad som sker med tex Modo denna säsong.  (vilket jag såg att du var inne på igår)

Modo som gjorde en del rejäla floppvärvningar och fick många skador och DÄRFÖR hamnade efter Brynäs i tabellen.

Sedan när Modo ersätter dessa spelare med högklassiga spelare så blir folk vansinniga på Sundlöv för att han inte svarar med värvningar. Det man då skall ha i åtanke är att om Modo gjort bra värvningar för sina pengar i början av säsongen hade Brynäs aldrig legat för dem i tabellen. Således hade det aldrig blivit aktuellt för fansen att rasa mot Sundlöv när Brynäs börjar rasa i tabellen.

Det är ju surt som fan att se andra lag förstärka när man ser att vi allt svårare i matcherna pga av de andra lagen blir starkare.  Men det är fortfarande inte Sundlövs fel, om han hade haft samma budget som Färjestestad och vi ändå legat i botten hade jag kunnat förstå om folk gjorde uppror.

Vad tror ni skulle hända med HV71 om de fick Brynäs spelarbudget från och med nästa säsong?

Redigerad kommentar

Kommentera

Lesky: Klockrent.
Kunde inte sagt det bättre själv.

Det räcker egentligen med att peka på årets oerhört jämna serie.
Exakt ALLA kan slå alla, alla dar i veckan.
Vilket gör det ännu svårare att bedöma vilka lag som lyckats bättre än andra, sett till förutsättningarna.
Det hela kan till sist sluta med kvalspel eller slutspel, där ett kvalspel faktiskt inte behöver betyda att man gjort en dålig säsong.
Så tufft och jämnt är det mellan lagen.
Kommentera

Sedan när jag ändå är igång tycker jag att det är sorgligt att det här på forumet ska behöva vara någons slags tävling om vem som kan håna och bespotta Huge på med effektfulla sätt!

Detta pga av att Huge faktiskt försöker undvika att hata och såga allt som har att göra med Brynäs och ser saker mer eller mindre objektivt utan att förvirra sig i sina känslor för klubben.

Sen att Huge ibland kan gå till överdrift är jag villig att hålla med om, men vem gör inte det ibland? :)

Det vore trevligt om stämningen kunde vara lite gladare och diskussioner enbart handla om Brynäs och inte innehålla så mycket personattacker etc.

Vi behöver användare som Huge för att inte hatet och destruktiviteten skall ta över helt! Alla vi älskar och vill att det skall gå bra för Brynäs, så det är verkligen onödigt att kriga med varandra dag ut och dag in.

Det handlar väl om att lära sig av varandra och få utlopp för sina tankar och känslor - inte om vem som har rätt och fel hela tiden?

Jag har fel ibland (eller ofta), men vill gärna kunna skriva här utan att attackeras och hånas för mina åsikter. I slutändan skrämmer det ju bort befintliga medlemmar och gör att folk tvekar innan de postar som nya etc. Jag är en del av problematiken själv emellanåt och ska försöka skärpa mig.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:

Ja. Men alltså jag kastar också skit ibland för att jag blir arg och ledsen när det går dåligt. Dock får man försöka erkänna sina brister och överblicka verksamheten för vad den faktiskt är mellan matcherrna.

Men som jag ser det så kan Czarnecki misslyckas fullständigt denna säsong och ändå gå rakryggad från sitt jobb i klubben. Med den trupp vi har är det väl inte konstigt om vi skulle missa slutspel 1 gång av 3? Speciellt med tanke på de skador vi hade ifjol var det starkt att gå till slutspel.

Jag tycker det är trist att det blir ett sådant hat mot en människa som Czarnecki som helhjärtat arbetar för föreningen även om han får betalt.

För ledarstaben måste ju vissa fans framstå som rabiata och fullkomligt korkade! Det måste kännas obehagligt för dem att hånas och hatas när de verkligen brinner för Brynäs - särskilt då Sundlöv.

Som sagt - de är inte ofelbara på något sätt - men bör respekteras utifrån förutsättningarna ändå!
Kommentera

arnio: Håller med.
Det sorgliga är dock att Leskys visdomsord framstår som onormala i den här miljön, när det han säger bara är solklarheter som vilken normalbegåvad hockeyintresserad person som helst borde förstå...
Kommentera

Lesky: Mycket bra skrivet. Sen är det aldrig fel att kritiera men man måste kunna se vad dom har att jobba med. Att det saknas pengar är ju knappast Sundlövs fel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lesky: Det var fan det bästa inlägget i denna gästboks historia!
Kommentera

I korthet.

Vi har elitseriens näst LÄGSTA spelarbudget. Vi har haft bland elitseriens sämsta trupper genomgående de sista 7-8 åren.

Vad exakt är de Sundlöv inte har klarat av att göra utifrån de förutsättningarna?

Med den trupp vi har har och har haft har Czarnecki gjort en bragd som tagit laget till slutspel de två senaste säsongerna.

Czarnecki har naturligtvis inte gjort allt rätt och man kan ifrågasätta hur han matchar laget emellanåt, men varför i helvete bespottas han som han vore skit innan vi ens förlorat vår slutspelsplats?

Sundlöv har inte pengar att värva för och Czarnecki har en kass trupp att förfoga över.

Både Sundlöv och Czarnecki kan vara stolta över att vi gått till slutspel och visat upp en positiv trend se sista åren.

Varför i hela friden behandlas dessa två som förrädare när de efter förutsättningarna gjort ett mycket bra jobb (och just nu ett helt OK resultat)?

Jag vill också att Brynäs ska bli ett topplag, men att kasta oförtjänt skit på Sundlöv och Czarnecki tjänar väl inget till?
Kommentera

Huge: När man är så kunnig o nyanserad som dig så borde du väl veta att Czarnecki även har kontrakt över nästa säsong??
Kommentera

Huge: "Fick just reda på att CZ tydligen har kontrakt över nästa säsong.
Men va fan: förläng redan nu så slipper vi en massa tjafs... :-)"

Livstidskontrakt men NHL klausul?
Kommentera

Huge: Här står det!
Kommentera

arnio: Fick just reda på att CZ tydligen har kontrakt över nästa säsong.
Men va fan: förläng redan nu så slipper vi en massa tjafs...   :-)
Kommentera

Huge: Se gärna att man väntar ett tag med att förlänga med NC och inväntar sluttabellen först. Finns ekonomiskt utrymme så skulle en riktigt meriterad tränare kunna vara ett alternativ till nästa säsong men just nu känns NC hetast.
Kommentera

arnio: Nu väntar jag bara på den logiska fortsättningen: förläng med CZ.
Kontinuitet är honnörsordet för dagen...
Kommentera

bizon: "arnio: Vad är långsiktigt arbete,en säsong är ca.7 mån,har vi tid med att va långsiktig??"

Sen kommer ju en ny säsong..
Kommentera

« · 1332874 · »