Brynäs IF

724912 inlägg · 7958 ämnen

Matchen I Kväll

« · 134245 Till forumet


Sv: Matchen I Kväll
Huge: Jag såg inte SSK-matchen, men jag slås av hur komplett olika bilder och intryck de som såg den verkar ha. Visst är det hopplöst att försöka spela bra hockey med fem spelare borta--det här börjar låta som förra säsongen--och visst kan man ha oflyt. Så då är allt bra då, så snart de skadade grubbarna är tillbaka och pucken går stople in istället för stolpe ut? Hoppas Du har rätt, Huge.
Kommentera

Sv: Matchen I Kväll
Magoo70: Både och kan man väl säga. Djoosen försöker ju alltid göra ngt konstruktivt istf att kanske bara rensa undan, ngt som straffar sig ibland när det börjar gå undan. Frånsett de här olyckliga minuterna tycker jag inte dessa var sämre än några andra. Läste f ö vår vän Keb´s kommentar. Iofs har han rätt i att orken tryter pga alla skador men påståendet att Ramen räddade oss i första måste nog förklaras med att karl´n (Keb alltså) gjorde ngt annat än tittade på matchen, åtminstone under denna del. SSK hade 1 målchans under denna tid kan jag ärligt säga.
AA och P3 kom ju in i slutet men bedömning blir svår, då dessa som jag tidigare nämnt, kommer in in ett tacksamt läge.
Kommentera

Sv: Matchen I Kväll
Jompe: Alla som ser en match gör det ju mer eller mindre subjektivt och jag är säkert inget undantag, men några försköningar från min sida kan jag garantera att det inte är.
Bergqvists analys i AB tycker jag stämmer ganska bra med min egen. Spelarna brukar ju vara de bästa kritikerna, att lura sig själva har ju inte mycket värde. Att allt skulle vara frid och fröjd med alla spelare intakta behöver ju inte stämma, men förutsättningarna blir ju helt annorlunda iaf.
Kommentera

Sv: Matchen I Kväll
rafalski:

Om jag tror att några hejaramsor vänder det här? Nej. Det gör laget själv. Som supporter har jag däremot en viss möjlighet att påverka genom att välja om jag vill stödja eller motarbeta Brynäs: Naturligtvis får vi ett mycket bättre resultat om jag är kinkig, gnällig och grinig. Att hacka på allt och alla, vända kappan efter vinden och skapa dålig stämning är andra finfina framgångsrecept.

Sitta i SK? Javisst, det skulle jag gärna prova. Men tyvärr tror jag inte att jag har den erfarenhet, kontakter och hockeykunnande som behövs. Jag tycker däremot det skulle vara intressant ha dig som ordförande. Skulle vara spännande att se dina uppbyggande tankar och idéer tillämpas.

Jag antar att det är dig och de andra solstrålarna vi kan lita på den dag Brynäs skulle åka ur? Den positiva och helhjärtade kraft som startar vårt eget "Återtåget"? Nä, i BIFs fall är jag imponerad om det ens finns någon krake som förmår sig ge stöd för "Begravningståget".

Självömkan, grubblerier och gamnacke kan säkert utträtta stordåd - Men jag tvivlar. Nu vill jag se att alla brynässupportrar med jävlaranamma och stolthet kliver fram och stöttar våra spelare i Brynäs när de som bäst behöver det.

PS. En ordförande behöver kanske ett valspråk?
Jag bjuder på ett, inspirerat av John F Kennedy:

"Fråga inte vad Brynäs kan göra för dig, fråga vad du kan göra för Brynäs..."
 
Kommentera

Sv: Matchen I Kväll
westerlind: Samma gamla missuppfattningar från din sida! Tror du verkligen att "vi som gnäller" gör det för att vi tycker det är kul? Vi vill faktiskt inget hellre än att berömma vårt kära Brynäs. Men jag har svårt att se vad man ska berömma när laget inte vinner matcherna. Dessutom ska du ha en sak fullständigt klar för dej: Även om vi "gnäller" så stöttar vi och älskar Brynäs! Det finns fog för vår klagan och vår oro. Laget ligger faktiskt sist i tabellen, som du vet...
Kommentera

Sv: Matchen I Kväll
westerlind: Ge fan i att gnälla på oss som gnäller! Jag gnäller för att jag är så jävla orolig. Jag har levt med Brynäs i högsta serien hur länge som helst och är beredd att offra vänster lillfinger för att hålla kvar Brynäs i högsta serien. Jag gnäller aldrig på Brynäs. Jag gnäller på otur, taskiga omständigheter och Gud. Jag stöttar laget och gnäller. Har du nåt problem med det?
Kommentera

« · 134245