Svanru:
Jo där rånade vi er på ett par pinnar,men vi behöver alla gratispoäng vi kan få.
Gusten:
Jo Sandin såg rätt rinkrostig ut ikväll,han tappade mycket puckar,bland annat friläget i första som han fick av Granis.Markan bra i kassen,Hiettanen hyfsad,sen var det inte mycket att glädja sej åt.
Men vafan,så jädra gött med två stulna pinnar......
Clubsport: Riktigt bra kämpat utav Brynäs. Men 13 skott är väl lite...
Fast då kanske vi ligger bland de bästa i effektivitet, vilket vi gör också.
Rk | GP | GF | Shots | SG% | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Brynäs IF | 1 | 3 | 13 | 23,08 |
2 | Timrå IK | 1 | 6 | 28 | 21,43 |
3 | HV 71 | 2 | 11 | 65 | 16,92 |
Huge:Då kanske di kan komma med en analys om varför vi hela tiden blir fastcheckade i egen zon trots att både tid för utlägg och/eller transport finns.
Annars var det som förväntat tycker jag. Brynäs öden styrs i all för stor utsträckning av hur motståndet spelar och inte på grund av att man tar tag i taktpinnen själva. Det var inte första gången man såg Brynäs spela "bra" i första perioden och efter att motståndet snackat ihop sig under den första periodpausen totalt ändrar matchbilden. Som tur för vår del så var FBK grymt ineffektiva under andra perioden igår och tappade kommandot i tredje.
sylf:Jag har funderat en hel del jag med. Det måste vara frustrerande att vara så överlägsen som FBK var under den andra perioden och ändå bara få med sig en pinne.
Jag tycker även att Dixon ser intressant ut. Men Danielsson? Hallå... Det är bara att skicka iväg, han håller inte måttet.
Huss: Kan vi bara få fason på uppspelsfasen så tror jag det. Det fins mycket energi i laget och många skridskostarka spelare så det ska inte vara en övermäktig uppgift att checka sönder ett lag. Ett hårt jobb varje byte kan man kräva av alla spelare. Den stora skillnaden i kvalitén ligger ju på ett annat plan liksom. Vad gör en spelare bra? Vad gör ett lag bra?
Hårt jobb varje byte är en bra start att inte bli strykpojke i serien.
Hur i helvete kan dom få avslut på avslut sista 10 sekundern?
Jag bryter ihop redan nu :)