1150x200-brynasbanner.jpg

Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3

« · 1012600 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3
Det ser ut som vi får dras med er i ES även nästa säsong. Drömmen vore om ni isf fick sällskap av dagens motståndare men det verkar tyngre.

Grattis till segern! :-)
Kommentera

Bissett19: Skönt att vi kan vinna matchen trots att vi inte har några linjer i spelet och en uppspelsfas som är katastrofal. När det gäller PP så finns det massor att önska, men som sagt, mycket skönt med seger. Markström. Widing, Månsson, Danielsson och Lind är bäst i Brynäs ikväll.
Kommentera

mikenomad: Tackar tackar!
Kommentera

Så underbart, känns kanon just nu! Påsken är räddad!
Skål på Er Brynäskamrater!
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag skiter i sådant just nu.
3 poäng räcker för mej.

Nu får man hälla upp en kall:)
Kommentera

Grattis till segern.
Kommentera

70 Rodrigues: Månsson-Widing kan ju knappast få godkänt bara för att vi vinner?!
Kommentera

aphac: Månsson var kung ikväll för helvete! JAAAAAAAAAAAAA FAAAAAAAAAAN VA GÖÖÖÖTT!!
Kommentera

Fysisk hockey: Lagseger, extra+ till Markström. Det finns ändå mycket som måste bli bättre. Hautonen sämre än dom som inte fick spela.
Kommentera

Finns inte mycket som slår en vinst mot knäckebrödlaget, på bortaplan också!!
Starkt jobbat!!
Kommentera

Fan vad jag är stolt över laget, det var ingen lätt uppgift som väntade i ett kokande ejendals, och inte ens när dem får oss i brygga viker vi oss.

Älska Brynäs.
Kommentera

StoltBrynäsare: Kung? Lägg ifrån dig limtuben ;)
Kommentera

Skönt att se att de redde ut detta!!
Kommentera

Bissett19:
Grattis till vinsten!, helt rättvist tycker jag.
Kommentera

StoltBrynäsare:

Månsson kung?
Nu har vi skaffat oss ett bra läge:

1 Brynäs    2  2  0  0  0   7-  4   6
2 Mora      2  2  0  0  0   5-  2   6
3 Rögle     2  1  0  1  0   6-  5   3
4 Malmö     2  1  0  1  0   6-  5   3
5 Västerås  2  0  0  2  0   3-  7   0
6 Leksand   2  0  0  2  0   2-  6   0
Kommentera

aphac: Ja Månsson tillhörde inte den mest synliga ikväll..

*** Markström
** Lind
* Alcén
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Fan va skönt, men måste hålla med Rodrigues att det saknas linjer och inte många passningar hittar rätt, men ett styrkebesked att ändå vinna.
Kommentera

Tubest:

Det är väl alltid rättvist när man slår Leksand?.....;)
Kommentera

rafalski: Ja det är aldrig fel att vinna trots att man presterar typ 75% av vad man kan.
Kommentera

GävleLasse:

Skaplig fjärdelina......;)
Kommentera

Bissett19: Ja, der har vi ;-)
Kommentera

Bissett19: Som jag skrev tidigare, topparna i laget är precis lika bra. Det är tredje och fjärde formationerna som avgör täta matcher.
Kommentera

GävleLasse: Tycker det är så himla kul för kapten Sjödda att det stämmer mer för honom nu. Det är han väl värd!
Kommentera

Macahan: Ja fast han saknar fortfarande förmågan att lugnt lyfta ut pucken med jämna mellanrum. Leksands backar kunde bara parkera vid sargen så kom pucken...
Kommentera

Macahan: Ja tycker både Sjödda, Molin, Dackell har spelat bra både i slutet av ES och dom två matcherna i kvalet.
Kommentera

Bissett19: Fan va underbart, nu känner jag ruset av allt jag hällt i mig under matchen släppas loss i kroppen.

Vi har brutit leksands serve!

Nä nu ska firas!!
Kommentera

21olsson: Ganska väntat skandal om bif skulle förlora mot leksund !!!!
eller vad dom nu heter !!!!!
Kommentera

Gusten: 

Eddie rockar:)

Vet inte om det var ngn som såg när ett flertal i Läxandsklacken försökte attackera Brynäsarna när dom skulle in i omklädningsrummet efter matchen.

Såg jag Selander utan tröja i Brynäsklacken efter matchen?
Kommentera

FAAAAN VAD SKÖNT!!! ville bara uttrycka min glädjde..
Kommentera

Bissett19: "Såg jag Selander utan tröja i Brynäsklacken efter matchen?"

Nej, han får inte plats i kameran!!
Kommentera

Bissett19: leksingarna i klacken såg ut som att det var sista omgången, helt apatiska. Ja förutom dom du nämner då.

Äggstra skönt är ju att leksand gjorde en bra match medan vi har myyycket mer att ge...knäckande.
Kommentera

Gusten:

Skickade ett sms till Mattias-74:

"Glad Pisk"
Kommentera

Bissett19:
Skicka fler:-)
Kommentera

Bissett19: Av någon anledning är Mattias lika oinloggad som han var i onsdags.
Kommentera

Stigsson: Mattias är med i SM i gamnacke som går av stapeln i Leksand ikväll.
Kommentera

Personligen hade jag väl tyckt att ett oavgjort hade varit det mest rättvisa resultatet, men Brynäs var lite bättre och om någon lag förtjänade segern så var det BIF.

Precis som väntat spelar Leksands många allsvenska segrar ingen som helst roll när kvalserien startar. Malmö har lurat i vassen hela säsongen och känns klart bättre än Leksand.
Kommentera

GävleLasse:

Han ringde nyss,tydligen var han i Sälen o åkte skidor.Bortförklaringarna haglade som vanligt......:))
Kommentera

Bissett19: Åkte skidor... ganska signifikativt för Leksands äge. Det går utför ;)
Kommentera

Bissett19: Man kan inte låta bli att imponeras av Jakob Markström i mål, fy fan vilken målis allså och kunna gå in och göra så bra i från sig i sådana viktiga matcher.
Kommentera

Cyklob:

Det som är mest imponerande med Markström är att han efter tavlan fortsätter o storspela,det tyder på ett grymt psyke.
Kul o se när han tar av sej masken,det är ju en liten pojkspoling där bakom....;)
Kommentera

Cyklob: Nånting säger mig att han kommer att vara #1 nästa säsong, med den ett år äldre Lindbäck som backup...
Kommentera

Bissett19: Absolut han visar en rejäl styrka i att kunna lägga det bakom sig direkt och fortsätta som inget har hänt. Jag var själv lite osäker på hur han skulle reagera på det där målet men som han gjorde det. Tycker faktiskt han på minner lite om lill honken i målet :).
Kommentera

GävleLasse: Ja fortsätter han spela så här, så ska han ju absolut vara en av två målisar i Brynäs a-lag nästa säsong. Annat vore ju tjänstefel av Brynäs anser då jag i alla fall.
Kommentera

Cyklob:

Markström ska defenitivt vara en av två målisar nästa säsong, han är Brynäs i särklass bäste målvakt.. Vilken kille, helt underbart !
Kommentera

MarcusElving: Ja han har verkligen imponerat, där har vi en kommande stor målvakt inom svenskhockey. Hoppas bara att han fortsätter utvecklas på den inslagna vägen så ser det riktigt ljust ut för eran del + svenskhockeys då :).
Kommentera

MarcusElving:

Honken o Markström klingar fint i mina öron;)
Kommentera

Bissett19: Ja det skulle inte vara helt fel. Jag tvekar på att Markan pallar med 55 matcher. Det skulle kännas tryggt att ha en NHL målvat som båsöppnare ;)
Kommentera

Bissett19: Skulle det vara så att ni fick dom 2 som målisar nästa år, ja då har ni nog seriens kanske starkaste målvaktspar i alla fall.
Kommentera

Från FF's gästbok:

Såg att LIF inlett samarbete med Naturskyddsföreningen, dom hade monterat upp 7000 fågelholkar i Ejendals Arena.

Kommentera

Skulle vara riktigt härligt att få tillbaka Honken mellan stoplarna och ha Markan som backup, då jag tror Honken spelar stabilare över lång tid och har en rutin som kan vara mycket värdefull.

På sikt ska Markström vara en förstemålis, om Brynäs lyckas hålla kvar honom dvs, NHL är ju inte sena att rycka i unga talanger.
Kommentera

« · 1012600 · »